Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Panie i Panowie dyżurni ruchu!  (Przeczytany 8554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bradko

  • User
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 13
  • bradko dróżnik obchodowybradko dróżnik obchodowy
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Lipca 2019, 11:59:57 »
Hehe, zabawne, jeszcze nigdy nie spotkałem dyżurnego, który by rozłączał bloka bo "coś mu się zespawniło"(XD), ani takiego, który nie potrafiłby przyjąć pociągu przed czasem.
To zapraszam do Cisu, zróbcie ustawkę z Aresem, w jakichś dobrych godzinach (0:00 się nie liczy). Ty się logujesz, dla lepszego efektu możesz otworzyć spawny. Ares natychmiast układa rozkład do Ciebie, odjazd za 20 minut. Blokujecie szlaki.
A potem opowiedzcie o swoich przygodach.

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 905
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Lipca 2019, 12:04:37 »
@xoorbes - mam inne pytanie: masz pociąg 123456 o godzinie 14:20. Natomiast wcześniej express 1234 o 14:00. Jest 13:40. I właśnie o tej godzinie pyta się dyżurny stacji "B" czy może go puścić przed czasem, co oznacza, że szlak jest u niego wolny(towar jedzie uznajmy 10 minut). Teraz się pojawia zasadnicze pytanie: dlaczego system nie ułożył rozkładu dla jednego z pociągów wyjazdu o 13:42, a dla drugiego np.: 13:55?
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline DJ_Tomek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 722
  • DJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Lipca 2019, 12:05:28 »
Akurat się tego uczyłem 3 tygodnie temu w szkole, jak to jest z tym czasem. :) Schemat mam po niemiecku i przetłumaczyłem. W sumie tak powinien działać SWDR i tworzyć Rj.



Obliczenia czasu (SCS + Kostka) zajętości odstępu

Czas ułożenia przebiegu:      tcup= 3 sek    (statystyki)

Czas widoczności:                 tcw= 12 sek    (regularnie)

Czas zbliżenia:                        tcz= długość To : Vpociąg

Jazda w odstępie:                  tjo= długość dostępu : Vpociąg

Czas opuszcania:          tco= [długość drogi hamowania +
                                                 długość pociągu] : Vpociąg

Czas anulowania przebiegu: tcap= 3sek   (statestyki)

Czyli Czas zajętość odstępu to:
        tZO= tcup + tcw + tcz+ tjo + tco + tcap

Nie wiem czy się przyda ale warto wiedzieć jak to obliczane są w realu ;)
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2019, 12:14:34 wysłana przez DJ_Tomek »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Lipca 2019, 12:10:05 »
@xoorbes - mam inne pytanie: masz pociąg 123456 o godzinie 14:20. Natomiast wcześniej express 1234 o 14:00. Jest 13:40. I właśnie o tej godzinie pyta się dyżurny stacji "B" czy może go puścić przed czasem, co oznacza, że szlak jest u niego wolny(towar jedzie uznajmy 10 minut). Teraz się pojawia zasadnicze pytanie: dlaczego system nie ułożył rozkładu dla jednego z pociągów wyjazdu o 13:42, a dla drugiego np.: 13:55?

Bo wcześniej był jakiś pociąg, ale się np. wykoleił i zrobiła się dziura.

Offline Mikosek

  • User
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Siła reputacji: 905
  • Mikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezesMikosek prezes
  • Uwielbiam ludzi którzy czegoś chcą...
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Lipca 2019, 12:11:27 »
Dopisz to proszę do poprzedniego posta, bo opisana sytuacja wyglądała tak, że dopiero zacząłeś służbę i tak RJ ułożyło.
Projekty:
Lębork - wątek, Janikowice, Mogilno
Zapraszam po sieć :)

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Lipca 2019, 12:15:36 »
Tak to się u nas robi: Instrukcja Ir-11 o rozkładzie jazdy pociągów dokładnie na stronie 22 ;).

"5. Elementami czasu przejazdu pociągu są:
 1) A - techniczny czas jazdy - jest to czas przejazdu pomiędzy punktami rozkładowymi [..]
 2) B - rezerwa eksploatacyjna [..]
 3) C - rezerwa modernizacyjna [..]
 4) D - postoje handlowe i techniczne"
Rozkładowy czas stanowi sumę A, B, C i D ;).

Z tego wynika, że uwzględniana jest dość spora rezerwa ;)
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1578
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Lipca 2019, 15:24:38 »
Abstrachujac od dyskusji wyzej, ale ględzenie, az sie czytać nie chce :o Kolega w pierwszym poście napisał samą prawdę i tyle. Każdy jest człowiekiem, sikać musi, napić się musi i tyle. Zwrócił też uwagę na sposób prowadzenia ruchu przez innych, tez błędny czasami. Cóż, bardzo dobry post. Odniosę się jeszcze do tego i dodam swoje trzy słowa - jak ktoś nie miał okazji dyżurować  na Arkadii przy 11. pociągach to polecam spróbować i dopiero się ogarnąć - najlepszy sposób. Post bardzo dobry, koelga sprecyzował niestety popularne problemy dyzurnych "elek" ale też wyzszych poziomów. Słowa do przemyślenia. :)
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Dulson

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 341
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • Dupson
    • Train Driver 2
Odp: Panie i Panowie dyżurni ruchu!
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Lipca 2019, 11:46:30 »
Tak ogólnie czytając to nie rozumiem jak można o wiele przed czasem się pytać o to czy weźmie ktoś przed czasem, a pociąg będzie dopiero za np. 15 minut u mnie, wyjątkiem są podg, czy "stacje" mijanki itd. Ja grając tutaj na Łasku czy też Piaskowie, wiedząc jaki pociąg przyjedzie, ogarniam SWDR ustalając, czy dam rady ja go pchnąć przed czasem czy nie, jak tak to czekam aż wjedzie na scenerie i jak wjedzie od razu pytam kolejnej stacji. 2 minuty przed czasem, to w niektórych przypadkach jest za mało czasu, gdzie mamy doczynienia z rozpędzonym towarem, żeby potem znów się zbierał od nowa. No i w zależności o odpowiedzi, albo go dam na bok, albo zostawię na chwile w głównym, albo przelot świecimy. Wiadomo że układ szlaków przyległych za laskami magicznymi jest "dynamiczny", więc to też będzie zależało na jaką stacją lub/i blokadę wysyłam. Wszystko pisałem odnośnie dyżurowania na Łask z urządzeniami scentralizowanymi mechanicznymi oraz Piaskowo gdzie jest komputer.


Przykład biorę ze swojej pracy gdzie jestem okalany z każdej strony mijankami i albo mijanka ma 320 metrów na krzyżowanie ale chyba, loka, drezyny(nie ma krawedzi peronowej), albo jest długa, bo tory ma 1200 metrów, ale nie chce im się wajch przekładać. Chyba że dysp. karze, to wtedy inaczej jest. Dlatego tak rzecz biorąc traktuję jak mijankę, że muszę mu dać na tyle czasu w zależności jaką scenerię ma aby on ogarnął sobie wszystko, a ja żebym nie musiał zatrzymywać pociągu na przysłowiową minutkę.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2019, 14:33:58 wysłana przez Dulson »
01000100 01110101 01101100 01110011 01101111 01101110   |||   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   |||   Newag S.A.   |||   Dlaczego życie tak kruche jest... 1995-2020