Autor Wątek: Poprawki do regulaminu Dyżurki  (Przeczytany 20058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Poprawki do regulaminu Dyżurki
« dnia: 27 Grudnia 2017, 15:27:58 »
Trza załatwić te punkty zanim się zrobi syf z dyżurnymi nie ogarniającymi stałych blokad i nie potrafiącymi się do tego dostosować.
Zmiana w regulaminie o przymusie używania i stosowanie się do stałych blokady realnych sceneri bo już widzę problemy z hejterami stałych blokad.
Wzmianka w regulaminie że dyżurny może zasiadać na więcej niż 1 sceneri pod warunkiem że ogarnie wszystkie scenerie.
Stałe blokady są obowiązkiem tylko gdy te stacje są dostępne i dyżurny ma to w nicku a gdy nie można łączyć je jak się chce i należy wtedy przyjmować każdy pociąg z RJ.
Dyżurny musi na TEAM SPEAK ustawić sobie w nicku połączenia stałe np Drozda Wr-ZWk Parzęcz SBk-WBA jeżeli tego nie ma znaczy że nie ma stałej blokady...

A co do możliwości regulaminowej USUWANIA ŹLE STWORZONEGO RJ jestem przeciw należy upomnieć daną osobę o błędzie i liczyć na poprawę w przyszłości i przyjąć pociąg.

Spis na forum o stałych blokadach jakie tu panują między realnymi scenariuszami jak i blokady SBL jeżeli tego nie ma w SWDR.

Jak Skrzynki Tm - Sk Tomaszów
i np.  Białobrzeg Wr-ZWk Parzęczewo SBK-WBA Wrocław Główny
Białobrzeg Wr-WBA Wrocław Główny gdy nie ma Parzęczewa

Szlaki są tak połączone i np.  Białobrzeg Wr-ZWk Parzęczewo SBk-WBA Wrocław Główny by było po równo przystanków po drodze



PS.Można dopisać w regulaminie o staraniu się łączenia szlaków tak aby w rozkładach łączyć podobne prędkości do siebie na szlakach łączących się miedzy sceneriami oczywiście w miarę możliwości.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2018, 02:13:40 wysłana przez Drozda32 »
Pozdrawiam

Offline frugo4321

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 449
  • frugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2017, 15:41:21 »
Ja proponuję a żeby były te stałe blokady pomiędzy realnymi stacjami tylko aby były one gdzieś na forum umieszczone i maksymalna liczba stałych blokad pomiędzy fikcyjnymi stacjami wynosiła 3.
Zapraszam do udziału w www.kolejegalicyjskie.pl

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia 2017, 15:44:54 »
JA powiem tak: Co najmniej jeden szlak musi być wolny od stałej blokady na wszystkich sceneriach łącznie, a w przypadku gdy ten szlak jest dwutorowy to jeden szlak jednotorowy musi przyjąć składy spoza blokady jeśli takowe się pojawią.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2017, 15:50:44 »
A i można dopisać w regulaminie o staraniu się łączenia szlaków tak aby w rozkładach łączyć podobne prędkości do siebie na szlakach łączących się miedzy sceneriami oczywiście w miarę możliwości.
Pozdrawiam

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 401
  • Siła reputacji: 664
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
  • WARS S.A. Oddział Północ
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2017, 15:56:21 »
A ja przy okazji chcę zapytać. [TeamSpeak3] Czy da się usunąc blokadę znaków w nicku? Dla mnie jest uporczywe jak stacja ma dłuższą nazwę i trzeba skracać nie wiadomo jak, żeby się zmieściły szlaki ze stałymi blokadami...
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 17:32:52 wysłana przez Ryszard »

Offline kacperek754

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 343
  • kacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezeskacperek754 prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia 2017, 16:53:43 »
Wraz z wprowadzeniem stałych blokad stacje węzłowe zostaną węzłowe tylko z nazwy, ponieważ nie będą wszystkie szlaki w pełni wykorzystywane.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 19:19:32 wysłana przez kacperek754 »

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudnia 2017, 17:09:11 »
No właśnie, to działa w rzeczywistości zupełnie inaczej. Sprawa do przemyślenia. Oczywiście stała blokada jest super jak się ma dwie stacje jak TM i SK obsługiwane przez jedną osobę najlepiej. Należy wziąć jednak pod uwagę węzły i czas trwania stacji. Jeżeli TM działa w godzinach 10-12, a SK 11-13 to między 11tą, a południem będzie burdel gorszy niż normalnie. Różnica między TD2, a koleją jest w zasadzie działania. Kolej działa zadaniowo, jeśli musi dostarczyć węgiel do elektrowni to skład towarowy jest wysyłany z kopalni po dostępnym szlaku prowadzącym do celu. Nie ma dowolności. Tu mechanik wchodzi czym chce i jedzie gdzie go pośle dyżurny nabijając tylko kilometry. Trasa przejazdu jest luźną sugestią (ustalana na czas tego jednego rj), do tego nie realizuje żadnego celu. Gdyby wprowadzić zadaniowość to okazałoby się, że rozrządzanie składów jest konieczne, oblicze TD by się zmieniło.

