Autor Wątek: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw  (Przeczytany 2312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skipper2

  • User
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 1207
  • Skipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezesSkipper2 prezes
Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« dnia: 15 Kwietnia 2022, 22:16:38 »
   Witam Szanowne Grono.
   Od długiego czasu obserwowane są sytuacje, kiedy to mechanicy pomimo prędkości maksymalnej ujętej w rozkładach jazdy, odpowiednich znaków ustawionych na szlakach oraz poprzez ignorowanie tego, co podpowiada menedżer prędkości, nagminnie i z premedytacją przekraczają prędkość na szlakach, ciesząc się tym,  jak przy każdym mijanym kolejnym semaforze na czacie pojawia się informacja o przekroczeniu prędkości np o 19 km/h. Nie mam tu na myśli sytuacji, kiedy to w trakcie dohamowania składu przed zwrotnicą w momencie mijania semafora tylko w trakcie przelotu np na szlakach w Czerminie, gdzie Vmax wynosi 160km/h a dany gracz jedzie tam 180 km/h. W pewnym momencie jednak kończy się zabawa a zaczynają się kłopoty dyżurnych na kolejnych stacjach, kiedy to dany skład przyjeżdża 10 - 15 czy też 20 minut przed czasem i powstaje dylemat, gdzie ma stać, skoro brakuje toru głównego dodatkowego a szlak wyjazdowy zajęty? Dlaczego ma blokować przez 20 minut krawędź peronową na jakiejś małej stacji przez 10 - 15 czy 20 minut, kiedy to prawidłowo miał tam stać minutę?
   Rozumiem wtedy nerwy niektórych dyżurnych i pretensje do całego świata, że wysłano mu pociąg na taki długi postój!
   Ostatnio w trakcie dyżuru miałem sytuację ekstremalną, kiedy to byłem mobbowany na PW "dlaczego to wysłałem pociąg przed czasem" i delikwenta nie interesował fakt, że 7 wcześniejszych dyżurnych nie widziało w tym problemu, ale jak wspomniałem ROZUMIEM te nerwy, ale i one mają swoje granice (miałem tu napisać imiennie kogo to dotyczy, ale zostawię to dla siebie).
   Czas by był najwyższy zrobić coś z tym faktem, bo prośby nie działają, albo działają tylko przez chwilę, bo akurat mechanik zwrócił uwagę na level dyżurnego i doszedł do wniosku, że zwolni po czym na kolejnych sceneriach ma to w głębokim poważaniu.
   Ciekaw jestem Waszych opinii w tej kwestii i Waszych przemyśleń. Czółko Towarzystwu.

Offline marbas83

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Siła reputacji: 668
  • marbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezes
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2022, 22:31:55 »
Pomysł ciekawy, jeśli przy analizie podaje np. 70 km/h to swdr przesyła informację i lok nie rozpędzi się powyżej  tej prędkości. Czy się da to wprowadzić  to pytanie do developerów.

Marbas – w tradycji okultystycznej, demon, przywódca piekła. Rozporządza 666 stadami niedźwiedzic.
Ukazuje się pod postacią wielkiego niedźwiedzia.

Offline cxmaniak

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 49
  • cxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytorcxmaniak dyspozytor
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwietnia 2022, 22:43:59 »
Dyżurny ma narzędzie w postaci komendy "KICK" na takie sytuacje. Przecież cały czas jest w stanie obserwować prędkość każdego pociągu na scenerii i powinien reagować, chociażby upominając pospieszalskich.
 Co do wysyłania przed czasem, to w przypadku składów towarowych jest to normalna praktyka, natomiast w przypadku ruchu pasażerskiego, poza postojami technicznymi nie powinno mieć miejsca. Bo jakby to wyglądało w realu, że pasażer przybywa na stację i okazuje się że jego pociąg już sobie pojechał, pomimo że według rozkładu powinien stać jeszcze przez pięć minut "w peronach", to tak na chłopski rozum.
 Natomiast idea "kagańca" średnio mi się podoba. Mamy prędkość rozkładową, ale także szlakową, ograniczenia miejscowe, stałe jak i czasowe. Zbyt wiele zmiennych moim zdaniem.
Pozdrawiam.

