Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: Ares28 w 04 Stycznia 2019, 16:17:37

Tytuł: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 04 Stycznia 2019, 16:17:37
Nawiązując do tematu nt. automatycznych ostrzeżeń.

Wszystko fajnie, tylko co z błędami takimi jak "Coś poszło nie tak" opisanym w tym tickecie:
https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/issues/1121

Albo drugim sławnym "Tory się skończyły".
https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/issues/1119

Zdarza się że jednego dnia nawet ze 3-4 razy wystąpią crashe z tych powodów. Od razu dostajemy 80%, za błędy w grze? Według mnie symulator jest jeszcze zbyt niestabilny aby wprowadzać takie systemy karania.

//Zedytowano, coby dostosować do wymagań. //Coyotek
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 04 Stycznia 2019, 17:13:14
I od razu udzielę odpowiedzi. Jak zapewne przeczytałeś: wykolejenia się z powodu przekroczenia prędkości. Nie wystrzał, nie "coś poszło nie tak", nie spalenie oporów,  nie przejazd na bezdrucie.

Ostrzeżenie dostaniesz, jeżeli świadomie (!), będziesz rżnął więcej niż jest to podane na ograniczeniu i zaliczysz wykolejenie tylko z tego powodu. Wystrzał jest zabezpieczony właśnie limitem prędkości - nie dostaniesz warna, jeżeli wskakując na scenerię dostaniesz mocy rakietowej w loku i osiągniesz nadświetlną. Ino pisząc "kilkaset", faktycznie się machnął, bo zapewne chodzi o prędkości konstrukcyjne pojazdów trakcyjnych.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: frugo4321 w 04 Stycznia 2019, 17:26:02
Fajnie bo nie trzeba piać już skarg za ,,przejechanie S1'' ale co jeśli jedziemy 25km/h na manewrze lub 40 za zezwoleniem DR? Sytuacja może się zdarzyć m. in. na Lisiczkach czy Woli.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: wrocseba87 w 04 Stycznia 2019, 17:38:51
Dobra a ja mam pytanie z innej beczki  przejechanie S1 = %%% a jak sie ma to  do rozkazow pisemnych na pominiecie S1 ? mechanicy odmawiaja mi przejechanie S1 mimo iz wystawilem im poprawny rozkaz pisemny moze dodajcie opcje do SWDR gdzie bedzie zaznaczone ze odznaczam ze mechanik bedzie wyjezdzal na Rozkaz pisemny
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 04 Stycznia 2019, 17:40:20
Prosty przykład: jedziesz 100 przez Wykno ( LCS Skrzynki ) >> Wjeżdżasz na 40stkę >> Nie zwalniasz >> Wykolejasz się >> Dostajesz warna.

Nic więcej. Póki co.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 04 Stycznia 2019, 19:16:06
Czekałem na ten wątek, nie tyle na same pytania o ostrzeżenia, co o regulamin :-*

1. Dlaczego zdecydowano się na pomysł automatycznego dawania ostrzeżeń osobom, które wykoleiły się z powodu przekroczenia prędkości? Przecież ich wykolejenie stanowi odpowiednie "zabezpieczenie", a takie przypadki zdarzają się najbardziej doświadczonym maszynistom.
I co z tego, że się wykoleiłem? Nie rozróżniam dwóch pomarańczowych od zielonego i co mi zrobisz? Wielka mi kara bo spadłem z rowerka, wchodzę na następną scenerię zajmuję szlaki swoim rozkładem i nie dojadę nawet do połowy, bo znowu jadę 200km/h ósemką i hehe śmiesznie jest, fajna gra w ciapągi.

2. Dlaczego nie konsultowano tego pomysłu na forum przed jego wprowadzeniem?
4. Dlaczego osoby sprawdzające skargi ignorują nagminne łamanie punktu 5.2 Regulamin Symulatora przez zakładających skargi? Obecnie punkt ten jest martwy.
5. Dlaczego użytkownik nie może odwołać się od decyzji sprawdzającego skargę (oraz systemu automatycznego)? Fragment o odwołaniu się od decyzji został usunięty z regulaminu jakiś czas temu.
Następnym razem przyjdziemy do Was skonsultować też nowe malowania do EN57 i zmianę czcionki w menu, ok?
Widzisz dopiero drobną część pierwszego z dwóch etapów podziału, a już szukasz tutaj problemu.
Dlaczego głównie Ty jesteś zawsze aktywny w wątkach o regulaminie, o zmianach, o autoryzacjach?
Na prawdę uważasz, że puścimy system, który będzie nadawał ostrzeżenie nieprawidłowo?
Dlatego działa na PL1, bo na PL1 scenerie są SPRAWDZONE i nie ma na przykład wpisanego na środku szlaku "dla jaj" ograniczenia do 10km/h bez oznakowania.