Kolejna ważna rzecz: symetria obciążeń: skład wysłany musi wrócić, a nie posiłkując się tym samy przykładem 3/4 jedzie przez Skrzynki do Tomaszowa. To bardzo nierealistyczne, że oboma torami się je wyprawia bo w danej chwili jest kilka pociągów i wszystkie w jednym kierunku.

Temat ważny, ważki i wymaga omówienia i uregulowania.

Offline k_wojak

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Siła reputacji: 133
  • k_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezes
  • Wojak
    • Kanał Youtube
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Grudnia 2017, 17:17:22 »
Nie każdy ma dobry sprzęt i nie każdy chce mieć w rj np. Białobrzeg czy Wrocław. Moim zdaniem powinno być to inaczej rozwiązane np. ominięcie blokady za zgodą dyżurnego.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 19:49:34 wysłana przez k_wojak »
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Grudnia 2017, 17:22:06 »
Najpierw, jak ktoś robi jakąś przelotówkę lub jednotor, to bijecie piany, że "nie ma stacji węzłowych!".
A teraz sami chcecie ze wszystkiego zrobić jedną wielką przelotówkę...

@Drozda32 co to znaczy "przyjmować wszystko"?
Że jak połączę Wadowice z Wrocławiem, to mam przyjąć 700 metrowego towara mimo, że wg dodatku 1 do SRJP towarowe nie więcej niż 240/250 m?

To co Drozda? Łączymy "realne scenerie" (jak ty to nazwałeś) Białobrzeg i Parzęczewo? W obydwu nie ma stacji kolejowych...




"Składam wniosek formalny o odrzucenie niniejszego projektu ustawy w pierwszym czytaniu..."
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 17:23:58 wysłana przez stasiu29011 »

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 105
  • eM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezeseM8Ka prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Grudnia 2017, 18:05:09 »
Różnica między TD2, a koleją jest w zasadzie działania. Kolej działa zadaniowo, jeśli musi dostarczyć węgiel do elektrowni to skład towarowy jest wysyłany z kopalni po dostępnym szlaku prowadzącym do celu. Nie ma dowolności. Tu mechanik wchodzi czym chce i jedzie gdzie go pośle dyżurny nabijając tylko kilometry.

I to jest sedno sprawy. Idea zabawy w TD2 jest inna niż idea istnienia prawdziwej kolei.
Blokady dynamiczne to proteza na wynikające z tego ograniczenia. Blokady stałe to proteza zastępująca protezę.

Ależ to realne: stała blokada między Wrocławiem a Imielinem (wszak obie są realne to można blokadę zrobić), do tego ekspres intercity na tej trasie. Tymczasem: obie stacje dzieli 300km i cały węzeł katowicki, w Imielinie mamy towarowe z węglem, kontenery, beczki, auta (bo Fiat blisko, choć częściej wywożą przez Tychy) oraz kible, no... pojawia się Elf, Impuls, 14WE. Czekam aż będzie model Pendolino, to sobie bo Imielińskich 30-kach pojeżdżę, full-real.

Z punktu widzenia maszynisty:
Dobrze żeby dyżurni mieli narzędzia maksymalizujące przepustowość. Takim są blokady dynamiczne w połączeniu z dobrym układaniem RJ. 10min czekania na połączeniu szlaków A+B to puszczam na A+C. W starym SWDR tak się robiło. Jak wyszedł za długi postój, zmieniałem następna stację w planowanym RJ.

Żeby nie było, że tylko krytykują stałe blokady:
Dla mnie jako dyżurnego męczące było stałe pilnowanie z jakiego szlaku akurat dany pociąg jedzie i z jakim szlakiem mam się połączyć żeby go wyprawić.
Dziwnie wygląda jak spotykam wyjeżdżający z tej stacji co ja pociąg na stacji następnej jadący w przeciwną stronę.
Ale:
Rozumiem czemu tak jest i się nie czepiam tych uchybień. Ważne że jadę. Wolę jechać niż czekać 30min. Chcę się pobawić. W realu chętnie postoję 2h, dniówka leci.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Grudnia 2017, 18:37:03 »
Stasiu widzę że ty dalej swoje aby tylko hejcić i nic nie czytać ze zrozumieniem i z pomyśleniem chociaż chwile.

"CYTAT" Zmiana w regulaminie o przymusie używania i stosowanie się do stałych blokady realnych sceneri bo już widzę problemy z hejterami stałych blokad.

Gdzie tu masz fikcyjne napisane? Pisałem o Tomaszowie i skrzynkach i nadchodzących Wrocławiach...

'CYTAT Spis na forum o stałych blokadach jakie tu panują między realnymi scenariuszami jak i blokady SBL jeżeli tego nie ma w SWDR.
Które powinni łączyć.

