Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: karolo79 w 08 Maja 2020, 21:23:56

Tytuł: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: karolo79 w 08 Maja 2020, 21:23:56
Cześć! Chciałbym przedstawić wam propozycję na przyszłe aktualizacje gry. Chodzi mi o nowy tryb gry. A dokładniej to o konduktorów. Wyglądało by to tak, że jakaś osoba wchodzi na scenerię i czeka na nadjeżdżający pociąg np. z bocznicy. Gdy pociąg będzie wjeżdżał na peron, wpisze komendę na chacie, albo na swoim panelu prośbę do danego maszynisty o bycie konduktorem jego pociągu. Maszynista mógłby przyjąć lub odrzucić taką prośbę. Jeśli przyjmie, to dopóki konduktor jest w pociągu będzie otrzymywał doswiadczenia razy 2 lub 1,5 za ciągłą współpracę z inną osobą. Myślę, że byłoby to bardzo dużym urozmaiceniem samego symulatora i chciałbym coś takiego kiedyś zobaczyć w TD2. Jest coś takiego w ogóle możliwe na przyszłe update'y gry, czy raczej nie? Chętnie posłucham waszej opinii na ten temat. :-)
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Mr_bar w 08 Maja 2020, 21:29:56
będzie otrzymywał doswiadczenia razy 2 lub 1,5
Mój pociąg przejeżdża 200 km w 100 km

A tak poważnie ... co taki konduktor miałby robić oprócz "bycia" w składzie, bo jeżeli tylko być to to nie ma najmniejszego sensu
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: BJ07 w 08 Maja 2020, 21:33:00
Konduktor, zwrotniczy, dróżnik, nastawniczy, pomocnik maszynisty, dyspozytor, kontroler UTK, panowie z Skanska. O czymś zapomniałem? Na serio to nie ma sensu, za dużo by tego było, każdy byłby od czegoś zależny ale nie o to chyba chodzi, prawda?
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: karolo79 w 08 Maja 2020, 21:38:10
Czasami maszyniści w TD2 piszą wiadomości przy każdym odjeździe ze stacji "Od kierownika pociągu: Pociąg XXXXX gotów do odjazdu!" Taka wiadomość byłaby właśnie dla takiego kierownika pociągu, miałby również odpowiednie przedmioty potrzebne do poprawnego wyprawienia składu. Symulator nabrałby tym realizmu. Przynajmniej według mnie... Chociaż to też racja, że tych roli mogłoby być miliard. Ale to tylko propozycja. Nie mówię, że to musi być w grze. Chciałem się tylko innych spytać, co o tym sądzą.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 08 Maja 2020, 22:00:26
Konduktor, zwrotniczy, dróżnik, nastawniczy, pomocnik maszynisty, dyspozytor, kontroler UTK, panowie z Skanska. O czymś zapomniałem?

Sprzedawca biletów, SOK, Policjant, Obsługa dworca (sprzątanie), pracownik punktu informacyjnego, automatyk sterowania ruchem kolejowym,  doradca do spraw bezpieczeństwa przewozu materiałów niebezpiecznych drogą kolejową,  monter nawierzchni kolejowych, itd. Chyba starczy  :D ;D

Czasami maszyniści w TD2 piszą wiadomości przy każdym odjeździe ze stacji "Od kierownika pociągu: Pociąg XXXXX gotów do odjazdu!" Taka wiadomość byłaby właśnie dla takiego kierownika pociągu, miałby również odpowiednie przedmioty potrzebne do poprawnego wyprawienia składu. Symulator nabrałby tym realizmu. Przynajmniej według mnie... Chociaż to też racja, że tych roli mogłoby być miliard. Ale to tylko propozycja. Nie mówię, że to musi być w grze. Chciałem się tylko innych spytać, co o tym sądzą.

