Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: Niemamrozsadku w 07 Lutego 2021, 04:35:12

Tytuł: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 07 Lutego 2021, 04:35:12
Pierwszy temat z brzegu. https://td2.info.pl/dyskusje/radiotelefon-nie-tylko-na-teamspek'u/
Żaden deweloper się nie wypowiedział. Tylko junior. To jest wspomniane "nabieranie wody w usta". Mod zamyka temat i po problemie. Śmiem polemizować. Nadal nie wiem czy planowane jest wprowadzenie do programu radiotelefonu, czy prace nad tym trwają. Wiem, jest Git, ale nie każdy się w nim orientuje. Do tego wyszukiwanie zgłoszeń. Jeszcze trzeba rozumieć etykiety i oznaczenia stosowane. Zespół kiedyś wychodził do użytkownika. Hammer regularnie publikował sprawozdania. Samo forum wystarczało, więc argument o tylu platformach do mnie nie trafia. Wieża Babel. Co z tego, że mówimy do siebie, gdy nie rozumiemy się. Mam sporo przemyśleń, pomysłów. Część zapewne bez sensu, ale znam projekt od lat i mogę pewne wnioski wyciągnąć. Spróbuję ująć co boli projekt w mojej ocenie (proszę o argumenty, chciałbym merytorycznej dyskusji).

-brak rangi CC. Były dwie osoby, nie chcę tego rozwlekać, ale pewien koordynator, przekazujący co robi Zespół, nad czym pracuje, znacznie zmniejszyłby ilość zapytań o aktualizacje i nowości
-brak FAQ, nowy użytkownik widzi całe forum, nie ma prostego poradnika. Sam uczyłem się z instrukcji obsługi prawdziwego loka. Teraz jest dział trenerski, ale nadal to jeden z działów. Powinien być wyszczególniony.
-skargi. Skargi często za powtarzalne rzeczy. Zwłaszcza nieodpowiedni nick czy wyjście z rj. W przypadku wyjścia z rj, poszkodowany jest dr i tylko on powinien mieć prawo złożyć skargę. To samo z innymi przewinieniami. Jeśli ktoś ucierpi, niech ma prawo żądać ukarania sprawcy, ale szeryfom mówimy nie.
-SRU ma kilka słabości. Prowokacje czy celowe działanie na szkodę innych spotykają się z łagodniejszą karą niż reakcja na nie, nawet jeśli niepoprawna. Punkty karne również nie powinny być bezterminowo. W ten sposób każdy zasłuży na perma, gdyby ciągle mu coś dopinać.
-annestia. Niby tak, ale nie. Kolejny przykład "nabierania wody w usta". Odnośnie Matza wypowiedział się moderator. Odnośnie drugiej isoby-Masia, już nie. Lepiej udać, że tematu nie było. Był i jest. Osoba ta wykupiła supportera i została zbanowana za przekazanie wiadomości. Pretekst-udostępnienie konta. Chcieliście rozliczyć przeszłość? To zróbcie to kompletnie. Część zbanowanych na starych zasadach faktycznie nigdy nie powinna powrócić. Są jednak ludzie, którzy stracili te 28zł, bo tak. Ktoś ich nie lubi. Nie chcę się wypowiadać w ostrych słowach, ale brzmi to źle. Upieram się przy rewizji banów permanentnych nałożonych przed SRU.
-mechanika bana. Na co blokowane jest czytanie forum? Wystarczy skasować cookies. Jest to tylko motywacja do założenia multikonta. Trzeba nam tego?
-przeciążenie dyżurnych. To jest klęska. SWDR 3 pozwalał prowadzić ruch bardzo wydajne. Czwórka to jest jakieś  nie wiem co. Pisanie rj, walka z blokadą, a nowi muszą umieć więcej, bo obsługa mechanicznych. Co komu szkodzi, że L siądzie na kształty z SCS? Mech to widzi? Nie. Więc kogo to obchodzi? Aplikacja "zwrotniczy" jest świetną odpowiedzią na problem morderczego progu wejścia. To najlepsze, co pojawiło się w projekcie przez ostatnie dwa-trzy lata. Może nawet więcej. W ETS2 poziom symulacji jest stopniowany, ale wszyscy jeździmy po jednej mapie i nikomu nie przeszkadza, że ten czy tamten ma pełną symulację, czy tryb uproszczony. Przestańcie być hiperpoprawni. Jesteście tylko wtedy, gdy uznacie, czyli sterowanie. Gdy nie macie humoru-pantofgaf łamie się gdy ucieknie spod przewodu, zamiast się wyprostować do ogranicznika. To się nazywa hipokryzja.
-edytor. Piszę tego posta już z godzinę, nie będę rozwijał tematu. Wciąż pozwala na popełnianie błędów skreślających scenerię.
-relacje międzyludzkie. Szambiarka wjechała na minę i wiemy co dalej. "Nie ma silniejszego gniewu niż gniew sprawiedliwości". System oceniania musi być w pełni jasny, przejrzysty. Są osoby, którym nigdy włos z głowy nie spadł za rzeczy niedopuszczalne, jak dr celowo szkodzący mechanikowi. Jeśli osąd budzi wątpliwości, budzi też emocje.
-system reputacji. Niwy użytkownik ma 100 punktów. Niektórzy mogą dodać lub ująć 1000. Najczęściej wybieraną formą poparcia jest like. Kilka czy kilkanaście punktów.  Kolei dezaprobata wyrażana jest przez minus. Wejdzie raki oceniacz i urwie lekko kilkaset punktów. Dysproporcja jest ogromna.

Proszę o rzeczowe uwagi, argumenty. Nie chciałbym wymiany ognia w temacie. Powyższe jest moją oceną sytuacji, mogę być w błędzie. Krytykę chętnie przyjmę pod warunkiem jej uargumentowania.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Google w 07 Lutego 2021, 08:06:13
Odniosę się do SWDR bo kompletnie nie rozumiem uwag do niego "pisanie RJ,  walka z blokadam".
Według mnie SWDR 4 jest bardzo przyjazny i przyjemnie pozwala prowadzić swobodny ruch.

Jak wytłumaczysz że są osoby które odpalaja sobie 2, 3 lub 4 na raz scenerię i dyzuruja?

Rzucasz bardzo dużymi ogolnikami, a praktycznie nie dajesz żadnych rozwiązań.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: kowbojYT w 07 Lutego 2021, 09:25:58
Po pierwsze: po co radiotelefon jak jest w tej chwili TeamSpeak 3 oraz czat w grze
Po drugie: na tedekowej wiki jest odnośnik do poradników przygotowanych przez ZT
Po trzecie : w regulaminie jest zapis że każdy ma prawo złożyć skargę czy został poszkodowany czy też nie
Po czwarte: kupno konta supportera było dobrowolnym zakupem, a że ci którzy mieli to konto i dostali perma to takto ewidentnie ich wina

Więcej nie ma sensu pisać, bo jak dla mnie w obecnej chwili td2 spełnia moje oczekiwania
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 07 Lutego 2021, 10:29:02
Dziękuję za te uwagi, wszystkie zostaną przedyskutowane wewnętrznie. Żeby nie zostawić tego na postu bez odpowiedzi, to w skrócie postaram się odnieść.
Podsumowując, bardzo cieszy mnie ten głos, jest dla mnie wartościowy. Będziemy o tym rozmawiać. Dziękuje.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 07 Lutego 2021, 11:54:09
[...]
-skargi. Skargi często za powtarzalne rzeczy. Zwłaszcza nieodpowiedni nick czy wyjście z rj. W przypadku wyjścia z rj, poszkodowany jest dr i tylko on powinien mieć prawo złożyć skargę. To samo z innymi przewinieniami. Jeśli ktoś ucierpi, niech ma prawo żądać ukarania sprawcy, ale szeryfom mówimy nie.
[...]
Niby dlaczego tylko DR mógłby złożyć skargę, w większości DR by ich nie pisało i tym gościom, którzy celowo wychodzą z RJ by się to im upiekło. Celowo czyli m. in. niebieskie timeouty. To jest kompletne dla mnie nie zrozumiałe, my jesteśmy w Polsce. Ja jadę samochodem A, wymuszam pierwszeństwo samochodowi B, a samochód C mnie na grał, nagranie wysłał i ja dostaję mandat, a nie że kierowca C jeszcze dostanie za to pałką w głowe. Oczywiście można popatrzeć na to że kierowca C mógł odczuć zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego gdyby kierowca B zrobił nie przewidziany manewr itd. co motywuje jego zgłoszenie. To tak samo gdy gość, które rozgrywkę ma w poważaniu wchodzi i sobie wychodzi kiedy chce. Gdyby nie wszedł i nie zmarnował swojego Rj, może "okienka" byłyby bardziej przychylne dla mnie i ja bym miał lepszy Rj wtedy niż dostałem.


Z resztą kto może mieć z tym problem:
- DR anulujemy RJ, bo muszę pilnie wyjść
- wyszedł, powód: xzfddasdfasfdasfda
(kasuje RJ)
Nie ma problemu. Jak dla mnie nikt nie musi czekać na zgodę, byle żeby dał ważny powód, a nie w pręta walenie jak ostatnio gość, co przyszedł dostał Rj, nie chciało mu się stać, powiedział że kuriera ma i po prostu wyszedł i poszedł od razu na drugą stację. Ciekawe.


Tak usunięcie wyjścia z aktywnym RJ powoduje to, że maszynista sobie jedzie przez stacje, okazuje się że musi się podrapać po pupie i wychodzi z gry, po tym żeby za chwile wejść i jechać ponownie, albo czym innym itd. Mam tylko nadzieje, że w tym przypadku obie grupy graczy zostaną potraktowane równomiernie, czyli w przypadku modyfikacji lub usunięcia tego zapisu równocześnie w stosunku 1:1 zostanie to zrobione z zapisem u DR w sprawie aktywnych RJ na jego stacji.



Gdyby tak tylko poszkodowany mógł złożyć zawiadomienie - kraj: Utopia !
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 07 Lutego 2021, 13:10:30
Niestety, ale to nie edytor pozwala na popełnianie błędów. Błędy wynikają tylko i wyłącznie z niewiedzy użytkowników. Jeżeli ktoś myśli że "se srobi swojom stacje" od tak, bez żadnego przygotowania, pytania kogokolwiek i zrobi za przeproszeniem gówno, to jest wyłącznie jego wina, a edytor nie ma absolutnie nic do tego. Jeżeli myślisz że edytor kiedykolwiek będzie buczał i bzyczał i pierdział jak ktoś sobie zrobi całą stację węzłową na rozjazdach R1200 1:22.5 - to nie, nie będzie. Nie na tym to polega.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: deemixx w 07 Lutego 2021, 13:20:52
Pozwolę sobie zadać dwa pytania odnośnie tego co napisał xoorbes, a więc:

Pytanie nr. 1

  • „Zespół kiedyś wychodził do użytkownika. Hammer regularnie publikował sprawozdania” – po porostu kiedyś symulator wychodził znacznie, znaczenie częściej niż teraz. Po każdym wydaniu też jest informacja o tym co zostało dodane/naprawione, ale pomyślimy nad tym, jak ten aspekt poprawić.

