Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.  (Przeczytany 3436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ugulele

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Siła reputacji: 503
  • Ugulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezes
Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« dnia: 17 Lipca 2018, 14:03:27 »
Cóż - sprawa w zasadzie jest krótka. Ani nie chcę prosić Was o więcej kultury, ale tylko o więcej wzajemnego zrozumienia. Co mam na myśli?

Polityka niektórych twórców scenerii zaczyna polegać obecnie na wyznaczaniu na którym spawnie ma się pojawiać jaki tym pociągów. Rozumiem Twórców scenerii, którzy mają do tego święte prawo, ale przy obecnej ilości spawnów - no ludzie szanujmy się wzajemnie. Obecnie robienie problemów przy tym, że ktoś pociągiem pospiesznym, ekspresowym czy osobowym pojawi się na spawnie towarowym to już zakrawa o poziom kuriozum. Wejście na scenerię obecnie już graniczy z cudem, po czym jak już po nie raz pół do godziny oczekiwania na spawna trafiasz cudem na scenerie i dostajesz kicka za to, że się nie pojawiłeś na właściwym miejscu, gdzie spokojnie można z tego toru kogoś przemanewrować lub przemieścić w jakikolwiek inny sposób w perony. Drodzy dyżurni - bądźcie wyrozumiali dla graczy, którzy też już mają tej sytuacji dość i widać to po spadającej ich liczbie. Pozwólcie im pojawiać się na dowolnym spawnie i obsługujcie ich z tych spawnów jak należy, a nie oburzajcie się i wykopujcie ich za to, że pojawili się tam gdzie nie trzeba. Jeszcze mógłbym prosić o zupełnie inne sprawy, ale to o co proszę jest na prawdę absolutnym minimum wyrozumiałości.

Proszący o zrozumienie
Ugulele

Załączam przykładowy odnośnik postawy, której chiałbym abyśmy unikali.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2018, 14:13:22 wysłana przez Ugulele »
Gałganotwórca nieudanych scenerii

Offline frugo4321

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 449
  • frugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezes
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lipca 2018, 14:23:30 »
Tylko problem tkwi w regulaminach scenerii w których jest jasno określony rodzaj spawnu np. Imielin a więc wyprawienie pociągu pasażerskiego z spawnu dla towarów jest złamaniem regulaminu. Można też zrobić tak że na fikcyjnej scenerii dozwolone jest wyprawiać pociągi z nieprawidłowych spawnów a na realnej scenerii pozwolić autorom stacji ustawiania określonych spawnów aby te zgadzały się z realiami. Tylko wtedy trzeba by było zmienić regulamin.

« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2018, 14:29:31 wysłana przez frugo4321 »
Zapraszam do udziału w www.kolejegalicyjskie.pl

Offline Ugulele

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Siła reputacji: 503
  • Ugulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezes
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lipca 2018, 14:39:30 »
Jest w zasadzie tylko jeden problem - nie można odwzorować realistyczności spawnów, gdyż takowe nie występują. Poza tym napisałem - prawo do napisania regulaminu jest prawem autora scenerii, jednak proponowałbym na okres przejściowy odstąpienie od tej zasady na rzecz zasady wzajemnego zrozumienia. Spokojnie będzie można wrócić do reguły regulaminowości spawnów kiedy scenerii będzie wystarczająco dużo, oraz wtedy kiedy spawny będą wreszcie dostępne normalnie, a nie na pytanie (którego i tak nie powinienem zadać) czy otworzy ktoś spawna - słyszę odpowiedź - "chyba Cię jaja swędzą".
Gałganotwórca nieudanych scenerii

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lipca 2018, 14:47:37 »
Ciężki temat do zgryzienia. Na pewno tego problemu możnaby uniknać gdyby powrócić do dawnego systemu ze spawnami w formie zakopanych tarcz manewrowych - albo dodać dodatkowe właściwości w których mozna nazwać spawn. Wtedy po opisie spawnu wiadomo co może się pod niego podstawić.

