Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Końca początek  (Przeczytany 1624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maszyner

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 23
  • Maszyner dróżnik przejazdowyMaszyner dróżnik przejazdowyMaszyner dróżnik przejazdowyMaszyner dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2689 km
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Marca 2020, 15:40:01 »
W takim razie, wszechwiedzący i nieomylni DR proszę mi odpowiedzieć na następujące pytanie: Kto może użyć wobec Was komendy "kick"? Za co ? A chociażby za wpuszczenie kilku składów na jeden tor. A chociażby za ucieczki z posterunków. Za świadome blokowanie stacji i szlaków. Za świadome wpuszczanie składów na tory z których jedynym wyjazdem jest wykolejenie składu. Mało? Będzie więcej jak tylko zacznę wszystko zapisywać łącznie z nickami graczy.
Twierdzenie DR o świadomym puszczaniu L-ki na tor na którym jest wykolejnica, jest szczytem chamstwa i egoizmu. Taki DR powinien być natychmiast zbanowany na pół roku, za świadome stwarzanie zagrożenia w ruchu lądowym.
Takie i podobne sytuacje występują  DR z dużym doświadczeniem. Dotychczas tylko u jednego DR z poziomu "L" zauważyłem niemiłe zachowanie do innego użytkownika.

Online genrufin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 72
  • Siła reputacji: 64
  • genrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezes
  • Distance Travelled: 6491 km
  • Trains Routed: 673
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Marca 2020, 17:35:26 »
Tylko zrozum jedno owa elka skierowana na wykolejnice ruszyla wtedy gdy niepowinna i zamiast RS czy pisania komendy kick jest to narzedzie szybsze poprostu nie utrudniajace nikomu innemu dalszej jazdy , sam jeszcze nie uzylem dlatego RS tylko stosuje pozostale dwie opcje.

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 522
  • Siła reputacji: 144
  • Tomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezes
  • Distance Travelled: 44059 km
  • Trains Routed: 37
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Marca 2020, 18:25:57 »
Powiem tak...kij ma dwa końce. Zgadzam się z założycielem tematu, natomiast grając dzisiaj jak popatrzyłem na podejście kilu osób do służby mechanika to o pomstę wołać. Nie wiem czy jest jakiś złoty środek na takich typów, ale jeśli ktoś rozłącza np. wagony i pisze że "mu się nudzi w oczekiwaniu na odjazd", lub co stacja przeżynane są S1 kilkanaście metrów, to sorry. Są ryby piły i ludzie młoty. Niestety.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 734
  • Siła reputacji: 646
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 18373 km
  • Trains Routed: 6432
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Marca 2020, 20:16:53 »
Cytuj
Ale to juz bylo, zniklo gdzies za nami
Choc w papierach lat przybylo to naprawde
Wciaz jestesmy tacy sami

Wałkowane milion razy na każdy możliwy sposób. Propozycje padały, nic to nie dawało. Nie ma woli z góry - nic nie zrobisz. Pozostaje robić swoje i nie przejmować się malkontentami. Kicki w dłoń, w ostateczności skargi, może wtedy niektórzy się nauczą.

Offline Kvardek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Siła reputacji: 130
  • Kvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezes
  • Ekspert od niczego
  • Distance Travelled: 4331 km
  • Trains Routed: 1776
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Marca 2020, 20:48:40 »
Kicki w dłoń, w ostateczności skargi, może wtedy niektórzy się nauczą.

Właśnie chodzi o zupełną odwrotność takich działań - gdy społeczność zaczyna podupadać powinniśmy się starać jednoczyć, a nie dzielić. Kto mieczem wojuje, od miecza ginie.

Matematyka, fizyka, ekonomia, filozofia, kognitywistyka, psychiatria, psychologia, neurologia, radiologia, radiochemia, łacina, opera

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 734
  • Siła reputacji: 646
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 18373 km
  • Trains Routed: 6432
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Marca 2020, 21:20:52 »
Z kim się mam jednoczyć i na jakich zasadach? To banał, z którego nic nie wynika. Tutaj potrzeba konkretnych działań.