Czy w związku z tym, iż takie sprawozdania były pisane kiedyś to może dało by się założyć temat, w którym nie tylko developerzy publikowaliby informacje o tym co zostało dodane/usunięte z symulatora a również konstruktorzy, którzy mogliby informować o tym jakie scenerie zostały dodane do lub usunięte z paczki całościowej?

I pytanie nr. 2:

  • „brak rangi CC” – bo nie ma zaufanej osoby, która mogłaby pełnić tę rolę. Też nie chcę rozwlekać.

O jakiej dokładnie randze mowa? Można ten temat jaśniej rozwinąc?

Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 07 Lutego 2021, 13:42:55
ad1. W tej chwili w wąskim gronie trwa dyskusja nad pewnymi zmianami w organizacji szeroko rozumianej dokumentacji, być może pod tę zmianę zostanie dorzucona kwestia sprawozdawcza - zobaczymy.
ad2. Była kiedyś taka ranga jak "Community Manager", CC to literówka autora pytania (tak zakładam)
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 07 Lutego 2021, 13:51:26
Niemamrozsadku pisząc "CC" miał może na myśli "Community Contributor".
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 07 Lutego 2021, 13:57:43
Jeśli priorytety są takie, że SWDR5 powstanie "kiedyś tam", to docieramy tutaj do istoty problemu - skupiania się na rzeczach mało istotnych. Od ponad dwóch lat funkcjonuje prowizoryczna instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94 i cały czas nie została rozwiązania kwestia łączenia szlaków PBL - SBL. Wiadomo, prowizorki utrzymują się najdłużej. Stary SWDR był bardziej funkcjonalny i wyglądał jak ten prawdziwy. Czy w ogóle istnieje możliwość powrotu do takiego interfejsu, czy jest to niemożliwe np. ze względu na jakieś prawa autorskie PKP PLK?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 07 Lutego 2021, 14:03:04
"Jeśli priorytety są takie" - nie, możliwości są takie. PBL-SBL jest niezależnie od SWDR5 i jest na liście tematów do zrobienia. (https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/2023)
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 07 Lutego 2021, 14:45:41
Dokładnie Pepsi. Comunity Coordinator/Contributor/Manager.

Xoorbes, według statystyk (przed chwilą sprawdzałem) najlepszą reputacją cieszy się użytkownik Wrocseba, który ma siłę reputacji ponad 1600.  W skali wspomnianej setki, ma to miażdżący impakt. Wiem, jakikolwiek zmiany zmiany na liczbach grożą efektem motyla, jednak przekroczenie granicy tysiąca oznacza, że do tej pory dobre rozwiązanie zaczyna wymagać dostosowania do sytuacji dnia dzisiejszego.

Pantografy. Nie wiem jak wygląda to od strony programu i modelowania, być może palnę bzdurę roku za kilka zdań, ale mam na to pewien pomysł. Jest współpraca z siecią, czyli mamy zmienną A, wysokość przewodu i zmienną B, jak daleko rozłoży się odbierak. B rośnie i maleje, równo i zależnie od A, za wyjątkiem zasterowania "złóż/rozłóż grabie". Gdyby brak przewodu ustalał A na jakimś bardzo wysokim, nierealnym poziomie, ponad ogranicznik, B przyjmowałby wartość ogranicznika. Czyli mając ogranicznik C napisać warunek. Jeśli A<=C to B=A, jeśli nie to B=C.

Zbanowanego konta nie mam, jedyny ban w mojej karierze trwał tydzień ;)

Znalazłem TD2 po jakimś materiale dotyczącym MaSZyny na YouTube. Streamy Avalkiza cieszyły się sporą popularnością i przyciągnęły masę nowych osób. Chyba to jest najskuteczniejszy środek przekazu.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 07 Lutego 2021, 14:49:50
Wykrywanie sieci trakcyjnej przez pantografy: https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/147
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 07 Lutego 2021, 15:08:21
Pantografy. Nie wiem jak wygląda to od strony programu i modelowania, być może palnę bzdurę roku za kilka zdań, ale mam na to pewien pomysł. Jest współpraca z siecią, czyli mamy zmienną A, wysokość przewodu i zmienną B, jak daleko rozłoży się odbierak. B rośnie i maleje, równo i zależnie od A, za wyjątkiem zasterowania "złóż/rozłóż grabie". Gdyby brak przewodu ustalał A na jakimś bardzo wysokim, nierealnym poziomie, ponad ogranicznik, B przyjmowałby wartość ogranicznika. Czyli mając ogranicznik C napisać warunek. Jeśli A<=C to B=A, jeśli nie to B=C.

No i palnąłeś głupotę roku. Na razie pantograf ma tylko stany rozłożony i złożony. Tak jak xoorbes pisał w symulatorze jest po prostu błąd (wnioskuję że chodzi Ci o wykolejenie na jeździe bezprądowej, bo wykolejenie przy wyjeździe na szlak bez drutu jest celowe) i nie ma on żadnego powiązania z symulacją pantografu, bo takiej nie ma. No ale to pokazuje jak dywagacje na forum są oderwane od rzeczywistości. I proszę nie pisać potem, że żaden deweloper nie odpisał na jakiś temat. Skoro my piszemy jedno (xoorbes informował o błędzie), a użytkownicy nadal swoje.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 07 Lutego 2021, 15:17:30
Pantografy. Nie wiem jak wygląda to od strony programu i modelowania, być może palnę bzdurę roku za kilka zdań, ale mam na to pewien pomysł. Jest współpraca z siecią, czyli mamy zmienną A, wysokość przewodu i zmienną B, jak daleko rozłoży się odbierak. B rośnie i maleje, równo i zależnie od A, za wyjątkiem zasterowania "złóż/rozłóż grabie". Gdyby brak przewodu ustalał A na jakimś bardzo wysokim, nierealnym poziomie, ponad ogranicznik, B przyjmowałby wartość ogranicznika. Czyli mając ogranicznik C napisać warunek. Jeśli A<=C to B=A, jeśli nie to B=C.

Na prawdę gdyby to było takie proste to już dawno zostałoby to zrobione. A taki system wykrywania drutu przez pantograf ciągnie za sobą także dodatkowe problemy. Na przykład to że na 90% obecnych scenerii pantograf łamałby się co chwilę nawet przez najmniejszy błąd w prowadzeniu drutu jezdnego. Obecnie na sceneriach realnych jak nie ma odpowiedniego wysięgnika to można kombinować z zamiennikami albo ulepić coś własnego z obecnych modeli. Wyobraź sobie jednak sytuację gdy zastosowanie zamiennika sprawia że pantograf milimetrem haczy o konstrukcje wysięgnika i się łamie za każdym razem. Jak więc widać implementacja takiej funkcjonalności ciągnie za sobą tylko kolejne problemy, na których rozwiązanie nie mamy po prostu mocy przerobowych i ludzi. Warto też zauważyć że ruchomy i dopasowujący się do sieci pantograf to zwykły bajer którego i tak nie zauważysz siedząc w kabinie i prowadząc pociąg. Dlatego wg mnie takie bajery powinny mieć skrajnie niski priorytet, tym bardziej iż istnieje wiele innych bardziej kluczowych dla istnienia symulatora rzeczy do zrobienia.

PS
Nawet MaSZyna do dziś boryka się z problemem łamania pantografu na wielu sceneriach, że względu na to że nieprawidłowo poprowadzono drut. Przez to większość map jest po prostu nieprzejezdna z załączona opcją łamania pantografu. Jeden z takich błędów występuje w scenariuszu l053 towarowy, w którym prowadzimy EU07 z intermodalem i już na pierwszym posterunku pantograf zostaje za każdym razem złamany.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 07 Lutego 2021, 15:28:07
Xoorbes, według statystyk (przed chwilą sprawdzałem) najlepszą reputacją cieszy się użytkownik Wrocseba, który ma siłę reputacji ponad 1600.  W skali wspomnianej setki, ma to miażdżący impakt. Wiem, jakikolwiek zmiany zmiany na liczbach grożą efektem motyla, jednak przekroczenie granicy tysiąca oznacza, że do tej pory dobre rozwiązanie zaczyna wymagać dostosowania do sytuacji dnia dzisiejszego.

Przejrzałem w bazie historię reputacji Twojego obecnego konta, masz trzy "dislajki", w tym jeden faktycznie o wysokiej sile (ale do 1000 to mu trochę jeszcze brakuje), oraz 35 lajków. Więc daleki jestem od tego, że ktoś się na Ciebie uwziął i Cię minusuje.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 07 Lutego 2021, 16:10:15
To do czego teraz zmierzam, odnosi się do samego ustalenia wysokości na jaką odbierak ma się rozłożyć. Nic ponad to  Nie padło ani słowo o kolizji z wysięgnikami itp. Taka funkcja nie dość, że kosztowałaby ogrom pracy, to faktycznie byłaby zbędna. Słupy trakcyjne działają dziś na podobnej zasadzie. Postawiony zbyt blisko nie powoduje wykolejenia przez kolizję. Tak samo z uciekającym na boki drutem. Tego typu błąd nie powinien rozwalić przejezdności scenerii.

Xoorbes zwróciłem uwagę na dysproporcję, wiem że system też limituje możliwość minusowania. Też jestem daleki od posądzania kogokolwiek. Niemniej balans leży.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 07 Lutego 2021, 16:24:42
To do czego teraz zmierzam, odnosi się do samego ustalenia wysokości na jaką odbierak ma się rozłożyć.