3. Skąd pomysł na rozgrywkę bez żadnych zasad na serwerach PL2 i jak ma się tam odbywać ruch między sceneriami oraz na samych stacjach, skoro nie będzie żadnych reguł (pada określenie "bez żadnych wymagań")?
Skąd pomysł? No jak to, przecież byłeś aktywny jak nigdy w tym wątku: https://td2.info.pl/dyskusje/autoryzacje-na-scenerie-a-upadek-td2
Były też ankiety - przecież chcecie jeździć po sceneriach bez otoczenia i z błędami. Wynik był 50/50. Są dwa serwery, dla każdego znajdzie się miejsce.
Centrum sobie uruchomisz bez sprawdzania, ED Rudę odpali, przecież dobre scenerie są, i się marnują. Tyle ich leży w systemie sprawdzania i nikt ich nie sprawdza.
Da się jeździć, to będziesz mógł jeździć cały dzień i noc.
A i wymogu przejechania 400 km by być dyżurnym też nie będzie, bo to głupota.

6. Jak dokładnie wygląda algorytm, który ocenia, czy złamaliśmy przepisy i należy się nam ostrzeżenie? Co w sytuacji, kiedy dojdzie do rozprucia rozjazdu z winy dyżurnego ruchu?
Czy gdziekolwiek w wątku jest napisane o tym, że nadawane są już ostrzeżenia za rozprucie rozjazdu?
Regulamin przewiduje taką możliwość, ale z niej aktualnie nie korzystamy.
A algorytm jest bardzo prosty:
if Region == PL1
if SpadłemZRowerka
if Powód == PrzekroczeniePrędkościToru
if Prędkość < 200
PrzynajOstrzeżenie;
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 04 Stycznia 2019, 19:53:46
Mówisz o "otworzeniu drugiego serwera, na którym obowiązywałyby takie same zasady, jak na PL1". Od czerwca ubiegłego roku działa PL2, na który można logować się do SWDR jak na PL1.
Nikt tam nigdy nie grał, poza zorganizowaną sesją, która miała nakaz odbywać się na osobnym serwerze.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 04 Stycznia 2019, 19:54:38
Wracając do tematu wątku. Można byłoby wprowadzić jakieś "inne" procenty już w samym symulatorze, bo nie ciekawie jest jeśli przypadkowo nabijemy sobie taką liczbę procentów, że zablokuje się na forum możliwość pisania postów... Co ma w tym przypadku forum do symulatora?
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 04 Stycznia 2019, 19:59:49
Żeby sobie przypadkowo zablokować możliwość pisania musiałbyś wykoleić się trzy razy z powodu przekroczenia prędkości w ciągu doby.
Poza tym, to nie jest całkowita blokada, tylko wymóg akceptacji postów przez administrację.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 04 Stycznia 2019, 20:27:53
Fajnie bo nie trzeba piać już skarg za ,,przejechanie S1'' ale co jeśli jedziemy 25km/h na manewrze lub 40 za zezwoleniem DR? Sytuacja może się zdarzyć m. in. na Lisiczkach czy Woli.

