Autor Wątek: Idea/Pomysł: "Must Know" dla nowicjuszy.  (Przeczytany 9814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TomP

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 11
  • TomP dróżnik obchodowyTomP dróżnik obchodowy
    • Nieruchomości
"Must Know" dla nowicjuszy.
« dnia: 16 Maja 2018, 15:32:00 »
Witajcie,
Z  TD 2 mam do czynienia w chwili obecnej od 3 dni. Od kilku lat kulam się na Maszynie i ostatnio przez przypadek rozmyślając nad opcja multiplayer'a w Maszynie znalazłem ten symulator. Oglądałem filmik z liva (ponad 3 godziny) z jazdy pociągiem, w którym zdarzały się różne historie, ale wróćmy do tematu.

Zakładamy, że opcja Multiplayera jest dla osób, które chcą poważnie pograć a nie psuć rozgrywkę. Sam, z mojego doświadczenia z ostatnich 3 dni wiem, że nie ma szans, żeby nauczyć kogoś gry. Pojedyncze scenariusze są bardzo fajne, ale trasa taka sama, z różnymi pociągami. Najtrudniej było z towarowym pod górkę, raz nawet upaliłem trakcję - nie był w stanie ruszyć. Dlatego zgadzam się, że należy nabrać doświadczenia w prowadzeniu pociągu, czytaniu semaforów itp., ale:

1. Nigdzie nie jest napisane o tym, że należy opanować odpalanie lokomotywy "na zimno". Scenariusze w większości już mają odpalona lokomotywę, wystarczy tylko odhamować i ruszyć.
     Jakie było moje zdziwienie, jak w moim pierwszym "spawnie" nie wiedziałem co jest. Mało tego, tutaj, w przeciwieństwie do MASZYNY jest różnica, w której kabinie się znajdujemy. Niestety przyznam, że poległem, nie byłem na to przygotowany i tak się zamieszałem, że wylogowałem się, żeby nie zajmować toru. Niestety dyspozytor nie pomagał, ledwo mi się gra załadowała a już wołał numer pociągu i analizę, co potęgowało zmieszanie. W MASZYNIE można odpalić lokomotywę chwila moment klikając w klawisze i jeszcze mi się nie zdarzyło być w nie tej części lokomotywy.

2. Tutaj czas na pkt. 2 - tak się dowiedziałem o numeracji pociągu, liczbie cyfr, o tym, która i jakie ma znaczenie, że są 4 lub 5 itp. itd. Do tego ta analiza i coś, czego nie rozumiem. Przy wejściu (moment przed wyborem "requesta" :)) wybieram sobie pociąg - lokomotywę i skład, pojawiają się parametry. Natomiast czasem zamiast "requesta", kiedy pojawia się wolny slot, zdarza się, że jest kilka opcji do wyboru, czasem nawet około 10. I pytanie, co to jest? Bo zbudowałem sobie pociąg a mogłem kliknąć na EZT. Czy wtedy jechałbym tym pociągiem czy moim zbudowanym? Bo jeśli byłoby to EZT to skąd miałbym wziąć analizę?

3. Ja już przez to przeszedłem, ale może warto w POMOCY zwrócić uwagę na to, co nas spotka krok po kroku? Opisać tutorial od logowania poprzez start z odpowiednimi założeniami? Z tym, że gracz może spotkać się z zajętymi slotami, a mając SUPPORTERA ma większą szanse na grę.

4. Czytałem także mnóstwo pretensji o braku możliwości dostania się do gry poprzez Multiplayera. Dlatego zastanawiam się, czy przy tworzeniu scenerii nie warto pomyśleć, by w scenariuszach stacji były bocznice, na których pojawiają się gracze i z których dopiero podstawiają się na stację i potem dalej jadą na szlak? Jest to o tyle ciekawsza opcja, że Ci co, już na trasie sobie jadą nie wpadną nagle na kogoś i mogą swobodnie przejechać, a w nastawni na spokojnie będzie można przyjąć i odprawić pociąg, na bocznicach można albo wykonać oblot na spokojnie albo tak zbudować tory, by móc wjechać na stację z dwóch stron bez oblotu. Niestety nie znam się na tym skrypcie i nie wiem, czy jest to możliwe, ale patrząc na stację Wrocław w grze, gdzie jest pełno torów, może by się to udało. Myślę także, że sami gracze mniej by się pieklili stojąc na bocznicy i czekając na przejazd niż przed buttonem request...