Takie coś w obecnej chwili nie istnieje dlatego nie rozumiem tych wywodów. Pantograf spowoduje tylko wykolejenie jeżeli wyjedziesz na szlak bez drutu (celowe działanie, żeby nie było pociągów na wifi, bo jak wyjechałbyś na taki szlak to nie miałbyś jak wrócić) lub podniesiesz go w przypadku jazdy z większą prędkością niż 60km/h. Reszta to inne błędy.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: SZyMeX w 07 Lutego 2021, 21:14:58
Pomijam już całą dyskusję, ale jeżeli chodzi o sam w sobie odbierak - skoro aktualnie zaimplementowane jest wykolejenie po wyjeździe na szlak bez drutu (działa to bodajże na znacznikach wstawianych w edytorze - tych "kulach"?) to jeżeli już koniecznie trzeba by dodać efekt podnoszenia się go do oporu, to czy nie najprościej byłoby uzależnić to właśnie od tego znacznika? Wyjeżdżasz na szlak bez sieci - dostajesz wykolejenie, czyli już jakaś funkcja rejestrująca to musi być. Pod tą samą funkcję można by podpiąć animację czy po prostu wyżej położony odbierak na zasadzie 0/1.
Jeżeli to byłoby trudne do zrobienia, to nie wiem czy jest jakakolwiek prostsza opcja.. Co innego czy jest to rzeczywiście konieczne (a temat priorytetów już był tutaj przecież poruszany..)?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 23 Lutego 2021, 07:53:36
Wymóg formalny podania załamanego punktu regulaminu chyba nie działa zgodnie z założeniem. Niby chodzi o ułatwienie rozstrzygnięcia zgłoszenia, ale w praktyce materiał dowodowy zwykle zawiera często masę innych ujawnionych naruszeń zasad, które są rozliczane (co niejako stanowi sprzeczność z regułą podania naruszonego punktu regulaminu). Proponuję zrezygnować z tego zapisu i określić wymóg opisania skarżonego zachowania w sposób czytelny, zrozumiały oraz dodać zapis, że moderacja ma prawo i obowiązek wyciągnąć konsekwencje z każdego ujawnionego i nieprzedawnionego przewinienia. Kwestia przedawnienia powinna regulować czas na ujawnienie i czas na ukaranie sprawcy czynu zabronionego. Jeśli dobrze kojarzę, prawo do złożenia skargi przysługuje przez 7 dni od zdarzenia plus czas na rozpatrzenie. To jest ok dla działań o stosunkowo niskiej szkodliwość (chociażby rzucenie mięskiem). Trzebaby wyodrębnić czyny, które są kategorycznie niedopuszczalne, dla których przedawnienie nie miałoby miejsca. Przykładowo groźby karalne, próby włamania do systemu czy inne działania niezgodne z prawem, za które sprawca miałby szansę tłumaczyć się nie tylko przed Zespołem, lecz także organami ścigania.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 23 Lutego 2021, 08:24:13
Uważam, że bez postanowienia pokrzywdzonego nic nie należy ścigać sądownie. Tak zwana "życzliwość sąsiedzka" to ostateczność. Mediacja jest lepszym sposobem na rozwiązywanie sporów.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 23 Lutego 2021, 08:36:08
Stąd instancja przedawnienia. W przypadku błahych spraw, krótki termin na złożenie skargi. O ile więc pokrzywdzony nie złoży wniosku, drobne przewiny mogą pozostać bez kary. Tę ideę psują szeryfowie, samozwańczy strażnicy tedeka, ale Xoorbes pisał dość niedawno, że problem ten jest czy będzie "na warsztacie". Może kwestia ustalenia statusu pokrzywdzonego by to załatwiła.

Dodano: 27 Lutego 2021, 07:19:18


Dwie skargi mnie ostatnio zaniepokoiły. 8527 i 8534. Ta sama przyczyna, zajęcie stacji celem wypisania sobie rj. Orzeczenia jednak są wobec postawy użytkownika mocno różne. W jednej niewinny, w drugiej winny blokowania stacji. Uznanie winy otwiera drogę do karania. Potrzebna jest kategoryzacja czynu, jasne określenie czy jest on zabroniony, czy też nie. To się tyczy każdej płaszczyzny, która budzi niejasności.

Samo zagadnienie wypisywania sobie rj można rozwiązać na kilka sposobów. Po pierwsze nadal uważam, że nie powinno to leżeć w obowiązku dyżurnego. Zostawić możliwość, tak. Żeby nie podnosić progu wejścia. Może dodanie rangi dyspozytor? Może dostęp do SWDR z poziomu mechanika, pozwalający pisać do DR (komenda /swdr nie jest idealna) oraz wystawić tylko sobie rj? Opcją też jest dodanie scenki do tego jednego celu, czyli żadnego sterowania, tylko dwutor elektro, bo najpopularniejszy, jedna zwrotka kierująca z lewego na prawy i druga na prawym regularnie rozpruwana. Brzmi jak koszmar ekipy od sprawdzania scenek, ale pozwoliłoby to znacznie ograniczyć problemy z brakiem spawnu oraz trudnościami z otrzymaniem rj z powodu DR jest zajęty i nie ma czasu uruchomić nowych składów.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 05 Marca 2021, 21:03:09
Ranga Supporter jest na warsztacie. Z moich wspomnień jako nowego użytkownika; support to zwykle wsparcie techniczne, wsparcie użytkownika. Nieco się zdziwiłem, że ranga ta nie ma nic wspólnego z Zespołem i nawet nie leżała w pobliżu kogoś w funkcji Game Operator. Analogicznie system zgłoszeń. Coś nie działa? Zakładam zgłoszenie/ticket. Trzeci temat to powiadomienia o skargach czekających na odpowiedź. To również myli wielu nowych. Może nie są to palące problemy, ale są łatwo rozwiązywalne, wystarczy zmienić nazwę. Chyba wiecie, że drobne upierdliwości po 20 latach małżeństwa nazywają się "motyw".
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: OLAFFO w 06 Marca 2021, 10:40:27
Niemamrozsadku nie żeby coś ale czemu się wypowiadasz na ten temat jak masz przejechane 0km?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 06 Marca 2021, 11:18:52
A co ma ilość przejechanych kilometrów, czy też ilość wyprawionych pociągów do możliwości wypowiedzi? Nie rozumiem twojej wypowiedzi OLAFFO.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: OLAFFO w 06 Marca 2021, 13:20:39
Dobra spoko może się wypowiadać, ale chyba żeby tworzyć wątek: co boli symulator trzeba moim zdaniem mieć te 2h, 3h w grze. Mam trochę racje?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 06 Marca 2021, 13:55:37
Należy patrzeć na to, co jest zawarte w wypowiedzi, a nie na nick rozmówcy lub ilość przejechanych kilometrów. Można pisać głupoty mając na liczniku i 20 tysięcy, nie ma reguły. Zresztą, ktoś mógł mieć kiedyś inne konto.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Mikosek w 06 Marca 2021, 13:56:12
Nie masz. Uwierz że kolega ma dużą wiedzę a jego uwagi są cenne. Poza tym duża część problemów które porusza nie jest związana z samą symulacją.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 06 Marca 2021, 14:07:44
Ranga Supporter jest na warsztacie. Z moich wspomnień jako nowego użytkownika; support to zwykle wsparcie techniczne, wsparcie użytkownika. Nieco się zdziwiłem, że ranga ta nie ma nic wspólnego z Zespołem i nawet nie leżała w pobliżu kogoś w funkcji Game Operator.

Supporter - Osoba wspierająca projekt.
Support - Osoba odpowiedzialna za wsparcie techniczne.

A więc ranga Supportera jest jak najbardziej na miejscu.

Game Operator - Taka rola nie istnieje. Może chodziło Ci o Developera?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 06 Marca 2021, 14:45:31
GO jest rangą występującą w niektórych grach . Posiada kompetencje porządkowe, organizacyjnie. W TD2 taką najbliższą rangą jest moderator globalny, z tą różnicą, że GO nie miał uprawnień moderacji.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 06 Marca 2021, 23:55:35
Nie wiem, czy moja odpowiedz będzie poprawna politycznie :), ale TD2 nie jest jak "niektóra gra" :D
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 07 Marca 2021, 04:04:57
To niby czym jest? Zresztą, nie ma wielkiego znaczenia to, jak ten projekt nazwiemy - grą, symulatorem, a może społecznością. Ważne jest to, w jakim kierunku zmierza.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 07 Marca 2021, 10:35:24
Mamy inną strukturę organizacyjną. Jest w niej mocno zbliżona ranga. Tamta wypowiedź nie miałaby sensu gdybym użył słowa "moderator".
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 14 Marca 2021, 19:02:36
Logi w systemie skarg. Po pierwsze: ich długość jest kilometrowa, po drugie: wklejony tekst można łatwo z palca edytować. Jedynie załączony plik, zawierający dane o tym kiedy i jak był zmieniany jest cennym dowodem.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Angelo w 14 Marca 2021, 19:24:30
zawierający dane o tym kiedy i jak był zmieniany

It can be easily edited. I attach the proof.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 14 Marca 2021, 19:55:23
Logi w systemie skarg. Po pierwsze: ich długość jest kilometrowa, po drugie: wklejony tekst można łatwo z palca edytować. Jedynie załączony plik, zawierający dane o tym kiedy i jak był zmieniany jest cennym dowodem.

Przecież logi sprawdzane są przez moderatorów i porównywane z tym co zostało zalogowane na serwerze.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 14 Marca 2021, 21:32:26
Logi w systemie skarg. Po pierwsze: ich długość jest kilometrowa, po drugie: wklejony tekst można łatwo z palca edytować. Jedynie załączony plik, zawierający dane o tym kiedy i jak był zmieniany jest cennym dowodem.

logi są kilometrowe, bo zawierają wszystkie szczegóły, które potrzebne są przy szukaniu błędów, podstawową formą dokumentacji w przypadku skarg są pełnoekranowe zrzuty ekranów, logi nigdy nie były robione z myślą o systemie skarg, one są dla deweloperów przeznaczone.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 14 Marca 2021, 21:44:44
Fakt, jednak w momencie na przykład bezpodstawnego kicka zanim klikniesz screen shot, tylko log jest dowodem co działo się na scenerii. Natomiast to do czego zmierzam, załączanie pliku do dowodów, a nie kopiowanie jego zawartości. Kopiujwklejka jest dobra przy wyszczególnieniu jakiegoś zdarzenia. Mały wycinek.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 15 Marca 2021, 05:07:22
Przecież nikt nie broni wyciąć takiego fragmentu z logów? Logi, to logi, im dłuższe tym lepsze (dla devów), co one zawiniły w kontekście tematu wątku?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 15 Marca 2021, 07:18:46
Niech będą nawet na milion linijek, ale litości; w załączeniu.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 15 Marca 2021, 07:42:01
Ale to wina symulatora, ze ktoś to wkleja w treść skargi? Nie nadążam.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Quentis w 15 Marca 2021, 08:24:23
Logi w systemie skarg. Po pierwsze: ich długość jest kilometrowa, po drugie: wklejony tekst można łatwo z palca edytować. Jedynie załączony plik, zawierający dane o tym kiedy i jak był zmieniany jest cennym dowodem.

