Autor Wątek: Idea/Pomysł: Kilka SWDRowych pomysłów  (Przeczytany 4039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Witek

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 739
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
Kilka SWDRowych pomysłów
« dnia: 18 Czerwca 2019, 17:04:24 »
Witajcie ponownie.
Ostatnio zastanawiałem się nad losem SWDRa, nad tym, co można zmienić, poprawić, zmodyfikować. Do głowy przyszły mi dwa konkretne pomysły, z czego jeden, to raczej błahostka (aczkolwiek taka błahostka, która jednak na dłuższą metę okazać się może przydatna). Nie przedłużając, przejdę do prezentacji pomysłów.

1. Podmiany
Wiem wiem, ten temat ponoć był już poruszany, ale jednak nie byłbym sobą, gdybym od siebie czegoś nie dodał ;p
Jakiś czas temu, dłuższy już w sumie, obiło mi się o uszy, że ma być wprowadzony status do SWDRa ,,Podmienię się" czy coś w ten deseń. Nie wiem, czy jest to aktualne i planowane nadal, ale fakt - byłaby to dobra opcja. Ze swojej strony chciałem dodać, że wypadałoby umożliwić jakiś kontakt osoby ,,z zewnątrz" z dyżurnym, który akurat w danym momencie wyraża chęć podmianki.  Moim pomysłem na to jest przy statusie ,,Podmienię się" dodanie opcji ,,Wyślij wiadomość". Wtedy użytkownik musi zalogować się na swoje konto w TD2, by potwierdzić tożsamość. Po zalogowaniu ma możliwość konwersacji z wybranym dyżurnym.
Wydaje mi się, że lepsze jest coś takiego, niże wchodzenie specjalne na TD2, bądź na TS3 i wypytywanie, czy dana osoba się podmieni, bądź proszenie jakiegoś DR, by napisał do innej stacji. Bezsens trochę moim zdaniem.

Od błahostek trzeba by przejść do czegoś ,,grubszego", a mianowicie...:

2. Stałe blokady między szlakami :)
Kolejny temat, który również poruszany był wielokrotnie wszędzie, gdzie tylko było to możliwe. Uważam osobiście, że trzeba mówić o tym, bo jest to potrzebne i wydaje mi się, że bardzo usprawniłoby ruch i wydłużyło znacznie rozkłady.
Zapewne są tutaj osoby, które pamiętają jeszcze Arkusz SWDR, na którym właśnie dyżurowało się na stałych blokadach. Szlak scenerii A był połączony ze szlakiem scenerii B. Świetna sprawa. A jaka jest moja argumentacja i uzasadnienie, że serio jest to super rozwiązanie?
Wystarczy odnieść się chociażby do ostatniej sesji. Na każdej z sesji przecież szlaki są ze sobą połączone wg ustalonych schematów. I tak, dzięki temu, organizatorzy tworzyli wspaniałe rozkłady jazdy z odpowiednimi godzinami, gdzie pojedynczy maszynista miewał rozkład na KILKASET kilometrów do przejechania w czasie sesji. A czemu to zawdzięczamy? Stałym blokadom (no i wiadomo, dużej ilości scenerii, ale to jest logiczne). Dynamiczne blokady są może czasem ok, ale właśnie ich skutkiem są rozkłady na 5/10/20 km z 40 minutowymi postojami technicznymi czy nawet handlowymi, gdziekolwiek, na małych czy większych posterunkach.
Przychodzę zatem z pomysłem zmodyfikowania naszego systemu SWDR pod stałe blokady. Wydawać się może na pierwszy rzut, że chcę powrotu arkusza, ale nie do końca. Myślę, że da się to trochę bardziej zautomatyzować.
Po wejściu do systemu mielibyśmy nazwę scenerii, jej numer i szlaki, byłoby okno blokad i dołączalibyśmy się po wcześniejszym poinformowaniu i spytaniu pozostałych dyżurnych, do blokady z daną stacją danym szlakiem. Chętnie bym wam to zobrazował, bo mam obraz w głowie, który mi pokazuje jak by to wyglądało, ale niestety nie mam takich możliwości, ani umiejętności, jednak chodziło mi głównie o przedstawienie pozytywów takich blokad. Gdybym umiał, sam bym zrobił jakiś projekt SWDRa, no ale nie mam takich umiejętności niestety.
A co wy sądzicie o stałych blokadach? Chcecie, by wróciły? Jak dla mnie byłaby to bardzo istotna i ważna zmiana.

