Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Panie i Panowie dyżurni ruchu!  (Przeczytany 8555 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Lipca 2019, 01:26:28 »
Było tak, że przez dłuższy czas miało nie być krzyżowań, dopiero za 40 minut z towarem z Zp. Natomiast była przewidziana seria pociągów w kierunku przeciwnym. Więc niech sobie ten towar jedzie i później postoi, ile będzie trzeba. Ponieważ szlak był przez niego zablokowany przez prawie 20 minut, a nie 10, jak by wynikało z rozkładu, to opóźnił się wyjazd pośpiesznego. Stacja przyjmująca pośpieszny miała pełne prawo odmówić zgody na jego wyjazd i to nawet na dowolnie długo, jak to na jednotorze z dużym ruchem. Mało więc brakowało, by za tym pośpiesznym ustawiła się kolejka pociągów na kilku sceneriach. W związku więc z tym, poprosiłem dyżurnych ruchu, by, pytając o drogę dla pociągu przed czasem, informowali, kiedy pociąg miałby zająć wspólny szlak i o to, by nie blokowali go na dużo dłużej, niż to niezbędne. Prośba taka została nazwana bucerą maksymalną i zostałem poproszony o opuszczenie społeczności.

Zajętość szlaku w SWDR zawsze będzie dłuższa od czasu rozkładowego. Składa się na to czas podania przebiegu, jazda przez rozjazdy, rozruch pociągu z postoju, a w przypadku podanego przelotu dla pociągu na szlaku to odległość jaką pociąg ma jeszcze do wjazdowego. Normalne jest że szlak jest zajęty 10 minut, a pociąg wg rozkładu jedzie zaledwie 5, bo bardziej ogarnięci dyżurni pytają i blokują drogę wcześniej, aby móc podać przelot. Na podg, albo małych stacjach takich jak Karszynek to aby uniknąć niepotrzebnego stania trzeba pytać o zgodę jeszcze zanim skład połączy się ze scenerią. I tak samo w przypadku wyjazdu składu towarowego z Południowego na szlak Zp, trzeba dla niego zablokować drogę parę minut wcześniej, aby zdążył przejechać w tym czasie odcinek do Głównego. No ale zawsze znajdzie się gamoń, który to co inni uważają za dobrą praktyką w prowadzeniu ruchu nazwie bucerą.

Offline k_wojak

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Siła reputacji: 133
  • k_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezes
  • Wojak
    • Kanał Youtube
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Lipca 2019, 01:37:12 »
W związku więc z tym, poprosiłem dyżurnych ruchu, by, pytając o drogę dla pociągu przed czasem, informowali, kiedy pociąg miałby zająć wspólny szlak i o to, by nie blokowali go na dużo dłużej, niż to niezbędne. Prośba taka została nazwana bucerą maksymalną i zostałem poproszony o opuszczenie społeczności.
Ale przecież w SWDRze masz podgląd wszystkich pociągów, ich prędkości, szlaki, semafory i scenerię, więc w czym problem sobie zobaczyć i wywnioskować samemu? My nie wiemy dokładnie ile on będzie jechał do ciebie, jak jest ogarnięty to pojedzie 10 min, jak jest świeży i co chwilę mu nadmiarowy wywala to dojedzie i w 30 min. Jeżeli zobaczysz na SWDR, że jeszcze stoi, a wiesz, że masz planowego, a tamten długo nie rusza, to zawsze możesz anulować zgodę i wyprawić tego o czasie.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 01:39:49 wysłana przez k_wojak »
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Lipca 2019, 01:45:00 »
Zajętość szlaku w SWDR zawsze będzie dłuższa od czasu rozkładowego. Składa się na to czas podania przebiegu, jazda przez rozjazdy, rozruch pociągu z postoju, a w przypadku podanego przelotu dla pociągu na szlaku to odległość jaką pociąg ma jeszcze do wjazdowego. Normalne jest że szlak jest zajęty 10 minut, a pociąg wg rozkładu jedzie zaledwie 5, bo bardziej ogarnięci dyżurni pytają i blokują drogę wcześniej, aby móc podać przelot. Na podg, albo małych stacjach takich jak Karszynek to aby uniknąć niepotrzebnego stania trzeba pytać o zgodę jeszcze zanim skład połączy się ze scenerią. I tak samo w przypadku wyjazdu składu towarowego z Południowego na szlak Zp, trzeba dla niego zablokować drogę parę minut wcześniej, aby zdążył przejechać w tym czasie odcinek do Głównego. No ale zawsze znajdzie się gamoń, który to co inni uważają za dobrą praktyką w prowadzeniu ruchu nazwie bucerą.