Albo po prostu użyć magicznej opcji spoiler - kto będzie chciał ten sobie go rozwinie i spojrzy na tą "kilometrową długość". Wtedy nic nie trzeba "z palca" edytować i wilk syty i palec..emm owca cała ;)
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: rafal_fdt46 w 27 Marca 2021, 18:30:58
Witam,

już od dłuższego czasu gryzę się z pewnymi przemyśleniami, jednakże zapoznanie się z treścią co poniektórych skarg, dla przykładu 08510 czy świeżej 08830 sprawia, że postanowiłem się nimi podzielić z Szanowną Społecznością. W tym miejscu zaznaczam, że zdaje sobie sprawę, że marudzenia na różne rzeczy w TD było i będzie sporo, natomiast moim skromnym zdaniem skarga ta jest objawem pewnego nieciekawego trendu jaki na scenie naszego symulatora ma miejsce obecnie i warto go poddać pod szerszą dyskusję. Pozwalam go sobie podpiąć pod ten temat by nie tworzyć nowego.

1. Dyżurni ruchu

Gdy zaczynałem swoją przygodę z tym trybem rok temu społeczność symulatora była znacznie mniejsza. Paru kompetentnych ludzi udzieliło mi rad jak rzeczywistość kolejową przenosi się na realia TD i dzięki temu szło z górki. Tym bardziej smuci mnie fakt, że właśnie tym ludziom obrywa się dzisiaj w systemie skarg za pierdoły. Pierdoły, bo ktoś napiszę skargę o byle co i nagle dyżurny, który ogarnia sytuację ruchową, dba o płynny przepływ ruchu na scenerii, wystawia bardzo dobre rozkłady i prezentuje ogólnie wysoki poziom dostaje bana na 14 dni. Dlaczego go dostaje? Otóż złamał punkty regulaminu. No i słusznie. Jednakże…

- w całym moim TDkowym żywocie napisałem JEDNĄ skargę (07428), w myśl,  że trzeba być wyrozumiałym. Niestety ostatnie wydarzenia sprawiają, że zaczynam wątpić w moją doktrynę. Użytkownik wówczas jako DR doprowadził do paraliżu ruchu na scenerii, obrazy mechaników, i w celowy sposób prowadził do chaosu i niebezpiecznej sytuacji ruchowej. Dostał… jedynie 50^ ostrzeżeń i skierowanie do zespołu trenerskiego bo miał „L”. Ludzie ogarnięci za byle co dostają bany, za to „L” stało się wymówką na wszystkie zaniedbania, i dopiero recydywa przynosi jakiekolwiek negatywne skutki dla osobnika

- rozkłady jazdy wystawiane przez DR – 60 min pt? 3x min 20pt na kolejnych po sobie sceneriach? Nie ma problemu! Co z tego, że psuje to zabawę innym, nie ma żadnego punktu w regulaminie, który by to regulował. Nie ma się czego doczepić. A w 90% wystarczy parę razy wygenerować RJ w auto, jak już ktoś tak bardzo stroni od ręcznych RJ

- zmiany statusu nagminnie co parę minut. Starasz się komuś wystawić solidny ręczny RJ, lipa bo właśnie ktoś bezkarnie skraca sobie dyżur o godzinę… tylko po to by po chwili ponownie zmienić status na dłuższy. Nie ma znów żadnego punktu, który by to dosłownie regulował…

- brak kultury na SWDR… coraz więcej tam niepotrzebnego spamu, ale już nie chce mi się to zagłębiać bardziej, tu moje marudzenie na DR się kończy, choć mogło by być więcej.

2. Mechanicy

No i teraz prawdziwy Crème de la Crème. Niestety, ale większość mechaników jest… bezkarna. Na DR psy można wieszać za byle co, na mechaniku już nie. Bo kiedy DR dostaje skargę za opóźnienie pociągu, to mechanik wlekący się 20 km/h może powiedzieć, że to ze względu bezpieczeństwa. Gdy DR przyjmie minimalnie wcześnie pociąg na szlak z którego taki delikwent zjeżdża dostaje skargę bo nagle mechanik okazuje się szeryfem, który bardziej zwraca uwagę poprzez interfejs symulatora na stan urządzeń SRK niż na szlak. I tak źle i tak źle, DR dostaje po łbie (skarga 08510).

- obserwuje znacznie więcej rażących nieznajomości przepisów u mechaników niż u DR. Złe oświetlenie czoła, nieprzestrzeganie ograniczeń prędkości danych RJ, wskaźnikami i wskazaniami semaforów, brak umiejętności przyjęcia rozkazu, nagminne przewalenia S1 – gdyby na każde pisać skargę to administracji by chyba brakło

- kompletny brak umiejętności jazdy. Nie u L-ek, a u ludzi z nieraz 10-tym poziomem. Krzyczenie o kasowanie RJ bo skład nie chce odhamować, kiedy nieraz to delikwent nie umie włączyć sprężarki. Btw – za żądanie kasowania RJ też nie ma żadnych kar, dzięki czemu niektórzy robią to nagminnie

- wreszcie – wisienka na tym kremie, skarga 08830 – i WNIOSKI. Szczerze to mnie zamurowało. Jeden z bardziej ogarniętych mechaników, dojeżdżający w 90% przypadków swoje RJ-ty do końca, znający przepisy, z którym osobiście bardzo dobrze mi się współpracuje dostaje skargę za działanie na szkodę symulatora bo… pisze skargi. Ręce opadają. Czyli co? Rozumiem, że od teraz jakakolwiek krytyka kogokolwiek musi być cenzurowana? Nie wolno założyć skargi, bo się odstrasza nowych użytkowników? Liczy się ilość, a nie jakość? W takim formacie, jeżeli nic się nie zmieni, to nasza scena będzie tracić ogarniętych ludzi, i będzie zalewana przez coraz większą ilość nowych „nieodstraszonych” użytkowników, którym wszystko wolno. Straci się jakikolwiek walor edukacyjny tego symulatora, bo TD będzie polegał nie na zabawie w prawdziwą kolej, a na „puszczaniu pociągów na ręcę i nogi, byle jedzie”, gdzie z drugiej strony „szeryfowie TD” będą mogli bezkarnie pisać skargi na ogarniętych użytkowników, których nie chroni niski poziom kierując się nie zdrowym rozumem a reguleminem. Gdzie co poniektórzy prowadzą krucjaty przeciwko ludziom wystawiającym sobie samym RJ-ty, bo to nie fair, i ma iść po taki z 60 min pt. Zostawiam te kwestie otwarte, niech sobie każdy odpowie na nie samemu.

I zapraszam do dyskusji z merytorycznymi argumentami, życząc jednocześnie miłego wieczoru.

P.S. No i się rozpisałem, są to moje osobiste przemyślenia, i mogą być subiektywne. Podane skargi służą jedynie jako przykład, nie życzę sobie jakichkolwiek wojenek związanych z obroną wymienionych w nich użytkowników, z którymi łączy mnie tyle co powinno tutaj wszystkich – dobra zabawa w kolej na scenie symulatora TrainDriver.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Rendzi20 w 27 Marca 2021, 18:51:25
Nie rozumiem jednego   z jednej strony nie popierasz skarg za byle najmniejsze przewinienie a z drugiej  bronisz  filip208 który właśnie takie skargi pisze w nadmiarze i dlatego została napisana skarga bo to działalność na niekorzyść symulatora. Widzę że jako autor nie możesz się zdecydować

Ale zgadzam się mniej skarg ale bardziej sensowne
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: BJ07 w 27 Marca 2021, 18:52:30
No właśnie bardzo ładnie to napisaleś, liczy się jakośc a nie ilość.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 27 Marca 2021, 19:56:55
No akurat rj generuje system, więc trudno mieć pretensje do dyżurnego, że korzysta z tego, co jest - chyba że ktoś specjalnie daje najgorsze dostępne rozkłady, ale coś takiego trzeba najpierw udowodnić.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 27 Marca 2021, 22:04:26
Gdzie co poniektórzy prowadzą krucjaty przeciwko ludziom wystawiającym sobie samym RJ-ty, bo to nie fair, i ma iść po taki z 60 min pt.

Zapomniałeś dodać, że funkcja ręcznego generowania rozkładu jazdy wiąże się z jednorazową randką z plutonem egzekucyjnym. :)
A tak na poważnie: postaw się na miejscu mechanika, który czeka 40 minut tylko po to, aby dostać ręczny rozkład jazdy. Jesteś na etapie 23 scenerii z kolei, 3.5 godziny jazdy przed nim, ale nagle wyskakuje 60 minut PT na 3 stacji, bo mistrzuniu, który siedział 40 minut ze statusem NK na Blaszkach, zrobił sobie sam RJ. Kolejny raz powtórzę: nie robisz tym na złość mi, bo mnie to ni grzeje, ni ziębi czy zrobię 150 km, czy 250. Postaw się na miejscu tego mechanika, który oczekuje długiego rozkładu, marnuje czas na czekanie, a i tak przez jednego delikwenta wszystko biorą diabli.
Spróbuj odpalić sobie np. Aleksandrów Kujawski na te skromne 4 godzinki, przyjmij postanowienie, że robisz tylko ręcznie, a przekonasz się, dlaczego taka krucjata ma miejsce.
Powtórzę kolejny raz: dopóki ten proceder dotyczył Lisiczek, Cisu i tym podobnych scenerii ze skromną godzinową przepustowością było to do przełknięcia. Jednakże bezczelność niektórych użytkowników, zajmujących stacje węzłowe, aby propagować ten proceder, przekroczyła pewne granice. Mając na uwadze powyższe, uważam, iż przedmiotowy "proces" powinien być ukrócony regulaminowo, bez względu na rodzaj stacji. Jak się towarzystwo okiełzna, można ich wpuścić na wybrane jednotory.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 27 Marca 2021, 23:20:12
Pozwolę sobie przerwać temat dotychczasowy który się tutaj wije, ze względu na wystąpienie przed nieodległą chwilą pewnego incydentu, który wywołał we mnie silne emocje. Przepraszam, jeżeli zaśmieci to trochę wątek, ale nie uważam że temat zasługuje na kolejny, skoro jest już ten. Nie będzie tu też rzucania nickami (poza jednym), bo nie w tym rzecz).

