Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Otwierania stacji na chwile...  (Przeczytany 5800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Maja 2018, 17:45:52 »
Nie miałem problemu z obsługą i płynnymi podmianami na 3 stacjach i nie mam zamiaru mieć takich problemów :)

Nie miałeś, bo jesteś chyba najlepszym z najlepszych :p

tak jak wspomniałem, jak ktoś ogarnia to spoko, wg mnie może nawet sobie i 10 stacji otworzyć, ale żeby nie było takich jaj że semafory podane, jadę zgodnie z przepisami i nagle wpierdzielam się na czołowe bo typ nie ogarnął semaforów kształtowych.. tak malibu, o Tobie mowa, bo to u Ciebie było.

Offline Aderian94

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 77
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System Głogów
    • Heaven Of System
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Maja 2018, 18:05:51 »
Pamiętajmy też, że dyżurny w zależności od stacji ma do pomocy jeszcze nastawniczych. Na większych stacjach takich jak Głogów na nastawniach dysponujących oprócz dyżurnego ruchu dysponującego jest jeszcze dyżurny pomocniczy jak i nastawniczy. We Wrocławiu na grzybku jest chyba 3 dyżurnych i nastawniczy, jeśli dobrze pamiętam. Nie bez powodu tak jest. Duży ruch jak i dużo prowadzonej dokumentacji, czego w TD2 brak.
Na PKP PLK S.A. od października 2017
Heaven Of System

Offline PolandxD

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 150
  • PolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezes
  • Mechanik / Dyżurny
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Maja 2018, 18:30:40 »
Coś mi się wydaje że ktoś tu zachodzi z tematu ???

Offline Aderian94

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 77
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System Głogów
    • Heaven Of System
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Maja 2018, 18:56:33 »
Był też wątek zasiadania na kilku sceneriach, to się do niego odniosłem. A co do głównego tematu. Tak, jestem przeciw zasiadaniu na chwilę na scenerii. Trzeba być pewnym, że ma się jednak trochę czasu wolnego i można siedzieć jako DR.
Na PKP PLK S.A. od października 2017
Heaven Of System

Offline Ugulele

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Siła reputacji: 503
  • Ugulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezes
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Maja 2018, 19:13:21 »
Jeżeli chodzi o dyżurowanie to zawsze się chętnie wypowiem, ale zawsze chętnie się z Was pośmieję...

Cytuj
[Koleś, który siada na dyżurkę też powinien być świadomy, że nie robi tego na 5 minut. Do tego DR sprawuje bezpośredni nadzór nad symulacją, jego działania mają moc pozwalającą na sprawowanie władzy nad mechanikami (włącznie z pewnym stopniem karania, jak wyrzucenie z symulacji) oraz decyzje i działania dyżurnych wpływają na sytuację w innych sceneriach.

~Trepan

Tak, jegomość który siada na dyżurkę powinien mieć świadomość, że nie robi tego na pięć minut, ale... miałem sam raz taką sytuację że po 15 minutach dostałem pilny telefon i musiałem zejść bez gadania. Miałem świadomość, że nie siadam na pięć minut, ale świadomość uległa zmianie.Tego w swojej wypowiedzi już nie uwzględniłeś, a szkoda...

Co do drugiej części - tak działania dyżurnego wpływają na sytuację na innych sceneriach i aż jest to przykre kiedy to przez jedno niesprawne ogniwo korkuje się kilka stacji, także dobry dyżurny powinien w miarę możliwości unikać zakorkowania, co czasem wymaga w symulatorze niezłej gimnastyki i za przeproszeniem... "wydarcia mordy" na innego dyżurnego, po to żeby siebie niezakorkować. Cóż od czasu do czasu dyżurny musi być egoistą i to takim znacznym..., ale to nie miejsce i czas na te przemyślenia. Sprawność dyżurowania to nie tylko sprawne przepuszczanie pociągu i tutaj przechodzimy do kolejnego cytatu...

Cytuj
Problemem jest to że oczekiwałem tyle czasu na rozkaz pisemny u doświadczonego dyżurnego, u którego powinno trwać to ze dwie minuty. A przyczyną tego jest to że odpalił kilka stacji jednocześnie. Wypełnienie kilka rubryczek to nie jest wielka filozofia, ale jak ma sie otwarte 3 wielkie scenerie, na każdej pootwierane spawny i kilkanaście pociągów to rzeczywiście to może być problem. Ruch prowadzony w taki sposób nie jest ani sprawny, ani przyjemny.

~Ares28

Nie mogę się w zasadzie nie zgodzić...wcale nie czuję się przyjemnie lecąc przez 3 scenerie sterowane przez jednego dyżurnego, szczególnie że u Drozdy już nie jednokrotnie doświadczyłem tego, że mimo, że ma jeden pociąg na scenerii nie poda przelotu do następnej zajmowanej przez niego, tylko po dwóch zewach i zatrzymaniu pod semaforem stawia Ci przelot.... Nie jest to miła sytuacja dla mnie jako i dyżurnego i mechanika. Co do rozkazów pisemnych... dyżurni w TD2 unikają tematu jak ognia... słychać to niejednokrotnie,a szkoda...Zresztą razów które dostałem wyjazd na następną scenerię bez słowa o tym, że wjazd na zastępczy na osobnym urządzeniu.... przykre i aż się patrzeć nie chce.


