Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Sajgon na stacjach  (Przeczytany 2564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 5205 km
  • Trains Routed: 1185
Sajgon na stacjach
« dnia: 16 Kwiecień 2018, 05:00:11 »
Wczoraj to co się działo przeszło wszelkie wyobrażenia. Pokazuje to jak słaby jest system. Duże obciążenie ruchowe, bardzo słabi mechanicy, którzy nie znają nawet sygnałów, a na polecenie "spychaj" nie wiedzą czy mają jechać do przodu czy do tyłu, do tego dyżurni puszczający składy na pałę lub  "huuuura eSBeeLka" i z miną kota ze Shreka reagujący "ale jak to zapchana, bo on już pojechał" (to jest ten moment kiedy pada "KURWA", 6 składów stoi na szlaku, pierwszy w dodatku unieruchomiony przez awarię usiłuje jednak ruszyć, S1 przewalone co 3 minuty, awaria SSP i alarm przy prawie każdym przebiegu, wywoływany co chwilę i jeszcze wtargnięcie do kompletu). Nie wiem jakim cudem obyło się bez RS i bez kolizji. Ilość raportów z dnia na dzień rośnie, sam napisałem chyba połowę ze wszystkich złożonych w ciągu ostatnich 72 godzin. Niektórzy wiedzą, że jestem leniwą bułą i wolę opieprzyć niż stracić kwadrans na zbieranie screenów, pisanie zgłoszenia, robię to jak już mi ktoś podniesie konkretnie ciśnienie lub jest wyjątkowo uciążliwy dla osób używających programu godnie z zasadami. Dyżurując na Białobrzegu przez około 5 godzin miałem 5 czy 6 wtargnięć. Czasem się to zdarzyło, ale nie co godzinę. Ogólny poziom upadł. Chcemy mieć więcej użytkowników, ale czy to jest właściwa droga? Chyba naprawa komendy K jest teraz najpilniejsza i naprawa regulaminu, który jest martwy, źle skonstruowany i zbyt relatywny. Tyle moich przemyśleń. Jak się nie podoba-rzucać kamieniami, pomidorem czy co tam macie, byle merytorycznie.

Offline sz045

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 63
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
  • EP09-013 | Jestem za zniesieniem ob. TS'a.
  • Distance Travelled: 3204 km
  • Trains Routed: 433
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwiecień 2018, 06:35:12 »
     Duże obciążenie ruchowe - za ilość wpuszczonych maszynistów odpowiadają dyżurni, zwłaszcza z tych większych stacji, gdzie jest sporo spawnów. Coż tu poradzić? Wprowadzić limit otwierania spawnów raz na 1h? Kto to ma sprawdzać? Nie bardzo jak dla mnie.
     Bardzo słabi mechanicy - temat egzaminów był wałkowany wielokrotnie i nic. Jest sporo użytkowników, którzy zarejestrują się (,,Oo pociągi, fajna gra, zobaczę jak się w to gra") , przejadą 2-3 scenerie ledwo znając choćby sygnalizację, po czym przestają jeździć.
     Składy na pałę - problem faktycznie, gdy nie ma sbl. Widzimy, że zdarza się użytkownik bez TSa, ślący na pałę. Z tego co wiem jest komenda dla adminów na usunięcie takiego delikwenta z dyżurki. Co do sbl  to nie raz słyszę, gdy pytam się o szlak ,,To sblka można śmiało puszczać tylko podaj numer". Jeśli każą śmiało puszczać to sami trochę są sobie winni, że mają korki i pociąg w każdym odstępie ( jak dodać nieogarów do tego to rany...). Na ich miejscu dopisałbym w nicku ,,Wr <- pytać" czy coś takiego. Jeśli dwa pierwsze odstępy wolne to daję zgodzę.
     Takie jest moje zdanie.
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 566
  • Siła reputacji: 620
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 25419 km
  • Trains Routed: 5168
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwiecień 2018, 09:10:53 »
Mówiłem już.
1. Brak stacji dużych i scenerii które są wstanie przyjąć większe ilości pociągów jak i je przytrzymać.
2. Scenerie większości są za krótkie i przelotowe to paraliżuje ruch każdy pociąg staje wszędzie.
3. Sama gra nie ma samouczka a singleplayer jest zbugowany i nie ma tam czego szukać.
4. SBL należy łączyć z SBL a jak nie ma to należ zapowiadać pociągi normalnie i nie odpowiadać:
"SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA" czyli sbl daj numer i puszczaj bo potem są crashe albo robione rj tylko na SBL.
5. Tak jak są nie ogarnięci Mechanicy bo chcą se ciuchcią pojeździć jak po makiecie to i dyżurni się podobni trafiają.
6. Dyżurni podczas tworzenia rozkład ustawiają szlaki pierwsze z listy robiąc w tym momencie korki na dane szlaki.
7. Dyżurni tworząc rj nie zwracają uwagi na to żeby łączyć scenerie na zmianę stacja przelotówka stacja odgałęźny itd.
8. Dyżurni robią sobie szablony zapisywane do wysyłania masowo każdemu ten sam rozkład tak samo ułożonych stacji...
9. Dyżurni tworzą chore blokady liniowe bezmyślnie łączą co się da i 160 z 30 szlakowe tworząc zamieszanie podczas układania rj.
10. Mechanicy większości to porażka więc ich nie będę punktował.
11. Youtuberzy nam zrobili psikusa albo ktoś bezmyślnie ich tu zaprosił nie zdając sobie sprawy że jest tu tyle braków.
12. MAGICZNE LASKI POWINNY BYĆ IZOLOWANE ABY ZAPOBIEC WALNIĘCIA W COŚ CO STOI W LASKU.
13. Selekcja scenerii jest zbyt duża i odpadają z powodu trawy w skrajni a inne babole przechodzą nie wiadomo czemu.
14. W miejscu DYŻURNY nigdy nie powinno być stacji na początku osoba zanim usiądzie na dyżurkę musi przejść test/szkolenie.
15. Do puki nie zostaną dodane godziny RJ jak i więcej scenerii które mogą pomóc w płynniejszym ruchu no to tak to będzie jak jest.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2018, 09:34:43 wysłana przez Drozda32 »