"[...] co boli symulator" - To jest główne pytanie tutaj od początku. W zasadzie można podpiąć tu wszystko, jednak dzisiejsza sytuacja dała jasny obraz co jest tak naprawdę fundamentem całej tej piramidki. Zatem co się stało?
O 20:38 na oficjalny chat symulatora, Mattermost, dołączył @michal356. Normalne co w tej sytuacji zgodnie z tradycjami tego małego państewka jakim można krzyskrzynkę nazwać, doliczono użytkownika do listy ((https://img.ttsk.ngo/images/2021/03/27/image.png)). Jednak po chwili sytuacja eskalowała na tyle, że już wtedy było wiadomo co się dzieje. Użytkownik był ewidentnym trollem, który zaraz po wejściu napisał ponad 100 wiadomości bez żadnego kontekstu, przypinając się do kolejnych osób które zaczęły sprawdzać co się dzieje. Po dłuższej chwili zleciała się nieco większa gromadka, a cała sytuacja stała się napięta. Nie zareagowano od razu, co logiczne, bo jednak mamy biały d... noc, trwała sesja w którą było zaangażowanych wiele osób na stanowiskach, przez co śmieszka udało się powstrzymać po ponad 1.5h.
Wyglądało jak zwyczajny troll jednak okazało się potem, że sytuacja przypadkowa nie jest. Wypłynęło to, że jest to zaplanowana akcja, która radośnie była prowadzone przez grupę osób na, popularnym aczkolwiek nie cieszącym zbyt dobrą opinią discordzie. Na kanale głosowym zebrała się grupa osób, która za dobrą rozrywkę uznała cofnięcie się w ewolucji i uprzykrzanie w biały dzień życia innym. I to jest właśnie najgorsze - bez ŻADNEJ przyczyny. Dla czystej rozrywki.

Tu leży problem. W mentalności. Nie w tym że ktoś podchodzi do symulatora tematycznego multiplayer jak do kolejnej gierki arcade, nie w tym że ktoś jest niefrasobliwy, w niczym innym. Bolesnym faktem jest też to, że za sytuacją nie stoją tylko bardzo młode osoby, bo to można jeszcze zrozumieć. W takiej sytuacji taki 10-cio, 12-sto latek nie zrozumie za nic powagi sytuacji, i jedną drogą żeby zrozumiał byłoby chyba tylko teleportowanie się za niego, co by było definitywnie pewną lekcją życia. Sam wiek jednak o niczym nie świadczy - w całej sytuacji najgorsze jest to, że brały w tym udział również osoby znacznie starsze, od których w tym wieku jednak wymaga się innych zachowań. Naprawdę ciężko jest mi zrozumieć jak można upaść tak nisko. Chyba, że pomysł na ten desant odbył się na pewnych płynach, co jest wysoce prawdopodobne.
Mentalność niektórych jest rzeczą, która w sytuacji symulatora tematycznego multiplayer, z zamkniętą społecznością jest gwoździem do trumny. Najsmutniejsze jest to, że już po unieszkodliwieniu, zbanowaniu, uciszeniu takie osoby idą na zewnątrz wymachując screenami jaka ta społeczność jest toksyczna. Faktycznie, jest toksyczna. Przez was. Przez takie sytuacje potem można czytać zniesmaczone komentarze na chociażby naszym fanpage'u, czy pod filmami na youtube. Przez takie właśnie osoby symulator wygląda tak a nie inaczej.

Sama czysta nie jestem, nie byłam, i pewnie nie będę. Nikt nie jest. Jednak to co się liczy, to to jak często z daną osobą jest jakiś problem, i to czy potrafi wyrazić po nawarzeniu sobie piwa skruchę. Niektórzy nie potrafią, dobrze oddaje to przykład pewnego znanego otoczeniowca od łaskawego drzewa. Mam jednak szczerą nadzieję, bo lubię wierzyć w ludzi do końca, że sprawcy dzisiejszego armagedonu zastanowią się jednak nad swoim zachowaniem. Chociaż biorąc pod uwagę do jakiego poziomu updła godność ludzka dzisiaj, pewnie nie dotarły nawet do końca pierwszego zdania. A to zapewne dlatego, że jak to określił to pewien Opolanin - jestem boomerem. A jestem niewiele starsza od niego.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 27 Marca 2021, 23:52:55
A na którym to Discordzie można spotkać to towarzystwo? No i akurat taki "atak" na MM jest łatwy do odparcia - wystarczy zawołać admina i nie karmić trolli. Różne głupoty, które dzieją się na czacie, to najmniejszy problem TD2.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: niescioreq w 28 Marca 2021, 00:06:02
"Wyglądało jak zwyczajny troll jednak okazało się potem, że sytuacja przypadkowa nie jest. Wypłynęło to, że jest to zaplanowana akcja, która radośnie była prowadzone przez grupę osób na, popularnym aczkolwiek nie cieszącym zbyt dobrą opinią discordzie. Na kanale głosowym zebrała się grupa osób, która za dobrą rozrywkę uznała cofnięcie się w ewolucji i uprzykrzanie w biały dzień życia innym. I to jest właśnie najgorsze - bez ŻADNEJ przyczyny. Dla czystej rozrywki."

Domniemam, że chodzi o "Transportawkę". Niestety ale to nie jest nasza sprawka i stanowczo nie popieramy takich zachowań. Poza tym wszystko idzie sprawdzić, ewentualne powiązania. My nie mamy sobie niczego do zarzucenia i nie życzymy sobie takich oskarżeń w Naszą stronę. Z resztą sam Opolski stwierdził, że ma takich a nie innych znajomych i że przeprasza za niego.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 28 Marca 2021, 00:09:56
No i mnie uprzedziłeś - tak, wyciągnęłam pochopnie wnioski, na podstawie screenów który były podczas całej dyskusji publikowane można było wysnuwać tylko jedna wizję, i na tej podstawie napisałam posta. Po sprostowaniu jednak muszę przeprosić za zamieszanie. Nadmieniam jednak, że poza częścią w poprzednim poście wykreśloną, temat nadal jest i nadal powinien podlegać dyskusji, gdyż jest kluczowy.

@Bremszyl - nie chodzi strickte o to czy to chat Td2, czy symulatora, czy forum. Zachęcam do ponownego przeczytania posta i zrozumienia mojej myśli.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: niescioreq w 28 Marca 2021, 00:11:46
@trainfun - wybaczam :)
Każdy czasem popełnia błędy, grunt to się przyznać.
Sprawa z DC wyjaśniona, nie mam nic do dodania
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 28 Marca 2021, 08:13:50
Do okazywania skruchy nie ma zbyt wielu chętnych, a przykład idzie z góry. Zresztą, jak widać silne emocje nie pomagają, ponieważ zostały wyciągnięte pochopne wnioski - zupełnie niepotrzebnie.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 28 Marca 2021, 11:32:49
To jest chyba "co boli nasze czasy". Skarga 8762, piękny przykład mentalności Kalego. Całe pokolenie w znacznej części jest masą roszczeniowych, bezczelnych gnojków. Im się wszystko należy, a wymagać coś jest niedopuszczalne. Szkoliłem kilka lat ludzi na dość groźne urządzenie. Maszyna jak złapie, to nie puści. Człowiek jest za miękki, zbyt łatwo obrywają mu się elementy, żeby zabezpieczenia zareagowały jeśli dostanie się w zasięg urządzenia. Od tego są całe szeregi środków bezpieczeństwa, sygnalizatory, klatki, zamki, wyłączniki. No i przychodzi ON (w sensie, że taki gwiazdor, że każda litera musi być wielka), z łaski postanowił podjąć pracę. Teoretycznie ma takie wyszkolenie, że powinien stanąć i robić. Książki z objaśnieniami, z obrazkami i czas służbowy, w którym jedyny obowiązek ma to przeczytać. Teraz rzeczywistość: przychodzi gnojek, zwykle zaczyna od poinformowania mnie, że nic nie umiem, po czym robi coś zabronionego i dziwi się, że zareagowałem. Niestety 3 dni odpowiadam za delikwenta, prokurator pewnie zdawałby masę pytań tupu "dlaczego robot wymachuje ręką" oraz "komu i w jakich okolicznościach ją wyrwał". Te wszystkie postawy wynikają z poczucia bezkarności, braku odpowiedzialności. Skarga, od której zacząłem tego posta: oskarżyciel składa bezpodstawne zgłoszenie, kłamie i co? Jajco. Oświadczeniem, że zawarte w skardze informacje są prawdziwe może się podetrzeć. Ten sam problem tyczy się wycofywania skarg. Niektórzy nagminnie oskarżają, żeby potem stwierdzić "e tam, przewidziało mi się". Jak masz haluny to nie pal tego syfu. Od tego jest czas na złożenie zgłoszenia, żeby mieć chwilę na wyjaśnienie tego bez drogi formalnej. No i najgorsza według mnie rzecz: konieczność podania załamanego punktu regulaminu. Rozpatrujący powinienem mieć prawo wyciągnąć konsekwencje z każdego ujawnionego i nieprzedawnionego przewinienia. Nawet nie tylko prawo, ale obowiązek. Wcale nie chodzi o cięższe kary, ale o wykrywalność. Świadomość, że każdy wybryk spotka się z reakcją, znacznie ostudzi wiele głów. Troll trącac kolejne konta w sposób szybki i pewny, znacznie sprawniej się zniechęci.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: rafal_fdt46 w 29 Marca 2021, 18:33:28
Zapomniałeś dodać, że funkcja ręcznego generowania rozkładu jazdy wiąże się z jednorazową randką z plutonem egzekucyjnym. :)
A tak na poważnie: postaw się na miejscu mechanika, który czeka 40 minut tylko po to, aby dostać ręczny rozkład jazdy. Jesteś na etapie 23 scenerii z kolei, 3.5 godziny jazdy przed nim, ale nagle wyskakuje 60 minut PT na 3 stacji, bo mistrzuniu, który siedział 40 minut ze statusem NK na Blaszkach, zrobił sobie sam RJ. Kolejny raz powtórzę: nie robisz tym na złość mi, bo mnie to ni grzeje, ni ziębi czy zrobię 150 km, czy 250. Postaw się na miejscu tego mechanika, który oczekuje długiego rozkładu, marnuje czas na czekanie, a i tak przez jednego delikwenta wszystko biorą diabli.
Spróbuj odpalić sobie np. Aleksandrów Kujawski na te skromne 4 godzinki, przyjmij postanowienie, że robisz tylko ręcznie, a przekonasz się, dlaczego taka krucjata ma miejsce.

Nieco tutaj sprostuje, bo być może z mojej poprzedniej wypowiedzi nie do końca wynika co myśle na ten temat :-p

Nie mam nic przeciwko wystawianiu RJ z automatu. Sam dyżurując wielokrotnie mierzyłem się z taką sytuacją ruchową, że bawienie się w ręczną układankę było niemożliwe. I rozumiem w pełni ludzi, którzy wgl ręcznych nie robią. Wiemy też, że SWDR wystawia te automatyczne jak wystawia...