Cytuj
5. Ares stałęś 15 minut z powodu błedu w izolacjach wrocławia gdzie wygasiło ci podany wjazd miej do mnie pretensje że podałem ci tam wjazd gdzie zapomniałem o tym błędzie. Ja mam pretensje do administracji że przez pół roku nie chcą wrzucić już dawno naprawionego wrocławia.
Rozkazy pisemne to nie jest chop siup jeszcze dla mnie bo nie wystawiam ich dużo i miałem też spory ruch więc 15 minut stania to nic strasznego dłużej się jedzie po imielinie 30 na godzine.

~Drozda32

Zwalanie winy na SRK to zawsze średni pomysł... Cóż brak wprawy w dyktowaniu w rozkazach pisemnych przy 9 poziomie nie jest niczym usprawiedliwiony, a świadczy tylko o tym jak ta "dziewiątka" została uzyskana... Co do Wrocławia już się wypowiadałem kiedyś na forum, więc nie będę się powtarzał...

Cytuj
8. Nie raz widziałem i nawet stałem się ofiarą osób które specjalnie coś robią by im podać rozkaz pisemny w pewien sposób prowokują pewne sytuacje i blokują scenerie a też są to osoby narzekające na płynność jazdy kolejki na szlaki itd. Poprostu sami nie widzą że powodują problemy i zatory odciągając dyżurnych bo chcą więcej realizmu w symulacji zabawowej

~Drozda32

Fakt, niestety ujawniają się dwa podejścia dyżurnego do tedeka - jedno kładzie nacisk na symulację, drugie na zabawę... I błagam - nie widzę sensu walki jednego z drugim... Jeżeli któryś dyżurny nie przyjmie Ci pociągu bo zajmuje mu szlak pociąg, który za minutę minie wjazdowy... Nie hejtuj go za to, jeżeli któryś dyżurny wypełnia R146 (zwane przez grupę zabawową... papierkami) też mu nie uprzykrzaj życia... Jeżeli któryś dyżurny przede wszystkim dobrze się bawi... też nie psuj mu tej zabawy, chyba że zagraża ona bezpieczeństwu.... ale to już inny temat. Co do testowania dyżurnych na znajomość przepisów... sam od czasu do czasu lubię to zrobić, ale wiadomo... Nie z każdym to wyjdzie i taka operacja może zakończyć się częściej jak to mówią... "rozkazem pisemnym k..."

Cytuj
Pozdro i już miżecie strzelać cytatami nic nie odpiszę.

~Drozda32

Może milczenie jest najlepszym argumentem, jakoś mógłbym o tym osobny temat, lub wpis na bloga napisać odnośnie Twojej "złotej ósemki" :)

Dobra, to teraz kończąc tą karuzelę szyderstwa... Mój stosunek do multidyżurki jest prosty... Nie, nie i jeszcze raz nie... Po to są tworzone LCSy, aby na nich zarządzać kilkoma posterunkami... Jeżeli chcesz większego wyzwania... usiądź na jednym LCSsie... i to tyle, koniec....Dajcie też ludziom podyżurować na większych sceneriach. Co wchodzą i widzę Tomaszów i Skrzynki.... to mnie coś trafia, no na conajmniej jednym z tych można byłoby spokojnie posiedzieć, ale nie... dyżdurny się uparł i siedzi na dwóch. Oczywiście najczęściej z różnym skutkiem. Jeżeli ktoś ma potrzebę dużej przepustowości niech siada na LCS Szymankowszczyznice a nie blokuje trzy stacje na raz. Tyle w temacie multidyżurki. Po raz kolejny apeluję do dyżurnych o samodoskonalenie... Nigdy nie wiesz na jakiego mechanika trafisz i jeżeli rozkaz pisemy będzie potrzebny to musisz umieć go wystawić nie powodując przestoju na stacji, a tym bardziej wielu stacjach jeżeli na nich siedzisz.



« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2018, 19:46:07 wysłana przez Ugulele »
Gałganotwórca nieudanych scenerii

Offline PolandxD

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 150
  • PolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezes
  • Mechanik / Dyżurny
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Maja 2018, 19:38:58 »
Cytuj
Tak, jegomość który siada na dyżurkę powinien mieć świadomość, że nie robi tego na pięć minut, ale... miałem sam raz taką sytuację że po 15 minutach dostałem pilny telefon i musiałem zejść bez gadania. Miałem świadomość, że nie siadam na pięć minut, ale świadomość uległa zmianie.Tego w swojej wypowiedzi już nie uwzględniłeś, a szkoda...