Offline Dulson

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 203
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • ISEDR/N
    • Train Driver 2
  • Distance Travelled: 11613 km
  • Trains Routed: 2578
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Marca 2020, 22:06:13 »
Ja się w ogóle zastanawiam dlaczego ktoś musiał wspomnieć o tym wirusie i dżumie. Nawet w ten 'moj' azyl wkradł się wirus.

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 53
  • Argeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnik
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 1597 km
  • Trains Routed: 618
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Marca 2020, 15:45:06 »
Problem polega na tym, że jak dyżurny widzi Elkę to zapala mu się lampka, o on nic nie umie, niestety w większości przypadków ma rację. Można oczywiście pomóc takiej osobie, ale nie nauczymy takiej osoby poprzez czat podstaw gry i nie obsłużymy równocześnie płynnego ruchu.
Racja. Do tej zblacklistowanej grupki dodajmy nie-supporterów, a także osoby tworzące "syf" - jak niektórzy to ujmują - przeznaczony na PL2, bo co niektórzy oni też padają ofiarą takich wykluczeń. Co do tych drugich: jak ja widzę kciuki w dół pod publicznymi ticketami na GitLaba dot. scenerii na PL2, tworzonych tak naprawdę dla nauki i zabawy, to uruchamia mi się odruch wymiotny. Jak ci się PL2 nie podoba to won na PL1, bo nie po to powstał serwer praktycznie bez SSS, żeby inni się m. in. uczyli.
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.

Offline nestolek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 134
  • nestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezes
  • Distance Travelled: 3195 km
  • Trains Routed: 2105
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Marca 2020, 10:58:12 »
Jeżeli eLka chce zrozumieć, odnosi się z szacunkiem (żeby ktoś źle nie zrozumiał: przywita się po wejściu na scenerię, nie piszę tu o mówieniu per "Pan", nie dajmy się zwariować) i nie jest natarczywa to praktycznie każdy stara się jej pomóc (w miarę możliwości oczywiście), ale jak ktoś wchodzi mi na scenerię, nie umie podać analizy, spami "daj rozkład!!11!!!1!1!!" lub rusza bez zezwolenia no to wybaczcie obrońcy eLek, ale taki ktoś nie będzie przeze mnie obsłużony, ba, nawet ułożę mu drogę przebiegu prosto na wykolejnicę żeby nie męczyć się z kickowaniem. Jak będzie chciał to się nauczy i wróci.

I tutaj dochodzimy do sedna, komenda /kick driver jest do wyrzucania użytkowników, którzy nie stosują się do zaleceń dyżurnego ruchu, ale że wykolejnica ?! Dla mnie jest to "chamskie" zachowanie dyżurnego ruchu, który w taki radykalny sposób wyrzuca graczy mniej doświadczonych.

Druga sprawa, wszyscy maszyniści czy też dyżurni ruchu są zobowiązywani do przeczytania oraz zrozumienia regulaminu symulatora, forum i TeamSpeaka oraz znajomości przepisów kolejowych w świecie realnym (chociaż te "podstawowe" przepisy kolejowe, które są potrzebne w TD2). Polecam aplikacje "Semafor" na urządzenia mobilne. W ten sposób poznałem większość sygnałów, wskaźników oraz semaforów.
Polecam Panom Sheken i Maszyner naukę czytania ze zrozumieniem i sensownego myślenia, Pan genrufin jak widać opanował tę jakże trudną wiedzę ze szkoły podstawowej co widać po jego sensownej i krótkiej wypowiedzi.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2020, 11:02:09 wysłana przez nestolek »