"przyjmować wszystko' chodzi o każdy stworzony rj do stacji która już nie ma stałej blokady z nikim na żaden szlak i nie robić spiny.

Stałe blokady REALNYCH sceneri to tylko + dla tej Symulatoro/Gry w której tak drzecie RYJA o przepisy i jakieś tam kolejowe bzdety a realizm już w łączeniach macie gdzieś więc te wasze dążenia do REALIZMU zatrzymują się na bzdurnych papierkach i pismach do których się wszystkich czepiacie na potęgę...

Stałe blokady między fikcyjnymi nie mają mieć miejsca ale chodzi o łączenia SBL Z SBL żeby było jako tako realniej ale widzę tego też nie możecie zdzierżyć REALIŚCI.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2017, 18:39:22 wysłana przez Drozda32 »
Pozdrawiam

Offline heyden

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 78
  • heyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezesheyden prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Grudnia 2017, 18:41:25 »
Najpierw, jak ktoś robi jakąś przelotówkę lub jednotor, to bijecie piany, że "nie ma stacji węzłowych!".
A teraz sami chcecie ze wszystkiego zrobić jedną wielką przelotówkę...
Wiadomo nie od dziś że na forum jest grupa fascynatów blokad stałych. Na razie są w przyczajeniu, ale jak by się tylko pojawił cień szansy na powrót arkusza do użytkowania to orgazm murowany...
Jak to stwierdził jeden z wyżej postawionych tutaj "niebieskich", stałe blokady są dobre bo wszystko jest prostsze - jest przelotówka, nie trzeba pamiętać co gdzie i skąd jedzie, tylko puszczasz jeden za drugim, w kółko to samo, plusiki lecą jeden za drugim i jest dobrze :) . Faktycznie szczyt możliwości TeDeka...
Jak chciałeś jakiś manewr czy rozrząd to się patrzy jak na debila - dalej tekst "że nie, w takie coś to on się nie bawi, bo nie ma czasu, bo mu stację zapchasz", i takie tam historyjki. Bo przecie najważniejsze to REPUTACJA. O plusiki to się toczy zajadła walka, a nie daj Boże mu minusa dasz, ło matko...



Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Grudnia 2017, 19:02:53 »
Płynne słowo klucz JESTEŚ 153 W KOLEJCE na DWUTOR do stacji w której będziesz 264 w której jeszcze dalej będziesz 540
Pozdrawiam

Offline Zdebu

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Siła reputacji: 155
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Grudnia 2017, 20:11:42 »
Jestem jak najbardziej za obowiązkiem łączenia SBL-SBL usprawniło by to o wiele ruch oraz było by małym krokiem do realistyki bo aktualnie z szlaku sbl mozna nagle wjechać na szlak bez sbl i tak ma wygladać realizm w SYMULATORZE KOLEJOWYM?

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Poprawki do regulaminu Dyżurki
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Grudnia 2017, 13:23:03 »
Cytat: Drozda32
Płynne słowo klucz JESTEŚ 153 W KOLEJCE na DWUTOR do stacji w której będziesz 264 w której jeszcze dalej będziesz 540

Na to jest rozwiązanie, oprócz sbl. Chodzi o miejsca postojowe/peronowe. Mając dwutor-dwutor jestem w stanie przyjąć nawet i 8 składów. (liczę 4 miejsca peronowe i 4 tory główne dodatkowe). Takich scenerii nam brak bardzo. Jeśli na jakiejś stacji jest korek, to wyprawiam inny skład w tym czasie i dalej mam płynność ruchu, jeden tor wyjazdowy i jeden pociąg nim się już porusza. Mechanik też się mniej zniecierpliwi widząc, że 3 składy czekają na wyjazd na ten sam tor i cały czas są odprawiane jeden za drugim, wie że będzie zaraz jego kolej. Tymczasem stojąc gdzieś samotnie i słysząc ciągle szlak zajęty może dostanie pozwolenie na jazdę za 5 minut, może za godzinę. Szybko ma dość. Samo pisanie rj sbl-sbl nie jest złe, ale poprawia płynność ruchu tylko na dwóch posterunkach. Mając 6 stacji i dwie z sbl jeśli wypiszę wjazd na sbl na obu to jest spora szansa, że mechanik przejedzie to bez przejedzie przez zbędnego zatrzymania. Ważne jest wysyłanie zwłaszcza z "wąskich gardeł" na sbl jeśli uda się tak wypisać. Inaczej jedna mało przepustowa sceneria zatka cały ruch, a niestety myślenie nie jest mocną stroną wielu osób i piszą wszystkie wjazdy tak samo, wtedy w kolejce potrafi czekać po 5 zapowiedzianych pociągów. Same stałe blokady też nie do końca działają. Ostatnio siedziałem na Tm-Sk i gdyby wszyscy tak przestrzegali blokad od strony Skrzynek Tomaszów się nudzi wręcz, sporo maszynistów nie przechodzi selekcji w Wyknie. W tym czasie spokojnie przyjmowałem składy na Sk, które miały kiepskie rozkłady z innych stacji.