Raczej chodziło mi o to, że odnoszę wrażenie, jakoby wielu DR wybierając rozkład z automatu brało pierwszy z brzegu nie patrząc na jego zawartość. Pomimo faktu, że wystarczyłoby nieco przewinąć tą listę, albo kilka razy tego automata uruchomić. To są naprawdę straty czasu rzędu paru sekund, a można osiagnąć nimi spory skok w jakości rozgrywki.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 30 Marca 2021, 21:08:06
Pomysł jak zapobiegać sytuacjom jak ostatnio: całkowicie zrezygnować z hash scenerii. Nadać im nowy, dwuskładnikowy identyfikator. Pierwsze trzy znaki dla rozróżnienia konkretniej scenki (stałe i niezmienne dla danego pliku) i kolejne trzy po kropce jako oznaczenie buildu. Przy angielskiej klawiaturze z cyframi to (26*2+10)^3, prawie 240k scenek może dostać unikatowy numer, a każda zmiana pociągałaby jedynie w drugiej części zmiany. Mając pierwszą część stałą, dla plików dopuszczonych do ruchu można łatwo stworzyć na serwerze bazę danych. Tak samo jak blokada dyżuru dla niskiego poziomu mechanika. Czemu na serwerze? Żeby nikt nie dogrzebał się w plikach. Cokolwiek zmieni, zmianie ulegnie druga część. Serwer wciąż da mu odmowę przy próbie uruchomienia porównując pierwszą. Owszem, to jest dodatkowa robota, dlatego sugeruję by były to scenerie już dopuszczone do ruchu, żeby było ich maksymalnie dziesiątki (tylko te, które mają mieć ograniczony dostęp). Podstawowe założenie tego rozwiązania to stały i niezmienny znak scenerii. Dla dużych, długo żyjących plików może być konieczne dodanie czwartego znaku buildu. Wtedy ilość numerów będzie w dziesiątkach milionów.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: marbas83 w 17 Kwietnia 2021, 13:33:26
W dniu dzisiejszym występują problemy z poprawnym działaniem SWDR, nie pierwszy i niestety pewnie nie ostatni raz. Natomiast to co mnie najbardziej razi to kompletny brak informacji z strony administracji. Czy naprawdę tak trudno napisać (wstawić) komunikat na forum o chwilowych problemach technicznych?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: infinity215 w 02 Maja 2021, 13:50:11
Pozwolę sobie wkleić skargę na forum ponieważ nie każdy czyta ten stek bzdur na systemie zgłoszeń.

https://td2.info.pl/index.php?action=helpdesk%3Bsa%3Dticket%3Bticket%3D9004.msg36189&fbclid=IwAR1QQG_C2wJZYh2yJmhlMiYpU099QhIBFxvAQwR9XfUqr_h-_-8HMye2RZM#msg36189

Skarga ta pokazuje w jakim patologicznym kierunku zmierza symulator TD.

1. Można otrzymać karę za rzeczy, które nie są ujęte w regulaminie - no... chyba nie wymaga to komentarza.
2. Nie możesz robić rzeczy, które są nie ujęte w żadnym regulaminie... a i musisz znać wszystkie zależności działania symulatora TD. PS Duża ilość skarg też skutkuje banem jak np filip208.
3. Symulator TD ma odzwierciedlać rzeczywistą kolej dlatego rozkład jazdy wystawia.............................. dyżurny ruchu. Ciekawe, na której kolei tak to funkcjonuje?
4. Administracja preferuje rozkłady zakładające 40 minut postojów technicznych generowanych na posterunkach odgałęźnych przez SWDR. Gwarantuję, że od dzisiaj wszystkie te postoje zamierzam odbywać zgodnie z wskazaniem rozkładu jazdy. Przykładowo od dzisiaj nie będę takiego postoju realizował na grupie towarowej w Blaszkach tylko na podg. prawy las zgodnie z rozkładem jazdy. Inaczej każdorazowo maszynista ma prawo założyć dyżurnemu skargę z powodu nie wykonywania swoich obowiązków. Na takiej scenerii sroka to w ogóle jest cudowne, przez 40 minut blokować cały ruch. Oczywiście to nie wpływa na płynność rozgrywki i psucie gry innym użytkownikom blokując im ruch na 40 minut....
5. Administracja wychodzi z założenia, że generowane 40 minutowe postoje techniczne dla pociągów pasażerskich są normalne i odzwierciedlają rzeczywistą kolej - mógłby ktoś podać takie przykłady?
6. Pamiętajcie, że jak generujecie długi rozkład jazdy ( ręcznie ) i zmiany statusów przez użytkowników pozostałych scenerii uniemozliwiają wam wyeliminowanie podstawowych błędów powtarzanych od lat przez SWDR dostaniecie karę. Oczywiście zupełnie normalnym jest, kiedy masz ułożone 10 stacji to na 2 stacji nagle ni z gruchy ni z pietruchy wyskakuje 30 min pt.
7. Oczywiście wszystkie te czynności szanowni dyżurni musicie pogodzić z IR-2, której prawie żaden z nas nie jest w stanie wykonywać z racji nałożenia dodatkowych obowiązków ale dążymy do urealnienia rozgrywki. Każdy z nas marzy aby dostawać automatyczne rozkłady zakładające przejechanie 20 km w godzinę czasu.

Reasumując na prawdę się nie dziwie, że tylu ludzi z takim zawzięciem czeka na alternatywę TD w postaci SimRaila.

Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 02 Maja 2021, 16:16:30
1. Klasyczne zachowanie: co nie zabronione to dozwolone. Jak postawisz za przeproszeniem klocka na środku chodnika to nie dostaniesz kary za "stawianie klocka na środku chodnika", tylko za nieobyczajne zachowanie. Jak kopniesz kogoś w tyłek to nie dostaniesz kary za "kopnięcie kogoś w tyłek", tylko za chuligaństwo. Wychodzisz z założenia, że Regulamin powinien być dłuższy niż encyklopedia PWN, a i tak jak przystało na typowego gracza szukającego zaczepki, będziesz kombinować jak i z której strony go obejść.
2. Idąc tokiem punktu pierwszego - "Robię co chcę, bo nikt mi tego nie zabroni. Będę zachowywać się jak szkodnik, bo od tego tu jestem." Potem jest płacz na skrzynce odwoławczej, bo "ZUA ADMINOMODERACJA MNIE ZBANOWAŁA".
3. Szkoda komentarza.
4. Czcze bzdety i wciskanie słów które nigdy nie padły. Dalej - proszę bardzo, gwarancję od Użytkowników masz, że zrobią wszystko ( zgodnie z Regulaminem ) by zlikwidować kolejnego niewartościowego gracza z Symulatora. Sam na siebie bata ukręcisz i sam na własne życzenie zostaniesz wtedy usunięty ze Społeczności.
5. J/w.
6. Szkoda komentarza.
7. Szkoda komentarza.

Cóż... wychodzi na to, że Tobie -  staremu graczowi ( od 2016 ), znudziła się grzeczna zabawa i zaczynasz odwalać manianę.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 02 Maja 2021, 16:37:59
Przeczytałem ticket i powyższe wypowiedzi. Lekarstwo gorsze od choroby. No i znowu będzie administracja zła. Istnieje problem z przeciążeniem dyżurnych, którzy nie mają czasu pisać rj ręcznie, czy kilka razy przelosować, żeby coś sensownego wybrać. Po co rozwiązywać sytuację, jeśli można dodać paragraf i wskazać palcem mówiąc "to przez niego". Otóż nie, jedna osoba przyblokowała posterunek, dostała % i nie jest winna kolejnym restrykcjom. Retoryka tego typu jest pożałowania godna. Wystarczy dodać prosty posterunek czołowy, z jednym spawnem, na którym zakazane będzie prowadzenie ruchu. Instrukcja: uruchom, zespawnuj się, wypisz sobie rj, zamknij stację, jedź z off. Wilk syty i owca cała. No ale po co, lepiej podżegać i szczuć użytkowników na siebie.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: infinity215 w 02 Maja 2021, 16:50:01
No znudziło mnie jeżdżenie po 20 km w godzinę czasu gry... ani to realne ani to zabawne. :)

Oczywiście, tak działa prawo ale żyj w tym swoim wyimaginowanym świecie. Gratuluję przykładów oraz użytego porównania... taki odpowiedni poziom jaki właśnie prezentuje administracja.

Ad1. A w to w prawdziwym życiu jest inaczej?

Ad2. Jeszcze ani razu nie pisałem na skrzynkę odwoławcza bo zazwyczaj nie mialem ku temu powodów. Do dnia dzisiejszego dostałem jednego bana za chęć posiadania dobrego serduszka ale dzięki użytkownikowi zaoptarzonemu oraz argumentacji administratora Stasia postanowiłem na szerszą skalę respektować postanowienia instrukcji, na które tak chętnie się powołujecie wyznając zasadę lepiej stać niż jeździć i przewidzieć fakt, że trafi się dokładnie taki maszynista jak zaopatrzony i będzie uprzykrzał grę innym nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności tłumacząc się przepisami IR-1, które w danych warunkach w ogóle nie mają zastosowania. :) No ale pisząc milion skarg też można dostać bana mimo, że nie oznacza to nic złego - przykład bana filipa208. :)

Ad4. Oczywiście, że to są słowa, które reprezentujecie powyższym zachowaniem i składaniem skarg/upomnień/kar. Żeby usunąć mnie ze społeczności, przez społeczność, społeczność ta musi jeszcze powiedzieć dlaczego - za wymaganie respektowania postanowień instrukcji czyli podnoszenia realności gry społeczność ma mnie znienawidzić ? To Wy, jako administracja, chcecie takich sytuacji aby użytkownicy gryzli się miedzy sobą wykonywujac rozkłady, które blokują scenerie po 30 minut. No wóz albo przewóz. Możecie też poprawić algorytm działania SWDR ale skoro wam to nie wychodzi od co najmniej lat 4 to nie liczyłbym na szybkie rozwiązanie problemu. :)
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 02 Maja 2021, 18:17:12
Pozwolę sobie wkleić skargę na forum ponieważ nie każdy czyta ten stek bzdur na systemie zgłoszeń.

https://td2.info.pl/index.php?action=helpdesk%3Bsa%3Dticket%3Bticket%3D9004.msg36189&fbclid=IwAR1QQG_C2wJZYh2yJmhlMiYpU099QhIBFxvAQwR9XfUqr_h-_-8HMye2RZM#msg36189

Skarga ta pokazuje w jakim patologicznym kierunku zmierza symulator TD.

