Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Moja opinia na temat (jak na tą chwilę) otwierania scenerii spalinowych.  (Przeczytany 3189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Witek

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 739
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
Witajcie.
Ostatnimi czasy widzę, że jest coraz mniej stacji dostępnych, coraz mniej ludzi gra (tak mi się zdaje). Wiem, że teraz matury, koniec roku szkolnego itp, ale w sumie ja nie o tym dzisiaj.
Fakty są takie, że jedyną obecną lokomotywą spalinową w naszym TD2 jest SM42 [pierdzioch]. Wiem, że wiele osób lubi jeździć lokomotywami spalinowymi, wiem też, że stacje przeznaczone właśnie dla takich lokomotyw mają swój urok, ale prawda jest taka, że nie mamy żadnych innych spalinek, ani gagarina, ani nic. Uważam więc, że w takiej sytuacji stacje te są trochę mało użyteczne. O wiele wiele więcej osób jeździ lokomotywami elektrycznymi, bądź zespołami trakcyjnymi.
Powiedzmy, że wchodzisz sobie na stronę nitra, gdzie są powypisywane stacje, patrzysz na dół, widzisz 12 stacji dostępnych - ,,Ale super, idę jeździć". Za chwilę jednak patrzysz ciut wyżej i widzisz, że 3 albo 4 stacje z tych 12 przeznaczone są dla spalinek, wówczas euforia radości znika, gdyż uświadamiasz sobie, że stacji tak naprawdę nie jest 12, tylko 8 (jeśli uważasz że stonki są dość nudne, a nie oszukujmy się, w porównaniu do takiego ET, EU, EP, czy choćby SU, stonka wymięka).
Wydaje mi się zatem, że w chwili obecnej, póki mamy do dyspozycji tylko pierdziocha, otwieranie 3 stacji niezelektryfikowanych na raz trochę mija się z celem, tym bardziej, że stonką po torze z drutem też można pojechać.
Jeśli ktoś jest zwolennikiem siedzenia na Helu, Kcyni itp, to niech to będzie 1 stacja spalinowa, a 11 elektrycznych, a nie 3 na raz. przynajmniej do czasu, aż nie będzie jakichś lepszych i nowszych lokomotyw spalinowych.
A wy co sądzicie o tym?

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 401
  • Siła reputacji: 664
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
  • WARS S.A. Oddział Północ
Nie rozumiem twojego problemu, ja otwieram od dłuższego czasu otwieram stacje: Hel, Kcynia, Kieły i pomimo znikomej ilości taboru spalinowego w TD2 stacje cieszą się zainteresowaniem. Jeśli natomiast tak jak mówisz, miałbym otworzyć 1 stację, to gdzie miałbym wysłać osoby, które chcą stonką pojeździć? Ze stacji Hel do stacji Hel? Czy może miałbym liczyć, że ktoś łaskawie otworzy łącznik? Otwieram 3 stacje ze szlakami niezelektryfikowanymi po to, aby osoby chcące pojeździć po sceneriach niezelektryfikowanych mogły jeździć lokomotywami spalinowymi. Dziś też udało się zrobić rozkład z Helu do Białobrzegu przez Kcynię, Kieły, Jordanowo (szlakami niezelektryfikowanymi) aż do Wrocławia Gł. (też szlakiem niezelektryfikowanym) dla maszynisty jeśli dobrze pamiętam @Fofal.  Scenerii zelektryfikowanych i tak jest dużo otwieranych praktycznie każdego dnia.

"Stonką po torze z drutem też można pojechać."
Czyli rozumiem, że stację Wolsztyn też należy w rzeczywistości zelektryfikować, bo parowóz pod siecią trakcyjną też może pojechać.

Rozpocząłem pewnego rodzaju projekt "Spalinowozem przez świat".
A tutaj ładnie widać, że jest co robić na tych sceneriach, film nagrany przez @Matz32:
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2018, 17:41:55 wysłana przez Ryszard »

Offline Witek

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 739
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
Rozumiem, przecież nie mam pretensji ani nic.
Problem to też nie jest, ja zwyczajnie wyrażam swoją opinię na pewne tematy, bo dzięki wolności słowa i wyrażania swojego zdania, mam taką możliwość.
Po to jest ten dział, aby dzielić się swoimi przemyśleniami i wnioskami.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Każdy otwiera co chce i decyduje za siebie. Nie rozumiem problemu. Stacji jest mało bo jest mało użytkowników umiejących dyżurować, a także scenerii do dyżurowania jest nie za wiele. Kilka osób jak Drozda ma szeroki pakiet autoryzacji, reszta musi się zadowolić przelotówkami, mijankami i trzema czy czterema większymi sceneriami poza tym, które już się troszkę przejadły. Szymanki, Tomaszów, Wielichowo, Białobrzeg. Trochę wąski wachlarz. Odnośnie samych spalinek; brak nam scenerii łączących szlaki z trakcją i bez. Szukam w głowie na to co mam dostęp to chyba tylko Tomaszów. Skąpo.