Jest na semaforach opcja Allow Skiping, jeśli mają zaznaczone to nie będzie komunikatu o przejechaniu S1 i nic się nie będzie działo z tego tytułu.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 04 Stycznia 2019, 21:55:58
Żeby sobie przypadkowo zablokować możliwość pisania musiałbyś wykoleić się trzy razy z powodu przekroczenia prędkości w ciągu doby.
Czyli jeżeli wykoleję się niechcący i/lub zdarza mi się to raz do roku do nie dostanę %?
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: RobsonPL453 w 04 Stycznia 2019, 22:02:20
Żeby sobie przypadkowo zablokować możliwość pisania musiałbyś wykoleić się trzy razy z powodu przekroczenia prędkości w ciągu doby.
Czyli jeżeli wykoleję się niechcący i/lub zdarza mi się to raz do roku do nie dostanę %?
Zależy jak się wykoleisz.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: panmechanik2002 w 05 Stycznia 2019, 22:12:55
Rozumiem że chcecie rozwiązać to tak jak panowie z TruckersMP. Ciekawy pomysł, bardzo ciekawy.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 06 Stycznia 2019, 11:32:10
Podziękował. Trochę automatyki potrzeba. No i od czegoś trzeba zacząć.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 06 Stycznia 2019, 19:04:14
Fajnie bo nie trzeba piać już skarg za ,,przejechanie S1'' ale co jeśli jedziemy 25km/h na manewrze lub 40 za zezwoleniem DR? Sytuacja może się zdarzyć m. in. na Lisiczkach czy Woli.
40 km/h przy manewrach jest po torach stacyjnych, a nie po rozjazdach. Po rozjazdach nadal masz 25 km/h lub mniejsze prędkości w zależności od np. przewożonego ładunku (ale tego w TD2 nie ma raczej).
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: milosz007001 w 07 Stycznia 2019, 15:10:15
Fajnie bo nie trzeba piać już skarg za ,,przejechanie S1'' ale co jeśli jedziemy 25km/h na manewrze lub 40 za zezwoleniem DR? Sytuacja może się zdarzyć m. in. na Lisiczkach czy Woli.
40 km/h przy manewrach jest po torach stacyjnych, a nie po rozjazdach. Po rozjazdach nadal masz 25 km/h lub mniejsze prędkości w zależności od np. przewożonego ładunku (ale tego w TD2 nie ma raczej).

Niestety nie mogę się z tobą zgodzić zgodnie z Rozdziałem 2 § 14 punkt 26 instrukcji R1 prędkość manewrów wynosi 25km/h, jedynie po torach wolnych stacyjnych prędkość będzie można zwiększyć do 40km/h

Cytat
Cytuj
Prędkość jazd manewrowych nie powinna przekraczać 25 km/h. z wyjątkiem -następujących przypadków:
1) jeżeli pojazd trakcyjny jadący luzem lub ciągnący tabor jedzie po wolnym torze, o czym maszynistę zawiadomiono, prędkość jazdy może wynosić do 40 km/h. z wyjątkiem jazdy po rozjazdach;

Fajnie bo nie trzeba piać już skarg za ,,przejechanie S1'' ale co jeśli jedziemy 25km/h na manewrze lub 40 za zezwoleniem DR? Sytuacja może się zdarzyć m. in. na Lisiczkach czy Woli.

Jak na razie przejechanie sygnału Stój po zatrzymaniu działa od prędkości 30km/h

Więc według mnie nie będzie takiego problemu

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 08 Stycznia 2019, 11:57:45
Cytuj
Niestety nie mogę się z tobą zgodzić zgodnie z Rozdziałem 2 § 14 punkt 26 instrukcji R1 prędkość manewrów wynosi 25km/h, jedynie po torach wolnych stacyjnych prędkość będzie można zwiększyć do 40km/h
To miałem na myśli, ale pisałem ogólnikowo. Teoretycznie tak to wygląda. Praktycznie na prawdziwej kolei - różnie ;)
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Orzeł w 08 Stycznia 2019, 13:25:54
Bardzo dobry ruchu trochę automatyki potrzeba.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: kyu2304 w 13 Stycznia 2019, 19:56:26
Rozdział serwerów i zaostrzenie zasad na PL1, uważam, że to krok w dobrą stronę, dlatego, że:
1. Dziś do PL1 są wrzuceni jak do jednego worka wszyscy: amatorzy i ci co na kolei pracują/pracowali, ci co chcą symulować ruch kolejowy, ci co nie znają nawet podstaw i ci co uczą się dopiero oraz tacy co chcą się powygłupiać, poprzeszkadzać i tacy co zamiast prowadzić ruch lub jechać składem - wolą pogadać o głupotach na czacie czy też na TSie, itd.
Bałagan więc murowany i tak właśnie dziś bywa i m. in. stąd niektóre gównoburze i pełen system skarg.