Offline Sabyryn

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 116
  • Sabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezes
  • Lok. W-wa Praga Centralna DOKP
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2022, 23:13:09 »
A co jak pociągi w rzeczywistości przyjeżdżają przed czasem? W rozkładach jazdy są ujęte rezerwowe minuty i po zjeździe z takiej CMK czasami się zdarza że pociąg jest prawie 10 minut przed planem w przypadku jechania przez maszynistę ,,pod krechę" lokomotywą o grubych zestawach. Co wtedy ma zrobić dyżurny w Grodzisku Mazowieckim jak tam wszystkie rozkłady są na styk? Takie życie, jakoś trzeba sobie radzić. Od tego jest dyżurny, żeby kombinował :P
Naterki, Kcynia, Hel, Winiary, Biała Sudecka
Przekaż 1% dla Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei --> http://www.psmk.org.pl/1-dla-psmk/

Offline niescioreq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Siła reputacji: 358
  • niescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezes
  • Dyżurny ruchu w realu jest cały czas bez limitu.
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2022, 23:56:31 »
Ja uważam, że prościej byłoby założyć kaganiec na maksymalną prędkość eksploatacyjną lokomotywy, wtedy taka np. "ósemka" nie pojedzie szybciej niż 140 czy stonka 90. Prędkość by się utrzymywała na maksymalnej albo powodowało wywalenie ws'a

Ewentualnie znaczne przekroczenia prędkości które utrzymują się przez dłuższy czas byłyby w postaci odpowiedniej informacji przekazywane do administracji w sposób identyczny jak z wulgaryzmami. A co dalej to wiadomo.
Ale to raczej nie przejdzie gdyż spowodowałoby to (domyślam się  ;)) niesamowity spam.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2022, 00:00:44 wysłana przez niescioreq »
Żerniki - ogólnodostępna || Zimnice - ogólnodostępna || Nakło - ogólnodostępna || LCS Kleszczów - ogólnodostępna.

ISEDR PKP PLK S.A.

Offline Pixel

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 25
  • Pixel nastawniczyPixel nastawniczyPixel nastawniczyPixel nastawniczyPixel nastawniczy
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia 2022, 01:18:16 »
Hej,

Pozwólcie, że dorzucę moje 3 grosze (z 12)  ;)

...Ostatnio w trakcie dyżuru miałem sytuację ekstremalną, kiedy to byłem mobbowany na PW "dlaczego to wysłałem pociąg przed czasem" i delikwenta nie interesował fakt, że 7 wcześniejszych dyżurnych nie widziało w tym problemu...

Jeżeli jest to skład pasażerski, to powinny być zachowane wszystkie postoje handlowe i techniczne zawarte w rozkładzie. Jeżeli po rozpoczęciu biegu, na kolejną scenerię skład przyjeżdża przed planem, to raczej nie jest to 15 minut, więc kolejny DR powinien taki skład zatrzymać do planowanej godziny odjazdu, nie potęgując jego przyspieszenia.
Jeżeli kolejni DR godzą się na przyjmowanie składów przed planem, to muszę mieć możliwość przechowania takiego gałgana na wypadek, gdyby kolejny DR odmówił przyjęcia.
Mnie osobiście, jeżeli prowadzę skład pasażerski, dziwi informacja typu "Mechaniku, czekamy do planu", to jest to niejako obligatoryjne.