Wypuszczenie pociągu osobowego z takiego Imielina albo Arkadii to jeszcze nie jest taki dramat, ale co zrobić jak mechanik pojawi się na Parzęczewie Towarowym z którego nawet gdybym chciał to się nie da wystawić Rj dla pasażerskich? Okej - ale tutaj jeszcze na upartego może wjechać w peron i dopiero z Parzęczewa Głównego dostanie rozkład.
Ale co zrobić na stacjach na których układ torowy stacji zupełnie na to nie pozwala? Taka sytuacja będzie miała miejsce na Madelinie, na którym grupa towarowa zupełnie omija szerokim łukiem część pasażerską. Manewrowanie całym składem - nota bene na szlaku bo to dwa oddzielne posterunki - nie wchodzi w grę.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2018, 14:49:45 wysłana przez Ares28 »

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Lipca 2018, 15:04:37 »
Ale na większości stacji jednak chyba da się przemanewrować skład.
Rzadko siadam na nastawni; ostatnio na Grabówku odprężałem się kilka razy. Jest tam spawn wyłącznie dla towarowych. I, tak jak napisał Ugulele, jeśli wejdzie mi pasażerski (a tylko takie mi wchodziły), mam go wygonić? Jak twórca wątku wspomniał - siedzi taki mechanik i klika pół godziny z nadzieją, że ktokolwiek go wpuści, a od razu po wejściu mam go wyrzucić? Żeby miał klikać następne pół godziny? Litości!
Zgadzam się w pełni z tytułem wątku. Dotyczy to zresztą także forum, bo ostatnio chyba jest sezon ogórkowy, kilka osób się nudzi i szuka dziury w całym.

PS. Pamiętam, jak dość dawno temu Drozda zaczynał u mnie na stacji; to było jedno z pierwszych jego podejść do TD2 - jakoś mi to utkwiło w pamięci. Robił różne cuda (nie złośliwe, ale wynikające z kompletnej niewiedzy). Jakbym mu rzucił takie niebieskie przywitanie, jak on to robi teraz, wyleciałby ze scenerii po minucie zabawy...
Szanujmy się, po prostu; szanujmy swój czas. To ma być rozrywka, odreagowanie po pracy.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2018, 15:11:23 wysłana przez chudya »

Offline Aderian94

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 77
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System Głogów
    • Heaven Of System
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lipca 2018, 15:09:04 »
Wtedy po prostu pasażerów zabierze z następnej stacji. Przecież np. w obecnym obowiązującym rozkładzie jazdy na PLK bywa tak, że pospieszne zaczynają bieg na stacji, z której pasażerów nie zabierają. Dla pasażerów relacja na pociągu to Szczecin Główny - Katowice, a w SEPE relacja to Szczecin Port Centralny - Katowice. Pociąg nr 84106. Relacja to tylko przykład. Nie jestem pewien, czy ta relacja występuje codziennie. Na mojej linii w przypadku Szczecina się z tym spotkałem. Więc nie widzę problemu by w TD2 takie coś robić.
Na PKP PLK S.A. od października 2017
Heaven Of System

Offline Ugulele

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Siła reputacji: 503
  • Ugulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezes
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lipca 2018, 15:23:27 »

Ale co zrobić na stacjach na których układ torowy stacji zupełnie na to nie pozwala? Taka sytuacja będzie miała miejsce na Madelinie, na którym grupa towarowa zupełnie omija szerokim łukiem część pasażerską. Manewrowanie całym składem - nota bene na szlaku bo to dwa oddzielne posterunki - nie wchodzi w grę.

Problem można rozwiązać w delikatny sposób - wystarczy wytłumaczyć, że jest taka sytuacja,że nie mogę Cię wymanewrować w peron i zaproponować jedno z dwóch rozwiązań:
1. zmiana spawna (jeżeli dla danego typu pociągu są wolne spawny)
2. wysłanie do następnej stacji jako pociąg służbowy, który zmienia kategorię i numer na następnej stacji.