Niestety nie znalazłem wcześniej filmików w tym temacie ale:
1. Jest filmik jak uruchomić lokomotywę na zimno - trzeba się tego nauczyć na scenerii. Warto poćwiczyć kilka razy.
2. Jeśli inne lokomotywy mają podobne "atrakcje" warto o tym napisać.
3. przydałby się tryb rozgrywki offline dla nastawni, żeby można było pograć na spokojnie. Ja chętnie bym się tego nauczył, ale wiem, że wykonam kilka zderzeń (niespecjalnie), a środowisko mnie źle oceni mimo moich dobrych chęci. Im więcej osób do kierowania ruchem tym większa szansa na grę. Niestety obecnie jest to opcja dla osób znających temat. Ja nie chcę bana za dobre chęci ;). Chyba że wprowadzi się ze 2 stacje, które będą tylko dla uczących się i każdy będzie wiedział, że przez taką jedzie i może iść na czołówkę. W razie "W" można przejechać przez taką w trybie offline (da się tak), lub rozwiązać to tak, że po wciśnięciu odpowiedniej kombinacji klawiszy przed semaforem wjazdowym, system sam wyznaczy bezpieczna drogę i sama stacja zostanie pominięta torem, na który nie da się skierować żadnego pociągu z nastawni - tor zarezerwowany dla systemu.
4. Warto także stworzyć tutorial o analizie, skąd ją wziąć, jakim numerem oznaczyć skład.


Proszę się nie śmiać i nie kpić z moich uwag, wiem, przez co przeszedłem przez ostatnie 3 dni ;) i gdzie szukałem wiedzy i ile się uczyłem i ile jeszcze przede mną.

A może to wszystko jest i wyważam otwarte drzwi?

Myślę, że nie można wymagać od wszystkich wiedzy, warto także edukować lub pomóc w edukacji graczy.

Pozdrawiam
TomP

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: "Must Know" dla nowicjuszy.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Maja 2018, 16:01:26 »
1. Jest napisane;
2. Jak zrobisz sobie EZTa, to spawnisz się albo pod spawnem do tego przeznaczonym;
3. Nie wiem, nie zajmuję się tym; skoro nie wiesz, to po co śmiecić? :P //Ulfrig
4. Są takie bocznice. Tylko tu chodzi o coś innego. Jak masz 6 pociągów na scenerii, to po co sobie dogadać roboty?
BTW.: Zapraszamy na nasz Team Speakowy serwer, adres jest na forum.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2018, 16:17:59 wysłana przez Ulfrig »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: "Must Know" dla nowicjuszy.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Maja 2018, 17:05:17 »
1. Odpalanie na zimno działa tylko na lokomotywach EU07-EP07 i ET41 z pofalowanymi bokami z pewnej serii której nazwy nie znam ale dolny przód przy buforach ma bardziej wyciągnięty i masywny od pozostałej serii gdzie przód jest bardziej owalny. Na innych pojazdach zimny start nie istnieje.
Opcja ta jest do wyboru podczas tworzenia składu i nie jest to niczym obowiązkowym i powoduje to start wyłączonym z odłączonym od wagonów i zahamowanym lokiem wraz z składem. Warto znać procedurę uruchamiania bo jest ona przydatna gdy lokomotywa się wyłączy lub wyskoczy jakiś bezpiecznik czy też stycznik zapali się na czerwono. Sterowania są gdzieś na pewno ale jak czegoś nie wiesz to polecam wejść na tsa po pytać niż pisać cz RADIOTELEFONIE dyżurnym.

2. Przed wejściem do kogoś na stacje dobrze się zastanów czym ty jedziesz OSOBOWY-POŚPIECH-EXPRES-TOWAR-ZDAWCZY-PRÓŻNY-RATUNKOWY itd. wybierz sobie skład lub go stwórz. W ustawieniach zmień IDENTYFIKATOR na odpowiedni dla twojego pociągu 3 cyfry ratunkowy | 4 expres | 5 osobowy/pośpiech | 6 cyfr towarowe i wszelkiej innej maści.  Dozwolone są jeszcze numery realne gdy odwzorujesz realny skład.
Gdy wejdziesz na spawna ODPOWIEDNIEGO DLA TWOJEGO SKŁADU:
-EZT (Elektryczne Zespoły Trakcyjne) EN57 IMPULSY i inne pochodne pojazdy szynowe.
-POS pospieszny/expres
-OSOB osobowe
-TOW towarowe
-LUZ (luzak) sama lokomotywa
Dyżurny będzie pytał albo czekał na twoją "ANALIZĘ" czyli opis twojego składu mianowicie to co pisałem wcześniej jaki typ OSOBOWY czy też inny wraz z prędkością konstrukcyjna składu loka i wagonów np z tej strony możesz się tego dowiedzieć https://wiki.td2.info.pl/index.php/Sklady i najlepiej podac jeszcze pod jakim semaforem bądź tarczą manewrową stoisz masz nazwy na nich i numery. Dzięki Analizie dyżurny wie czym jedziesz i na co wystawić rozkład.

