Hej,
Pozwólcie, że dorzucę moje 3 grosze (z 12)
...Ostatnio w trakcie dyżuru miałem sytuację ekstremalną, kiedy to byłem mobbowany na PW "dlaczego to wysłałem pociąg przed czasem" i delikwenta nie interesował fakt, że 7 wcześniejszych dyżurnych nie widziało w tym problemu...
Jeżeli jest to skład pasażerski, to powinny być zachowane wszystkie postoje handlowe i techniczne zawarte w rozkładzie. Jeżeli po rozpoczęciu biegu, na kolejną scenerię skład przyjeżdża przed planem, to raczej nie jest to 15 minut, więc kolejny DR powinien taki skład zatrzymać do planowanej godziny odjazdu, nie potęgując jego przyspieszenia.
Jeżeli kolejni DR godzą się na przyjmowanie składów przed planem, to muszę mieć możliwość przechowania takiego gałgana na wypadek, gdyby kolejny DR odmówił przyjęcia.
Mnie osobiście, jeżeli prowadzę skład pasażerski, dziwi informacja typu "Mechaniku, czekamy do planu", to jest to niejako obligatoryjne.
Pomysł ciekawy, jeśli przy analizie podaje np. 70 km/h to swdr przesyła informację i lok nie rozpędzi się powyżej tej prędkości. Czy się da to wprowadzić to pytanie do developerów.
...
Dyżurny ma narzędzie w postaci komendy "KICK" na takie sytuacje. Przecież cały czas jest w stanie obserwować prędkość każdego pociągu na scenerii i powinien reagować, chociażby upominając pospieszalskich.
Pomysł jest jak najbardziej absurdalny!
@marbas83 &
cxmaniak Jeśli dążymy do zachowania jak największego realizmu na jaki pozwala symulator (maksymalne w miarę możliwości stosowanie się do instrukcji kolejowych oraz dostosowywanie scenerii do rzeczywistych wytycznych projektowych) to
DR nie powinien w ogóle widzieć prędkości z jaką poruszają się mechanicy, tak jak to jest w rzeczywistości. To nie jest ETS2, gdzie można sobie zdjąć kaganiec i jechać
157km/h ciężarówką (choć w rzeczywistości ostatnio udało się to kierowcy irlandzkiej ciężarówki na autostradzie A3 w Niemczech, gdzie policja była bardzo zaskoczona popełnionymi wykroczeniami)
Co do wysyłania przed czasem, to w przypadku składów towarowych jest to normalna praktyka, natomiast w przypadku ruchu pasażerskiego, poza postojami technicznymi nie powinno mieć miejsca. Bo jakby to wyglądało w realu, że pasażer przybywa na stację i okazuje się że jego pociąg już sobie pojechał, pomimo że według rozkładu powinien stać jeszcze przez pięć minut "w peronach", to tak na chłopski rozum.
Jeśli chodzi o składy towarowe przed czasem, to DR przyjmujący taki skład musi się liczyć z tym, że kolejny DR może już go nie przyjąć i trzeba będzie gdzieś takiego delikwenta przechować. Pozbywanie się składów pasażerskich z postojem technicznym, też nie powinno mieć miejsca, ponieważ jest to zrzucenie odpowiedzialności na kolejnego DR, który będzie musiał sobie z takim składem poradzić.
Ja uważam, że prościej byłoby założyć kaganiec na maksymalną prędkość eksploatacyjną lokomotywy, wtedy taka np. "ósemka" nie pojedzie szybciej niż 140 czy stonka 90. Prędkość by się utrzymywała na maksymalnej albo powodowało wywalenie ws'a
Myślę, że pomysł
niescioreq jest bardziej realistyczny gdzie po przekroczeniu prędkości konstrukcyjnej, która utrzymywałaby się przez czas zmienny, losowy, nieznany mechanikom, mogłyby występować usterki uniemożliwiające dalszą jazdę.
Po przekroczeniu prędkości konstrukcyjnej generuje się liczba określająca czas jazdy z taką prędkością, z przedziału np. od 25 do 100 sekund, jeśli mechanik nie zmniejszy prędkości następuje usterka którą da się usunąć tak jak pisał
niescioreq wywalenie ws'a (
jest to ostrzeżenie), kolejne przekroczenie prędkości konstrukcyjnej powoduje trwałe uszkodzenie, uniemożliwiające dalszą jazdę, bez możliwości wznowienia RJ.
Jest to jednak nie lada wyzwanie, ponieważ dla każdego użytkownika musiałaby być wygenerowana dodatkowa zmienna, określająca czy wystąpiła już usterka związana z przekroczeniem prędkości, a dodatkowo przy zmianie scenerii i każdym nowym rozkładzie jazdy zmienna taka powinna być zerowana, żeby nie psuć też przyjemności z rozgrywki,
bo wiadomo, że nawet najlepsi popełniają błędy. Można też testowo zmniejszyć tolerancję przekraczanej prędkości na szlakach, aby ostudzić zapędy krewkich mechaników, którzy dołączyli do rozgrywki świeżo po obejrzeniu "Szybkich i wściekłych" lub "Speed: Niebezpieczna prędkość"
Pozdrawiam!