Autor Wątek: Idea/Pomysł: Jazda bezprądowa - wykolejenie  (Przeczytany 15612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wowas08

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 0
  • Wowas08 pracownik torowy
  • Specjalista ISDR
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Listopada 2020, 20:59:42 »


Wchodzimy w Ustawienia>Gra>odhaczamy.
Ja na ten temat zdanie wyraziłem na początku, to bez sensu to wyłączać ze względu na realistycznosć. Ale wiadomo każdy lubi co innego. :)
DYŻURNY:Świeci zastępczy?
MASZYNISTA:Świeci,nie świeci,świeci,nie świeci.

Offline SNAJPER1980

  • User
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 11
  • SNAJPER1980 dróżnik obchodowySNAJPER1980 dróżnik obchodowy
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Listopada 2020, 03:26:13 »


Wchodzimy w Ustawienia>Gra>odhaczamy.

Mam to odznaczone, więc ten sposób nie rozwiązuje problemu.
Dzisiaj przeprowadziłem kilka testów, ale w trybie single player. Jest scenariusz dla pociągu posp. Parzęczewo-Jordanowo. Specjalnie przejeżdżałem na "prądzie" na odcinku jazdy bezprądowej. Ku mojemu zdziwieniu, nie było wykolejenia. Powiem więcej, tylko na scenerii Parzęczewo "wysadziło" maszynownię. Rozpocząłem scenariusz jeszcze raz przejeżdżając Parzęczewo zgodnie ze sztuką. Na dalszych odcinkach (przejechałem ok 50% trasy), jazda pod prądem nie przynosiła żadnych negatywnych konsekwencji.
Czy możliwe jest, że wykolejenie z tego powodu, następuje tylko w trybie multiplayer lub na wybranych sceneriach?

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Listopada 2020, 08:18:53 »
to samo jest jak przesadzimy z obiążeniem silników trakcyjnych- prawie nie wywala nadmiarów, zwykle eksploduje lokomotywa.

Usterki, spalenia i wykolejenia z LD były niestety wprowadzone na łapu-capu i mamy tego efekty.

Offline Wowas08

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 0
  • Wowas08 pracownik torowy
  • Specjalista ISDR
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Listopada 2020, 08:41:38 »



Czy możliwe jest, że wykolejenie z tego powodu, następuje tylko w trybie multiplayer lub na wybranych sceneriach?
[/quote]
Ja nie wiem trzeba chyba napisać do twórców.
DYŻURNY:Świeci zastępczy?
MASZYNISTA:Świeci,nie świeci,świeci,nie świeci.

Offline Krzysiek11251

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 104
  • Krzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Listopada 2020, 09:09:11 »
No wybaczcie, ale ten wybuch maszynowni to jednak przesada jest. Na początku myślałem że to zwyczajny bug, lecz zdziwiłem się czytając ten post. Tak czy siak - parę razy miałem nieciekawą sytuację polegającą na wykolejeniu składu przy załączeniu mocy już po minięciu We9, co sprawiło że szczerze mówiąc miałem ochotę rzucić to w cholerę. Wywalenie wszystkich nadmiarowych i WS wystarczałoby w zupełności, wszak po to one są. A procenty za jazdę z załączoną mocą pod izolatorem? Nie bądźmy śmieszni
« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2020, 09:11:03 wysłana przez Krzysiek11251 »

Offline Nathan73

  • Sponsor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 302
  • Nathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezesNathan73 prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Listopada 2020, 09:52:19 »
Stanowczo zgodzę się z KMSzczecin, moim zdaniem radykalnym rozwiązaniem było by wykolejanie i kończenie jazdy przez chwilę nie uwagi w symulatorze, gdzie domowe warunki czasami wpływają nad naszą utratą podzielności uwagi w symulatorze a w świecie rzeczywistym. Stwierdze też że procenty nie są potrzebne gdyż niema to większego zastosowania w procesie nauki takiego gracza który dostanie procenty i heja jedzie dalej. Najlepiej nauczyć takiego gracza reagować na usterkę która się zdarzy, czyli właśnie 'wywalenie' wszystkich nadmariowych i zmusić do jakiejkolwiek reakcji jeśli będzie ów taka osoba chciała zareagować.

