Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Timeout :)  (Przeczytany 1877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Appel

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 142
  • Appel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezesAppel prezes
Timeout :)
« dnia: 03 Sierpnia 2022, 21:20:53 »
Cześć
Jak większość z was doskonale wie, opuszczanie posterunków przez dyżurnych z aktywnymi rozkładami to codzienność. Nie muszę nikogo przekonywać, że jest to uciążliwe dla innych dyżurnych i maszynistów przejeżdżających przez opuszczoną scenerię. Niestety nie udaje się temu zapobiec mimo istnienia zapisu w regulaminie, który tego zabrania. Można próbować z tym walczyć pisząc skargi, ale takie wybryki rzadko są karane: uciekający dyżurni zasłaniają się "timeoutem", "urwaniem internetu" lub "odcięciem prądu" (np. skargi 11148,  11141), a moderatorzy temu przyklaskują i oddalają skargi. Co ciekawe, oskarżony w skardze 03587 został ukarany za "awarie routera", cytat rozstrzygającego: "Jeżeli masz lichy internet to NIE KORZYSTAJ z trybu dyżurnego, nikt nie będzie znosił fochów Twojego dostawcy.". Pokazuje to pewną rozbieżność, ale osobiście podoba mi się to rozstrzygnięcie.
Zapraszam was do dyskusji: czy osoby mające problematyczny dostęp lub niestabilne łącze internetowe powinny korzystać z trybu dyżurnego, czy takie wytłumaczenie powinno być uznawane oraz czy skargi powinny być oddalane z takich powodów? Moje zdanie aktualnie wygląda tak, że jeśli nie chce mi się dłużej siedzieć na posterunku, to odpinam sobie kabel od internetu i tak kończę dyżur. A jeśli ktoś napisze skargę, to powiem że timeout i moderator przyklepie, bo w logach będzie że utraciłem połączenie. Jak wiecie nie robię tego i nie ma na mnie skarg, ale tak to po prostu wygląda.
Chciałbym, aby moderacja podchodziła surowiej do tego tematu, a "timeout" nie był wytłumaczeniem, żebyśmy "nie musieli znosić fochów czyjegoś dostawcy" :)

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Timeout :)
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Sierpnia 2022, 22:07:49 »
Jak widzę, historia się zwraca i wywołuje do tablicy. A podane przykłady: cóż, sypnąłeś nimi z czapki, nie upewniwszy się jak było i jak jest. O tyle dobrze, że rzuciłeś skargami, które są Twojego autorstwa. Uf.

3587 i słynny Neo. Neo, który udowadniał nie raz, że ma gdzieś zasady i on wie lepiej od wszystkich. Jak to się skończyło? Każdy wie, doigrał się i został wywalony. Rok 2019, gdzie jak dobrze pamiętam nie było tak skutecznych narzędzi, jakimi dysponujemy dzisiaj.
11141 i 11148 - Użytkownicy mają czyste papiery pod kątem nadużycia tego punktu. Więc Twoje "moderatorzy temu przyklaskują i oddalają skargi" jest nazbyt wyrywne i nie na miejscu. Możesz to schować do kieszeni.

Cytuj
Moje zdanie aktualnie wygląda tak, że jeśli nie chce mi się dłużej siedzieć na posterunku, to odpinam sobie kabel od internetu i tak kończę dyżur.

Śmiało. Skończysz jak Tomek76, który się w końcu potknął i sobie nie powiem co rozwalił o te "timeouty". :)

Cóż - powiem krótko: intuicja pracuje i podpowiada, kiedy był ten timeout, a kiedy nie. A dla upartych - mamy inne asy.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 724
  • Siła reputacji: 1467
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Timeout :)
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Sierpnia 2022, 22:28:55 »
A może jest opcja stworzenia w TD2 jakiegoś narzędzia, które przy chęci wejścia do rozgrywki w trybie DR lub maszynisty będzie analizowało połączenie gracza z internetem? Takowe narzędzie mogłoby analizować:
1. Czy między kliknięciem przycisku "Gra wieloosobowa" a przed wyborem scenerii (tryb DR) / przed wyborem zestawienia (tryb maszynisty) nie doszło do całkowitej utraty połączenia z internetem?
2. Obecny ping.
3. Wysyłanie.
4. Pobieranie.