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 401
  • Siła reputacji: 664
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
  • WARS S.A. Oddział Północ
Lista scenerii niezelektryfikowanych:
- Hel,
- Kcynia,
- Kieły.
Lista scenerii zelektryfikowanych ze szlakami niezelektryfikowanymi:
- Wrocław Główny (na autoryzację),
- Jordanowo (dostępne dla wszystkich na forum),
- Tomaszów Mazowiecki (na autoryzację),
- podg. Góra Zatorska (dostępny dla wszystkich na forum).
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2018, 18:20:43 wysłana przez Ryszard »

Offline Witek

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 739
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
Ja natomiast nie rozumiem waszych problemów.
Po prostu myślałem nad tym chwilę i taki sobie wysnułem wniosek, jeżeli ktoś ma inne zdanie, niech je wyraża, ale niech nie mówi, że mam problem. Mam zwyczajnie swoje przemyślenia.
Jeżeli chodzi o małą ilość stacji, to jednak zawsze się coś znajdzie, z resztą można samemu wziąć się za jakąś stacją.
A co do połączenia się z jakimś torem Rysiu, to Tomaszów Je, Jordanowo 2 szlaki. Zawsze coś. Wtedy można otwierać taki Hel czy Kcynię.
Pamiętajmy o tym, że każdy może pisać to, co uważa, swoje wnioski i przemyślenia, a to nie jest jednoznaczne z tym, że ktoś ma jakiś problem ;)

Offline Bury

  • User
  • Wiadomości: 27
  • Siła reputacji: 160
  • Bury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezes
@Witek
Wczytując się w Twój wątek odnoszę wrażenie, że nie przepadasz za "spalinami" i dodatkowo czujesz się oszukany, gdy 1/4 dostępnych scenerii jest typowo spalinowa.
Dlaczego napisałem oszukany? Bo broniąc się i podając argument przeciw otwieraniu scenerii spalinowych jednocześnie odebrałbyś frajdę tym, którzy chcą jeździć na spalinach!
Dlaczego chciałbyś zwiększyć liczbę zelektryfikowanych scenerii kosztem "bezdrucia"?

Serwer TD2 jest wspólny i dostępny dla wszystkich. Każdy odpowiedzialny dyżurny odpalając spalinową scenerię otwiera alternatywę dla wiecznie zapchanych zelektryfikowanych szlaków.
Otwierając spalinową scenerię wykorzystujesz możliwości TD2. Nie wspominając o tym, że to jest część wirtualnego świata TD2 i takie scenerie zazwyczaj są urokliwe, dopracowane i klimatyczne.

Od siebie dodam, że lubię "spalinowe misje", klimaty bezdrucia, manewry, mniejsze prędkości i zasłużony tabor.
By nie być biernym, sam stworzyłem spalinową scenerię, gdzie na przekór wszystkim będzie to szlak nie jedno torowy. A dwutorowy spalinowy! Tego chyba jeszcze nie było w TD2 na dobrą sprawę. Nie ma w TD2 tego, co na niej zamieściłem, z jaką dbałością o szczegóły odzwierciedliłem realną stację. By tego było mało przygotowałem kilka gotowych "scenariuszy-misji" dla respiących się na scenerii bądź chętnych maszynistów przybywających z innych scenerii.
Nie wiem, czy warto załączać jakiekolwiek screeny lub otwierać ją dla ciekawych. Skoro spalinowe scenerie są niechciane. Druga sprawa, to fakt, że oddawanie scenerii do sprawdzenia i zatwierdzenia nie ma sensu, bo i tak zaraz wszystko będzie zmienione i spora ilość obiektów zmieni swoje położenie w nowej wersji TD2. Przydałoby się, by developerzy już teraz poinformowali na której wersji można dokańczać i przystosowywać scenerię.

@Witek, to tylko takie moje głośne myślenie... Nie bierz części skierowanej do Ciebie zbyt mocno... Do siebie ;)
A ja z tego miejsca zachęcam do odwiedzania spalinowych scenerii oraz ich tworzenia. Plusem jest to, że nie trzeba "ciągnąć sieci" ;)

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Czyli krzyżówek mamy trzy, Tomaszów i dwie pipidówy. Może LCS Lublin się pojawi, to by był spory plus (jeśli ktoś robi). Ewentualnie jeśli są zainteresowani podjęciem tematu to Lubartów jest dość ciekawy, bywam, mogę na wolnym zrobić trochę zdjęć. Na tym samym szlaku również Bystrzyca i skład węgla może być interesujący (między przystankami Bystrzyca, która była stacją, a Niemce). Do tego nie ma za bardzo czym jeździć, jedna zbugowana stonka to trochę mało. Bury mi też możesz przypiąć, że nie lubię spalinek :) Fakt, fanem nie jestem, ale gagara, czapaja czy m62 chciałbym poznać bliska.