Jeżeli przyjmowanie pociągów z LCS Gdańsk wymaga znajomości układu torowego i uwarunkowań LCS Gdańsk, to SWDR nie powinien układać rozkładów z Gdańska do dyżurnych, którzy nie mają na Gdańsk autoryzacji. Jeżeli przykładowe Testowo prosi mnie o drogę dla pociągu (nieważnie czy przed czasem, czy nie), to zawsze zaraz po wydaniu zgody jest dzwonek, a po chwili czerwona strzałka na blokadzie. Natomiast Gdańsk może nie dostać zgody, dzwonić mimo to blokadą, a następnie kisić u siebie pociąg przez dobrych kilka minut. Nazywamy to dobrą praktyką w prowadzeniu ruchu.

SWDRowi zdarza się układać rozkłady, gdzie o x:36 jest wjazd, a o x:37 wyjazd na ten sam szlak. Wiec z tym "zawsze będzie dłuższa" bym nie ryzykował.

Dodano: 29 Lipca 2019, 01:59:55


Ale przecież w SWDRze masz podgląd wszystkich pociągów, ich prędkości, szlaki, semafory i scenerię, więc w czym problem sobie zobaczyć i wywnioskować samemu?

Aha. Zanim usiądziesz na Woli, wykuj na blachę układy torowe i nazewnictwo semaforów wszystkich Parzęczewów.

Cytuj
My nie wiemy dokładnie ile on będzie jechał do ciebie, jak jest ogarnięty to pojedzie 10 min, jak jest świeży i co chwilę mu nadmiarowy wywala to dojedzie i w 30 min. Jeżeli zobaczysz na SWDR, że jeszcze stoi, a wiesz, że masz planowego, a tamten długo nie rusza, to zawsze możesz anulować zgodę i wyprawić tego o czasie.

Dlatego napisałem - "na potrzeby rozmowy między dyżurnymi zakładamy rozkładowe czasy jazdy pociągów".
Ja proszę tylko o to, by pytanie o drogę przed czasem, jeżeli nie zawiera dodatkowych informacji, oznaczało, że chcesz na nasz wspólny szlak puszczać pociąg teraz. A nie to, że on właśnie wyplątuje się z Parzęczewa gt, a Ty chcesz wiedzieć, czy możesz dawać przelot przez Południowy i Główny. Nie sądziłem, że to takie obrazoburcze.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 03:47:04 wysłana przez bradko »

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Lipca 2019, 07:21:18 »
Ogolnie zgadam sie z autorem, ale mam wrazenie ze nie jest on swiadomy ze z Gdanska poludniowego na Glowny jedzie sie max 2 minuty ciezkim towarem z rozruchem. No chyba ze trafi sie ktos kto nie umie jechac. Niestety czasem trafia sie np osoba ktora ma tak malo fps ze co chwile ja rozlacza i mimo 80km/h jedzie jakby 40km/h. Mnie czasem tez irytuje ze ktos nie informuje ze np pociag bedzie wyprawiany po zwolnoeniu szlaku (nie chodzi mi o podanie czasu, ale o informacje ze raczej bedzie to trwalo dluzej nic standardowo)

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Lipca 2019, 09:45:21 »
To ja zapodam realny przykład: Kraków Bieżanów - Gaj - Podłęże między Bieżanowem, a Gajem jest kolejność nastawiania (to znaczy, że Bieżanów nie poda wyjazdu dopóki Gaj nie poda przelotu u siebie) w okresie remontów szlak Gaj - Podłęże był jednotorowy (zamknięcie drugiego toru). Uzyskujemy więc sytuacje, kiedy to skład stoi w Bieżanowie (albo do niego jedzie), a zgoda jest już aż do Podłężą w sumie: około 7.5 km szlaku zablokowane, bo jedzie pociąg (w przypadku osobowych po drodze są dwa przystanki).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Lipca 2019, 09:51:53 »
Kryształowej kuli nikt nie ma.
No właśnie. Ja nie mam kryształowej kuli i nie wiem, czy Twoje "przed czasem" oznacza "teraz", czy "jak wjedzie z Parzęczewa, przeleci przez Południowy i Główny", czy też "jak wjedzie z Parzęczewa, stanie na Południowym, wtedy jak inny zwolni Zp, to ten zacznie swoją siódemką rozpędzać 3000 ton i przejedzie przez Główny"