Skoro jesteśmy w temacie SWDRa, to jest jeszcze jedna kwestia, którą warto tu poruszyć, a mianowicie godziny dostępności stacji.
Nierzadko zdarza się, że ludzie po wejściu na scenerie, powiedzmy o godzinie 18:00, udostępniają się tylko do 18:30. Przyjdzie 18:30, a oni przedłużają się do godziny 19:00, i tak w kółko. Moim zdaniem jest to bez sensu, bo potem nie da się układać jakichś normalnych rozkładów. Jednak gdy wchodzimy na dyżurkę, powinniśmy mieć w zapasie przynajmniej tę godzinę - półtorej i poświęcić ten czas na dyżurowanie, jeśli już się decydujemy. 30 minut to moim zdaniem zdecydowanie za mało, a rozkłady, jakie się tworzą, coraz częściej wołają o pomstę do nieba. Dlatego uważam, że dobrym rozwiązaniem jest ustawienie się dostępnym minimalnie na półtorej godziny, ewentualnie godzinę.
Ode mnie to chyba tyle na ten moment. Zapraszam do dyskusji ;).

Offline eeRBii

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Siła reputacji: 320
  • eeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezes
    • Blog - Train Driver 2 - projekty, otoczenia, ciekawostki i nowości z TD2
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Czerwca 2019, 17:21:57 »
1.Bardzo dobry pomysł godzien przesyskutowania
2. Prowadzone są prace nad nowym swdr em i z tego co mi się obiło o uszy mają być stałe blokady
3. Temat wielokrotnie poruszany, zawsze optowalem za dłuższym godzinami. Nic z tego nie wyszło. Rozsądnym rozwiązaniem by było aby system pozwalał przedłużyć się max jeden raz. Dalej z automatu po osiągnięciu godziny po NK dyżurny kończył by służbę. Sprzęgnięcie tego z Twoim pomysłem z punktu 1 było by rewelacyjnym rozwiązaniem.
Projekty:
ZABŁOCIE , GRABÓW, WITONIA, ŁĘCZYCA, PODDĘBICE, FLOREK, BLASZKI, WIELICHOWO, WYSOKA KAMIEŃSKA
www.eerbii.eu

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 105
  • eM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezes
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Czerwca 2019, 00:00:47 »
Z dynamicznymi blokadami jest jak z demokracją: to zły ustrój, ale lepszego nie wymyślono.
Jeśli już wprowadzać stałe blokady, to SWDR musiałby tym zarządzać automatycznie. Bez jakichkolwiek pytań i ustaleń między dyżurnymi. Opieranie się na uzgadnianiu połączeń na czacie/TS będzie wyglądało trochę jak gra w piłkę nożną na podwórku bez sędziego - 3/4 czasu zajmuje dyskusja "z ilu kroków strzelać karne".
Chciałbym stałe blokady, bo to realniejsze i łatwiejsze w obsłudze, ale patrząc na to całościowo, uwzględniając specyfikę TD2 i naszej społeczności - jestem na nie. Może kiedyś ktoś wpadnie na pomysł jak to rozwiązać, ale póki co jestem na nie.

Podoba mi się pomysł ze statusem "Podmienię się". Daje to możliwość szybkiego sprawdzenia, czy ktoś "odstąpi" nam naszą ulubioną stację przed logowaniem do SWDR. Obecnie komunikat "Czy ktoś mnie podmieni" najczęściej spotkać można w samym SWDR, widzą go aktualni, a nie potencjalni, dyżurni. Poszedłbym jeszcze dalej i zamiast porozumiewania się z dyżurnym tu też wprowadził automatykę zamiast rozmów. Generalnie chodzi o to, by zmiennik o nic nie pytał - przecież wiadomo ze statusu, że dany dyżurny chce się podmienić. Zgłoszenie zmiennika powinno obligować do opuszczenia posterunku. Nie opuści do 5 minut - kick.  Zabezpieczenie na trolli wykopujących dyżurnych - zmiennik musi spędzić na nastawni min. 1h a jeśli będzie krócej to ban.

Przedłużanie? Zależy na ile ktoś ma spokojna sytuację i może z góry założyć dyżurowanie 2-3h. Myślę, że dopuścić można 1 przedłużenie o 30 min, 2 o 1h lub więcej. Mnie by to wystarczyło. Siadam zawsze na 60-90 minut i w zależności od ruchu, sytuacji w domu, przedłużam o 30 lub 60 min. I po tym czasie kończy się mój czas na TD2. Więcej przedłużeń nie potrzeba.