Offline Mistrzu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Siła reputacji: 198
  • Mistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezes
  • Distance Travelled: 6061 km
  • Trains Routed: 1287
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwiecień 2018, 09:51:43 »
Mi sie wydaje ze potrzebna jest większa ilość także małych stacji
Wirtualna Grupa PKP
Spółka PKP CARGO
Mistrz BZW Mistrzu PC/2

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 406
  • Siła reputacji: 486
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 11877 km
  • Trains Routed: 4408
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwiecień 2018, 10:04:17 »
SBL to SBL. Cytając Świętą Księgę:
Ir-1
Rozdział 4 Prowadzenie ruch pociągów na szlaku
§ 29 Prowadzenie ruchu pociągów na szlakach z wieloodstępową (samoczynną) blodaką liniową
[...]
4. Po wyprawieniu każdego pociągu obowiązuje podawania do sąsiedniego obsługiwanego posterunku zapowiadawczego telefonicznej informacji o numerze wyprawianie pociągu i dodatkowych informacji według postanowień § 28 ust. 2.
Zamiast telefonicznego powiadamiania o numerach pociągów może być zastosowana samoczynna awizacja numerów pociągów za pomocą odpowiednich urządzeń.
[...]
11. W razie przerwy w łączności telefonicznej przy prawidłowym działaniu wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej, blokada ta jest nadal podstawą prowadzenia ruchu, a informację o numerze pociągu do sąsiedniego posterunku ruchu należy przekazać radiotelefonem z zastosowaniem tablicy tożsamości.
[...]
12. Na szlaku z wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy po jednym lub po obu torach szlakowych:
1) stosować telefoczne zapowiadania pociągów bez osobnego wprowadzania telefonogramem:
a) w razie zamknięcia jednego z torów szlaku dwutorowego i wprowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego po torze czynnym, gdy blokada nie jest przystosowana do takiego ruchu (jednokierunkowa),
b) w razie wyprawienia pociągu po torze zamknietym,
c) w razie wyprawienia pociągu po torze telwym, gdy oba tory są czynne, a blokada nie jest przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze,
d) w razie wyprawienia pociągu do określonego kilometra na szlaku i z powrotem do stacji wyprawienia,
e) w razie wyprawienia pociągu z postojem na szlaku w celu obsługi bocznicy albo wyprawienia pociągu na bocznie, przy której jest posterunek pomocniczy lub bocznicowy,
f) w razie wyprawienia pojazdu pomocniczego nie oddziałującego na urządzenia srk - zapowiadać należy tylko pojazd pomocniczy,
g) w razie wyprawienia pociągu roboczego z postojem na szlaku i z jazdą do następnej stacji,
h) w razie wyprawienia pociągu po torze lewym do okreslonego kilometra na szlaku lub na bocznicę, przy której nie ma posterunku ruchu i z powrotem na stację wyprawienia,
2) wprowadzić telefoniczne zapowiadania pociągów telefonogramem według wzoru nr 16:
a) w razie wykonywania robót w urządzeniach srk, gdy pracownik prowadzący roboty wpisze do książki kontroli urządzeń sterowania ruchem potrzebę wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów,
b) gdy dwa pierwsze odcinki oddalania stane wykazują zajętość (§ 29 ust. 5 pkt 1 lit. c), a takży gdy trzy lub więcej samoczynnych semaforów odstępowych dla jednego kierunku jazdy stale wskazują czerwone światło, są nieśowietlone lub wskazują sygnał wątpliwy (§ 29 ust. 5 pkt 2),
d) w razie nie nastawienia się sygnału "Stój" na semaforze posterunku następczego,
e) w razie niedziałania lub nieprawidłowego działania wieloodstepowej (samoczynnej) blokady liniowej.
Jeżeli telefoniczne zapowiadania wprowada się dla jednego z kierunków jazdy po danym torze, to telefonogram u wprowadzeniu i odwołaniu telefonicznego zapowiadania według wzoru nr 16 (§ 28 ust. 16 pkt 2) i według wzoru 17 (§ 28 ust. 25), po wyrazach "po torze numer nr" należy uzupełnić wyrazami "dla kierunku ...".
13. Telefoniczne zapowiadania ruchu pociągów należy odwołać po ustaniu przyczyny, dla której zostało ono wprowadzone telefonogramem według wzoru nr 17.