Wiadomo że zawsze może coś nagle wyskoczyć, ale to jest inna sprawa bo można powiedzieć innym DR że musisz nagle kończyć ale mi głównie chodzi o sytuacje gdzie DR nagle mu się nudzi [po 30 minutach]  i daje NK.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Maja 2018, 19:40:23 »
dobry dyżurny powinien w miarę możliwości unikać zakorkowania, co czasem wymaga w symulatorze niezłej gimnastyki i za przeproszeniem... "wydarcia mordy" na innego dyżurnego, po to żeby siebie niezakorkować.

Az mi się przypomniała pamiętna sytuacja jak pewien artysta siedział na Zgierzu, miał na scenerii 3 pociągi (2 w mijance i jeden przed wjazdem) i właśnie dawał zgodę czwartemu na wjazd na przeciwległy szlak ;D Nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać, ale skończyło się "wydarciem mordy" i mam nadzieję że więcej podobnej głupoty nie strzeli...

~Ares32

~Ares32

~Ares32

Nie rób mi tego więcej, proszę...  :'(

Offline PolandxD

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 150
  • PolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezes
  • Mechanik / Dyżurny
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Maja 2018, 19:44:00 »
dobry dyżurny powinien w miarę możliwości unikać zakorkowania, co czasem wymaga w symulatorze niezłej gimnastyki i za przeproszeniem... "wydarcia mordy" na innego dyżurnego, po to żeby siebie niezakorkować.

Az mi się przypomniała pamiętna sytuacja jak pewien artysta siedział na Zgierzu, miał na scenerii 3 pociągi (2 w mijance i jeden przed wjazdem) i właśnie dawał zgodę czwartemu na wjazd na przeciwległy szlak ;D Nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać, ale skończyło się "wydarciem mordy" i mam nadzieję że więcej podobnej głupoty nie strzeli...
To ja od dziś nie marudzę że nie mam wolnych miejsc na stacji :D

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Maja 2018, 19:53:25 »
Cytuj
Nie mogę się w zasadzie nie zgodzić...wcale nie czuję się przyjemnie lecąc przez 3 scenerie sterowane przez jednego dyżurnego, szczególnie że u Drozdy już nie jednokrotnie doświadczyłem tego, że mimo, że ma jeden pociąg na scenerii nie poda przelotu do następnej zajmowanej przez niego, tylko po dwóch zewach i zatrzymaniu pod semaforem stawia Ci przelot.... Nie jest to miła sytuacja dla mnie jako i dyżurnego i mechanika. Co do rozkazów pisemnych... dyżurni w TD2 unikają tematu jak ognia... słychać to niejednokrotnie,a szkoda...Zresztą razów które dostałem wyjazd na następną scenerię bez słowa o tym, że wjazd na zastępczy na osobnym urządzeniu.... przykre i aż się patrzeć nie chce.

Jak to mówią, kto późno podaje temu pociąg staje. Też mnie to wkurza jak na lcsie czy innej dużej pustej stacji staję jak kołek i 5 minut czekam na podanie sygnału bo dyżurny ogarnia w tym czasie 10 innych pociągów na 2 pozostałych stacjach, a jak dasz ZEW3 to jeszcze wyzywa i się obraża... kiepskie podejście. Równie kiepskie, jak wysyłanie pociągów na szlak SBL na pałę, dzisiaj na wrocku znów poleciał z mojej strony RS jak po respie przed 1 semaforem SBL mi wyrósł przed oczami towar... Wolałbym poczekać te 1-2 minuty i ze spokojem bez przygód dojechać do następnej stacji.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Otwierania stacji na chwile...
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Maja 2018, 23:56:13 »
@Ugulele sytuacji nagłych, życiowych po prostu nie pisałem o nich. Myślę, że to jest oczywiste, że dostajesz telefon z pracy, wezwanie, coś się wydarzyło, pilna sprawa rodzinna. To jest życie. Mnie przez pół roku raz trafił problem z obsłużeniem ostatnich pociągów, może trochę więcej szczęścia od innych-nie mi oceniać i nie uważam tego za merytoryczne. Jeśli ktoś potrafi wejść, powiedzieć, że musi iść z przyczyn niezależnych to ani jako mech, ani jako inny DR nie widzę problemu, żeby przepisać rj na nowy, skończyć wcześniej czy z jazdą off. Gorzej gdy ktoś dostaje "pilny telefon" raz na tydzień, a jeszcze gorzej gdy za kwadrans wchodzi na tryb mechanika. Albo zajmuje taki stację, złapie kilka rj i już na szaro. Jak napisałem, ani wtedy wziąć na niej dyżur, ani dostać przez nią rj. Sam jak wiem, że kończę i ktoś chce przejąć to oddaję, doprowadzam sytuację ruchową do takiej, żeby było to możliwe, ogłaszam podmiankę i nowy DR bierze. Nadal uważam, że to powinien być obowiązek.