Na bazie jakiegoś algorytmu mechanizm mógłby dopuścić lub niedopuścić użytkownika (w przypadku zbyt słabego łącza) do gry w trybie wieloosobowym. Co prawda wciąż nie usuniemy problemu uciekania podczas gry, ale można to zminimalizować.

Nie wiem niestety, czy implementacja takowego narzędzia nie będzie się gryźć z RODO lub innymi prawnymi aspektami.


Offline Saix95

  • Trener stażysta
  • Sponsor
  • Redaktor
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Siła reputacji: 542
  • Saix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezes
  • Witam. Analiza prosze c:
    • Frankenspeicher.de
Odp: Timeout :)
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Sierpnia 2022, 00:06:02 »
Myślę, że pomysł Pepsi nie jest zły i nie byłoby problemów z DSGVO, ponieważ tutaj tylko proste żądania są wymieniane między klientem a serwerem. To coś jak tradycyjny speed test, ale można by zaprojektować taki dla Train Driver 2, który daje rekomendację wejścia lub ominięcia multiplayera. Dla działającej usługi można by może też zaprojektować narzędzie które rejestruje ping od dyspozytora i w przypadku gwałtownego pogorszenia pisze komunikat na czacie zarówno w czacie gracza jak i w SWDR coś w stylu "Połączenie blokady Cis 2013 możliwe niestabilne rozłączenia!" taki komunikat nadal nie rozwiąże problemu z wyciągnięciem wtyczki definitywnie. Ale jestem bardzo ciekawy, co społeczność myśli i mówi na ten temat.
Przetłumaczone z DeepL.

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 193
  • Siła reputacji: 607
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
Odp: Timeout :)
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Sierpnia 2022, 13:00:32 »
    Już kiedyś proponowałem opcję, by jeszcze przed zalogowaniem do SWDR lub zaraz po, ale jeszcze przed zatwierdzeniem scenerii, na której chcemy zasiąść, była karta ze sceneriami do podmiany.
Wiemy są zdarzenia losowe, z których niektórzy wychodzą po przez wyciagnięcie kabla, a niektórzy piszą wprost, że muszą wyjść (to rozumiem), ale pozostaje stacja z RJ. Wtedy można by dodać do takiej karty np. "Scenerie do podmiany" Krzemienice i ktoś wchodzący do SWDR mógłby sie jeszcze zastanowić, czy nie zasiąść na scenerii, która już ma RJ np. przez jeszcze godzinę. Dobrze, by w karcie była umieszczona godz. ostatniego RJ z poprzedniego dyżuru.
    Pisanie na czacie SWDR, że ktoś chce podmianę jest ułomne, choćby ze względu na regulamin, w którym nie możemy opuścić scenerii na której jesteśmy, a wchodząc nie zawsze zdąży się przeczytać na czacie, kto i kiedy prosił o podmianę na stacji Karszynek nim to zniknie z okna czatu.
   Wiem, zaraz ktoś napisze, że teraz zacznie się fala zgłoszeń scenerii do podmiany. Też jest rozwiązanie, np. limit miesięczny takich zgłoszeń od użytkownika, bowiem traktujemy to jako sytuację awaryjną.

Offline TomekzT

  • Weteran
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 264
  • TomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezesTomekzT prezes
Odp: Timeout :)
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Sierpnia 2022, 12:06:54 »
Tylko w czym jest problem, dyżurny wyjdzie to scenerię przejedziemy offem. Czasami nawet lepiej, że wyszedł. Kłopot jest wtedy, gdy maszynista nie potrafi wyjechać z offa lub dyżurny wysłać (tu pole do popisu dla trenerów:)).  A to czy będę miał jeden pociąg mniej albo kilka kilometrów przejechanych w dorobku jest takie ważne? Co by nie mówić, to jest gra komputerowa, symulator zbliżony do rzeczywistości i powinien sprawiać przyjemność a nie stresować "bo ktoś skargę napisze". Różne są sytuacje w życiu, albo przeliczenie się ze swoimi możliwościami ale nie można ograniczać dostępu tylko dlatego, że ktoś ma słabe łącze.

