A mi się wydaje że jednak nie z tego powodu, tylko z tego że trudnością było dogodzenie wszystkim na raz za pomocą zablokowania opcją "szerszy FOV" w menu, więc łatwiej było skopiować to co było wcześniej. Nie wiem od kiedy "więcej" to są wszyscy gracze, natomiast moim zdaniem opcja "na razie" powinna rzeczywiście być tą opcją "na razie" która nie zdaje egzaminu przyjemności z jazdy w symulatorze dla wymagających oczekiwań użytkownika. Z takich subiektywnych odczuć mogę powiedzieć, że szerszy FOV przy trudniejszej do zaprogramowania rzeczy jak nowa fizyka pojazdu zdecydowanie bardziej wzbogaca uczucie przyjemności prowadzenia pojazdu w symulatorze. Prościej pisząc uważam, że domyślnie powinno być to co mamy teraz jako domyślny zakres kamery, a po kliknięciu ptaszka w menu przy odpowiedniej pozycji powinniśmy być w stanie ustawiać sobie kamerę tak jak mogliśmy to robić w wersji poprzedniej symulatora. Wydaje mi się że zmiana skali FOV kamery w kodzie unity nie jest takim wielkim problemem przy odblokowaniu kolejnej opcji w menu.
Dla ujednolicenia sprawy dodam swoją propozycję na gitlaba tak żeby ta propozycja była w wygodnym miejscu dla dev, ale i też jednocześnie była bardziej dostępna dla użytkowników, bo realizm jest taki że na gitlabie nie każdy, a na pewno zdecydowanie mniej użytkowników przeczyta wiadomości.
W dość prymitywnej formie graficznej przedstawiam swoją propozycję rozwiązania tego problemu - ktoś kto chce szerszy FOV kliknie w to i zrobi wow bo sobie ładnie przybliży albo oddali widok, zrobi ładne screeny, a ktoś komu to przeszkadzało (ta konserwatywna większość która została przedstawiona na gitlabie) nawet w to nie kliknie i także będzie zadowolona. Żarty żartami, ale mimo wszystko jednak przyjemnie by było gdyby została ta nietrudna do zrobienia opcja przywrócona w tej właśnie formie. Pamiętajmy też, że symulator to nie tylko maszynista.
Proponuję żeby użytkownik który też chciałby złożyć jakąś propozycję spojrzał na wątek na gitlabie:
https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/3119