Też nawiązanie do tych procentów; jedziesz sobie normalnie, poczym jesteś zmuszony spojrzeć gdzieś z dala od monitora na dosłownie kilka chwil. Wracasz do patrzenia się w monitor a tam komunikat że dostałeś procenty.

Powiedzmy że rozumiem że bardziej doświadczone osoby może biorą przyjemność ze znęcania się nad nowymi użytkownikami w takie sposoby, ale nie przesadzajmy i podnieśmy swoją tolerancje troszke wyżej.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2020, 10:02:34 wysłana przez Nathan73 »

Offline HansKloss

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 782
  • HansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezesHansKloss prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Listopada 2020, 16:24:36 »
Sceneria Poreńsk, jechałem bezprądowo do wskaźnika We 9b, po jego minięciu (i to wcale nie tak od razu, ale jeszcze przed wskaźnikiem We9a) załączyłem nastawnik i skutek widać na załączniku.

Offline Spythere

  • Developer
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 73
  • Siła reputacji: 294
  • Spythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezesSpythere prezes
  • Panta rhei
    • Stacjownik
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Listopada 2020, 01:12:28 »
To może ja też podzielę się moim punktem widzenia. Nie mam kina domowego, ba, nie mam nawet szerokiego monitora, bo w TDka gram zazwyczaj na laptopie (pominę lekki astygmatyzm, który niekiedy również nie pozwala mi dostrzec wszystkich detali na ekranie). Nie dość, że muszę zrezygnować z niektórych opcji polepszających grafikę jak antyaliasing, wygładzanie krawędzi i najwyższe detale to jeszcze przekątna ekranu i gęstość pikseli nie daje czasu i możliwości na odpowiednie zareagowanie przy wskaźnikach jazdy bezprądowej. Często kryją się one też za jakimiś przeszkodami albo w sieci trakcyjnej i są zbyt ciemne (bez względu na preset). Wszystkie te czynniki składają się na, hehe, wypadkową, czyli brak skutecznej obserwacji tak małych obiektów majaczących gdzieś w zakresie renderowania scenerii i zazwyczaj za mało czasu na reakcję. I nie piszcie mi, proszę, że nie obserwuję otoczenia, bo chyba nie ma takiej gry czy też symulatora, nad którą bym się tak skupiał jak jadąc 140 w TD2 po najnowszej aktualizacji xD
I dodatkowo, odznaczenie usterek w opcjach nic nie daje, nadal wykolejam się i wykolejam i nawet jeśli chciałbym zrezygnować z tego "realizmu" (wykolejenie za wjazd na izolację?) to nie mogę.

Pozdrawiam,
Spythere

Offline RoxonPL

  • User
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 0
  • RoxonPL Kaźnik
  • Kolejarz z Wrocławia
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Listopada 2020, 15:12:16 »
Jazda przez odcinek gdzie wymagany jest przejazd "bezprądowy", polega na ustawieniu nastawnika jazdy na pozycję "0" celem otwarcia styczników liniowych, przerwania tym samym głównego obwodu WN i jazdę z wybiegu. Coś jak wrzucenie luzu w samochodzie.
Nie ma potrzeby wyłączenia przetwornic, sprężarek czy otwarcia wyłącznika szybkiego. Te maszyny pobierają na tyle mały prąd (w porównaniu do silników), że nie ma obawy o uszkodzenie podstacji/kabiny sekcyjnej.
Tak też się robi jeśli nie chcesz aby pociąg przyspieszał wtedy prędkość bardzo powoli spada praktycznie nieodczuwalnie i skład nie pobiera prądu
EPE ZERO OSIEM

Offline kowbojYT

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XVI
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Siła reputacji: 401
  • kowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Listopada 2020, 23:49:43 »
Fakt faktem, że gra musi oddać realizm w grze, ale istnieją gry, które są symulatorami i posiadają udogodnienia dla graczy np. Euro Truck Simulator 2
Jeśli chodzi o tą grę podczas dostarczania ładunków mamy 3 możliwość oddania ładunku
1. Automatyczne parkowanie
2. Średnio zaawansowane parkowanie
3. Zaawansowane parkowanie
Tak samo tutaj możemy mieć 2 opcje
1. Jazda bezprądowa
2. Wyłączenie jazdy bezprądowej
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2020, 01:43:36 wysłana przez kowbojYT »
Ten co pomaga przy aktualizacji Stacjownika
Projekty: LCS Sarnów [Etap 2 w SSS]