Wprowadzenie karania z automatu na PL1 to jeszcze lepszy pomysł, bo:
1. Automat jeśli będzie miał jeden algorytm karania dla wszystkich, to każdy będzie równo "nagradzany" - bez względu na rangę na forum.
2. Tam gdzie zadziała automat, tam nikt nie będzie musiał nic rozpatrywać - co teraz trwa. System skarg odchudzi się więc.
Można pójść dalej i wprowadzić też LD do wszystkich pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej  i dodawać na PL1 z automatu % nie tylko za wykolejenia (z winy maszynisty) ale też za: "połamałeś pantografy", "spaliłeś opory rozruchowe", "spaliłeś trakcję". Oczywiście wtedy jak takie w/w crashe nie będą kwestią bugów.

Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: RobsonPL453 w 20 Stycznia 2019, 16:39:03
Ciekawy system zabezpieczenia tylko zapomnieliście o rzeczy, że znajdzie się jakaś osoba na dyżurce (miałem tak  przed chwilą)
była to już ostatnia sceneria na rozkładzie dyżurny troll napisał, że jest podane mijam tarcze ostrzegawczą, patrze jest podane i nagle S1 przed lokomotywą a jechałem 120 km/h z powodu, że to był sygnał S5. Na szczęście zdążyłem wyjść, bo nie musiałem podać powodu, a gdybym przejechał to bym dostał % i bym nie miał dowodu. Jedynie mógłbym udowodnić nagrywając całą sytuację, ale skąd miałem wiedzieć, że tak się stanie?
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: badcookie66 w 20 Stycznia 2019, 16:43:13
Nie dostałbyś % w tej chwili. Dlaczego? Bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.


Odnośnie % za S1 to przyjdzie czas na to i nie martw się zabezpieczymy zmiany sygnałów przed czołek składu i przed dyżurnymi trollami.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 20 Stycznia 2019, 19:08:20
Ciekawy system zabezpieczenia tylko zapomnieliście o rzeczy, że znajdzie się jakaś osoba na dyżurce (miałem tak  przed chwilą)
była to już ostatnia sceneria na rozkładzie dyżurny troll napisał, że jest podane mijam tarcze ostrzegawczą, patrze jest podane i nagle S1 przed lokomotywą a jechałem 120 km/h z powodu, że to był sygnał S5. Na szczęście zdążyłem wyjść, bo nie musiałem podać powodu, a gdybym przejechał to bym dostał % i bym nie miał dowodu. Jedynie mógłbym udowodnić nagrywając całą sytuację, ale skąd miałem wiedzieć, że tak się stanie?
W logu zapisywana jest kazda zmiana sygnału. Było by widać że sygnał zostal wygaszony.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Eurydyk w 20 Stycznia 2019, 20:38:52
Dziś pierwszy mój mandat za szybką jazdę w postaci %. Byłem ciekawy i sprawdziłem co w sytuacjach, kiedy mamy scenerię A(120km/h) i B(60km/h). Laski wydają się dość bezpieczne i wystarczające na wyhamowanie ale .... Lęborg i Lisiczki nie były. Wyjątkowo krótki lasek i czego nie jestem pewny, żadnego oznaczenia o zmianie prędkości szlakowej.  Informacyjnie, z ok. 110 km/h przy wyjeździe z Lęborga gwałtowne hamowanie.  Przy jeszcze nie wczytanych Lisiczkach, będąc w lasku, miałem wykolejenie i potem komunikat w skrzynce:  Pociąg numer: 23648, sceneria Lisiczki 14f2f216, prędkość 85 km/h.

Niżej relacja z ostatnich chwil przed ............... aaaaauuuuućććććć ;)

[01/20/2019 17:36:43][Log]: ChatMessage: Ładowanie kolejnej scenerii...
[01/20/2019 17:36:44][Log]: Got message 'next_station_route_speeds_response' 23648, Poreńsk, ZF, 140
[01/20/2019 17:36:44][Exception]: KeyNotFoundException: The given key was not present in the dictionary.
System.Collections.Generic.Dictionary`2[TKey,TValue].get_Item (TKey key) (at <f826c2584fc94ec19a48a6576640bdc5>:0)
Networking.Api.Api+<Ws_OnMessage>c__AnonStorey1.<>m__0 () (at <104ddfc596d2439fb7e24fa239be8cdf>:0)
Assets.Scripts.Utilities.MainThreadRunner.FixedUpdate () (at <104ddfc596d2439fb7e24fa239be8cdf>:0)