Online Sheken

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Siła reputacji: 77
  • Sheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezes
  • "Po drugiej stronie chmur zawsze jest czyste niebo
  • Distance Travelled: 2452 km
  • Trains Routed: 773
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Marca 2020, 12:25:07 »
Oczywiście, że maszynista nie może ruszyć, kiedy chcę, a za zgodą dyżurnego ruchu, sygnału manewru czy też za pomocą rozkazu pisemnego. Ja tutaj widzę myślenie na zapas, czyli jak zobaczymy L, od razu trzeba ustawić drogę przebiegu na wykolejnicę, "ach niech się nauczy". Jest to totalny objaw "Chamstwa" dyżurnego ruchu (Jest to tylko i wyłącznie moja opinia) . Nawet jeśli maszynista ruszy bez zgody, to napiszmy prostą komendę "Stop", ale jeśli użytkownik nadal się nie zatrzymuje, musimy zastosować "Radiostop". Następnie wytłumaczmy użytkownikowi, co zrobił źle i upomnijmy go przed wyrzuceniem ze scenerii za nie stosowanie się do regulaminu symulatora.  Jeżeli jest to typowy objaw "Trolingu" przez maszynistę, to tutaj paradoksalnie zastosujemy komendę  kick_driver oraz system skarg. Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora, być może przypadkowo ruszył albo nie wiedział o tym, że nie może.

 I tutaj zaczyna się dość kontrowersyjny temat , czyli znajomość obowiązujących przepisów kolejowych w świecie realnym . Tak jak napisałem w owej wypowiedzi, przed wejściem na serwer PL1, musimy znać przepisy kolejowe obowiązujące w rzeczywistości. L oznacza, że użytkownik dopiero się uczy, może popełniać błędy tak jak każdy z nas, ale pokażmy mu, że my jesteśmy bardziej doświadczeni i pomocni. Na różnych portalach społecznościowych można zauważyć komentarze typu "W Td jest toksyczna społeczność" i takim myśleniem, jakie ma pan powyżej, nie polepszymy sobie opinii, ewentualnie ją pogorszymy. Niestety, ale kolorek i symbol przy nicku jest dla wielu dyżurnych symbolem zachowywania się użytkownika i jakże inaczej przydzielania maszynistę z L-ką na gorszy sort.

Podsumowując, traktujmy wszystkich jednoznacznie, tak samo. Bądźmy dla tych mniej doświadczonych użytkowników bardziej pomocni i otwarci szczególnie dla obcokrajowców :) . Oraz najważniejsze, symbol L nie jest wyznacznikiem "Chamstwa oraz braku inteligencji".

Pozdrawiam

Online genrufin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 72
  • Siła reputacji: 64
  • genrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezes
  • Distance Travelled: 6491 km
  • Trains Routed: 673
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Marca 2020, 16:44:07 »
Radiostop czasem powoduje problemy u niektórych z odhamowaniem dlatego dla mnie jest to ostateczność.
Po przejechaniu jakiegokolwiek składu zawsze we wszystkich rozjazdach czy wykolejnicach ustawiam stan zasadniczy , praktycznie wszystkie spawny zabezpieczone sa wykolejnica a jak wiemy glownym zadaniem jest zapobieganie niechcianym stoczeniem sie taboru . Sygnaly na semafaforach czy tarczach to chyba podstawa ktora powinna byc opanowana przed zalogowaniem sie do rozgrywki online , wiec jezeli ktos ruszy  i umyslnie przekracza sygnal zabraniajacy ja mam go prosic o zatrzymanie i jeszcze tlumaczyc co zrobil zle no chyba se jaja robisz.
Problem jest dzisiejszej mlodziezy i sposobu nauczania , kompletnie zrezygnowano z nauki czytania ze zrozumieniem , dzisiejsza mlodziez bez filmów na yt czy prowadzenia za reke nie potrafi sama usiasc i czegokolwiek przeczytac i z tekstu sie nauczyc. Wiekszosc nie uruchomila nawet trybu jednoosobowego .
Juz to kiedys pisalem do bezproblemowego grania wystarczy wydrukowac sobie sygnaly na semaforach i wskazniki na kartce polozyc kolo klawiatury , nauczyc sie kilku przyciskow ktore trzeba nacisnac w kolejnosci i cala filozofia
Jak moge pomagam i wytlumacze na tyle ile umie ale jezeli ktos wchodzi i najpierw testuje kolejno wszystkie bindy potem rusza poprostu czekam az sie wykolei jezeli wiem ze nie zagraza to innym.
Z kickami tez nie jest tak ze wchodzi elka i juz wszyscy w gotowosci maja komende , przestrzelenie s1 paradoksalnie zdarza sie czesciej doswiadczonym , gdyz za "mlodego" wszystko robisz z wyprzedzeniem , pozniej chcesz to robic by hamowac lagodnie a zatrzymac sie pod semaforem i znowu zamiast rs wole dac kick ale tylko wtedy gdy dany maszynista wjedzie na semafor a wogole nie hamuje .