Pomysł ciekawy, jeśli przy analizie podaje np. 70 km/h to swdr przesyła informację i lok nie rozpędzi się powyżej  tej prędkości. Czy się da to wprowadzić  to pytanie do developerów.
...
Dyżurny ma narzędzie w postaci komendy "KICK" na takie sytuacje. Przecież cały czas jest w stanie obserwować prędkość każdego pociągu na scenerii i powinien reagować, chociażby upominając pospieszalskich.

Pomysł jest jak najbardziej absurdalny! @marbas83 & cxmaniak Jeśli dążymy do zachowania jak największego realizmu na jaki pozwala symulator (maksymalne w miarę możliwości stosowanie się do instrukcji kolejowych oraz dostosowywanie scenerii do rzeczywistych wytycznych projektowych) to DR nie powinien w ogóle widzieć prędkości z jaką poruszają się mechanicy, tak jak to jest w rzeczywistości. To nie jest ETS2, gdzie można sobie zdjąć kaganiec i jechać 157km/h ciężarówką (choć w rzeczywistości ostatnio udało się to kierowcy irlandzkiej ciężarówki na autostradzie A3 w Niemczech, gdzie policja była bardzo zaskoczona popełnionymi wykroczeniami)

Co do wysyłania przed czasem, to w przypadku składów towarowych jest to normalna praktyka, natomiast w przypadku ruchu pasażerskiego, poza postojami technicznymi nie powinno mieć miejsca. Bo jakby to wyglądało w realu, że pasażer przybywa na stację i okazuje się że jego pociąg już sobie pojechał, pomimo że według rozkładu powinien stać jeszcze przez pięć minut "w peronach", to tak na chłopski rozum.

Jeśli chodzi o składy towarowe przed czasem, to DR przyjmujący taki skład musi się liczyć z tym, że kolejny DR może już go nie przyjąć i trzeba będzie gdzieś takiego delikwenta przechować. Pozbywanie się składów pasażerskich z postojem technicznym, też nie powinno mieć miejsca, ponieważ jest to zrzucenie odpowiedzialności na kolejnego DR, który będzie musiał sobie z takim składem poradzić.

Ja uważam, że prościej byłoby założyć kaganiec na maksymalną prędkość eksploatacyjną lokomotywy, wtedy taka np. "ósemka" nie pojedzie szybciej niż 140 czy stonka 90. Prędkość by się utrzymywała na maksymalnej albo powodowało wywalenie ws'a

Myślę, że pomysł niescioreq jest bardziej realistyczny gdzie po przekroczeniu prędkości konstrukcyjnej, która utrzymywałaby się przez czas zmienny, losowy, nieznany mechanikom, mogłyby występować usterki uniemożliwiające dalszą jazdę.
Po przekroczeniu prędkości konstrukcyjnej generuje się liczba określająca czas jazdy z taką prędkością, z przedziału np. od 25 do 100 sekund, jeśli mechanik nie zmniejszy prędkości następuje usterka którą da się usunąć tak jak pisał niescioreq wywalenie ws'a (jest to ostrzeżenie), kolejne przekroczenie prędkości konstrukcyjnej powoduje trwałe uszkodzenie, uniemożliwiające dalszą jazdę, bez możliwości wznowienia RJ.

Jest to jednak nie lada wyzwanie, ponieważ dla każdego użytkownika musiałaby być wygenerowana dodatkowa zmienna, określająca czy wystąpiła już usterka związana z przekroczeniem prędkości, a dodatkowo przy zmianie scenerii i każdym nowym rozkładzie jazdy zmienna taka powinna być zerowana, żeby nie psuć też przyjemności z rozgrywki,
bo wiadomo, że nawet najlepsi popełniają błędy. Można też testowo zmniejszyć tolerancję przekraczanej prędkości na szlakach, aby ostudzić zapędy krewkich mechaników, którzy dołączyli do rozgrywki świeżo po obejrzeniu "Szybkich i wściekłych" lub "Speed: Niebezpieczna prędkość"

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2022, 01:45:33 wysłana przez Pixel »

Offline robert357

  • User
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 56
  • robert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektor
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwietnia 2022, 01:59:56 »
Proste rozwiązanie by było, jakby po przekroczeniu o 10km/h vmax lokomotywy by wywalało wszystkie bezpieczniki albo po przekroczeniu 20km/h vmax lokomotywy/wagonu by następowało automatycznie wykolejenie.