 
[01/20/2019 17:36:44][Log]: 17:36:44.94 Ładowanie scenerii: Lisiczki 14f2f216.sc ...
[01/20/2019 17:36:44][Log]: Loading C:\Users\Tomasz\AppData\Local\Temp\OnRailTeam\TrainDriver2\Cache\Scenery\Lisiczki 14f2f216.sc
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 947 sign_w8_6niski(Clone) *
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 947 sign_w8_6niski(Clone) *
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 948 bbd_signaller_v2 F4
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 951 st_signaller_v8 *
[01/20/2019 17:36:48][Log]: 17:36:48.61 Nie można odnaleźć obiektu: electric_box_v1
[01/20/2019 17:36:48][Log]: Cant find prefab electric_box_v1
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 914 sign_road_G-1D *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 923 sign_road_G-1B *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 925 sign_road_G-1D *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 933 sign_road_G-1E *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 961 sign_road_G-1E *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 934 sign_road_G-1D *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 936 sign_road_G-1B *
[01/20/2019 17:36:49][Log]: 57 unique tracks in cache, 40 tracks reused
[01/20/2019 17:36:49][Log]: 17:36:49.57 Przygotowywanie scenerii
[01/20/2019 17:36:49][Warning]: 4690 colliders found :(
[01/20/2019 17:36:50][Log]: Recreating terrain mesh
[01/20/2019 17:36:50][Log]: 17:36:50.88 Inicjalizacja obiektów
[01/20/2019 17:36:51][Log]: 17:36:51.15 Inicjalizacja pojazdu gracza
[01/20/2019 17:36:51][Log]: 17:36:51.19 Łączenie siatek obiektów
[01/20/2019 17:36:51][Log]: 17:36:51.27 Uruchamianie symulacji...
[01/20/2019 17:36:51][Log]: Found on route Gr track 0: W27 speed 60 km/h, Signal Li_A, circuits: Gr_Li_it1, Li_itToA
[01/20/2019 17:36:51][Log]: Found on route Zo track 0: W27 speed 60 km/h, Signal Li_K, circuits: Li_Zo_it1, Li_itToK
[01/20/2019 17:36:51][Log]: Finished Loading Scenery
[01/20/2019 17:36:52][Log]: Mesh recreated
[01/20/2019 17:36:58][Log]: Moving player to 0,0,0
[01/20/2019 17:36:58][Log]: OnApplicationFocus False
[01/20/2019 17:37:08][Log]: OnApplicationFocus True
[01/20/2019 17:37:13][Log]: OnApplicationFocus False
[01/20/2019 17:37:15][Log]: ChatMessage: Zakończono ładowanie scenerii!
[01/20/2019 17:37:16][Log]: OnApplicationFocus True
[01/20/2019 17:37:16][Log]: Sending lang message: /lang #ffff00 1 0 log_leavst 23648@Eurydyk
[01/20/2019 17:37:16][Log]: Turning on space program prevention
[01/20/2019 17:37:16][Warning]: RaiseEvent(201) failed. Your event is not being sent! Check if your are in a Room
[01/20/2019 17:37:16][Log]: Leaving room for some reason...
[01/20/2019 17:37:16][Log]: ChatMessage: Opuszczanie scenerii...
[01/20/2019 17:37:21][Warning]: scenery_eapunlock Signal:
[01/20/2019 17:37:21][Warning]: scenery_eaplock Signal:
[01/20/2019 17:37:27][Log]: Sending lang message: /lang #ffff00 1 0 message_crashtrue 23648@Eurydyk
[01/20/2019 17:37:27][Log]: Processing lang message: /lang #ffff00 1 0 message_crashtrue 23648@Eurydyk
[01/20/2019 17:37:27][Log]: ChatMessage: 23648@Eurydyk wykoleił się.
[01/20/2019 17:37:45][Warning]: RPCs can only be sent in rooms. Call of "ChangeDriverReason" gets executed locally only, if at all.
[01/20/2019 17:37:45][Warning]: PhotonNetwork.CurrentRoom is null. You don't have to call LeaveRoom() when you're not in one. State: ConnectedToMasterserver
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 20 Stycznia 2019, 21:29:54
Jak dla mnie system automatycznych ostrzeżeń i osobnego serwera na "grę w pociongi" jest fajny, lecz nie podoba mi się zniesienie systemu sprawdzania scenerii, lepiej by było jednak gdyby nie było pustyń a otoczenie było w miarę przyzwoite, a takowy system po prostu złagodzony. No ale cóż, ja tam się nie znam i w TD2 jeszcze nie grałem, może nie jest tak źle jak sobie myślę.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 20 Stycznia 2019, 23:10:44
W jaki sposób system przyznawania %%% za przejechanie S1 będzie sprawdzał, czy został podyktowany rozkaz pisemny?
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 20 Stycznia 2019, 23:16:10
Dziś pierwszy mój mandat za szybką jazdę w postaci %. Byłem ciekawy i sprawdziłem co w sytuacjach, kiedy mamy scenerię A(120km/h) i B(60km/h). Laski wydają się dość bezpieczne i wystarczające na wyhamowanie ale .... Lęborg i Lisiczki nie były. Wyjątkowo krótki lasek i czego nie jestem pewny, żadnego oznaczenia o zmianie prędkości szlakowej.  Informacyjnie, z ok. 110 km/h przy wyjeździe z Lęborga gwałtowne hamowanie.  Przy jeszcze nie wczytanych Lisiczkach, będąc w lasku, miałem wykolejenie i potem komunikat w skrzynce:  Pociąg numer: 23648, sceneria Lisiczki 14f2f216, prędkość 85 km/h.