Wystarczy odrobinkę kreatywności i można się z problemem uporać, a przyjemność dla graczy od razu lepsza.
Gałganotwórca nieudanych scenerii

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lipca 2018, 15:24:59 »
Albo składy relacyjnie: Gdynia Główna Postojowa - Przemyśl Bakończyce, a relacja handlowa to: Gdynia Główna Osobowa - Przemyśl Główny i takich składów na terenie naszego kraju jest całkiem sporo! Policzcie ile składów Zacyzna w: Gdynii (Gdynia Postojowa), Warszawie (Ochota Postojowa, Szczęśliwice, Grochów), Przemyślu (Przemyśl Bakończyce), bo co najmniej 90% tych składów w SEPE ma relacje z lub/i do stacji postojowej. Brakuje tylko opcji zaznaczenia zmiany typu na następnej stacji, by od niego SWDR liczył postoje jak dla wskazanego typu, a nie PWE.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lipca 2018, 15:29:55 »
Fakt jest ze jednak dobrze byloby uszanowac wole autora i zastosowac sie do dostepnych wskazowek co do spawnow.
Jest to troche nie fair ze czepiacie sie jakis wytycznych zeby pociagi startowaly bardziej realnie czyli osobowe na tego przystosowanych spawnach a towary na swoich grupach lub gdzies na boku,a nie tego zeby  jak ktos siada na wiekszej stacji zeby jednak mial spanwy otwarte a nie zamkniete jak wiekszosc. Ja osobiscie na takich sceneriach jak Blaszki,Bydgowo moga wyprawic pociag osobowy ale zeby to mialo jakis wiekszy sens  i nie lamalo opisanych zasad to puszczamy do nastepnej sensownej stacji jako podsyl a dalej juz normalnie - korzystajcie z tych mozliwosci  SWDR wtedy i wilk syty i owca cala ;)
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Aderian94

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 77
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System Głogów
    • Heaven Of System
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lipca 2018, 15:55:49 »
Albo składy relacyjnie: Gdynia Główna Postojowa - Przemyśl Bakończyce, a relacja handlowa to: Gdynia Główna Osobowa - Przemyśl Główny i takich składów na terenie naszego kraju jest całkiem sporo! Policzcie ile składów Zacyzna w: Gdynii (Gdynia Postojowa), Warszawie (Ochota Postojowa, Szczęśliwice, Grochów), Przemyślu (Przemyśl Bakończyce), bo co najmniej 90% tych składów w SEPE ma relacje z lub/i do stacji postojowej. Brakuje tylko opcji zaznaczenia zmiany typu na następnej stacji, by od niego SWDR liczył postoje jak dla wskazanego typu, a nie PWE.
Dokładnie. Albo od razu ustawić jako pospieszny i tyle. Nie wiem jak jest teraz. Dawno nie grałem jako ISEDR tutaj. Powinna być opcja stworzenia rozkładu jazdy od podrzędnej stacji na danej scenerii albo od innego posterunku z danej stacji typu przykładowo Chmielice Towarowe. Albo jeszcze inna opcja - przy tworzeniu rj od razu ustawić typ np. pospieszny, a dla podsyłu np. służbowy lub inny odpowiedni typ pociągu. Aby dyżurny na kolejnej stacji nie musiał zmieniać już typu pociągu.
Na PKP PLK S.A. od października 2017
Heaven Of System

Offline Wojtas

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 134
  • Siła reputacji: 202
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lipca 2018, 17:27:18 »
Mam pytanie: Czy w tym nowym SWDR nie można wystawić na przykład rozkładu dla ekspresu startującego z Imielina czy Herbów Nowych?

Jeśli jest taka opcja zablokowana no to ok. Ale jeśli się da to czy nie możnaby do czasu jak powrócą duże scenerie typu "Wielichowo, Białobrzeg, Tomaszów Mazowiecki czy Wrocław" wystawiać te rozkłady. Bo w chwili obecnej stacje gdzie pośpiechy czy ekspresy mogą zaczynać bieg liczymy na palcach jednej ręki. Bo czy naprawdę problemem jest gdy jakiś pośpiech zrespi się w Parzęczewie na grupie towarowej? Manewr w peron i dostaje rozkład. Rozumiem realizm "sceneria realna" itd ale kilkukrotnie spotkałem się z tym że jadąc ekspresem przez Parzęczewo w rozkładzie był zaznaczony postój na grupie towarowej co jest mało realne dla mnie. Wiem że SWDR wymaga poprawy, ulepszeń i pracują nad tym ale to jakby pociąg jadący do Rzeszowa po wyjeździe z Krakowa Płaszowa miał jeszcze 15 minut postoju na grupie towarowej w Bieżanowie. Żeby to już było tak REALNE jak niektórzy chcą to nie powinny istnień spawny dla pośpiechów a jedynie luzaków. Wtedy mechanik spawni się luzem, dyżurny respi mu wagony i dopiero po manewrach dostaje rozkład itd. Nie wymagam żeby ex startowały w Bygdowie ale widzę że to zależy od osoby na stacji.