1. Można otrzymać karę za rzeczy, które nie są ujęte w regulaminie - no... chyba nie wymaga to komentarza.
2. Nie możesz robić rzeczy, które są nie ujęte w żadnym regulaminie... a i musisz znać wszystkie zależności działania symulatora TD. PS Duża ilość skarg też skutkuje banem jak np filip208.
3. Symulator TD ma odzwierciedlać rzeczywistą kolej dlatego rozkład jazdy wystawia.............................. dyżurny ruchu. Ciekawe, na której kolei tak to funkcjonuje?
4. Administracja preferuje rozkłady zakładające 40 minut postojów technicznych generowanych na posterunkach odgałęźnych przez SWDR. Gwarantuję, że od dzisiaj wszystkie te postoje zamierzam odbywać zgodnie z wskazaniem rozkładu jazdy. Przykładowo od dzisiaj nie będę takiego postoju realizował na grupie towarowej w Blaszkach tylko na podg. prawy las zgodnie z rozkładem jazdy. Inaczej każdorazowo maszynista ma prawo założyć dyżurnemu skargę z powodu nie wykonywania swoich obowiązków. Na takiej scenerii sroka to w ogóle jest cudowne, przez 40 minut blokować cały ruch. Oczywiście to nie wpływa na płynność rozgrywki i psucie gry innym użytkownikom blokując im ruch na 40 minut....
5. Administracja wychodzi z założenia, że generowane 40 minutowe postoje techniczne dla pociągów pasażerskich są normalne i odzwierciedlają rzeczywistą kolej - mógłby ktoś podać takie przykłady?
6. Pamiętajcie, że jak generujecie długi rozkład jazdy ( ręcznie ) i zmiany statusów przez użytkowników pozostałych scenerii uniemozliwiają wam wyeliminowanie podstawowych błędów powtarzanych od lat przez SWDR dostaniecie karę. Oczywiście zupełnie normalnym jest, kiedy masz ułożone 10 stacji to na 2 stacji nagle ni z gruchy ni z pietruchy wyskakuje 30 min pt.
7. Oczywiście wszystkie te czynności szanowni dyżurni musicie pogodzić z IR-2, której prawie żaden z nas nie jest w stanie wykonywać z racji nałożenia dodatkowych obowiązków ale dążymy do urealnienia rozgrywki. Każdy z nas marzy aby dostawać automatyczne rozkłady zakładające przejechanie 20 km w godzinę czasu.

Reasumując na prawdę się nie dziwie, że tylu ludzi z takim zawzięciem czeka na alternatywę TD w postaci SimRaila.

jesteś mechanikiem - dostałeś rj z 40 minut pt - poproś Dr o zmianę, a jak Ci się nie podoba RJ który dostałeś, to podziękuj i poszukaj innego DR, który ma np. jeden skład na scenerii i więcej czasu.
jesteś DR - wygeneruj RJ automatycznie 5-10 razy, dostaniesz długie i bez PT. Robisz to i tak szybciej niż generując RJ ręcznie. A jak po 10 razach nie wychodzi automatycznie, to ręcznie tez nie wyjdzie, bo nie ma po czym układać - ot i cała tajemnica. Więcej o działaniu algorytmu pisałem tutaj (https://td2.info.pl/dyskusje/ciekawe-rozklady-generowane-przez-swdr/msg70746/#msg70746).

Wystarczy, żeby użytkownicy kierowali się zdrowym rozsądkiem i wszyscy byliby szczęśliwi, niestety jak to w każdej społeczności, tak i w TD2 jest patologia, przed którą w jakimś stopniu chronić muszą regulaminy, taryfikatory, ... żeby patologie o której piszesz, minimalizować.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 02 Maja 2021, 18:18:50
No znudziło mnie jeżdżenie po 20 km w godzinę czasu gry... ani to realne ani to zabawne. :)

Jak najbardziej realne.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: infinity215 w 02 Maja 2021, 19:33:37
Pozwolę sobie wkleić skargę na forum ponieważ nie każdy czyta ten stek bzdur na systemie zgłoszeń.

https://td2.info.pl/index.php?action=helpdesk%3Bsa%3Dticket%3Bticket%3D9004.msg36189&fbclid=IwAR1QQG_C2wJZYh2yJmhlMiYpU099QhIBFxvAQwR9XfUqr_h-_-8HMye2RZM#msg36189

Skarga ta pokazuje w jakim patologicznym kierunku zmierza symulator TD.

1. Można otrzymać karę za rzeczy, które nie są ujęte w regulaminie - no... chyba nie wymaga to komentarza.
2. Nie możesz robić rzeczy, które są nie ujęte w żadnym regulaminie... a i musisz znać wszystkie zależności działania symulatora TD. PS Duża ilość skarg też skutkuje banem jak np filip208.
3. Symulator TD ma odzwierciedlać rzeczywistą kolej dlatego rozkład jazdy wystawia.............................. dyżurny ruchu. Ciekawe, na której kolei tak to funkcjonuje?
4. Administracja preferuje rozkłady zakładające 40 minut postojów technicznych generowanych na posterunkach odgałęźnych przez SWDR. Gwarantuję, że od dzisiaj wszystkie te postoje zamierzam odbywać zgodnie z wskazaniem rozkładu jazdy. Przykładowo od dzisiaj nie będę takiego postoju realizował na grupie towarowej w Blaszkach tylko na podg. prawy las zgodnie z rozkładem jazdy. Inaczej każdorazowo maszynista ma prawo założyć dyżurnemu skargę z powodu nie wykonywania swoich obowiązków. Na takiej scenerii sroka to w ogóle jest cudowne, przez 40 minut blokować cały ruch. Oczywiście to nie wpływa na płynność rozgrywki i psucie gry innym użytkownikom blokując im ruch na 40 minut....
5. Administracja wychodzi z założenia, że generowane 40 minutowe postoje techniczne dla pociągów pasażerskich są normalne i odzwierciedlają rzeczywistą kolej - mógłby ktoś podać takie przykłady?
6. Pamiętajcie, że jak generujecie długi rozkład jazdy ( ręcznie ) i zmiany statusów przez użytkowników pozostałych scenerii uniemozliwiają wam wyeliminowanie podstawowych błędów powtarzanych od lat przez SWDR dostaniecie karę. Oczywiście zupełnie normalnym jest, kiedy masz ułożone 10 stacji to na 2 stacji nagle ni z gruchy ni z pietruchy wyskakuje 30 min pt.
7. Oczywiście wszystkie te czynności szanowni dyżurni musicie pogodzić z IR-2, której prawie żaden z nas nie jest w stanie wykonywać z racji nałożenia dodatkowych obowiązków ale dążymy do urealnienia rozgrywki. Każdy z nas marzy aby dostawać automatyczne rozkłady zakładające przejechanie 20 km w godzinę czasu.

Reasumując na prawdę się nie dziwie, że tylu ludzi z takim zawzięciem czeka na alternatywę TD w postaci SimRaila.

jesteś mechanikiem - dostałeś rj z 40 minut pt - poproś Dr o zmianę, a jak Ci się nie podoba RJ który dostałeś, to podziękuj i poszukaj innego DR, który ma np. jeden skład na scenerii i więcej czasu.
jesteś DR - wygeneruj RJ automatycznie 5-10 razy, dostaniesz długie i bez PT. Robisz to i tak szybciej niż generując RJ ręcznie. A jak po 10 razach nie wychodzi automatycznie, to ręcznie tez nie wyjdzie, bo nie ma po czym układać - ot i cała tajemnica. Więcej o działaniu algorytmu pisałem tutaj (https://td2.info.pl/dyskusje/ciekawe-rozklady-generowane-przez-swdr/msg70746/#msg70746).

Wystarczy, żeby użytkownicy kierowali się zdrowym rozsądkiem i wszyscy byliby szczęśliwi, niestety jak to w każdej społeczności, tak i w TD2 jest patologia, przed którą w jakimś stopniu chronić muszą regulaminy, taryfikatory, ... żeby patologie o której piszesz, minimalizować.

Oczywiście, bo to jest podstawowym zadaniem dyżurnego ruchu aby szukał mi rozkładu, który da się objechać w tempie szybszym niż średnio 20km/h. A ja z Tobą ide w zakład, że zrobię szybciej ręczne rozkład niż przy 10 próbach automat da mi jakąś sensowną propozycje. Aczkolwiek od dnia dzisiejszego, zgodnie z Twoim zarządzeniem zamierzam wykorzystywać 40 minutowe postoje techniczne na posterunkach odgałęźnych - chyba, że zamierasz to w kolejnej iteracji regulaminu również zabronić? :)
PS Długi rozkład to nie jest 40 km przy 30 otwartych sceneriach. :)
PS2 Kto powiedział, że mi przeszkadzają 40 minutowe postoje na podg? Od dzisiaj wcale, dyżurny będzie szczęśliwy jak radośnie mu będę stał 40 minut i nic nie robił. Może nawet wirtualnie piwo obalimy? :P

Bremszyl - nie. Nawet w kolei towarowej nie jest to normalne. Nawet u wiadomego przewoźnika. No... 15 min z/w przy obsłudze planowych pociągów również raczej nie jest na miejscu ale też nie jest zabronione a, że komuś rozwalisz rozkład i robisz problem innym dyżurnym wciskać pociągi nieplanowe w ruch planowych jest jak najbardziej urealnieniem symulacji... ;)
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 02 Maja 2021, 20:50:42
To widocznie mało wiesz o pracy w przewozach towarowych, skoro uważasz, że przejechanie 20 kilometrów w godzinę to kiepski wynik. Nie mówię tego, żeby Ciebie obrazić, a jedynie stwierdzam fakt.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 02 Maja 2021, 20:57:30
PS Długi rozkład to nie jest 40 km przy 30 otwartych sceneriach. :)

Chyba ktoś nie rozumie że jeszcze długość otwarcia się liczy i zajętość szlaków. Nie jest realne generowanie długich rozkładów dla każdego w przypadku, gdy w większości sytuacji 2/5 stacji kończy za godzinę, 2/5 za 2 godziny i 1/5 za 3h lub bez limitu
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Krakus w 02 Maja 2021, 21:06:23
A gdyby tak zakończyć tą gownoburze? Jednak chciałbym wtrącić swoje trzy grosze. Czy gdyby stworzyć scenerię, typowo na 10 minut do ułożenia sobie rj? Temat poruszany wielokrotnie w tym wątku i nie tylko, albo nawet wpisać SRK Test? To nie zajmie dużo czasu a takie rozwiązanie urozmaici rozgrywkę i odciąży niektórych dyżurnych którzy są znani z układania ręcznych rj, np Husarz. Ale to tylko taka moja mała skromna propozycja. Chce jeszcze zauważyć ze zjawisko odpalania scenerii tylko po to aby ułożyć sobie rj jest bardzo popularne, również wśród „kolorowych”, myśle że większość wie o kogo chodzi. Morał taki: karamy? To wszystkich, nie ma kolorowy święty żółty ileś już ty siedzący wiec go wywalmy.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 02 Maja 2021, 21:07:24
Cytuj
dzięki użytkownikowi zaoptarzonemu oraz argumentacji administratora Stasia postanowiłem na szerszą skalę respektować postanowienia instrukcji, na które tak chętnie się powołujecie wyznając zasadę lepiej stać niż jeździć i przewidzieć fakt, że trafi się dokładnie taki maszynista jak zaopatrzony i będzie uprzykrzał grę innym nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności tłumacząc się przepisami IR-1, które w danych warunkach w ogóle nie mają zastosowania

Skarga dotyczyła przyjęcia dwóch pociągów na szlak z jednoodstępową blokadą liniową, także żadne przepisy dot. bezpieczeństwa nie miały zastosowana. Mechanik powinien vmax+15 jechać, najwyżej się zderzy 8)


Cytuj
zgodnie z Twoim zarządzeniem zamierzam wykorzystywać 40 minutowe postoje techniczne na posterunkach odgałęźnych

Jeżeli przyjmując taki pociąg nie naruszysz pkt 2.6 reg. sym. to droga wolna.