Zadam jedno pytanie. Po co? Maszynista w rzeczywistości nie mówi sobie sam "Od kierownika pociągu odjazd", więc pozdrawiam serdecznie tych maszynistów, którzy to robią w TD2.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 08 Maja 2020, 22:22:40
Pytanie: co my symulujemy? Można symulować symulować pojazd trakcyjny/skład (MaSZyna) i realizować scenariusz, można symulować ruch kolejowy (no i chyba tu jest nasz TD2), czyli nie tylko fizyka i mechanika pociągu, lecz urządzenia sterowania ruchem i jego faktyczne prowadzenie przez dyżurnych, no i można symulować całą kolej i jej działanie. To ostatnie wymagałoby jednak chyba zbyt dużej ilości osób do obsługi. Przykładowa prosta stacja z dźwigniami to dwie nastawnie na każdą głowicę (dysponująca i wykonująca), więc już dwóch nastawniczych, dyżurny, dyspozytor gdzieś w tym wszystkim organizujący to jak dyżurni prowadzą ruch i przy zaledwie 3-4 osobach jesteśmy w stanie dopiero myśleć o tym gdzie tu znajdzie się pociąg. No więc jest, nadjechał. Jeśli to cargo-może ma jednoosobową drużynę trakcyjną, a może jednak potrzebne będą manewry, więc manewrowy oprócz maszynisty, może to będzie jednak pasażerski, czyli dochodzi kierownik składu, drużyna konduktorska. Jesteśmy w stanie doliczyć się 10 osób potrzebnych by wyprawić jeden skład do nikąd (ponieważ mamy tylko jedną stacyjkę czynną). Trochę słabą przyszłość wróżę temu rozwiązaniu. Jeszcze kwestia rynku ładunków i pasażerów. Pociąg nie jedzie bo może tylko realizuje transport. Konkretne dobra lub ludzie muszą trafić określonym czasie do miejsca przeznaczania. Tryb pasażera był już chyba gdzieś wspominany, o ile wiem coś działają w kierunku możliwości zmiany pojazdu lub właśnie jazdy w dwie osoby, ale czy to się pojawi, czy w ciągu najbliższego czasu? Pytajcie programistów projektu o możliwość techniczną zorganizowania tego. Jeśli się pojawi-będziesz mieć możliwość pobycia konduktorem jeśli masz tego frajdę, ale szczerze nie stawiałbym na to jak na element must have w symulacji.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Maszyner w 08 Maja 2020, 23:40:36
Czasami maszyniści w TD2 piszą wiadomości przy każdym odjeździe ze stacji "Od kierownika pociągu: Pociąg XXXXX gotów do odjazdu!" Taka wiadomość byłaby właśnie dla takiego kierownika pociągu, miałby również odpowiednie przedmioty potrzebne do poprawnego wyprawienia składu. Symulator nabrałby tym realizmu. Przynajmniej według mnie... Chociaż to też racja, że tych roli mogłoby być miliard. Ale to tylko propozycja. Nie mówię, że to musi być w grze. Chciałem się tylko innych spytać, co o tym sądzą.