Offline Maszyner

  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 78
  • Maszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Listopada 2020, 01:45:33 »
Cóż, wykolejenia przy jeździe bez prądowej to nic innego jak sito do przesiewania użytkowników. Podejrzewam że jest to celowo wprowadzone ponieważ w obecnej sytuacji jest bardzo dużo użytkowników i TD-ek najzwyczajniej  się dławi.
Jedno wykolejenie, drugie, i automatycznie na TD-ku dziennie jest mniej po kilkudziesięciu użytkowników.
Po za tym, mniej doświadczonym użytkownikom, mimo wszystko radziłbym  koncentrować się na obserwacji sieci trakcyjnej. W czasie jazdy autem dobry kierowca również powinien mieć oczy dookoła głowy i powinien przewidywać co w razie gdy...
Wiem ze nie zawsze się da to robić, ale pamiętać należy że wcielamy się w postać mechaników, którzy odpowiedzialni są za powierzone im życie setek pasażerów. Każdy mechanik odpowiada głową za swój błąd w trakcie prowadzenia lokomotywy, i ponosi odpowiedzialność karną gdy spowoduje wypadek w którym zginie dziesiątki osób.
Jeżeli chcemy aby TD-ek był podobny do realnej jazdy pociagów, to niestety musimy sami zadbać o to aby bezpiecznie poruszać się po szlakach.

Offline Argeos

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Siła reputacji: 176
  • Argeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezes
  • Zablokuj blok początkowy.
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Listopada 2020, 08:06:56 »
Czytając te wszystkie komentarze według najlepszy wyjściem by było dodanie do ustawień gry opcji: "Jazda bezprądowa"
Tak samo można byłoby dodać opcję typu "Ignoruj wykolejnice". Jak ma być to symulator, to sory, ale najlepszym uczeniem się jest uczenie się na błędach. Wykolei się raz, może dwa i albo opuści TD2 albo zostanie i będzie wiedział, jak się zachować na odpowiednim wskaźniku We.
Wieczna eLka w edytorze scenerii. Robię schematy oraz SCSy, chcesz? To priv.

W pociągach ASMR zapewnia sam przejazd. W samolotach - cała otoczka i procedury lotniskowe.

Offline kowbojYT

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XVI
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Siła reputacji: 401
  • kowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Listopada 2020, 09:28:10 »
Z tym ignorowaniem wykolejnic to już trochę przesada

Nie cytujemy post pod postem
//Stasiu
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2020, 11:00:26 wysłana przez Stasiu »
Ten co pomaga przy aktualizacji Stacjownika
Projekty: LCS Sarnów [Etap 2 w SSS]

Offline Argeos

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Siła reputacji: 176
  • Argeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezes
  • Zablokuj blok początkowy.
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Listopada 2020, 09:30:18 »
Właśnie o tym napisałem, że:
Cytuj
Wykolei się raz, może dwa i albo opuści TD2 albo zostanie i będzie wiedział, jak się zachować na odpowiednim wskaźniku We.
I nie cytuje się posta pod jednym postem  :)
Wieczna eLka w edytorze scenerii. Robię schematy oraz SCSy, chcesz? To priv.

W pociągach ASMR zapewnia sam przejazd. W samolotach - cała otoczka i procedury lotniskowe.

Offline kowbojYT

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XVI
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Siła reputacji: 401
  • kowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezes
Odp: Jazda bezprądowa - wykolejenie
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Listopada 2020, 09:40:05 »
Są dwie strony medalu. Z jednej strony gracz musi dostosować się do zasad gry, a z drugiej strony gra musi oferować takie udogodnienia czyli w tym przypadku możliwość wyłączenia jazdy bezprądowej, gdyż nie każdy posiada komputer o mocnej grafice.
Słaba gtafika=obniżenie ustawień graficznych gry co powoduje rozmazywanie się tekstur
Ten co pomaga przy aktualizacji Stacjownika
Projekty: LCS Sarnów [Etap 2 w SSS]