Cytuj
Można otrzymać karę za rzeczy, które nie są ujęte w regulaminie

Można, jeżeli zachowanie było od początku do końca świadome i złe. A koronny przykład tego, że nie da się każdego zachowania możliwego w TD2 ująć w regulaminie jest o tutaj (https://td2.info.pl/index.php?action=helpdesk;sa=ticket;ticket=8749). Właśnie dlatego dodano do regulaminu pkt. 2.17 i 2.18.

Cytuj
Pamiętajcie, że jak generujecie długi rozkład jazdy ( ręcznie ) i zmiany statusów przez użytkowników pozostałych scenerii uniemozliwiają wam wyeliminowanie podstawowych błędów powtarzanych od lat przez SWDR dostaniecie karę.

Nie?
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: alekt w 02 Maja 2021, 21:10:24
Akurat kwestia chorych pt na podg i ph powinna być uregulowana.
Moim zdaniem maksymalny dozwolony pt na całej scenerii powinien wynieść 20 minut. Dyżurny na takiej scenerii powinien mieć prawo usunąć rozkład jazdy bez zbędnej dyskusji, informując wcześniejszą scenerię i mechanika o tym. Co do ph to powinno być max 30 minut. Większe ph to wykorzystywanie błędów symulatora. Bo w rzeczywistości 30 minut przy dzieleniu składu to jest maksimum ile w rzeczywistości można zastać.

Ja siedząc na Botowych piszę wprost że nie przyjmuję pociągów mających u mnie w rozkładzie >20 pt na podg. A samo to pt zazwyczaj wynika z planowego przefrunięcia jednego pociągu na drugim, co np na łączniku KzA-Pmi jest niewykonalne.

Co do scenerii w celu wystawiania ręcznych rozkładów - chętnie skorzystam zamiast Strączek. Przed godziną 13 udało mi się wystawić 7 najdłuższych na Stacjowniku rozkładów >140km. W pewnym momencie dostałem 2 pociągi w przeciwnym kierunku i utrudniło to wystawianie RJ.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Superbarman w 02 Maja 2021, 23:51:35
Zauważyłem, że w ostatnim czasie większość wpisów na forum dotyczy regulaminu i przerzucania się poszczególnymi paragrafami. Szkoda, bo jeszcze kilka lat temu społeczność dyskutowała przede wszystkim o kierunku rozwoju symulatora. Były nawet ankiety, w których supporterzy mogli się wypowiedzieć jaki feature powinien otrzymać symulator w pierwszej kokejności. Organizowane były sesje z prawdziwego zdarzenia. To były drobne rzecz, a znakomicie wpływały na atmosferę i relacje pomiędzy graczami i twórcami. Merytorycznie krytykowało się pomysły i koncepcje a nie obrażało wzajemnie.

Dla mnie jako dla gracza najbardziej wyczekiwanym od lat elementem jest SWDR 5, który naprawi wiele obecnych bolączek TD2. Mam nadzieję, że wkrótce się go doczekamy i nie ukrywam, że jestem bardzo ciekaw (pewnie nie tylko ja) jaki jest status prac nad nim.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: infinity215 w 03 Maja 2021, 08:55:58
Bremszyl - tak, dokładnie. Nie zamierzam wyprowadzać Cię z tego błędu. Bądź tylko świadom, że gdyby przewozy towarowe zakłady średnią prędkość przejechania 20 km w godzinę czasu to przewozy na osi północ - południe czy wschód - zachód trwały by tygodniami i byłby zupełnie nie opłacalne... ale jak słusznie stwierdzasz, ja się nie znam, dlatego w każdym przypadku, jak naczelny przewoźnik należy stać na boku, to jest sens kolei. :)

Stasiu - ale ja się swojej winy ani razu nie wyparłem, aczkolwiek też podałem Ci 3 paragrafy oraz dowody na winę zaopatrzonego, którą zignorowałeś. Celowo piszę o tylko swoich przewinieniach z racji, że jeszcze przypiszesz mi punkt o wtrącaniu się w nie swoje sprawy. :)

Punkt 2.6 nie jest żadnym wyznacznikiem realizacji rozkładu jazdy. Jeśli SWDR jest w stanie generować rozkłady, które są ze sobą sprzeczne to nie jest wina dyżurnego ruchu. Na podg sroka jest to normą natomiast w takich Blaszkach zazwyczaj nie - wtedy kierunek blokuje się na czas postoju danego składu aczkolwiek nie zmienia to faktu, że w przypadku sroki nie powinno się stać na scenerii wcześniejszej, które nie są ze sobą w żaden sposób powiązane. Jeśli na sroce przyjmiesz planowy pociąg, który ma stać tam 40 minut jest automatycznie przez 40 minut zajęty oraz tym samym, przez zabudowany układ nie ma możliwości wyprzedzania składów. Czyli co dyżurny nie zrobi 2.6 się kłania. :)

Kojonek - wszystko się da, jeśli się chce. Czasem to tylko trwa co w oczywistym przypadku, w którym jesteś dyżurnym nie masz na to czasu. Jeśli mógłbyś sobie sam wystawić rj - co dzięki mnie w mniemaniu administracji - zostanie nareszcie zakazane to takie problemy znikają ponieważ masz szansę manipulować sobie szlakami w dowolnej konfiguracji a SWDR nie wykorzystuje wszystkich takich możliwości. Nie zapominaj też, że zmiana statusu jednego gracza, którego masz ujętego w rozkładzie jazdy chociażby na z/w, rozwala Ci cały ułożony rozkład nad którym czasem siedzisz z 15 minut i zabawę musisz zacząć od nowa albo przyjąć taki, że na co drugiej scenerii masz 15 minut odpoczynku - może tak dbają o nasz wzrok? :)

Alekt - ale co maszynistę interesuje co wypluł SWDR? Jeśli mamy takich dyżurnych, którzy przyjmują takie rozkłady to znaczy, że wszystko jest w porządku. Jeśli nie jest, to jakim cudem takie rozkłady przechodzą?
Mi się udawało wystawiać jedne z najdłuższych rj nawet na Czerminie w godzinach szczytowych lecz nie zmienia to faktu, że wtedy nie mogłem realizować podstawowych zapisów IR-2 jak obserwacja drogi przebiegu, sprawdzenie końcówek itp itd ponieważ siedziałem w SWDR i klikałem w poszczególne stacje. A czekaj, zapomniałem... zastosowanie przepisów jest dość wybiórcze więc takie drobnostki nie interesują społeczność TD :)

Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Krakus w 03 Maja 2021, 09:06:34
@Superbarman, to jest genialny pomysł, że sam nigdy bym na niego nie wpadł ;), zróbmy ankietę "jesteś za tworzeniem rj dla samego siebie?". Zakończy to spór opisany powyżej, że to zabronione, i zostanie "kiedyś" wpisane do regulaminu, ok, jest to trochę nierealne, ale cóż to tylko symulator, zazwyczaj mechanik dostaje rj z góry i nie ma na niego żadnego wpływu (jak się mylę poprawcie mnie), a Express nie stoi 50 minut ph na Gdańsku. Na prawdę uważam, że ankieta to bardzo dobre rozwiązanie które pozwoli na wyrażenie opinii przez większą grupę użytkowników, i pozwoli zrobić demokratyczną decyzję. Moim zdaniem opcja: Jestem Czerwony, ew. Niebieski więc nie muszę się z nikim liczyć, jest słaba. Niech każdy gra tak jak lubi najbardziej. Bremszyl-chce odwzorować ruch towarowy i w godzinę przejechać 20 km? Nikt nie broni, ale ktoś inny woli sobie lecieć po kolei Czermin-Piaskowo-Głęboszów-Legno, po to aby być prawdziwym expressem który leci 140, a nie stoi i puszcza towary, niech ma taką możliwość.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 03 Maja 2021, 09:30:38
Ja jedynie pozwoliłem sobie skomentować wypowiedź, którą uznałem za błędną, to wszystko. Zresztą, w TD2 ten ruch i tak jest prowadzony szybciej, więc nie wiem, po co te narzekania.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: infinity215 w 03 Maja 2021, 13:10:38
Krakus zdaje się, że takie ankiety już były prowadzone - i o ile dobrze pamiętam ( możecie mnie tu poprawić ) - nie były nigdy jednoznaczne. Ponadto ktoś obiecywał stworzyć scenerię do takich problemów ale z jakiś powodów jeszcze nie powstała/nie została wypuszczona do gry.

Bremszyl - zaufaj mi na słowo, o kolei towarowej nie wiem wszystkiego, ale wiem dużo, nawet bardzo dużo. Każda spółka radzi sobie w inny sposób ale żadnej nie satysfakcjonuje stanie w obsadzie na boku - to są spore straty pieniężne dla przewoźników, dlatego około 60-75% ruchu towarowego odbywa się nocą.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Bremszyl w 03 Maja 2021, 14:06:20
Ech, gdybyś wiedział bardzo dużo, to byś nie pisał takich rzeczy. Zdarza się, że w ciągu 12 godzin przejedziesz 20 kilometrów i to nawet nie w PKP Cargo. Koniec z mojej strony, bo nie będę się spierał z kimś, kto "wie lepiej", skoro ja takie rzeczy widziałem niejednokrotnie, a pracuję bardzo krótko.
Tytuł: Odp: Przemyślenia, obserwacje co boli symulator
Wiadomość wysłana przez: Niemamrozsadku w 03 Maja 2021, 14:56:37
W zeszłym roku widziałem raport z możliwości transportowych kolei. Dane chyba za 2019 rok, niestety nie mam go dostępnego. Według tego średnia prędkość składu cargo wynosiła w Polsce ok. 20 km/h. Dwa razy mniej niż w Niemczech. Licząc z odstawianiem na bok itp. Zmiany oczywiście postępują. Modernizacja kolejnych linii, wprowadzenie SBL umożliwia zwiększenie płynności ruchu.

Dodano: 06 Maja 2021, 14:59:01


Kolejna obserwacja: przybywa obcokrajowców w naszej społeczności, a co za tym idzie rosną potrzeby dla wsparcia w językach angielskim i niemieckim. Możliwe, że będzie potrzebny koordynator międzynarodowy. Trudno mi określić czy i w jak odległej przyszłości.