Autor Wątek: Idea/Pomysł: Reaktywujmy trakcję spalinową!!!  (Przeczytany 1207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest5941

  • Gość
Reaktywujmy trakcję spalinową!!!
« dnia: 09 Listopada 2021, 22:29:55 »
Wszedłem sobie na Okoń Główny... No i co ja sobie właściwie myślę? Że dziś możne będzie inaczej niż ostatnio, gdy zadeklarowane godziny dyżuru spędziłem na włóczeniu sie po stacji, nie odprawiwszy ani jednego pociągu? No ale jeśli nie spróbuję, to skąd będę wiedział, czy maszyniści nie polubią jednak torów bez drutów, że chcą jeździć nie tylko szybkimi jak wicher składami pasażerskimi lub dostojnymi, ciężkimi bruttami? Przecież nikt chyba nie powie, że brak nam trakcji spalinowej? Że nie dostrzega potencjału drzemiącego choćby w takiej stonce? Że nie widzi możliwości połykania przez nią kilometrów po stalowych nitkach niezelektryfikowanych torów, składami wożącymi czy to pasażerów, czy też innym razem towary? Przywróćmy do życia leżące odłogiem scenerie! Nie patrzmy na nie przez pryzmat ilości przystosowanego do nich taboru. To, czy cokolwiek będzie po nich jeździć zależy bowiem wyłącznie od nas samych.

Dodano: 11 Listopada 2021, 14:32:14


Dziękuję kolegom Mechanikom spalinówek za odzew na mój apel! Wasze stonki doskonale radziły sobie nawet z cięższymi składami. Jednak można, trzeba tylko chcieć. Okoń Główny pod moją komendą odprawił dziś 10 składów. Może jednak nie warto go elektryfikować, albo niech będzie w dwóch wersjach, z drutami i bez. To mój kolejny apel! Pozdrawiam!

Offline FluffyArmchairAdmiral

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 62
  • FluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezesFluffyArmchairAdmiral prezes
    • Youtube Channel
Odp: Reaktywujmy trakcję spalinową!!!
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Listopada 2021, 17:25:47 »
Moim zdaniem, gra nie potrzebuje elektryfikacji scenerii spalinowych, tylko dodatkowego taboru. ST-44, SU45 itd zdecydowanie oyzwilo by te wszystkie spalinowe scenerie. Niewiele osob chce non-stop jezdzic SM42 ze wzgledu na jej niska moc i predkosc przy wiekszym obciazeniu. Zreszta obie opcje wymagaja czasu i wkladu pracy wiec raczej nie predko zobaczymy zmiany w tej kwestii.
In case of emergency:
During darkness or in poor visibility
You must show a red light to the driver or wave any light violently.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Reaktywujmy trakcję spalinową!!!
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Listopada 2021, 17:44:03 »
[...] wiec raczej nie predko zobaczymy zmiany w tej kwestii.

Oj tam ;-)

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Reaktywujmy trakcję spalinową!!!
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Listopada 2021, 19:28:01 »
Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest (w przypadku scenerii fikcyjnych) tworzenie stacji węzłowych zelektryfikowanych, ale posiadających jeden lub więcej dodatkowych szlaków spalinowych.
Ma to także tą zaletę, że szlaki spalinowe są rzadziej uczęszczane i pozwala zrównoważyć ilość zelektryfikowanych torów szlakowych zapewniając tym samym optymalne rozłożenie ruchu i uniknięcie korków czy długich postoi. Dodatkowo pociągi spalinowe zostaną z dużą dozą prawdopodobieństwa wytrasowane właśnie z wykorzystaniem dedykowanych dla nich szlaków spalinowych, co zmniejszy w ich przypadku konieczność postoju i zniweluje obłożenie jakie taki pociąg by spowodował na szlaku elektrycznym. Przykładem takiej scenerii mogą być nowe Krzemienice, na których z jednej strony stacji mamy dwa zelektryfikowane jednotory, a z drugiej dwutor i dodatkowy szlak spalinowy. Widać więc, że liczba torów szlakowych zelektryfikowanych po obu stronach stacji jest równa, więc pociągi nie powinny się gromadzić na takiej stacji.