Witajcie,
Z TD 2 mam do czynienia w chwili obecnej od 3 dni. Od kilku lat kulam się na Maszynie i ostatnio przez przypadek rozmyślając nad opcja multiplayer'a w Maszynie znalazłem ten symulator. Oglądałem filmik z liva (ponad 3 godziny) z jazdy pociągiem, w którym zdarzały się różne historie, ale wróćmy do tematu.
Zakładamy, że opcja Multiplayera jest dla osób, które chcą poważnie pograć a nie psuć rozgrywkę. Sam, z mojego doświadczenia z ostatnich 3 dni wiem, że nie ma szans, żeby nauczyć kogoś gry. Pojedyncze scenariusze są bardzo fajne, ale trasa taka sama, z różnymi pociągami. Najtrudniej było z towarowym pod górkę, raz nawet upaliłem trakcję - nie był w stanie ruszyć. Dlatego zgadzam się, że należy nabrać doświadczenia w prowadzeniu pociągu, czytaniu semaforów itp., ale:
1. Nigdzie nie jest napisane o tym, że należy opanować odpalanie lokomotywy "na zimno". Scenariusze w większości już mają odpalona lokomotywę, wystarczy tylko odhamować i ruszyć.
Jakie było moje zdziwienie, jak w moim pierwszym "spawnie" nie wiedziałem co jest. Mało tego, tutaj, w przeciwieństwie do MASZYNY jest różnica, w której kabinie się znajdujemy. Niestety przyznam, że poległem, nie byłem na to przygotowany i tak się zamieszałem, że wylogowałem się, żeby nie zajmować toru. Niestety dyspozytor nie pomagał, ledwo mi się gra załadowała a już wołał numer pociągu i analizę, co potęgowało zmieszanie. W MASZYNIE można odpalić lokomotywę chwila moment klikając w klawisze i jeszcze mi się nie zdarzyło być w nie tej części lokomotywy.
2. Tutaj czas na pkt. 2 - tak się dowiedziałem o numeracji pociągu, liczbie cyfr, o tym, która i jakie ma znaczenie, że są 4 lub 5 itp. itd. Do tego ta analiza i coś, czego nie rozumiem. Przy wejściu (moment przed wyborem "requesta"
wybieram sobie pociąg - lokomotywę i skład, pojawiają się parametry. Natomiast czasem zamiast "requesta", kiedy pojawia się wolny slot, zdarza się, że jest kilka opcji do wyboru, czasem nawet około 10. I pytanie, co to jest? Bo zbudowałem sobie pociąg a mogłem kliknąć na EZT. Czy wtedy jechałbym tym pociągiem czy moim zbudowanym? Bo jeśli byłoby to EZT to skąd miałbym wziąć analizę?
3. Ja już przez to przeszedłem, ale może warto w POMOCY zwrócić uwagę na to, co nas spotka krok po kroku? Opisać tutorial od logowania poprzez start z odpowiednimi założeniami? Z tym, że gracz może spotkać się z zajętymi slotami, a mając SUPPORTERA ma większą szanse na grę.
4. Czytałem także mnóstwo pretensji o braku możliwości dostania się do gry poprzez Multiplayera. Dlatego zastanawiam się, czy przy tworzeniu scenerii nie warto pomyśleć, by w scenariuszach stacji były bocznice, na których pojawiają się gracze i z których dopiero podstawiają się na stację i potem dalej jadą na szlak? Jest to o tyle ciekawsza opcja, że Ci co, już na trasie sobie jadą nie wpadną nagle na kogoś i mogą swobodnie przejechać, a w nastawni na spokojnie będzie można przyjąć i odprawić pociąg, na bocznicach można albo wykonać oblot na spokojnie albo tak zbudować tory, by móc wjechać na stację z dwóch stron bez oblotu. Niestety nie znam się na tym skrypcie i nie wiem, czy jest to możliwe, ale patrząc na stację Wrocław w grze, gdzie jest pełno torów, może by się to udało. Myślę także, że sami gracze mniej by się pieklili stojąc na bocznicy i czekając na przejazd niż przed buttonem request...
Niestety nie znalazłem wcześniej filmików w tym temacie ale:
1. Jest filmik jak uruchomić lokomotywę na zimno - trzeba się tego nauczyć na scenerii. Warto poćwiczyć kilka razy.
2. Jeśli inne lokomotywy mają podobne "atrakcje" warto o tym napisać.
3. przydałby się tryb rozgrywki offline dla nastawni, żeby można było pograć na spokojnie. Ja chętnie bym się tego nauczył, ale wiem, że wykonam kilka zderzeń (niespecjalnie), a środowisko mnie źle oceni mimo moich dobrych chęci. Im więcej osób do kierowania ruchem tym większa szansa na grę. Niestety obecnie jest to opcja dla osób znających temat. Ja nie chcę bana za dobre chęci
. Chyba że wprowadzi się ze 2 stacje, które będą tylko dla uczących się i każdy będzie wiedział, że przez taką jedzie i może iść na czołówkę. W razie "W" można przejechać przez taką w trybie offline (da się tak), lub rozwiązać to tak, że po wciśnięciu odpowiedniej kombinacji klawiszy przed semaforem wjazdowym, system sam wyznaczy bezpieczna drogę i sama stacja zostanie pominięta torem, na który nie da się skierować żadnego pociągu z nastawni - tor zarezerwowany dla systemu.
4. Warto także stworzyć tutorial o analizie, skąd ją wziąć, jakim numerem oznaczyć skład.
Proszę się nie śmiać i nie kpić z moich uwag, wiem, przez co przeszedłem przez ostatnie 3 dni
i gdzie szukałem wiedzy i ile się uczyłem i ile jeszcze przede mną.
A może to wszystko jest i wyważam otwarte drzwi?
Myślę, że nie można wymagać od wszystkich wiedzy, warto także edukować lub pomóc w edukacji graczy.
Pozdrawiam
TomP