Autor Wątek: Idea/Pomysł: Jazda bezprądowa - wykolejenie  (Przeczytany 15685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 912
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Grudnia 2020, 20:35:35 »
Moim zdaniem dodawanie tego do pomocniczka jest po prostu... bez sensu. Dlaczego:
1. Nowi użytkownicy mają bardzo łatwy dostęp do wspaniałych ludzi zwanych trenerami. Wystarczy choćby odrobinka chęci żeby się tam zgłosić. Oni wszystko wytłumaczą (SERIO!!!)
2. Nawet jeśli nie skorzystają z pomocy trenerów to muszą się tego tak czy siak nauczyć. A moim zdaniem wykolejenie jest ok. Dlaczego: Ponieważ eLka gdy pozostanie tylko "wywalenie" nadmiarowych będzie myślała, że łohoho hurr durr, może się coś zepsuło, no trudno. A jak się wykolei a nie jest trollem to jest większa szansa że poszuka powodu wykolejenia a co za tym idzie więcej błędu nie popełni.
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline MateuszKolejarz

  • User
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 95
  • MateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezesMateuszKolejarz prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Grudnia 2020, 20:46:36 »
Cytuj
Bez sensu dodawać do pomocnika informację o jeździe bezprądowej. TD2 ma odwzorować jaknajlepiej rzeczywistość, a nie bawić się w np. Trainz Simulator. Asystent prędkości i ogólnie hud jest po to, aby nowi użytkownicy nie mieli, aż tak dużego problemu z jazdą, czyli najważniejsze rzeczy są wyświetlanie na ekranie, bo taka L, która stara się poznawać przepisy itp. mogła widzieć, aha za 1000m jest ograniczenie do 0 km/h czyli czerwone jest. Ja popieram pomysł, żeby przy jeździe bezprądowej tylko nadmiarowy wywalało.

Ale kto każe Ci z tego korzystać? Przecież pomocnik zawsze możesz wyłączyć, jak chcesz tak bardzo odwzorować rzeczywistość. Jak będziemy szli dalej Twoim tokiem myślenia, to dojdziemy do wniosku, że pomocnik i hudy nie są w ogóle nikomu potrzebne, bo przecież w rzeczywistości ich nie ma. Osobiście jeżdżę bez HUDów i pomocnika, ale jako nowy gracz 1,5 roku temu pomocnik, który został wtedy dopiero co wprowadzony, bardzo mi pomógł. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy przychodzą do TD2 jako fanatycy kolejnictwa, którzy się tym bardzo interesują i znają się na tym. Wiele osób przychodzi tutaj "z ulicy", dla testów, dla rozrywki. Jeśli chcemy przyciągnąć do siebie jak najwięcej nowych graczy, to musimy pójść czasem na kompromis.

Offline Google

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 292
  • Google prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #47 dnia: 14 Grudnia 2020, 20:57:22 »
Dla mnie dodanie do hudu to bardzo dobry pomysł. Nie jestem Lka i jezdze z pomocnikiem. Dlaczego? Mogę przyjść z roboty i na chillu sobie jechać jak małpa patrząc sobie na wskazania pomocnika. Jak wam wadzi to zawsze możecie sobie wyłączyć.

Offline kowbojYT

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XVI
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Siła reputacji: 401
  • kowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #48 dnia: 14 Grudnia 2020, 21:07:35 »
Jeżeli nie będzie wprowadzone wywalanie nadmiarowego tylko zostanie wykolejanie tak jak jest teraz to jednak lepiej żeby dodać to do pomocnika - eLka nie uczy się tylko sygnałów na sygnalizatorach ale również wskaźników.
Jestem tego samego zdania co ty.
Może to nawet wyglądać tak:

Jazda bezprądowa: 650 metrów->50 metrów->10 metrów i teraz są dwie opcje
                                  1) dajesz nastawnik na "0" i jedziesz dalej
                                  2) wykolejenie - game over
Ten co pomaga przy aktualizacji Stacjownika
Projekty: LCS Sarnów [Etap 2 w SSS]

Offline Marcion

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Siła reputacji: 653
  • Marcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #49 dnia: 14 Grudnia 2020, 21:13:31 »
Cytuj
Bez sensu dodawać do pomocnika informację o jeździe bezprądowej. TD2 ma odwzorować jaknajlepiej rzeczywistość, a nie bawić się w np. Trainz Simulator. Asystent prędkości i ogólnie hud jest po to, aby nowi użytkownicy nie mieli, aż tak dużego problemu z jazdą, czyli najważniejsze rzeczy są wyświetlanie na ekranie, bo taka L, która stara się poznawać przepisy itp. mogła widzieć, aha za 1000m jest ograniczenie do 0 km/h czyli czerwone jest. Ja popieram pomysł, żeby przy jeździe bezprądowej tylko nadmiarowy wywalało.