Niżej relacja z ostatnich chwil przed ............... aaaaauuuuućććććć ;)

[01/20/2019 17:36:43][Log]: ChatMessage: Ładowanie kolejnej scenerii...
[01/20/2019 17:36:44][Log]: Got message 'next_station_route_speeds_response' 23648, Poreńsk, ZF, 140
[01/20/2019 17:36:44][Exception]: KeyNotFoundException: The given key was not present in the dictionary.
System.Collections.Generic.Dictionary`2[TKey,TValue].get_Item (TKey key) (at <f826c2584fc94ec19a48a6576640bdc5>:0)
Networking.Api.Api+<Ws_OnMessage>c__AnonStorey1.<>m__0 () (at <104ddfc596d2439fb7e24fa239be8cdf>:0)
Assets.Scripts.Utilities.MainThreadRunner.FixedUpdate () (at <104ddfc596d2439fb7e24fa239be8cdf>:0)

 
[01/20/2019 17:36:44][Log]: 17:36:44.94 Ładowanie scenerii: Lisiczki 14f2f216.sc ...
[01/20/2019 17:36:44][Log]: Loading C:\Users\Tomasz\AppData\Local\Temp\OnRailTeam\TrainDriver2\Cache\Scenery\Lisiczki 14f2f216.sc
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 947 sign_w8_6niski(Clone) *
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 947 sign_w8_6niski(Clone) *
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 948 bbd_signaller_v2 F4
[01/20/2019 17:36:45][Warning]: Duplicate id found 951 st_signaller_v8 *
[01/20/2019 17:36:48][Log]: 17:36:48.61 Nie można odnaleźć obiektu: electric_box_v1
[01/20/2019 17:36:48][Log]: Cant find prefab electric_box_v1
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 914 sign_road_G-1D *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 923 sign_road_G-1B *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 925 sign_road_G-1D *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 933 sign_road_G-1E *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 961 sign_road_G-1E *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 934 sign_road_G-1D *
[01/20/2019 17:36:48][Warning]: Duplicate id found 936 sign_road_G-1B *
[01/20/2019 17:36:49][Log]: 57 unique tracks in cache, 40 tracks reused
[01/20/2019 17:36:49][Log]: 17:36:49.57 Przygotowywanie scenerii
[01/20/2019 17:36:49][Warning]: 4690 colliders found :(
[01/20/2019 17:36:50][Log]: Recreating terrain mesh
[01/20/2019 17:36:50][Log]: 17:36:50.88 Inicjalizacja obiektów
[01/20/2019 17:36:51][Log]: 17:36:51.15 Inicjalizacja pojazdu gracza
[01/20/2019 17:36:51][Log]: 17:36:51.19 Łączenie siatek obiektów
[01/20/2019 17:36:51][Log]: 17:36:51.27 Uruchamianie symulacji...
[01/20/2019 17:36:51][Log]: Found on route Gr track 0: W27 speed 60 km/h, Signal Li_A, circuits: Gr_Li_it1, Li_itToA
[01/20/2019 17:36:51][Log]: Found on route Zo track 0: W27 speed 60 km/h, Signal Li_K, circuits: Li_Zo_it1, Li_itToK
[01/20/2019 17:36:51][Log]: Finished Loading Scenery
[01/20/2019 17:36:52][Log]: Mesh recreated
[01/20/2019 17:36:58][Log]: Moving player to 0,0,0
[01/20/2019 17:36:58][Log]: OnApplicationFocus False
[01/20/2019 17:37:08][Log]: OnApplicationFocus True
[01/20/2019 17:37:13][Log]: OnApplicationFocus False
[01/20/2019 17:37:15][Log]: ChatMessage: Zakończono ładowanie scenerii!
[01/20/2019 17:37:16][Log]: OnApplicationFocus True
[01/20/2019 17:37:16][Log]: Sending lang message: /lang #ffff00 1 0 log_leavst 23648@Eurydyk
[01/20/2019 17:37:16][Log]: Turning on space program prevention
[01/20/2019 17:37:16][Warning]: RaiseEvent(201) failed. Your event is not being sent! Check if your are in a Room
[01/20/2019 17:37:16][Log]: Leaving room for some reason...
[01/20/2019 17:37:16][Log]: ChatMessage: Opuszczanie scenerii...
[01/20/2019 17:37:21][Warning]: scenery_eapunlock Signal:
[01/20/2019 17:37:21][Warning]: scenery_eaplock Signal:
[01/20/2019 17:37:27][Log]: Sending lang message: /lang #ffff00 1 0 message_crashtrue 23648@Eurydyk
[01/20/2019 17:37:27][Log]: Processing lang message: /lang #ffff00 1 0 message_crashtrue 23648@Eurydyk
[01/20/2019 17:37:27][Log]: ChatMessage: 23648@Eurydyk wykoleił się.
[01/20/2019 17:37:45][Warning]: RPCs can only be sent in rooms. Call of "ChangeDriverReason" gets executed locally only, if at all.
[01/20/2019 17:37:45][Warning]: PhotonNetwork.CurrentRoom is null. You don't have to call LeaveRoom() when you're not in one. State: ConnectedToMasterserver