3. Suporter ma tylko pociągi i wagony IC więcej oraz nie limitowany dostęp do slotów bo osoby które nie mają suportera mają limit wejść do multiplayer chodzi tu nie o ciągły dostęp do spawnów i innych waszych wymysłów tylko o to że np jest 10 graczy to 1 ma darmowy dostęp a 9 pozostałych może spokojnie wejść do multi a gdy ktoś bez suportera będzie chciał wejść wygasza mu się okienko kliknięcia MULTIPLAYER chyba że to już zostało wyłączone.

4. Scenerii i twórców jest dużo ale od jakiegoś czasu jest MUR w przechodzeniu nowych scenerii do użytku multiplayer i to przez wymogi które narzuciła administracja i osoby sprawdzające zgodność z przepisami oraz realizmem scenerii. Ludzie po prostu nie chcą już tworzyć bo wiedzą z góry że żadna sceneria nie przejdzie a pozostała reszta czeka na nową wersje tej gry która już jest zapowiadana od pół roku i z wielkimi zmianami co też mogą śledzić osoby posiadające SUPPORTERA i mieć wgląd do wersji testowych co się zmieniło i co nowego dojdzie w przyszłości. Tam też testujemy to co twórcy nam dodają żeby wyłapać bugi.
Dyżurni otwierają spawny gdy mają czas i ochotę przyjąć gracza gdyż często są zajęci milionem innych ich obowiązków a wpuszczanie ludzi wiąże się z chaosem spamienia na czacie i ucieczkami ze spawnów pociągów troli i dlatego dyżurni nie lubią i nie będą chcieli mieć WIĘCEJ MIEJSC DO ZRESPIENIA SIĘ I SPAMIENIA IM NA CZACIE. Zacznij dyżurować do będziesz wiedział o czym mowa DYŻURNY KIEDY ROZKŁAD - KIEDY WYJAZD - ZEW3 - DŁUGO JESZCZE.

Proszę oto moje wypociny pewnie i tak nikt nic z tego nie zrozumie i zacznie się gówno burza albo zmienianie tematu.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2018, 17:12:57 wysłana przez Drozda32 »
Pozdrawiam

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: "Must Know" dla nowicjuszy.
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Maja 2018, 17:46:38 »
Ludzie po prostu nie chcą już tworzyć bo wiedzą z góry że żadna sceneria nie przejdzie

Wypraszam sobie! Odkąd wymagane jest sprawdzanie scenerii dodane zostały dwie moje mapki: Imielin oraz Herby Nowe. Nieco wcześniej zaakceptowane zostały Stare Jabłonki Blondyny, a ostatnio doszedł Aleksandrów oraz jedna z jednotorówek Ryszarda.
[wycinam wycieczki osobiste - uetam]
Sporo projektów jest rozgrzebanych na wersji testowej, jak tylko wyjdzie wersja to bedzie wysyp fajnych i dużych scenerii: Madelin, Ujazd, Potoczyn... I wiele wiele innych, o których nie dane było mi słyszeć ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2018, 19:54:57 wysłana przez uetam »

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: "Must Know" dla nowicjuszy.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Maja 2018, 08:28:52 »
Proponuję ujednolicić i dodać do wymagań nazwy spawnów: OSOB - Tylko osobowe, lokalne,
POSP - Tylko pospiesznie, dalekobieżne,
PAS  - Wszystkie pasażerskie,
Tow - Towarowe
Spawn na Tm/semaforze - Wszystkie typy.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: "Must Know" dla nowicjuszy.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Maja 2018, 09:12:01 »
Tylko jaka jest różnica między expresem, osobowym? Oba manewrujesz w peron, więc spawn dla nich może być wspólny. Trochę za dużo kombinujesz. Różnica jedynie w długościach składów, chociaż z zasady to tylko EZT są krótsze, bo 3 jednostki to niecałe 200m, a reszta to już jak zestawią. Teoretycznie dalekobieżny EIE będzie dłuższy niż jakaś osobówka do pipidówy, ale z drugiej strony 16 wagonów ma prawo mieć każdy, czy Euro Night, czy MPE, czy ROE, czy EIE. Nie podzieli tego tak, bo wyjdzie gorzej niż jest.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: "Must Know" dla nowicjuszy.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Maja 2018, 09:22:23 »
Np w Katowicach IC ma postojowe przy torach na zawodzie, a KŚ przy rakowieckiej i dałbym osób na rakowieckiej, a POSP na postojowe IC. EOT
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.