Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Planowanie ruchu na stacji  (Przeczytany 6736 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Kvardek

  • Sponsor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Siła reputacji: 233
  • Kvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezes
  • Wolność ma zapach acetylenu
Odp: Planowanie ruchu na stacji
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Marca 2020, 17:30:13 »
Panowie,

zastanówmy czym jest planowanie ruchu na stacji. Dla mnie znaczy to tyle, że za każdym razem przed przyjęciem blokady patrzę na rozkłady. Mamy SWDR, który pięknie pokazuje godziny odjazdów, opóźnienia (jeśli ktoś nie wpisuje godzin, to inna kwestia), szlaki i numery. Jest ładnie, przejrzyście i praktycznie. Naprawdę nie trzeba być geniuszem, żeby być w stanie obsłużyć prostą tabelkę. O ile zgadzam się co do poziomu niektórych dyżurnych typu "pomijamy W5", to nie rozumiem o co całe poruszenie. Nie bez powodu istnieje system skarg, nie bez powodu mamy administrację. Prowadzenie ruchu jest rzeczywiście sztuką, ale tylko i wyłącznie na ogromnych posterunkach. W realiach TeDeka dyżurowanie nie powinno przysparzać problemów, chyba że mówimy o sceneriach pokroju Gdańska. W tym przypadku są ograniczenia - osoba siadająca na takiej scenerii teoretycznie (sic!) ma już doświadczenie wystarczające do ogarnięcia takiej ilości szlaków. Podsumowując: dyżury nie są dla wszystkich, tak samo nie wszystkie stacje są dla każdego.

Niby cogito ergo sum, ale u nas czasami można odnieść wrażenie, że non cogito ergo dyżuruję.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2020, 17:34:47 wysłana przez Kvardek »

Offline Bartek2002

  • Zasłużony
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 331
  • Bartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezes
  • Kurła kiedyś była kolej teraz to ni mo..
Odp: Planowanie ruchu na stacji
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Marca 2020, 23:42:12 »
2tor na pocztek latwiej ogarnac na 1tor trzeba miec nerwy ze stali  ;)
Projekty    ---   Kochanowiec WYDANE , Domnica 2 Etap

guest5941

  • Gość
Odp: Planowanie ruchu na stacji
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Marca 2020, 02:22:55 »
Cytuj
za każdym razem przed przyjęciem blokady patrzę na rozkłady

Gorzej, gdy po drugiej stronie siedzi pieniacz, który potem pisze jak długo mam dzwonić tą blokadą? :P


Cytuj
2tor na pocztek latwiej ogarnac na 1tor trzeba miec nerwy ze stali

Taka TD-kowa mantra, którą wszyscy w kółko powtarzają ;) Pomimo ponad stu z kawałkiem wyprawień nadal jestem początkujący i nadal wolę jednotor, a jeszcze lepiej stację czołową z jednym szlakiem :P . Póki co, kiedyś może się to zmienić.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Planowanie ruchu na stacji
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Marca 2020, 15:09:18 »
Każdy oczywiście może mieć i ma swoje zdanie. W sprawie rozpoczęcia rozgrywki moje jest następujące:
  • jak najmniej szlaków
  • jeden tor, aby mieć czas na zapowiadanie, ułożenie drogi, komunikację i wiele innych spraw. Na dwóch torach są tylko w kółko dzwonki i siedzisz w swdr szukając pociągów, które Ci wpychają krzycząc "Czemu nie bierzesz?! Już jest opóźniony!" itp. itd.