Informacja o prędkości do której powinieneś zwolnić przy zmianie scenerii masz w prawym górnym rogu w rozkładzie. Ja robię tak, że hamuję gdy zaczyna ładować się sceneria.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Eurydyk w 21 Stycznia 2019, 18:19:27


Informacja o prędkości do której powinieneś zwolnić przy zmianie scenerii masz w prawym górnym rogu w rozkładzie. Ja robię tak, że hamuję gdy zaczyna ładować się sceneria.

Zgadzam się w 100%, rozkład jazdy oraz znajomość trasy to podstawa. Jednakże celem moim było zwrócenie uwagi na różnorodność długości odcinków między sceneriami. W opisanym przypadku wyjątkowo krótką. Druga kwestia to taka, że ta prędkość  w rozkładzie jazdy nie zawsze obowiązuje od samego początku danej scenerii. Tak czy inaczej trasę trzeba znać i korzystać z rozkładu jazdy.

Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: hanahmon w 21 Stycznia 2019, 18:40:01
A propos, moim zdaniem długość magicznych lasków powinna być jasno określona w bardzo sztywnym przedziale, coby uniknąć takich sytuacji. Nie sposób nie wspomnieć że na Cisie magiczny lasek ma 5m, gdzieś ma metrów 500, gdzieś indziej 700. Nieprzyjemne jest hamowanie ze 140 do 60, tym bardziej jest to nieprzyjemne dla jakiegoś nowego czy czasem nawet średnio zaawansowanego gracza. Zwyczajnie nie wie czy przed nim 5m lasku, czy 700. Naturalnie zwiększa to też mniej czy bardziej przepustowość. Nie jest to kwestia jakaś bardzo pilna, ale moim zdaniem by to był ukłon w stronę społeczności pewien.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: RobsonPL453 w 21 Stycznia 2019, 19:11:19
Wystarczy, że jest komunikat o kolejnym ładowaniu scenerii to już wiadomo, że trzeba hamować.
Tytuł: Odp: Automatyczne ostrzeżenia - wątpliwości za nowości
Wiadomość wysłana przez: Meril w 21 Stycznia 2019, 19:26:25
Ale czy ładowanie scenerii spełnia wytyczne drogi hamowania? ;) Raz też się naciąłem na krótki lasek. nie jest to miłe :/