Moim zdaniem całkowite blokowanie możliwości odpalenia kolejnej scenerii oraz dostępu do scenerii niższego levelu nie jest dobre. Do argumentów które już padły dodałbym jeszcze jeden. Mianowicie w razie gdyby mniej doświadczony dyżurny niskiego levelu miał problem z ogarnięciem ruchu na swoim posterunku lub wyszedł z aktywnymi rj z różnych powodów, to bardziej doświadczeni dyżurni z wysokich leveli mogliby zrobić podmiankę i uratować sytuację.
Bardziej przydałoby się, by system na bieżąco analizował ilość dostępnych poszczególnych rodzajów szlaków i ich stosunek do ilości pociągów. Dopiero wtedy, gdy stosunek zacznie być niekorzystny, otwieranie kolejnych scenerii danego typu byłoby ograniczane. Maszynista mógłby też w ustawieniach deklarować jakie szlaki preferuje, co byłoby uwzględniane w obliczeniach wag dla poszczególnych ich rodzajów i generowaniu rj.
Można by pomyśleć też na rozbudowaniu systemu oceny służby dyżurnych, zarówno o zebrane oceny od innych graczy jak i automatyczny system oceny. Coś w stylu statystyk znanych z symulatora ISDR, gdzie podliczane są ilości opóźnionych pociągów, pociągów których opóźnienie zostało zniwelowane, czasy zamknięcia przejazdów, udane przeloty, prawidłowość zapowiadania pociągu itp. Dawałoby to lepszy pogląd na umiejętności dyżurnych niż sama tylko ilość wyprawionych pociągów. Jeśli byłaby bez zarzutu, to system pozwalałby podjąć dyżurnemu służbę na dodatkowej scenerii, ale jeśli po tym jego efektywność spadnie, to już kolejnej nie pozwoli.