Cytuj
A pytanie się o szlak dla pociągu, który i tak nie może w tej chwili odjechać jest idiotyczne i tylko wi cej trzeba zapamiętać, który pociąg jest zapowiedziany
I właśnie dokładnie to mówię. Pytasz o szlak, to znaczy, że za chwilę na tym szlaku może być pociąg. Jeżeli kolegom z Gdańska wygodniej jest prosić o szlak na 5 minut przed jego zajęciem, to niech pytają: "czy za 5 minut szlak będzie wolny". A oni wzbraniają się przed tym i mówią, że nie mają kryształowej kuli i nie mogą być pewni, czy akurat 5 minut. Najwyraźniej obawiają się, że moja zgoda później stanie się nieaktualna i trzeba będzie czekać na Głównym, który ma tylko 4 tory i co teraz.

Chciałbym mieć 4 tory.

A jak Gdańsk mnie pyta o drogę, to mam napisać, że:
"jeszcze jest zajęty, ale zaraz się zwolni"
Więc ja dla odmiany mam wiedzieć, że "zaraz się zwolni", mimo że też nie wiem, co maszyniści u mnie nawywijają.

W obowiązującym tu dokumencie https://img.ttsk.ngo/images/2018/11/24/Untitled-Diagram-3.png napisane jest między innymi:
"Nie oczekuj wolnego szlaku na 10 minut przed wyjazdem pociągu (...) Dwie minuty przed odjazdem to wystarczająca rezerwa"
I tego staram się trzymać, choć bywa to czasem trudne, jeżeli nie chce się pytać o szlak na długo przed jego zablokowaniem. Starczy, że kolega opóźni odpowiedź o minutę i robi się gorąco. A tymczasem okazuje się, że są dyżurni, którzy uważają blokowanie szlaku na 10 minut przed tym, nim pociąg na niego wyjedzie, za dobrą praktykę, a na zwrócenie na to uwagi reagują nieskrywanym oburzeniem.

Spróbuję jeszcze raz:
Pociąg, który przyjąłeś na swoją stację przed czasem to Twój problem, a nie mój. Mimo to, chętnie Ci w tym pomogę, ale w tym celu mówię Ci, czego potrzebuję, by móc udzielić Ci pomocy i samemu nie zrobić sobie krzywdy. Zamiast przyjąć to do wiadomości, pozwalasz sobie na aroganckie komentarze.
Moja ocena maksymalnego możliwego poziomu okazała się dalece niedoszacowana.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 10:02:21 wysłana przez bradko »

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Lipca 2019, 10:17:29 »
To ja zapodam realny przykład: Kraków Bieżanów - Gaj - Podłęże między Bieżanowem, a Gajem jest kolejność nastawiania (to znaczy, że Bieżanów nie poda wyjazdu dopóki Gaj nie poda przelotu u siebie) w okresie remontów szlak Gaj - Podłęże był jednotorowy (zamknięcie drugiego toru). Uzyskujemy więc sytuacje, kiedy to skład stoi w Bieżanowie (albo do niego jedzie), a zgoda jest już aż do Podłężą w sumie: około 7.5 km szlaku zablokowane, bo jedzie pociąg (w przypadku osobowych po drodze są dwa przystanki).
I w związku z tym, jeżeli Bieżanów zapyta o drogę przed czasem, a Podłęże się zgodzi, to nawet jeżeli po dłuższej chwili okaże się, że "przed czasem" oznacza "za pół godziny" i zdąży się ustawić kolejka pociągów oczekujących na szlak, to Podłęże złego słowa nie powie, bo wszystko odbyło się w zgodzie z Ir-1. A jeżeli powie, to się mu odpowie, że zawsze mógł wołać mechanika przez radio i pytać, jaką literkę widział na ostatnio mijanym semaforze. Gdyż Bieżanów sam z siebie tego nie powie, bo nie.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Lipca 2019, 10:47:37 »
W SWDR masz ustaloną kolejność przyjazdu i wyprawiania pociągów. Zatem jeśli wyprawiam do ciebie pociąg, i przed nim nic nie mam, ani ty przed nim nic nie masz to mogę dla niego blokować drogę nawet na 20 minut przed przejazdem. Tak się to z resztą robi w rzeczywistości i myśli w przód a nie w tył. Jeżeli każdy DR pytałby o szlak w momencie odjazdu jak sobie to ubzdurałeś to każdy pociąg wyjeżdżałby opóźniony, bo zapowiedzenie pociągu, obsługa blokady, ustawienie przebiegu zajmuje cenny czas. Szczególnie na urządzeniach mechanicznych, na dużej stacji będziesz przez 3 minuty sam przebieg układał bo 15 dźwigni trzeba przestawić. Zapytanie o zgodę dokładnie w momencie wyjazdu albo wywróżenie że pociąg napotka trudności i się spóźni jest niemożliwe, zawsze czas jazdy i zajętości szlaku na blokadzie będzie dłuższa od fizycznej zajętości szlaku przez pociąg.