Dwie myśli związane z przedłużaniem.
1. Sprawny system podmian część problemu by rozwiązał. Łatwiej byłoby przejąć stację po kimś lub oddać komuś w razie potrzeby pilnego odejścia od komputera.
2. Rozważyć przedłużanie z krokiem 15 min, ale z możliwością ustawienia godziny zakończenia za minimum 30 min (60min, 90min, 12min - tu czas oczywiście do dyskusji). Tak żebym mógł dyżurować nie tylko od 19:00 do 21:00, ale też od 19:15 do 21:30. Ale gdy wejdę do SWDR o 19:10 to najkrótszy dyżur może być do 19:45, nie do 19:15 - razem 35 min. Może to i bez sensu, ale kwadrans czasem naprawdę robi różnicę.
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2019, 00:21:09 wysłana przez eM8Ka »

Offline Witek

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 739
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Czerwca 2019, 08:48:56 »
Generalnie jeżeli chodzi o te stałe blokady, fakt, temat był poruszany ale chyba nikt z tym nic nie robi, więc się trochę przypomnieć chciałem.
Fakt, jest sporo za i sprzeciw, ale jednak wydaje mi się, że na dłuższą metę pomysł ten mógłby przejść, gdyby tylko dało się to jakoś bardziej zautomatyzować. Generalnie rozgrywka byłaby realistyczniejsza, nie byłoby tak wielkich postojów technicznych, jak i handlowych, nie byłoby takich opóźnień, większa płynność ruchu, a co za tym idzie - możliwe przyjmowanie do kolejowej rozgrywki większą ilość maszynistów.
Jeśli natomiast chodzi o godziny dostępności danych stacji, to w sumie na początku przez dłuższy czas nie byłem zadowolony z takiego rozwiązania. Irytujące jest dla mnie, za równo na trybie maszynisty, jak i dyżurnego, kiedy widzę na SWDR, że jest kilkanaście scenerii, niekiedy nawet 20, a rozkłady dostaję czy wysyłam na 20 czy kilkanaście km.

Offline eeRBii

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Siła reputacji: 320
  • eeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezes
    • Blog - Train Driver 2 - projekty, otoczenia, ciekawostki i nowości z TD2
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Czerwca 2019, 09:44:12 »
Stałe blokady tylko na realnych sceneriach tak jak w rzeczywistości i po problemie. To swdr powinien takie blokady zakładać z automatu jak wykryje realne scenerie na jednej linii. Przykład to np Łęczyca - Witonia. Dodatkowo na linii ŁKA budowane są kolejne scenerie które będą w bliższym lub dalszym czasie dodane do systemu. Jestem przeciwnikiem blokad zakładanych na widzimisię użytkowników.
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2019, 09:47:03 wysłana przez eeRBii »
Projekty:
ZABŁOCIE , GRABÓW, WITONIA, ŁĘCZYCA, PODDĘBICE, FLOREK, BLASZKI, WIELICHOWO, WYSOKA KAMIEŃSKA
www.eerbii.eu

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Czerwca 2019, 13:39:13 »
Może dziwić udział w tym wątku kogoś z samymi zerami w statystykach, ale ostatnio miałem okazję przez parę godzin obserwować pracę DR na stacji z mechanicznymi nastawniami (w tym czasie przyjęto lub odprawiono 52 pociągi), więc mam pogląd na temat jednego z tych pomysłów i pozwalam sobie dodać parę swoich.

1. Podmiany

Pomysł jest dobry, bo likwidowałby okresy przestoju na scenerii pod koniec i na początku służby, ale jest trudny w realizacji, bo nie wiadomo co zrobić, gdy zmiennik się nie znajdzie. Ponadto przydatna byłaby możliwość zalogowania się do TD2 i SWDR jako obserwator, żeby przez chwilę przed objeciem służby rozeznać się co dzieje się na stacji, na szlakach i czego można się spodziewać.
BTW, w SWDR jest chyba jakiś bug, bo raz widziałem, jak DR zmieniał kogoś w trakcie służby, szlaki były widoczne jako niepołączone, a pierwszy pociąg wjechał nagle na scenerię. Być może więc wylogowanie z SWDR powoduje resetowanie stanu szlaków i blokad.