W takim co robić, żeby uniemożliwić innym posterunkom wyprawianie pociągów?

Ir-1
Rozdział 4 Prowadzenie ruch pociągów na szlaku
§ 23 Zasady zapowiadania pociągów
[...]
18. Jeżeli z jakichkolwiek powodów dyżurny ruchu stacji nie może przyjmować pociągów ze szlaku dwutorowego, powinien zawiadomić o tym dyżurnego ruchu tylnej stacji telefonogramem według wzoru nr 9:
"Nie wyprawiać pociągów od godz. min. aż do odwołania".
Po ustaniu przyczyny nadania tego telefonogramu, wstrzymanie wyprawienia pociągów należy natychmiast odwołać telefonogramem według wzoru nr 10:
"Wstrzymanie wyprawienia pociągów odwołuję o godz. min.".
[...]

Przy okazji zgadzam się z większością punktów Drozdy, zwłaszcza jeśli chodzi o bzdurne blokady i "poziom" mechaników.
-Nastawnia dysponująca, dyżurny ruchu Piekielny, słucham

"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 5205 km
  • Trains Routed: 1185
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwiecień 2018, 11:58:25 »
@sz045 właśnie siedząc na dużej stacji nie uruchamiam zbyt wielu składów, bo jestem zajęty. Mam pociąg pod opieką przez nawet i 20 kilometrów, do tego nie jeden, a do 10ciu. Brak mi uwagi na manewr, pisanie rj i pilnowanie następnego gagatka. Wspomniana sytuacja z SBL: na każdym odstępie może być jeden skład. Gdy mam zator przez awarię lokomotywy to w tym momencie nie przyjmę na ten szlak więcej pociągów niż mam odstępów do pierwszego semafora. OBOWIĄZKIEM dyżurnego jest uzyskać zgodę na szlak, nawet na SBL. Jeśli kilki czempionów wypuszcza skład, a potem szuka na TS właściwego dyżurnego na następnej stacji to może się zdarzyć "ups". Na szlakach z blokadą samoczynną łączenie jest pod zakopana Tm, czyli pierwszy skład jest nieosłonięty to mamy kolejne wtargnięcie, gdy taki coś puści. Wczoraj się wpieniłem, będę pisał więcej raportów niż Matz jeśli trzeba.

Brak stacji, owszem, ale brak mi czegoś bliższego Szymankom, Białobrzegowi. To są scenerie wysoko przepustowe, z dobrą pojemnością. No i puszczając skład na Wr czy czterotorem on ma gdzie jeździć jeszcze dobrych kilka(naście kilometrów). Mechanik zadowolony bo ma same S2, DR ma względny spokój, bo poda raz i kilka minut przynajmniej nie musi poświęcać uwagi. Jedyny mankament tych dwóch scenerii to znaczna większość wjazdów na jeden szlak (Wr/EVO), ale to nie jest problem samych scenerii, a pacjentów z tytułem DR.

