Wbrew pozorom, cały sens zabawy w blokady na większości szlaków dwutorowych, polega na tym, że DR na stacji przyjmującej, świadomie ją akceptuje (tj. wie kto ma teraz "kolejkę" na przysłanie swojego składu). Warto sobie, w ramach akceptowania blokad, zawsze poświęcić te 3 sekundy na szybkie ogarnięcie obecnej sytuacji ruchowej na danym szlaku (w ramach zakładki Rozkład jazdy) i ocenienie, czy jesteśmy w stanie dany pociąg przyjąć akurat w tej chwili. No i choćby i w przypadku czyjegoś pechowego missclick'a - gdy łączy się z nami stacja, która nie ma do nas żadnego rozkładowego pociągu, może to nam i co najmniej trzem innym osobom (dwóm pechowym DR'om i maszyniście) zaoszczędzić kłopotu.
Planowanie ruchu na dużej (lub trudnej) stacji dzieje się z wyprzedzeniem, często nawet kilkuminutowym. Czekanie z blokadą na dwie minuty przed odjazdem jest nie tylko ruletką, jeżeli chodzi o zarządzanie ruchem na własnym poletku, ale jest wręcz proszeniem się o to, żeby ktoś się przed nas wepchnął - co przy dyżurnych nie czytających SKĄD coś do nich ma teraz przyjechać, wcale nie jest rzeczą nieoczywistą. To potrafi zablokować nam stację i doprowadzić do dalszych opóźnień, a tego przecież nikt nie chce.
Dlatego sam fenomen wcześniejszego zakładania blokady należałoby rozważyć w taki sposób: po pierwsze- jest to jasne wskazanie, że sytuacja ruchowa drugiej strony pozwala jej na puszczenie pociągu, co stanowi samo w sobie zaproszenie do poprowadzenia nieco płynniejszego ruchu - ku uciesze mechaników i DRów, bo nikt nie lubi stać na stacji z opóźnieniem, a wszyscy lubią jak pociągi jeżdżą i kręcą się po tym zamkniętym TDkowym systemie.
Po drugie- sama propozycja założenia blokady nie jest wiążąca- przyjmujący dyżurny zawsze może ją odrzucić, zwłaszcza jeżeli spodziewa się, że lada chwila pojawi się pociąg, który był pierwszy w kolejce. Można to sobie grzecznie wyjaśnić poprzez prywatną wiadomość pisząc po prostu "czekam na planowy pociąg z X przed twoim".
Po trzecie- więcej cierpliwości i dobromyślności względem innych członków zabawy (vel. symulacji), nikt Ci nie chce robić na złość zakładaniem nieco wcześniej blokady. Pewnie ma ku temu dobry powód - tj. upłynnienie prowadzenia ruchu w obrębie swojego posterunku. Pisanie na ten temat postów/skarg/peanów jest w zasadzie marnotrawieniem twojego wolnego czasu. Spożytkuj go na coś przyjemniejszego zamiast niepotrzebnie się frustrować.