Kolego chodzi Ci o powiadamianie maszynisty przez kierownika pociągu :  "31626 Odjazd" Czy Może o sygnał gwizdka konduktorskiego ?
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: karolo79 w 09 Maja 2020, 00:39:54
I powiadamianie i gwizdek.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 09 Maja 2020, 00:49:02
Cóż, chyba mamy mocno odmienne definicje określenia "dobra zabawa". Kierownik pociągu w tej rzeczywistości czekałby tylko na godzinę rozkładową i krzyczał "odjazd". Jeśli Cię to kręci, życzę serdecznie jak najszybszego wprowadzenia trybu pasażera i żebyś jeszcze gwizdek dostał ;) Natomiast sam pomysł dodania bota gwiżdżącego i podającego przez radio "od kierownika odjazd" gdy nastanie godzina i sygnał zezwalający się pojawi jest całkiem ciekawym pomysłem.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: coreplaygames w 09 Maja 2020, 03:03:26
Ze strony czysto technicznej wydaje mi się że jest to nie do zrobienia, ponieważ przy zmianie scenerii może nastąpić kilka krzaczków takich jak jednemu szybciej się załaduje mapa drugiemu nie, jednego wywali z serwera itd. Plus ciężka sprawa jest zsynchronizowanie tak aby np ten obserwator nie wypadł przy zmianie scenerii jeśli miał by być osobą która też może chodzić podczas jazdy.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: MINO w 09 Maja 2020, 12:09:23
Cześć! Chciałbym przedstawić wam propozycję na przyszłe aktualizacje gry. Chodzi mi o nowy tryb gry. A dokładniej to o konduktorów. Wyglądało by to tak, że jakaś osoba wchodzi na scenerię i czeka na nadjeżdżający pociąg np. z bocznicy. Gdy pociąg będzie wjeżdżał na peron, wpisze komendę na chacie, albo na swoim panelu prośbę do danego maszynisty o bycie konduktorem jego pociągu. Maszynista mógłby przyjąć lub odrzucić taką prośbę. Jeśli przyjmie, to dopóki konduktor jest w pociągu będzie otrzymywał doswiadczenia razy 2 lub 1,5 za ciągłą współpracę z inną osobą. Myślę, że byłoby to bardzo dużym urozmaiceniem samego symulatora i chciałbym coś takiego kiedyś zobaczyć w TD2. Jest coś takiego w ogóle możliwe na przyszłe update'y gry, czy raczej nie? Chętnie posłucham waszej opinii na ten temat. :-)
Moim zdaniem warto by było też w takim razie dodać funkcję pasażera, aby ten bot miał komu sprawdzać np. bilety (o ile ktokolwiek by jeździł w taki sposób) i dać pasażerom wzgląd w RJty, aby mogli sobie zsynchronizowac np. przesiadki, ale przypominam, że to tylko moje zdanie.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 09 Maja 2020, 12:17:42
Odnosząc się do wszystkiego co wyżej, to proponuje od razu dodać również tryb obserwacji ruchu elektronów pod mikroskopem... Nie potrzebne? No właśnie tak samo jak to wszystko co wyżej. Istnieje wyszukiwarka, tam się znajdzie wszystko i się dowiecie dlaczego dalej nie ma waszych upragnionych trybów, pomimo że były już zgłaszane setki razy... Mam nadzieję że odpowiednie osoby dostaną odpowiednie nagrody, bo to już jest spam i zaśmiecanie forum.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Meril w 09 Maja 2020, 12:20:09
Zadam jedno pytanie. Po co? Maszynista w rzeczywistości nie mówi sobie sam "Od kierownika pociągu odjazd", więc pozdrawiam serdecznie tych maszynistów, którzy to robią w TD2.
W rzeczywistości DR nie generuje rozkładów jazdy, to w Tedeku też nie powinni?  ::) Mechanik nie może odjechać bez pozwolenia kierownika pociągu, więc myślę że mówienie samemu sobie "gotów do odjazdu" jest dobrym kompromisem między realizmem, a możliwościami Symulatora.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Blay95 w 09 Maja 2020, 12:21:57
Za nudne by to było...
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: babisz_fajny w 09 Maja 2020, 12:45:06
Serdeczne powodzenia dla osób, które do dziś pomijają ph, uciekają szybciej, i nie wiedzą co to godziny w rozkładzie jazdy....
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Niemamhamulcy w 09 Maja 2020, 13:07:14
Meril poruszyłeś dość istotną kwestię, pisanie rj-planista/dyspo, prowadzenie ruchu-dyspozytor/dyżurny, jeszcze urządzenia mechaniczne wymagają nastawniczego, a jak zwrotka nie ma dźwigni w nastawni tylko trzeba do niej zasuwać-zwrotniczego. To może być nawet 5 osób, a najbiedniej 3. SWDR część roboty pomaga zrobić, tak samo SCS czy kostki. Uwzględniając 3 osoby niezbędne by to działało-planista, dyspo, dr, dwóch pierwszych nie zajmuje się tylko jedną stacją, lecz kompleksowo ruchem na linii. Niestety część z tych obowiązków spada na dyżur i mamy Kongo. To jest temat na inną dyskusję, ile zadań może realizować przeciętnie pojedynczy człowiek. Wydzielanie niektórych ma większy sens, innych mniejszy. Fajnie by było mieć pasażerów zdolnych wsiąść, wysiąść, żeby to miało wpływ na masę składu (mówimy tu jednak o botach, chociaż jeśli to możliwe, czemu nie dać użytkownikowi możliwości podróżowania, jeśli miałby z tego frajdę to życzę udanej zabawy), tak samo poruszany już wątek ładunków. Oczywiście realizm jest istotny, ale czy wszystko chcemy rozbijać na cząsteczki? Chyba najlepiej zostawić taki "suwak" jaki jest odnośnie manewrów. Można podstawiać stonką wagony w peron i zapinać jednostkę prowadzącą na zestawiony skład, ale gdy nie ma chętnych na pracę manewrową, stacja jest za mała, dr ma za dużo na głowie czy inny powód-skład może się pojawić na spawnie z mechanikiem lub komendą sp. Takie niekoniecznie ułatwienia pozwalają mniej wprawnym działać dość dobrze by nie psuć innym zabawy, ale jednocześnie ich wielkim plusem jest to, że można z nich zrezygnować i zwiększyć poziom wczucia się w rolę. Dlatego uważam, że możliwość jazdy jako pasażer byłaby kolejnym takim "suwakiem" regulującym poziom symulacji i powinna się pojawić jako taka opcja na pogłębienie realizmu, ale nie jest ona w żadnej mierze kluczowa, a tym bardziej zapotrzebowanie to nie jest palące.
Tytuł: Odp: Nowy tryb gry
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 09 Maja 2020, 19:47:10
Dobra koniec tej paplaniny, jeszcze byście może chcieli bilety i dziurkacz do nich?
Zamykam