Offline trainfun09

  • Artysta
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 407
  • Siła reputacji: 18
  • trainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczy
  • Otoczeniowiec
  • Distance Travelled: 3742 km
  • Trains Routed: 202
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwiecień 2018, 12:07:16 »
A ja proponuję nie budować sk-CENZURA-ynisko wielkich scenerii, tylko naprawić komendę /kick. To rozwiąże wszystko. Ew. stworzyć podobną komendę /ban, która wyrzuca do końca dnia gracza z serwera. Dyżurka powinna być dostępna dla graczy od 4lvl. Dzięki za wypowiedź.
LCS Ostrowiec Świętokrzyski: 50%, poszukuję osoby, która wykona kilometraż; sceneria REALNA. Osoby chętne do pomocy, zapraszam na PW.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 406
  • Siła reputacji: 486
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 11877 km
  • Trains Routed: 4408
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwiecień 2018, 12:09:44 »
OBOWIĄZKIEM dyżurnego jest uzyskać zgodę na szlak, nawet na SBL.

A guzik prawda ;)

-Nastawnia dysponująca, dyżurny ruchu Piekielny, słucham

"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 566
  • Siła reputacji: 620
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 25419 km
  • Trains Routed: 5168
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwiecień 2018, 12:15:21 »
A wy teraz nie dyskutujcie co i jak na SBL bo jak prowadzimy ruch na białobrzegu parzęczewie i wrocławiu to prawadzimy go zgodnie z przepisami a jak prowadzicie ruch gdzie jest białobrzeg i ślecie na SBL ze zwykłych szlaków to powinno się pytać o szlak i trzymać kolejność bo chyba nigdzie tak nie ma że SBL zaczyna się tak nagle a od stacji bądz jakiegoś posterunku.

Offline Dulson

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Siła reputacji: 15
  • Dulson zwrotniczyDulson zwrotniczyDulson zwrotniczy
  • ISEDR/N
    • Dulson.pl
  • Distance Travelled: 1617 km
  • Trains Routed: 29
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwiecień 2018, 12:23:14 »
6. Dyżurni podczas tworzenia rozkład ustawiają szlaki pierwsze z listy robiąc w tym momencie korki na dane szlaki.
7. Dyżurni tworząc rj nie zwracają uwagi na to żeby łączyć scenerie na zmianę stacja przelotówka stacja odgałęźny itd.
Ja jestem początkującym DR, ale staram się dopierać szlaki jeśli takowe można po prędkości, na zasadzie np. 140-120-100-120-140-160-100-80-60-70-30, a nie żeby było np. 140-30-100-140-160-70-90-120-30. No, ale patrząc na kolejny punkt to ciężko mi jest nie za bardzo pamiętając po nazwie stacji jak wygląda(4 level jazdy), co to za rodzaj stacji jest, informacja taka powinna być w SWDR.
Na PKP PLK od 2017: 1. ISEDR/N - Autoryzacje [2/2]: (1) - 02.03.2018; (2) - 29.03.2018.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 5205 km
  • Trains Routed: 1185
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Kwiecień 2018, 12:30:32 »
Mając połączenie SBL-SBL zajęty odstęp jest zawsze osłonięty S1. W przypadku wysyłania na pałę, gdy pod pierwszym semaforem stoi skład, następny połączy się pod zakopaną Tm, przed tym samym semaforem i wjedzie pierwszemu w dupę. To jest celowe wysyłanie składów na kolizję i za takie coś nie widzę innej możliwości jak postarać się o bana dla pacjenta.