Offline Witek

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 739
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
Nie jestem przeciwnikiem spalinówek, ale jednak wydaje mi się, że mając do dyspozycji jedynie SM42, w pewnym momencie można po prostu za przeproszeniem zacząć wymiotować z nudów tą lokomotywą. Z tego właśnie powodu uważam, że jak na razie należałoby skupić się na dodaniu innych lokomotyw spalinowych. Wówczas i na Helu będzie ruch, bo taki gagarin ma swój urok (szczególnie jak zapuści to swoje rp1 <3).
Chodzi mi o to, by zbierać te scenerie w zapasie, a otwierać je, gdy wyjdą inne spalinówki. W takim wypadu będzie też większy klimat, więcej manewrów itp.
Nie samymi stonkami człowiek żyje ;D
Oczywiście nikomu nie zabraniam otwierać tego typu stacji, nie mam na celu też zniechęcać. Wydaje mi się po prostu, że może warto poczekać na lepsze czasy dla spalin w Tedeku ;)

Offline _Marcin

  • Weteran
  • Wiadomości: 119
  • Siła reputacji: 49
  • _Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor
  • Elektryk/Ustawiacz Koleje Dolnośląskie S.A.
Czuję się jakbym oglądał Mode na Sukces i był na 5216 odcinku i dalej widział jedno i to samo. Bo taka jest prawda jeżeli bardziej przejrzy się forum, a wystarczy chcieć to już tematy Gagarinów, scenerii spalinowych itd. były już poruszane wielokrotnie, także kolejny temat jaki to brak taboru jest tragiczny albo jak to mało jest scenerii spalinowych nic nie wniesie do symulatora. Także moim zdaniem brać się za Blendera robić te szynobusy i inne diselki, a kto czuje się Bobem Budowniczym niech edytorek odpala i buduje coś urokliwego. Tylko te dwie rzeczy są do zrobienia nic więcej, ktoś się tego musi podjąć i tyle samo się nie zrobi. Ale nic na siłę przecież, każdy robi to co uważa za stosowne. Jedyna recepta na spalinowe w TD2 :D Tyle w temacie.
Prądy błądzące, wirowe, zwarciowe....

Offline Lokol

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Siła reputacji: 38
  • Lokol toromistrzLokol toromistrzLokol toromistrzLokol toromistrzLokol toromistrzLokol toromistrzLokol toromistrz
Druga sprawa, to fakt, że oddawanie scenerii do sprawdzenia i zatwierdzenia nie ma sensu, bo i tak zaraz wszystko będzie zmienione i spora ilość obiektów zmieni swoje położenie w nowej wersji TD2. Przydałoby się, by developerzy już teraz poinformowali na której wersji można dokańczać i przystosowywać scenerię.

Staramy się podmieniać obiekty tak, aby zachowywały swoje pozycje. Chcemy, żeby przejście z 0.9.1p2 do 0.10 było możliwie bezbolesne dla twórców scenerii. ;) Niestety nie wszędzie się to udało, dlatego wraz ze zmianą wersji swoje położenia zmienią niektóre wskaźniki We oraz pola kukurydzy. Natomiast wszystkie pozostałe obiekty powinny pozostać na swoim miejscu.

Z tego względu dokańczanie scenerii z myślą o wersji 0.10 na wersji 0.9.1p2 nie powinno stanowić problemu poza tą jedną niedogodnością. Z kolei w edytorze z wersji 0.10.1 z dnia 3 marca jest parę drobnych błędów związanych z nowymi obiektami, więc po wydaniu stabilnej wersji może zajść potrzeba zmian. Ale znów - to nie są rzeczy, które przewróciłyby scenerię do góry nogami.

Offline Bury

  • User
  • Wiadomości: 27
  • Siła reputacji: 160
  • Bury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezes
@Lokol

O! I to jest fantastyczna wiadomość! Jeśli to co piszesz jest prawdą a znikną niektóre "drzewa 3D", to ja w to wchodzę!
Na mojej scenerii wszystko jest dopasowywane co do milimetra, więc mam nadzieję, że jakieś zmiany nie rozwalą naszych prac.


@Witek

Mówisz o lepszych czasach TD2 dla spalinówek...
Tylko zauważ, że jeśli nikt nie ruszy się do roboty, to te czasy dalej takie będą.


@Ensifer

Dlaczego nie mają racji bytu? Ze względu na połączenia? Ostatnio wystarczała mi popularność Tomaszowa i Wrocławia. Bez problemu można wykorzystać Górę Zatorską, gdzie połączenie spaliny z drutem zredukowane jest do minimum.
Na razie, jak na jedną stonkę i garstkę spalinowych maszynistów wystarcza.

U mnie na tapecie są 2 spalinowe scenerie oraz 2 scenerie-łączniki. Wszystko realne i tylko czeka na tabor i podziwiających otoczenie mechaników :)