Ale kto każe Ci z tego korzystać? Przecież pomocnik zawsze możesz wyłączyć, jak chcesz tak bardzo odwzorować rzeczywistość. Jak będziemy szli dalej Twoim tokiem myślenia, to dojdziemy do wniosku, że pomocnik i hudy nie są w ogóle nikomu potrzebne, bo przecież w rzeczywistości ich nie ma. Osobiście jeżdżę bez HUDów i pomocnika, ale jako nowy gracz 1,5 roku temu pomocnik, który został wtedy dopiero co wprowadzony, bardzo mi pomógł. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy przychodzą do TD2 jako fanatycy kolejnictwa, którzy się tym bardzo interesują i znają się na tym. Wiele osób przychodzi tutaj "z ulicy", dla testów, dla rozrywki. Jeśli chcemy przyciągnąć do siebie jak najwięcej nowych graczy, to musimy pójść czasem na kompromis.
Widać jak czytasz ze zrozumieniem. Ja nic nie wspominam o wywaleniu huda, tylko po co dodawać tysiąc rzeczy na ekran. Może jeszcze dodać kiedy tarcza manewrowa jest, kiedy stacja, kilometraż, nazwę semafora, do którego jadę.
Staram się, aby jakość moich usług na scenerii była na poziomie zadowalającym. Oczywiście rozkłady też.

guest9253

  • Gość
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #50 dnia: 14 Grudnia 2020, 21:51:03 »
To może szanowny mi powie kiedy owe znaczniki jazdy bez prądowej zostały założone?
Były tam od wieków ? Czy może naprędce po moim poście zostały dołożone? Gdybym tam nie jechał trzy razy, to może i uwierzyłbym w to że są tam od stuleci.
Zadziwiający jest fakt, iż w przypadku braku jakiegokolwiek rzeczowego wyjaśnienia sprawy przez osoby władne do udzielenia takiej informacji, następuje atak na kogoś kto ośmielił się cokolwiek napisać o takim czy innym problemie. Piszesz głupoty, ośmieszasz się w oczach użytkowników,itp. To jest prawdziwy wzór jak powinny wypowiadać się osoby które niby coś tu sobą reprezentują. Tylko co ?
To jaka jest tu atmosfera, jak traktowani są ludzie, w tym temacie powinny  wypowiedzieć osoby które zostały zmuszone do odejścia z TD-ka. I nie mam na myśli ostatnich odejść, i hurtowego banowania.
Proszę sobie posłuchać co mówią te osoby.
A na przyszłość jak będziesz chciał arcy mądrze piszący Aresie 28 to również mogę zrobić ci zrzut ekranu  i na wstawiać 175 strzałek w różowym i białym kolorze.
I nie pisz więcej do mnie że piszę głupoty ponieważ nie jestem smarkaczem abyś tak mnie traktował., i skończy się moja uprzejmość wobec ciebie. Po za tym, ktoś kto ma w sobie odrobinę godności i honoru, również do dzieci będzie odnosił się z szacunkiem. Opisałem fakty jakie zastałem na wspomnianej trasie.

To, co napisałeś wywołało u mnie sarkastyczny uśmieszek. Nie oszukujmy się, ale branie któregokolwiek racjonalnego kontrargumentu za bezpośredni atak na twoją osobę jest po prostu śmieszne. Druga sprawa, że ty jako jeden z ostatnich powinieneś wypowiadać się na temat osób, które były zmuszone odejść z naszej społeczności. Trzeba również spojrzeć na drugą strone barykady.

Offline Borian

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 36
  • Borian toromistrzBorian toromistrzBorian toromistrzBorian toromistrzBorian toromistrzBorian toromistrzBorian toromistrz
  • 4023/40023/400023
    • VikiVaki.art
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #51 dnia: 15 Grudnia 2020, 09:52:32 »
Moim zdaniem dodawanie tego do pomocniczka jest po prostu... bez sensu. Dlaczego:
1. Nowi użytkownicy mają bardzo łatwy dostęp do wspaniałych ludzi zwanych trenerami. Wystarczy choćby odrobinka chęci żeby się tam zgłosić. Oni wszystko wytłumaczą (SERIO!!!)
2. Nawet jeśli nie skorzystają z pomocy trenerów to muszą się tego tak czy siak nauczyć. A moim zdaniem wykolejenie jest ok. Dlaczego: Ponieważ eLka gdy pozostanie tylko "wywalenie" nadmiarowych będzie myślała, że łohoho hurr durr, może się coś zepsuło, no trudno. A jak się wykolei a nie jest trollem to jest większa szansa że poszuka powodu wykolejenia a co za tym idzie więcej błędu nie popełni.

