Polecam schemat postępowania jeżeli jest problem z rozpoznawaniem sytuacji i tego gdzie musimy stanąć, zatrzymać się, zwolnić itd.:
Jeżeli tak bardzo martwisz się o dynamiczną jazdę (czyt. jak wyliczyć wjazd stówą w perony tak by W4 przybiło z nami piątkę za wzorowe zatrzymanie) to każdą nową scenerię możesz sobie pobrać i zobaczyć w edytorze, poobliczac odległości, sprawdzić gdzie są ograniczenia, gdzie się znajdują perony, z której strony szlaku jest przystanek który masz w rozkładzie itp. itd.
W wielu sytuacjach nie musisz robić nawet tego, wystarczy że wprowadzony wymóg informacji o nowo wydanej scenerii na forum powoduje że każda sceneria dostępna na SWDR4 ma przygotowany wątek na forum w którym są opisane najważniejsze informacje, zwolnienia WOS itp. Obecnie w Polsce w rzeczywistości maszynista aby prowadzić pociąg z prędkością rozkładową do 130km/h musi mieć znajomość szlaku. My mamy jeszcze to ułatwienie w postaci ETCS poziomu Tedekowego, zwanego także asystentem prędkości do zaznaczenia w menu. Bardzo często ułatwia to rozpoznanie nowych ograniczeń na nowej scenerii. Czasami jest jeszcze łatwiej, bo każda sceneria realna (i nie tylko realna) ma schemat o ile nie na semaforku, to w postaci zdjęć z pulpitu itp. itd.
A jeżeli to już nie wystarczy, albo sceneria jest tak niedostępna i zagadkowa, nie możesz włączyć przęglądarki itp itd to przecież tak czy siak możesz jechać wolniej - Przepisy kolejowe pozwalają nam na jazdę 40km/h w przypadku nieznajomości szlaku. Raz to pewnie ujdzie, coś się pewnie opóźni o 10 minut i serią kilka innych pociągów ale przynajmniej raz a dobrze zapamiętasz gdzie w Koziej Wólce rosną drzewa i trzeba zwolnić by nie hamować na liściach #RyszardMajnawiązanie
Nie szukajmy na siłę że nic nie ma nie, jest tyle sposobów na nowe scenerie że kilometraż który zostałby wprowadzony powodowałby więcej problemów (chyba, że przy kreskach oddzielających scenerie byłyby kilometraże, no to miałoby jakiś sens) niż by w ogóle pomagał. A żeby przewalić peron to wińmy samych siebie - nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności, bo najpewniej tak jak 97% innych użytkowników jesteśmy zaskoczeni jak supernowoczesne wagony B9mnopuz 159a w ilości 11 wagonów z ósemką na czele hamują dłużej niż długość Aleji Jerozolimskich, bo nie zrobiliśmy hamowania kontrolnego.