Cytuj
umożliwić jakiś kontakt osoby ,,z zewnątrz" z dyżurnym

Poszedłbym dalej - umożliwić dyżurnemu kontakt z osobami z zewnątrz.
Niektóre stacje mają fajne układy torowe, ładownie, bocznice, więc w przerwie między pociągami można by trochę pomanewnować. Chciało by się, żeby zespawnowała się jakaś stonka ze zdawczym pociągiem, część wagonów gdzieś by się odstawiło, w zamian za nie wzięłoby się jakieś inne... No ale żeby to się udało, to musiałby się taki pociąg pojawić, maszynista musiałby być chętny do współpracy i jeszcze to wszystko nie powinno się zdarzyć w takim momencie, gdy nie wiadomo, w co ręce włożyć.
A więc fajnie byłoby móc ustawić jakiś status, widoczny na liście stacji przeglądanej przez dołączających się maszynistów, zapraszający stonki luzem lub ze składami. Dodatkowa korzyść byłaby taka, że, ponieważ gdzieś trzeba by te pociągi potem posłać, ożywiłyby się te wszystkie Kcynie i Kolska.

Tu pytanie - czy wybór kategorii pociągu: "zdawczy" powoduje, że w rozkładzie same uwzględnią się czasy niezbędne na wykonanie manewrów? Czy też dyżurny ruchu stacji uruchamiającej pociąg sam musi zadbać o to, by był czas na to by pojechać do elektrowni w Woli Poreńskiej lub na przeładunek w Lewkowie? Jeżeli tak - to jak to zrobić? Nie znaleźliśmy nigdzie poradnika dotyczącego modyfikowania lub ręcznego układania rozkładów jazdy. Właściwie to każda próba ręcznego ułożenia rozkładu kończyła się tak, że już próba dodania drugiej stacji (trzeciej łącznie z uruchamiającą pociąg) powodowała powstanie jakegoś absurdalnie długiego pt lub ph i nie dało się już tego zmienić inaczej, niż przez zaczęcie wszystkiego od nowa. Pewnie można by się jakoś tego nauczyć, ale trudno to robić pod presją konieczności ogarnięcia ruchu pociągów i jeszcze z niecierpliwiącym się maszynistą na spawnie. A więc - jest gdzieś do tego jakiś poradnik?

Tu pozwolę sobie na pomysł wspomagający "ogarnianie".
Otóż moim zdaniem sposób prezentacji rozkładu jazdy w SWDR bardziej nadaje się na plakat na stacji, niż jako narzędzie pracy dyżurnego. Problem jest taki, że udzielenie szybkiej i sensownej odpowiedzi na pytanie: "można 58211 przed czasem?" wymaga, kolejno:
1. Znalezienia 58211 w rozkładzie
2. Ustalenia, z jakiego szlaku on ma jechać
3. Sprawdzenia, jaki jest czas jazdy tego pociągu z poprzedzającej scenerii
4. Ustalenia, ile mamy czasu, do chwili gdy inna sceneria prawdopodobnie zechce zająć ten szlak swoim pociągiem. Na jednotorze dochodzi oczywiście sprawdzenie, czy sami nie mamy planów dotyczących tego szlaku
5. Na ciasnych stacjach - upewnienia się, czy nie zabraknie nam miejsca na torach stacyjnych

Pomysł jest taki by rozkład jazdy prezentować szlakami. A więc wyglądało by to jakoś tak:

Szlak HGW tor lewy:
Zajęty od 15:01 do 15:05 przez pociąg 12201 z Aleksandrowa Kujawskiego
Zajęty od 15:11 do 15:13 przez pociąg 1311 z Parzęczewa
Zajęty od 15:20 do 15:27 przez pociąg 992200 z Wykna UWAGA, OPÓŻNIONY, KOLIZJA Z ROZKŁADEM INNEGO POCIĄGU
Zajęty od 15:25 do 15:29 przez pociąg 58211 z Woli

No i wtedy możemy na przykład odpowiedzieć dyżurnemu z Woli, że dobra, dawaj go o 15:14.

Drugi pomysł jest taki, żeby umożliwić prowadzenie korespondencji radiowej z pociągami za pomocą swdr.
Tą metodą można by rozdzielić pracę nastawniczego i pracę dyżurnego ruchu (być może nawet między dwie różne osoby). Na stacji z nastawniami mechanicznymi jest sporo roboty z samymi przebiegami i naprawdę czasem nie ma czasu gadać.

Offline danio

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 223
  • Siła reputacji: 19
  • danio zwrotniczydanio zwrotniczydanio zwrotniczy
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Czerwca 2019, 14:43:22 »
Zmniejszyłoby to realizm, jedynie byłbym za opcją sposobu prezentowania RJ, czyli albo szlakami albo całość.
Natomiast jak uważnie obserwujesz ruch na stacji to spokojnie jesteś w stanie szybko podjąć decyzje czy puścić dany pociąg przed planem.
W grę i tak wchodzą tylko towarowe. A jak się boisz że możesz mieć problemy to po prostu się nie zgadzasz. Może to nie jest fair, ale lepiej nie pozwolić niż zawalić całą stację.