Natomiast jeśli będziesz dalej uprawiał taką filozofię "szklanej kuli", wymagał od innych wróżenia, i tak jak wczoraj zrywał blokady, albo nie odpowiadał na zapytania to staniesz się kolejnym faworytem systemu skarg i po prostu stąd wylecisz z banem.

Offline danio

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 223
  • Siła reputacji: 19
  • danio zwrotniczydanio zwrotniczydanio zwrotniczy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Lipca 2019, 10:48:27 »
Ja pociągów przed planem unikam, chyba że ewidentnie jest miejsce. Mniej problemów

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Lipca 2019, 11:09:23 »
Podsumowując: Pchałem na bezczela i bez informacji pociągi przed czasem, a teraz jeszcze mam pretensje, do DR z następnej stacji, że nie odbierał mi blokady.
Kompleta kpina i pośmiewisko.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 11:11:31 wysłana przez shafter »

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Lipca 2019, 11:32:10 »
Zatem jeśli wyprawiam do ciebie pociąg, i przed nim nic nie mam, ani ty przed nim nic nie masz to mogę dla niego blokować drogę nawet na 20 minut przed przejazdem.

Ależ proszę bardzo. Tylko najpierw upewnij się, że "nic przed nim nie mam" i nie łącz szlaków i nie blokuj bez pozwolenia. I licz się z tym, że nagle ktoś się gdzieś zespawnuje i pojawi się w rozkładzie i będę musiał zrywać, co nablokowałeś.

Cytuj
Tak się to z resztą robi w rzeczywistości i myśli w przód a nie w tył.

W rzeczywistości, to dyżurni sąsiednich stacji mają ten sam rozkład jazdy i z grubsza wiedzą, czego mogą oczekiwać. W związku z tym, dyżurny z Gdańska nie wpadnie na radosny pomysł, by w momencie, gdy pociąg ruszy z Pruszcza, pytać Zaspę Towarową o drogę przed czasem, gdy wie, że za 10 minut ma stamtąd coś jechać.

Cytuj
Jeżeli każdy DR pytałby o szlak w momencie odjazdu jak sobie to ubzdurałeś

Ponawiam prośbę o dyskutowanie z tym, co napisałem, a nie z tym, co Ci się wydaje, że napisałem. Piszesz, że:

Cytuj
to każdy pociąg wyjeżdżałby opóźniony

a ja cały czas mówię o pociągach przed czasem. Planowy to sobie zapowiadaj, kiedy chcesz, ale pamiętaj, że niepotrzebnymi rozmowami: "wolny? - zajęty - wolny? - nadal zajęty - wolny? - teraz wolny" zajmujesz mój czas, którego na mechanicznej nastawni, jak słusznie zauważasz, dużo nie mam.

Cytuj
Natomiast jeśli będziesz dalej uprawiał taką filozofię "szklanej kuli", wymagał od innych wróżenia

To ode mnie wymaga się wróżenia. Ty pytasz "wolna dla pociągu przed czasem?", a ja mam zgadywać, czy on stoi w peronach Głównego, czy wjeżdża na Południowy, czy może w ogóle pytasz, bo Parzęczewo pytało, gdyż Blaszki je pytały. Oczekujesz "myślenia w przód", a nie powiesz, kiedy zamierzasz wpuszczać pociąg na szlak. Nie wiesz, to nie zawracaj mi głowy.