Offline matix78

  • User
  • *
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 299
  • matix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezes
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwietnia 2022, 08:51:50 »
Ja uważam, że prościej byłoby założyć kaganiec na maksymalną prędkość eksploatacyjną lokomotywy, wtedy taka np. "ósemka" nie pojedzie szybciej niż 140 czy stonka 90. Prędkość by się utrzymywała na maksymalnej albo powodowało wywalenie ws'a

Ewentualnie znaczne przekroczenia prędkości które utrzymują się przez dłuższy czas byłyby w postaci odpowiedniej informacji przekazywane do administracji w sposób identyczny jak z wulgaryzmami. A co dalej to wiadomo.
Ale to raczej nie przejdzie gdyż spowodowałoby to (domyślam się  ;)) niesamowity spam.

Ale jak mieliby założyć taką blokadę? Okej założyli by może a przy podawaniu analizy podadz vmax 70 a na szlaku będziesz jechać 100 to gdzie jest w tym sens? Lepiej założyć blokadę w swdr na vmax aby nie przekraczał .
Chętnie pomoge przy wykonaniu pulpitu scs do scenerii. Pisz na Pw forum.

Offline niescioreq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Siła reputacji: 358
  • niescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezes
  • Dyżurny ruchu w realu jest cały czas bez limitu.
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwietnia 2022, 08:58:55 »
Ja podałem tylko dwa przykłady jakie by można było zastosować. Nie wiem co będzie najlepsze, póki co jest dyskusja między nami użytkownikami. Co z tego wyjdzie? Nie wiadomo, trzeba poczekać aż ktoś z rządzących się wypowie na ten temat, czy w ogóle jest sens wprowadzania czegoś takiego jak "kaganiec" czy nie.
Żerniki - ogólnodostępna || Zimnice - ogólnodostępna || Nakło - ogólnodostępna || LCS Kleszczów - ogólnodostępna.

ISEDR PKP PLK S.A.

Offline Baranczak

  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Siła reputacji: 801
  • Baranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezes
  • Dobra komunikacja to klucz do sukcesu
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwietnia 2022, 09:20:06 »
Temat prędkości jest wart uwagi, ale na pewno nie tak prosty do wprowadzenia. Osobiście mam tu trzy przemyślenia:

1) Na którą prędkość ma być zakładany kaganiec? Rozkładową, szlakową czy konstrukcyjną? Bo w TD2 wszystkie są przekraczane w zależności od okoliczności. Założenie jakiegokolwiek kagańca na samą prędkość konstrukcyjną lokomotywy nie wyeliminuje problemu przekraczania prędkości szlakowej (a o tym pisał Skipper2).

2) Moim zdaniem w temacie prędkości powoływanie się na "jak największy realizm" trochę nie ma sensu, ponieważ - jak już zostało wyżej wspomniane - w realnym świecie dyżurny nie jest w stanie kontrolować prędkości (bo jej nie widzi), ALE ZA TO żaden mechanik nie pozwoli sobie na przekroczenie prędkości konstrukcyjnej czy eksploatacyjnej taboru. W TD2 często jeżdżą dzieciaki, które chcą się pobawić, stąd przekraczanie prędkości konstrukcyjnej (nawet znaczne) zdarza się tu bardzo często. I myślę, że właśnie dlatego wprowadzony został nadzór w postaci wyświetlania prędkości, aby dyżurny miał nad tym kontrolę - upomnienie, kick, skarga to adekwatne i wystarczające narzędzia, pod warunkiem oczywiście, że dyżurny rzetelnie sprawuje nadzór. Parokrotnie byłem świadkiem sytuacji, gdy na Górze Włodowskiej pociągi jechały 160, 180 czy 200 km/h a dyżurny nic z tym nie robił albo nawet dopingował do dalszego przyspieszania (patologia). Dlatego jakiś rodzaj kagańca - mimo że w świecie realnym nie występuje - jest tu potrzebny. Z tym że - tak jak pisałem wcześniej - sam kaganiec na prędkość konstrukcyjną lokomotywy nie wyeliminuje problemu w całości.
 