Niby tak jednak jeżeli "L"ka zobaczy komunikat z powodem wykolejenia "coś poszło nie tak" to gwarantuje Ci, że nawet nie pomyśli o spojrzeniu na oznakowanie jazdy bezprądowej. Dobrze jakby były dodane jasne komunikaty z powodem wykolejenia jeżeli na ich podstawie "L"ki mają się czegokolwiek uczyć. Sam miałem wykolejenie z powodu prędkości za "L"kowych czasów, wiedziałem dlaczego się wykoleiłem bo miałem jasny komunikat, dobrzy ludzi mi poradzili żeby sprawdzać prędkość w rozkładzie i się nauczyłem, po aktualizacji weszły wykolejenia za jazdę bezprądową i komunikat "coś poszło nie tak" naprawdę nie mówił mi nic - znowu chwała ludziom na radiotelefonie bo pewnie do tej pory bym łapał wykolejenia (w sumie łapię mimo, że nie ma oznakowania jazdy bezprądowej ale to inna sprawa). Powód wykolejenia "coś poszło nie tak" wg mnie powinien zniknąć z symulatora.

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 912
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Grudnia 2020, 10:40:58 »
Zgadzam się z przedmówcą. Komunikat powinien zostać dostosowany do sytuacji która miała miejsce. Nie wiem jaki ale inny.

Natomiast nie zgodzę się w kwestii zniknięcia "Coś poszło nie tak". Ten oto komunikat powinien zostawić na przypadki crashy gry, wykolejeń przy błędach scenerii i tak dalej gdzie problem nie jest z góry znany.
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline cxmaniak

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 49
  • cxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytor
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Grudnia 2020, 13:28:06 »
Osłaniają one bowiem m. in. izolowane przęsła naprężania, miejsca zasilania sieci napowietrznej. Teraz pojawia się pytanie: Dlaczego potrzebują one osłony? Ano dlatego, aby zapobiec zwarciu obu odizolowanych od siebie odcinków sieci trakcyjnej.
Witam.
 Tu kolega się myli, w takich przypadkach stosuje się wskaźnik we2, nakazujący opuszczenie pantografu. Należy pamiętać że ślizg pantografu nagle nie staje się izolatorem po zejściu nastawnikiem na 0, co powoduje że na izolatorze sekcyjnym następuje zawsze chwilowe zwarcie obu odcinków zasilania. ( chyba że chodziło Ci o przepięcia, a nie zwarcia)
Cytuj
Oczywiście, można przejechać przez odcinek jazdy bezprądowej "pod prądem", jednak jest to wysoce niewskazane.
Jazda na niewielkim prądzie z reguły nie powoduje żadnych następstw. Natomiast przy dużym poborze może dość do: Zadziałania WS-a, szarpnięcia składem pociągu w wyniku różnicy napięć pomiędzy sekcjami, powstaniem przepięć w sieci trakcyjnej, a w skrajnym przypadku można połamać pantograf ( w wyniku poboru dużego prądu może dość do przyspawania ślizgu do sieci  )
Cytuj
Szczerze mówiąc nie wiem w czym jest problem, choć tak jak Ares uważam, że wykolejenie to za ostra kara jak na taki incydent. O ile w rzeczywistości dochodzi do rozłączenia WS i innych przekaźników to myślę, że takie rozwiązanie będzie o wiele lepsze (pomijając samą kwestię braku kompetencji do naciśnięcia paru przycisków w sytuacji naszego symulatora). Na ten moment wystarczy zwiększyć czujność i dopełniać obowiązku uważnego obserwowania szlaku, a nie tylko grać w pociągi.
Tu się z Tobą zgadzam, że kara w postaci wykolejenia jest całkowicie niezgodna z rzeczywistością. Co do obserwacji szlaków w TD2 to niestety nie zawsze jest tak różowo. Jak chociażby szlak za Parzęczewem, gdzie przed wiaduktem we9 wisi nisko na słupie schowany za krzakiem jak komandos, a dosłownie parę metrów dalej na kolejnym wisi równie niewidoczny we8. Przy szlakowej 120km/h, nie ma tam szans na szybką reakcję niestety.
2. Nawet jeśli nie skorzystają z pomocy trenerów to muszą się tego tak czy siak nauczyć. A moim zdaniem wykolejenie jest ok. Dlaczego: Ponieważ eLka gdy pozostanie tylko "wywalenie" nadmiarowych będzie myślała, że łohoho hurr durr, może się coś zepsuło, no trudno. A jak się wykolei a nie jest trollem to jest większa szansa że poszuka powodu wykolejenia a co za tym idzie więcej błędu nie popełni.
Nie rozumiem dlaczego panuje obiegowa opinia że użytkownik ze statusem ,,L' to młody dzieciak nie mający o niczym pojęcia? Przecież może to być również emeryt który zaczyna zabawę w wirtualną kolej. Że się wykolei pod izolacją nic go to nie nauczy, bo jest niezgodne z realizmem. Ale jeżeli ma być koniecznie to nieszczęsne wykolejenie, to miejsca bezprądowe powinny być oznaczone w sposób dobrze widoczny. A w przypadku samego wykolejenia powinna być podana dokładna przyczyna.
Tak na marginesie: Ta cała dyskusja przypomina mi czasy gdy kłócono się o to czy przed W27 powinien stać W8.
 Mój wywód nie miał na celu obrażania kogokolwiek, jest to jedynie moja opinia na temat.
Pozdrawiam.