Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Wpisywanie rzeczywistych godzin przyjazdów, odjazdów oraz wprowadzanie postojów  (Przeczytany 1894 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1484
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Witam. Jakiś czas temu zauważyłem dość duże lenistwo części dyżurnych. Mowa tutaj o dyżurnych zarówno tych początkujących, którzy dopiero się uczą i mają prawo nie znać zasad na jakiej działa SWDR4 i wystawianie rozkładów, jak i o tych (wydawało by się) doświadczonych dyżurnych, z wysokimi poziomami.

Jak wszyscy wiemy, często rozkłady są po prostu słabe. Oczywiście zdarzają się perełki na 80 km, bez dłuższych, zbędnych postojów, aczkolwiek nie jest to częste. Normą są rozkłady 20, 25 km. Każdy dyżurny, chciał by wystawiać fajne rozkłady, by maszynista z chęcią wracał do tego symulatora, z myślą, o dostaniu kolejnego takiego. Co możemy zrobić, by zwiększyć liczbę takich rozkładów oraz usprawnić ruch? Wystarczy, że wszyscy zaczniemy wpisywać RZECZYWISTE godziny przyjazdów, zaznaczać postoje oraz godziny odjazdów. Jak wpisywanie rzeczywistych godzin ma wpłynąć na lepsze rozkłady jazdy? Otóż, w przypadku, gdy pociąg porusza się przed czasem, a wpiszemy mu godzinę przyjazdu do systemu - jego rezerwacja planowa jest zwalniana. Dzięki temu pociąg wytrasowany np. na godzinę 13:00 po zatwierdzeniu przyjazdu o 12:30 - zwalnia szlak i na godzinę 13:00 może zostać ułożony kolejny rozkład na ten sam szlak. (#WiadomośćIno) Co do wpisywania postojów, to jest to o tyle pomocne, zarówno dla nas samych jak i dla innych dyżurnych, że dla nas jest czytelnie patrząc tylko w SWDR, kto u nas stoi, a dla innych jeśli pociąg jest przykładowo opóźniony minuty automatycznie się dodają, przez co innemu dyżurnemu jest łatwo ocenić, czy może sobie pozwolić na wzięcie naszego opóźnionego o 15 minut pośpiecha, czy poczekać na osobowego z innej scenerii, który rusza tam za 6 minut. W przypadku odjazdów nam zalicza się wtedy wyprawiony pociąg (#WbijaniePoziomu), a dyżurny z następnej scenerii wie, o której mniej więcej może się spodziewać pociągu.

Przy nauce nowych dyżurnych warto o tym wspominać, ponieważ im wcześniej im się to utrwali, tym lepiej. A tym "doświadczonym" leniom niech lepiej się zachce poświęcić te 20 sekund.

Proszę was, zacznijcie wpisywać godziny, a jeśli to robicie to chwała wam!

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2019, 21:48:57 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline Waffel

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Siła reputacji: 541
  • Waffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezes
  • U mnie działa.
Podpisuje się pod tym nogami i rękoma. Łatwo zauważyć, że część nowego narybku całkowicie ignoruje te kwestie, jeśli chodzi informowanie o odjeździe to już nawet pomijam.
Moi drodzy, wprowadzanie godzin jest kluczowe dla SWDR oraz planowania dyżuru, a także nowych rozkładów dla mechaników. Zamiast na nowo jojczyć jak to scenerii mało, warto spojrzeć na swój warsztat, i nieco go poprawić :)

Szanujmy zasady i swój czas. W końcu najlepsza "wczuta" jest wtedy gdy składy są w ruchu, nie z 40-minutowym Pt :)


Offline Filip2600

  • Weteran
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 28
  • Filip2600 nastawniczyFilip2600 nastawniczyFilip2600 nastawniczyFilip2600 nastawniczyFilip2600 nastawniczy
  • "Opanowanie, perfekcja, profesjonalizm"
Bardzo dobrze powiedziane!

Offline Igoreq

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Siła reputacji: 260
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
Święte słowa. Ja zawsze wpisuje, i potwierdzam-zwiększa to przepustowość stacji. Na takim parzęczewie to dużo nie da, Ale na archaicznej mijance przy dużym ruchu jak najbardziej..

Offline robcioRK

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Siła reputacji: 192
  • robcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezes
Zgadzam się z powyższymi postami , mnie kolega wrocseba wbił do głowy że należy wpisywać godziny przyjazdów i odjazdów do rozkładu SWDR chce jeszcze dodać że faktycznie część DR ma w nosie powiadamianie o odjeździe pociągu a choć to nie jest obowiązkowe ułatwia nam DR życie
Wydane: Bystra Woda
W trakcie prac:
Bystra Mała, Bystra , Bystra Górka

Offline nestolek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 165
  • nestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezes
Zawsze wpisywałem i wpisywać będę, nie raz zdarzyło się, że zakańczając rj byłem pierwszym dyżurnym który zadał sobie trudu wpisując godzinę :D

Offline TowarowyPL

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Siła reputacji: 501
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
  • Majster z kontenerów
Podpisuje się oburącz pod tym :D
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.