3) Problem z prędkością rozkładową powstaje na etapie podawania analizy. Wielu mechaników w TD2 nie umie podać prędkości rozkładowej poprawnie, czyli uwzględniając prędkości konstrukcyjne lokomotywy i wagonów oraz masę składu. W związku z czym otrzymujemy kwiatki w takiej postaci, że SM42 ze składem towarowym ma wypisany rozkład na 90 km/h a jedzie 30 i już na drugiej scenerii ma 10 min opóźnienia a potem już tylko zwiększa, albo odwrotnie: ET41 z rozkładem na 80 jedzie 120 bo "tyle daje radę to czemu nie" i jest wszędzie przed czasem. Dyżurni nie są w stanie tego sprawdzić, bo nie mają informacji jaka jest prędkość rozkładowa danego pociągu. Zaburza to normalny harmonogram odjazdów i zajętości szlaków, nie mówiąc już o niezgodności z przepisami. Sam jako dyżurny nagminnie koryguję prędkości rozkładowe podawane w analizie, ale problemem jest to, że nie zawsze jestem w stanie analizować każdy skład pod kątem właściwej prędkości. Zastanawiam się, czy nie przydałoby się wprowadzić w SWDR rozwiązania, które przy wystawianiu rj nadawałoby maksymalną prędkość rozkładową automatycznie na podstawie parametrów składu i wyświetlałoby ją w rj. Wtedy dyżurny miałby lepszą wiedzę i kontrolę nad tym, z jaką prędkością maksymalną powinien się poruszać dany pociąg i być może kaganiec nie byłby potrzebny.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2022, 10:05:45 wysłana przez Baranczak »

Offline Maszyner

  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 78
  • Maszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezes
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Kwietnia 2022, 11:51:47 »
Wielokrotnie spotykałem się z sytuacją gdzie mechanik pędził grubo ponad Vmax. Natomiast nigdy nie spotkałem się z przypadkiem aby DR reagował na przekroczenie prędkości. Za to bardzo często były teksty : Dawaj dawaj, prędzej, itp.
Swego czasu, nie pamiętam na jakiej scenerii, był pewien DR. który nazbierał u siebie trzy lub cztery pasażerskie składy które jechały mocno przed czasem. Jaki efekt był tego nie trudno się domyślić.
Kompletnie zablokowana  sceneria, szlak przed nią po którym jechałem, i wszystkie następne za mną ponieważ wspomniany DR swoimi decyzjami  kompletnie zablokował ruch na szlaku.
Gdy zapytałem dlaczego stoję skoro mam rj planowy, odpowiedział mi iż przyjął pociągi grubo przed planem, ponieważ DR z poprzedniej scenerii  wysłał do niego te składy aby mieć spokój i wolne tory na stacji. I tu właśnie zamyka się kółeczko. Wiele razy spotykałem się  z DR którzy wypuszczali składy  na stacjach początkowych do 10 minut przed czasem, a bywało i tak że nawet wyjechałem ok dwudziestu minut przed planem. Pomimo moich uwag iż mam jeszcze dużo czasu , odpowiedź była jedna : jedź ponieważ nie mam gdzie przyjąć składu który stoi na szlaku. I zapewne wspomniany skład jechał dużo przed planem. Za powstałe sytuacje nie wińmy tylko i wyłącznie mechaników. Gdy słyszą ponaglenia DR nie pozostaje im nic innego jak tylko pędzić. Jeden z drugim chce sobie wyczyścić szlak, chce również mieć u siebie wszystkie tory wolne, a co dalej na szlakach to już takich osobników interesuje.
Po takich postojach i przymusowych pt. naprawdę odechciewa się jazdy na wiele tygodni. W moim przypadku do opisanej sytuacji, przez 3/4 szlaku jechałem idealnie w/g rj. Niestety po dojechaniu do stacji końcowej miałem już 40 minut w plecy do rj nie z mojej winy. Dlatego od dzisiejszego dnia, będę skrupulatnie zapisywał wszystkich mechaników i dyżurnych którzy szlaki kolejowe i prowadzenie składów pasażersko/towarowych traktują jak jazdę bolidami na torach wyścigowych.
W realu, znaczne przekroczenie szybkości doprowadziłoby do trwałej eliminacji z zawodu. Znam takiego mechanika osobiście.