A to o czym wspomniałem wyżej nie ma trwać wiecznie. Jedynie do powrotu starych scenerii i wydania nowych które ktoś tworzy.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Lipca 2018, 18:07:43 »
Mam pytanie: Czy w tym nowym SWDR nie można wystawić na przykład rozkładu dla ekspresu startującego z Imielina czy Herbów Nowych?

Nie da się, ponieważ nie jest zaznaczone startowanie pociągów pasażerskich.

EDIT: Okej na Herbach się da, bo startują tam EZT, a one są traktowane jako pasażerskie, ale na Imielinie to ejst niemożliwe, tam tylko TOW.

Tymczasowo tj. do wydania nowej wersji w której spawny będa jasno opisane etykietami jestem w stanie pójśc na rękę mechanikom i znieść te zakazy. Jednakże osoby które się zrespią w ten sposób muszą się liczyć z tym że mogą dostać wyjazd bez wjeżdżania w perony.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2018, 18:16:01 wysłana przez Ares28 »

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipca 2018, 18:41:03 »
Myślę że Matz32 i Aderian94 (swoją drogą pozdrawiam, wyprawił mnie w moją pierwszą trasę) dostatecznie podsumowali i opisali sprawę. SWDR ciągle się tworzy i wierzę że niedługo i ta sprawa zostanie rozwiązana, a póki system na to nie pozwala to również zachęcam do większej wyrozumiałości. Ares stwierdził na koniec że da się połączyć troskę o realizm z dobrą wolą i taką postawę właśnie szanuje. Proszę przy okazji o coś o czym wspomniał Ugulele. Jeżeli już ktoś z niewiedzy zespawnuje się nie tam gdzie potrzeba, a sceneria umożliwia spawn dla tego typu pociągu pod innym semaforem/tarczą, to najpierw nakłońcie go do zmiany spawnu i zasugerujcie jaki spawn ma wybrać. (Przy okazji można zablokować tylko wybrane spawny) Poczekajcie aż się tam zespawnuje zanim zamkniecie spawny ponownie. Dajcie szansę zagrać.
A Drozda32 i u mnie jeździł i traktowaliśmy to jako zabawę, a nie uberrealizm.
PS. Opcja ze spawnem tylko luzakiem i podsyłem wagonów też nie jest głupia, ale obawiam się że część eLek mogłaby sobie nie poradzić, choć to niezły trening.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline luckyluke35

  • Weteran
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 11
  • luckyluke35 dróżnik obchodowyluckyluke35 dróżnik obchodowy
Odp: Panowie i Panie - więcej uprzejmości.
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Lipca 2018, 14:36:45 »
Witajcie, jestem w TD2 od niedawna ale kwestia ktora tutaj została poruszona jest dla tez dla mnie bardzo irytujaca po pierwsze 1 czas na tzw.spawna to czasem i pol godziny albo i godzine - gdzie w dzisiejszych czasach tyle trzeba czekać na wbicie do sesji multi? 2. odnośnie problemów ze składami to czy nie można zrobić by tak że domyślnie tzn szybciej na sesje gracz wbija  samym lokiem a np dopiero dyżurny mówi co dla niego ma i gdzie ma podjechać po skład /ewentualnie wygenerowac jakis zestaw na "swojej" bocznicy? (troche by to  ożywiło rozgrywkę) a i rozwiązało by problemy typu z tym  tu u mnie nie wyjedziesz. 3 Czas oczekiwania na podłączanie sie do "duzych stacji " mógłby byc szybszy tzn wbijamy na duża stacje rozkład dostajemy taki ze stoimy 40 minut bo dyzurny nie ogarnia ilosci wyjazdow ( i np na dużych stacjach wprowawdzic obsługę dla dyżurnych od konkretengo poziomu ) wtedy by mieli jakąs motywacje mogąc "awansować" . Mam nadzieje że coś sie uda z tym podziałać. Projekt jest ambitny i bardzo mi sie podoba Ps. czy w przyszlosci bedzie szansa na dłuższe odcinki między stacjami ? Pozdrawiam