Offline IC_MajorWcislo

  • Weteran
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 146
  • IC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezes
  • Samozwańczy Major
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Czerwca 2019, 16:21:25 »
Jeżeli nie wymuszać stałych blokad to chociażby dać taką możliwość. Spykam się z dwoma/trzema czy pięcioma chłopakami - "Ej, o 15 otwórzmy Parzęczewo/Zabłocie/Piaskowo i coś tam jeszcze i robimy to w takiej i takiej kolejności ... abc ..."

- Jest plan, są ludzie, jest rozgrywka.

Arkusz nam umożliwiał tego typu działania, teraz choćbym chciał na upartego tak robić poprzez ręcznie generowane RJty to wyskoczą nam tam astronomiczne czasy dojazdu/przejazdu/postoju mimo wolnych szlaków.

Dyżurowałem pare dni temu ze dwie godziny na Zabłociu, raptem 6 pociągów na dwutor w odstępach plus minus 10 minut w przeciągu godziny i nikt nie mógł mi nic więcej wetknąć, mimo , że miałem możliwośći i czas na to. Skończyło się raptem 11 pociągami na dwie godziny, wynudziłem się jak cholera.
ArmA 3 Roleplay Community

Offline Krzysiek009

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 22
  • Krzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowy
  • Dla chcącego nic trudnego
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Czerwca 2019, 16:29:04 »
Ja jestem za stałymi blokadami, a moim najprostszym argumentem z którym nikt się kłucić nie będzie jest zwiększenie realizmu symulatora.
"I met a girl under a full-bloomed cherry blossoms
            and my fate has begun to change."

                             My Truth

Offline Meril

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 309
  • Meril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezes
  • Banujcie wszystkich, Bóg pozna swoich.
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Czerwca 2019, 18:16:04 »
Ja bym poszedł jeszcze dalej, nie tylko stałe blokady, ale też stały rozkład jazdy!
Mianowicie, stworzyć z istniejących scenerii sieć kolejową i stały rozkład jazdy na niej. Dużym plusem by był fakt że każdy przejazd pociągu miałby sens. Mechanicy by spawnowali się do danego pociągu na konkretny przejazd. Każdy postój techniczny by miał konkretny powód, a nie że ekspres ma pt w karszynku 15 min bo towarowy musi przejechać, bo pierwszy miał zrobiony rj. Problem: a co ze stacjami które nie są obsadzone przez człowieka? Co z pociągami na które nikt się nie zgłosi? Odpowiedz: I tu czeka dużo roboty i możliwy konflikt wizji na symulator, bo jedyny rozsądny sposób to sztuczna inteligencja. Trzeba by się nieźle napracować by nauczyć dummy dispatchera prowadzić manewry, a sztucznych mechaników reagować na polecenia DRa inne niż semafory.

Offline Kvardek

  • Sponsor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Siła reputacji: 233
  • Kvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezes
  • Wolność ma zapach acetylenu
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Czerwca 2019, 18:46:00 »
Przestańmy się łudzić, SWDR na razie jest jaki jest, a te propozycje były wiele razy omawiane. W związku z tym uważam, że wałkowanie tego samego po n-ty raz nie ma żadnego sensu.
Pozdrawiam,
Kvardek

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Czerwca 2019, 18:47:37 »
Trzeba by się nieźle napracować by nauczyć dummy dispatchera prowadzić manewry, a sztucznych mechaników reagować na polecenia DRa inne niż semafory.
No niestety jest to bardzo trudne lub nawet nie możliwe. Wystarczy spojrzeć na maszynę gdzie w połowie przypadków nie jesteś w stanie przejechać scenariusza bo jakiś semafor się nie podaje. (czasem nawet gdy nie masz żadnego opóźnienia)

Nie jesteś w stanie przewidzieć każdej sytuacji, a zwłaszcza błędów ludzkich.

Offline Aseru

  • Weteran
  • Wiadomości: 73
  • Siła reputacji: 95
  • Aseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezes
  • Byle do Piątku
Odp: Kilka SWDRowych pomysłów
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Czerwca 2019, 23:16:20 »
Na stałej blokadzie jeździłem i prowadziłem ruch. Wydaje mi się że wtedy płynność rozgrywki jak i sama rozgrywka (mniej postoi) wyglądała o wiele lepiej niż teraz.