Offline rafal_fdt46

  • User
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 309
  • rafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezesrafal_fdt46 prezes
Odp: Timeout :)
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Sierpnia 2022, 15:03:58 »
W czym jest problem... problem jest właśnie w takim podejściu. Bo bardzo łatwo jest patrzeć nie dalej niż czubek własnego nosa i uznać "Jak raz wyjdę z dyżurki to tym kilku mechom nic się nie stanie". Problem się zaczyna gdy na ten sam cudowny pomysł wpadnie kilku użytkowników jednocześnie... Jakiś czas temu jako DR zaznałem sytuacji gdy w warunkach "słabego ruchu" ułożyłem RJ zawierający na końcowym etapie ok. 4 scenerie jednotorowe z końcem w Głębcach, by zapewnić dyżurującym tam użytkownikom "robotę". Jakież było moje zdziwienie gdy ok. 30 minut później żadna z tych 4 scenerii nie była online, a mechanik miał wątpliwą przyjemność jazdy 40 minut offline i skończenia biegu na nieobsadzonych Głębcach...

Tyle słowem wstępu. TD2 będący z założenia mniej lub bardziej przybliżonym symulatorem realnej kolei wyróżnia się na tle innych produkcji między innymi koniecznością współpracy mechaników i DR. I grając w trybie dyżurnego użytkownik podejmuje ODPOWIEDZIALNOŚĆ za bezpieczne odprawienie pociągów ujętych w RJ. Opuszczenie scenerii generuje masę problemów od błędów inicjalizacji wirtualnego DR, braku możliwości oblotów, prawidłowego zakończenia biegu, po jazdy na i z offline ocierające się o nieregulowaną przepisami partyzantkę. Dlatego scenerie powinno opuszczać się tylko w sytuacjach naprawdę awaryjnych. I przez lata w TDku było przyzwolenie na to wyjście w razie "w", bo każdemu może się zdarzyć.

Ale ostatnimi czasy plagą jest nadużywanie tego przywileju. Oczywiście nie da się zweryfikować, czy użytkownik pisząc o konieczności opuszczenia posterunku przez sytuację awaryjną mówi prawdę. Jednak ze względu na szacunek do innych graczy każdy dyżur powinien być zaplanowany i przeprowadzony jak najlepiej w określonych na początku ramach godzinowych, z ewentualnym wydłużeniem w miarę chęci. Jak ktoś ma z góry zamiar skracać potem godziny, albo odpinać kabel od internetu, to niech da se spokój albo idzie na mniej zobowiązujący tryb mechanika. To po prostu psuje rozgrywkę i atmosferę, a co gorsza prowadzi do słabnącej wiarygodności wyjścia z powodu "siły wyższej" w sytuacji gdy może ono być komuś naprawdę potrzebne.

Co do timeoutów i słabego połączenia - niestety sam miałem okazje ostatnio męczyć się z umierającym routerem, który został w międzyczasie wymieniony. Podczas tych kilku niefortunnych dyżurów momentami timeoutami sypało aż (nie)miło. W tym samym czasie wszystkie speedtesty, inne rozgrywki sieciowe oraz próby na PL2 (jeszcze) przebiegały stabilnie i nie wskazywały na problem z samym routerem. Dlatego bardzo chętnie powitałbym opcję sprawdzenia stabilności łączą przed rozgrywką, która by mogła pomóc unikać podobnych sytuacji.

PS. Pomimo to we wszystkich przypadkach pomimo trudności technicznych udawało mi się dociągnąć dyżur do końca... więc jak widać da się i tak.