Offline nestolek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 134
  • nestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezesnestolek prezes
  • Distance Travelled: 3195 km
  • Trains Routed: 2105
Odp: Końca początek
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Marca 2020, 19:10:11 »
Oczywiście, że maszynista nie może ruszyć, kiedy chcę, a za zgodą dyżurnego ruchu, sygnału manewru czy też za pomocą rozkazu pisemnego. Ja tutaj widzę myślenie na zapas, czyli jak zobaczymy L, od razu trzeba ustawić drogę przebiegu na wykolejnicę, "ach niech się nauczy". Jest to totalny objaw "Chamstwa" dyżurnego ruchu (Jest to tylko i wyłącznie moja opinia) . Nawet jeśli maszynista ruszy bez zgody, to napiszmy prostą komendę "Stop", ale jeśli użytkownik nadal się nie zatrzymuje, musimy zastosować "Radiostop". Następnie wytłumaczmy użytkownikowi, co zrobił źle i upomnijmy go przed wyrzuceniem ze scenerii za nie stosowanie się do regulaminu symulatora.  Jeżeli jest to typowy objaw "Trolingu" przez maszynistę, to tutaj paradoksalnie zastosujemy komendę  kick_driver oraz system skarg. Nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora, być może przypadkowo ruszył albo nie wiedział o tym, że nie może.

 I tutaj zaczyna się dość kontrowersyjny temat , czyli znajomość obowiązujących przepisów kolejowych w świecie realnym . Tak jak napisałem w owej wypowiedzi, przed wejściem na serwer PL1, musimy znać przepisy kolejowe obowiązujące w rzeczywistości. L oznacza, że użytkownik dopiero się uczy, może popełniać błędy tak jak każdy z nas, ale pokażmy mu, że my jesteśmy bardziej doświadczeni i pomocni. Na różnych portalach społecznościowych można zauważyć komentarze typu "W Td jest toksyczna społeczność" i takim myśleniem, jakie ma pan powyżej, nie polepszymy sobie opinii, ewentualnie ją pogorszymy. Niestety, ale kolorek i symbol przy nicku jest dla wielu dyżurnych symbolem zachowywania się użytkownika i jakże inaczej przydzielania maszynistę z L-ką na gorszy sort.

Podsumowując, traktujmy wszystkich jednoznacznie, tak samo. Bądźmy dla tych mniej doświadczonych użytkowników bardziej pomocni i otwarci szczególnie dla obcokrajowców :) . Oraz najważniejsze, symbol L nie jest wyznacznikiem "Chamstwa oraz braku inteligencji".

Pozdrawiam
Dalej nie opanowałeś czytania ze zrozumieniem. Jest wyraźnie napisane, że gdy ruszy bez zezwolenia to wtedy ułożę mu drogę przebiegu na wykolejnicę. Radiostop powoduje u niektórych problem z odhamowaniem składu, więc używam go raz na ruski rok. Nie bawię się również w komendy kick_driver, co mi to da jak ten wspaniały mechanik rozpruje mi po drodze kilka zwrotnic, przewali kilka Ms1/S1 i nie daj Bóg wyjedzie na szlak na którym aktualnie znajduje się pociąg. Wpisanie komendy na szybko nie jest takie proste, a weź pod uwagę, że przy malutkiej pomyłce wyrzuci Ci błąd i tyle z szybkiej reakcji.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2020, 19:13:37 wysłana przez nestolek »