Cytuj
i tak jak wczoraj zrywał blokady,

yyy? Odnoszę wrażenie, że z kimś mnie mylisz. Nie przypominam sobie.

Cytuj
albo nie odpowiadał na zapytania to staniesz się kolejnym faworytem systemu skarg i po prostu stąd wylecisz z banem.

"Dyżurny bradko przez 3 minuty nie odpisał, w związku z tym połączyłem szlaki i uruchomiłem blokadę. Jego karygodne działanie mogło doprowadzić to tego, że pociąg zamiast pojechać 40 minut przed czasem, pojechałby 15 minut przed czasem. Załączam screeny i logi".
"Zamykam, ban"

Dzięki.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 11:34:37 wysłana przez bradko »

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 906
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Lipca 2019, 11:50:07 »
Zatem jeśli wyprawiam do ciebie pociąg, i przed nim nic nie mam, ani ty przed nim nic nie masz to mogę dla niego blokować drogę nawet na 20 minut przed przejazdem.

Ależ proszę bardzo. Tylko najpierw upewnij się, że "nic przed nim nie mam" i nie łącz szlaków i nie blokuj bez pozwolenia. I licz się z tym, że nagle ktoś się gdzieś zespawnuje i pojawi się w rozkładzie i będę musiał zrywać, co nablokowałeś.

Hehe, zabawne, jeszcze nigdy nie spotkałem dyżurnego, który by rozłączał bloka bo "coś mu się zespawniło"(XD), ani takiego, który nie potrafiłby przyjąć pociągu przed czasem.
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Lipca 2019, 11:54:00 »
A jeżeli powie, to się mu odpowie, że zawsze mógł wołać mechanika przez radio i pytać, jaką literkę widział na ostatnio mijanym semaforze. Gdyż Bieżanów sam z siebie tego nie powie, bo nie.

Bieżanów obsługuje ruch z/do Wieliczki + stacja Wieliczka Park, z/do Prokocimia towarowego torem łączącym tranzyty z Gaju na Płaszów i odwrotnie, gdzie Podłęże to tylko przejazd Kościelniki - Tarnów, Gaj - Tarnów i Gaj - Kościelniki (+ odwrotne relacje) kto ma więcej roboty?

Moim zdaniem wymyślasz problemy na siłę.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Lipca 2019, 11:56:20 »
Natomiast jeśli będziesz dalej uprawiał taką filozofię "szklanej kuli", wymagał od innych wróżenia, i tak jak wczoraj zrywał blokady, albo nie odpowiadał na zapytania to staniesz się kolejnym faworytem systemu skarg i po prostu stąd wylecisz z banem.

No nie ma jak to miła i merytoryczna dyskusja.

Ja nie wiem, może ja jakiś dziwny jestem, ale problem nad którym właśnie rozkręciła się GB jest czymś realnym w TD2, sensownie opisanym i moim zdaniem uzasadnionym. Może opisze to własnymi słowami i poproszę raz jeszcze o wykładnie.

jestem DR na stacji A. Mam RJ:

   nr      przyjazd  odjazd
  1234     14:00     14:05
123456     14:20     14:30


jest godzina 13:40.

scenariusz:
DR 'B' pyta o szlak wolny przed czasem dla 123456. Co widzę w swoim Rj, mam ekspres za 20 minut. Jeżeli pytanie byłoby postawione tak:
"czy szlak x dla 123456 wolny? Pociąg wyjedzie ode mnie za 15 minut." - sprawa jasna, nie biorę bo ekspres będzie czekał.

Jeżeli natomiast nie dostaję doprecyzowanej informacji, zakładam, że po daniu zezwolenia, nastąpi zestawienie blokady i pociąg pojedzie. Więc będzie u mnie maksymalnie za 10-15 minut i okienko jest bezpieczne żeby go przyjąć. Oczywiście mogę przyjąć też trzeci wariant, nie biorę przed czasem niech stoi, ale że sam stoję bardzo często, bo lubię jeździć towarami, to ja jednak próbowałbym upchnąć ten towar.


Co eksperci powiedzą?

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Lipca 2019, 11:58:37 »
Odpowiedź bardzo prosta: Bierzesz 123456 o 14:03 ;).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.