Offline Wojtas

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 224
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
  • Distance Travelled: 12998 km
  • Trains Routed: 2651
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Kwiecień 2018, 12:35:13 »
Każdy popełnia dużo błędów jednak praktyka czyni mistrzem. W większości przypadków za korki odpowiadają dyżurni wystawiający nowe rozkłady. Bo zamiast przy każdym nowym rozkładzie pomieszać stacje lub szlaki to jak wspomniał o tym Drozda dyżurny korzysta z formułki i 20 pociągów jedzie na Przemęt na WL. Do tego dochodzi nieznajomość szlaków. Nie powinno się wystawiać dla ekspresu na szymankach szlaku wjazdowego/wyjazdowego LOL. Tam powinny latać tylko osobowe i towary moim zdaniem. SBL to jest wygoda i rozleniwienie dyżurnych. Bo jak w sobotę miałem prace techniczne na wjeździe do Białobrzegu o czym poinformowałem WR -->OFF każdego dyżurnego to momentalnie liczba wystawianych rj spadła do minimum a kilku dyżurnych pytało się "Czemu WR OFF??". W przypadku jak ktoś się rozkraczy na SBL dyżurny powinien wezwać albo do szybkiego uruchomienia albo do wyjścia i ponownego wejścia już na bocznicy i kontynuacji jazdy. Ja w chwili obecnej nie mam problemów z Białobrzegiem i nie miałem sytuacji gdy "zapchałem tą stację". Prosta zasada. Wpuszczamy pociąg, wjeżdża w stację i wysyłamy go żeby to szło. A jak widzę i słyszę nie raz że ktoś stoi po kilkanaście minut to pytam się "Po co?" Wjazd -> Postój (1-2 min) -> Wyjazd.
Stałe blokady są wygodne ale żeby one miały sens. Jak np Białobrzeg > Parzęczewo > Wrocław. Bo łączenie Szymanki - Imielin to porażka.
Więc niech dyżurni podczas układania rozkładów wysilą się trochę i przestaną korzystać z tych formułek. Po prostu raz Szymanki, raz Wielichowo, raz Przemęt. A nie każdy Rk>WL>Pb>WR>We>A>H>WTF>EVO>Mk>Tm>SK. Bo niektóre stacje mają po 4,5 szlaków a nie tylko 2 te same.
Miała powstać sceneria LCS Jezioraki - dwa dwutory z SBL, 140 i 120 km/h oraz fajny jednotor. - PRACE WSTRZYMANE.

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 264
  • Siła reputacji: 42
  • hulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchuhulek starszy dyżurny ruchu
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 2187 km
  • Trains Routed: 334
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Kwiecień 2018, 13:12:44 »
Weszlismy na temat RJ i SBLek a moze wejdzmy na tego sajgonu. Jak wczoraj widzialem gdy mechanik ma podac analize daje binda gotow do odjazdu to zalamac sie mozna i jeszcze pytanie czy da wyjazd. Dac to mozna kopa w dupe i wypad ze stacji. Za duzy przyrost ludzi ktorzy nawet nie racza przeczytac regulaminu bo nie wiedza ze jak placa za supportera to jest darowizna a potem zwrot kosztow wymagaja. Czytanie instrukcji to juz inna para kaloszy ale no i tak polowa nowych uzytkownikow mysli ze to fajna ciapongowa gierka gdzie jedziesz na pale. Ja bym sie nie paczytkowal nie wiesz jak prowadzic pociag czytac instrukcje od deski do deski a potem jezdzic. Ja daje kicki i mam w dupie czy taka elka napisze skarge na moj temat. Dostala kicka to napewno nie zbyle powodu.
Wroclaw Glowny (0.10.0)  - Yyyyyy Co ?
Stary wyjadacz chleba i prawa reka, zastepcy, glownego naczelnika terroru :D

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 406
  • Siła reputacji: 486
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 11877 km
  • Trains Routed: 4408
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Kwiecień 2018, 13:14:27 »
1. Nie ma w regulaminie zapisów o blokadach, stąd w sumie nie wiadomo, co z nimi robić. Warto to uregulować, o czym zresztą była już mowa wielokrotnie.
2. SBL i blokada półsamoczynna. To sytuacja, której (o ile mi wiadomo) przepisy nie przewidują, więc stąd te kłopoty. Może na razie warto tworzyć scenerie z wewnętrzną SBL lub wewnętrznymi szlakami i krótkimi wjazdami (jak szlak Rk w Wielichowie), co pozwoli przyjmować większą ilość pociągów w krótszym czasie. Zewnątrzne szlaki SBL bywają kłopotliwe. Tymczasowym rozwiązaniem tego problemu może być utworzenie prowizorycznych posterunków odstępowych, które posiadały normalną tarczą ostrzegawczą i semafor wjazdowy/wyjazdowy.
-Nastawnia dysponująca, dyżurny ruchu Piekielny, słucham

"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 5205 km
  • Trains Routed: 1185
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Kwiecień 2018, 13:24:53 »
Tego nie ma, bo nikt nie robi, ale pomysł ciekawy, żeby był dłuższe szlaki PBL. Wjazd na SBL z PBL zawsze wymaga potwierdzenia, że pierwszy odstęp jest wolny, traktujesz go jeszcze jak PBL, ponieważ skład może stanąć przed semaforem i nie jest nim osłonięty, co za tym idzie-następny może na niego najechać.

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 13:27:54


Edit: tak samo nie da się podać wyjazdu na SBL mając pierwszy odstęp zajęty. Żaden z systemów sterowania ruchem nie pozwoli podać przebiegu pociągowego na tor zajęty.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2018, 13:27:54 wysłana przez Trepan »