Offline Pixel

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 25
  • Pixel nastawniczyPixel nastawniczyPixel nastawniczyPixel nastawniczyPixel nastawniczy
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:00:18 »
1) Na którą prędkość ma być zakładany kaganiec? Rozkładową, szlakową czy konstrukcyjną? Bo w TD2 wszystkie są przekraczane w zależności od okoliczności. Założenie jakiegokolwiek kagańca na samą prędkość konstrukcyjną lokomotywy nie wyeliminuje problemu przekraczania prędkości szlakowej (a o tym pisał Skipper2).

Tak jak pisałem, zmniejszyć testowo tolerancję przekroczenia prędkości szlakowych, teraz jest to chyba 20km/h, można dla każdego gracza losować takie ograniczenie z pewnego zakresu, aby nie była to stała i wiadoma jak teraz wartość, a co do prędkości konstrukcyjnej, jeżeli prędkość szlakowa byłaby wyższa niż konstrukcyjna, to tak jak pisał niescioreq generować usterki taboru. Również w tym przypadku wartość przekroczenia mogłaby być dla każdego losowa, jednak pierwsze przekroczenie, powinno wygenerować usterkę, którą da się usunąć (będzie można kontynuować jazdę) ale już kolejne na danej scenerii powodowałby wykolejenie składu.

Jeśli zaś chodzi o prędkość rozkładową, to tak jak wspomniał Baranczak, aby narzucał ją SWDR na podstawie analizy składu (LOK, masa, rodzaj taboru) w taki sposób, aby nawet układanie ręczne nie dawało możliwości zmiany prędkości.
Oczywiście w przypadku zimnego startu wystawienie rozkładu musiałoby się odbyć po podłączeniu do składu, tak aby informacje o taborze trafiły do SWDR.

Offline Eazy_Peazy

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 382
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:32:04 »
Tak, tak, kaganiec na lokomotywie. Festiwal nie powiem jakich pomysłów trwa w najlepsze. To symulator czy Trainz? Z jednej strony mamy mieć super realistyczne i przepisowe scenerie gdzie nie może brakować megafonu na peronie bo ZWB a z drugie jakieś babole i potworki w stylu kagańca na siódemce. Może jeszcze autopilot? Ktoś jedzie niezgodnie z przepisami to dyktuj rozkaz kick i po problemie...

Offline Rendzi20

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Siła reputacji: 261
  • Rendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezes
  • Naczelny Prowokator TD2
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Kwietnia 2022, 16:45:44 »

Ja w obecnej sytuacji widzę jedno rozwiązanie które sam stosuje przy takich delikwentach

>1 ostrzeżenie  (prośba o jazdę zgodnie z prędkością szlakową i konstrukcyjną lokomotywy)
>2 ostrzeżenie  (prośba o jazdę zgodnie z prędkością szlakową i konstrukcyjną lokomotywy)

A trzeci raz nie proszę tylko wypisuje tak zwany rozkaz pisemny k (/kick_driver....)


