Na SWDR3 nie było stałych blokad. Jedynie dyżurni umawiali się, że piszą na przykład Skrzynki Tm-Sk Tomaszów mazowiecki. Jednak nie było to ujęte w regulaminie. Powodowało to problem z niektórymi. Dochodziło do odnowy przyjęcia składów "nie po blokadzie", co z resztą jest materiałem na bana za uniemożliwienie mechanikowi realizacji aktywnego rj. Temat dość gorący. Dziś też da się umówić, że piszemy scenerie X i Y razem w takim połączeniu, tylko trudniej o realizację. Rj musiałyby być pisane ręcznie. No i ustalenia między dwoma DR nie są w żaden sposób wiążące dla reszty. Próbować więc można, ale licz się z tym, że niektórzy celowo wypiszą nie po bloku, inni użyją automatu z braku czasu i efekt raczej nie zostanie osiągnięty. Same stałe blokady są wielkim dobrodziejstwem przy kilku przelotówkach/mijankach. Wtedy łatwiej układać długi rj z kilku bloków po 30km przykładowo. Pomagają też w multidyżurce, więcej czasu na zajęcie się składem przez 2-3 scenki, a szlaków zewnętrznych nadal dwa, wymagają tyle samo uwagi. Temat ważny i od lat nierozwiązany, nieuregulowany.