oczywiście wszystko udokumentowane na SS na wszelki wypadek
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2022, 16:47:54 wysłana przez Rendzi20 »

Offline Dulson

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 341
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • Dupson
    • Train Driver 2
Odp: Ogranicznik (kaganiec) prędkości lokomotyw
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Kwietnia 2022, 17:21:11 »
Dyżurny ruchu nie ma możliwości podglądu prędkości jazdy pociągu. Może się domyślać, że pociąg kuleje, albo dość ostro jedzie. To, że w TD2 widzi, to tylko dziwny przywilej programowy dla DR. Jedynie co można było by zrobić, to zawęzić prędkość w dół od wykolejania się i tyle, bo reszta to są rzeczy nierealistyczne. Tutaj 100% poparcie użytkownika Pixel.

No i tak jak powiedział Sabryn, dyżurny jest od realizacji rozkładu jazdy, gdyby wszystko jeździło normalnie, to by semafory i dyżurny ruchu nie byłby potrzebny, bo by wprowadzili totalny automat. Dyżurny nie jest od siedzenia i picia kawy, tylko od ruszania głową w pracy na zmieniające się warunki, z resztą co to była by za praca, jakby wszystko wedle rozkładów jeździło :D Ja chyba muszę do przełożonego napisać skargę, że ostatnio w nocy jeździły mi towary po spóźnianie nawet po 7 tyś minut, albo pociągi 600 minut przed czasem.

Jak ja czytam te wiadomości, że ktoś ma problemy przez to, że sobie rady dać nie może, to sobie zastanawiam, to po co wchodzi na dyżurnego ruchu. Przecież głównie w pracy dyżurnego ruchu jest rozwiązywanie dylematów lub różnych innych dziwnych rzeczy, od tego się nim tam jest. W symulatorze macie z tym problem, co jest to fikcja, a w prawdziwym świecie zdarzają się takie rzeczy, że pociąg mający 461 metrów nie mieści mi się na stacji gdzie tor od W18 do W18 ma 645 metrów, albo na stacji, gdzie nie ma równoczesnych wjazdów, RJ pokazuje równoczesny wjazd, albo na urządzeniach ręcznych czas na krzyżowanie wynosi 1 minutę i wiele różnych jest takich przypadków. W przypadku za długiego pociągu nie użyjesz sobie komendy KICK tylko trzeba było ruszyć głową i w danej sytuacji zastosować odpowiednio bezpieczne rozwiązanie oraz całe zdarzenie odpisać i powiadomić tzw. wszystkich świętych. Trudno mi tutaj oszacować, ale dla mnie praca ISEDR w TD2 jest ukazana na około maksymalnie 40% swojej pracy co normalnie ISEDR robiłby na danej takiej stacji.

Cytuj
Mnie osobiście, jeżeli prowadzę skład pasażerski, dziwi informacja typu "Mechaniku, czekamy do planu", to jest to niejako obligatoryjne.
Dokładnie, ale u wiesz, że w przypadku większej jazdy przed czasem, lepiej to powiedzieć... Z życia wzięte...: Pociąg, który ma normalnie na danej stacji 5 PT, został puszczony przed czasem, bo nie było tego dnia krzyżowania z innej sytuacji ruchowej. Pociąg na pierwszym po. powinien odczekać do czasu, przyjechał, drzwi, drzwi, pojechał, na drugim to samo... W końcu wjeżdża mi do st., dostaję to informację i pomimo jej potwierdzenia, po chwili gotów do odjazdu i rusza na S1, po wywołaniu maszynisty i nakazaniu zapoznania się z RJ, zatrzymał jazdę na drugiej części peronu i odczekał nadczas do planu.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2022, 17:55:50 wysłana przez Dulson »
01000100 01110101 01101100 01110011 01101111 01101110   |||   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   |||   Newag S.A.   |||   Dlaczego życie tak kruche jest... 1995-2020