Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Sajgon na stacjach  (Przeczytany 2562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 566
  • Siła reputacji: 620
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 25419 km
  • Trains Routed: 5168
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #30 dnia: 16 Kwiecień 2018, 17:32:14 »
Telepatyczne Zapowiadanie Pociągów

Offline Wojtas

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 224
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
  • Distance Travelled: 12998 km
  • Trains Routed: 2651
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Kwiecień 2018, 18:18:19 »
Nie będzie prowadzona zgodnie z Ir-1 bo tutaj dana stacja ma przynajmniej 2 szlaki i raz wysyłamy na X a raz na Y.
Miała powstać sceneria LCS Jezioraki - dwa dwutory z SBL, 140 i 120 km/h oraz fajny jednotor. - PRACE WSTRZYMANE.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Siła reputacji: 118
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • "Służbista" ~ użytkownicy TS
  • Distance Travelled: 6402 km
  • Trains Routed: 926
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Kwiecień 2018, 18:24:29 »
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.

Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.
Na życzenie na PW przeprowadzę szkolenie z prowadzenia ruchu kolejowego.
12 202 kHz

Offline Ugulele

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 318
  • Ugulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezes
  • Distance Travelled: 8220 km
  • Trains Routed: 2037
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Kwiecień 2018, 19:14:42 »
Myślę, że jako dyżurny może nie zbyt znany dla nowych to jednak dla starszych graczy jak najbardziej też powinienem zabrać głos, wtrącając co kilka linijek jakieś poczucie humoru. Dobrze, jako że spora część argumentów już padła, to będę cytował co lepsze kwiatki, może co niektórym da to do myślenia.

Cytuj
1. Brak stacji dużych i scenerii które są wstanie przyjąć większe ilości pociągów jak i je przytrzymać.

2. Scenerie większości są za krótkie i przelotowe to paraliżuje ruch każdy pociąg staje wszędzie.

~ Drozda 32

Niestety trudność wykonania wzrasta wraz z jej wielkością i podziwiam każdego dzisiaj, kto wypuści LCSa (czy węzła - nie stacji węzłowej) na 20-30 km. z otoczeniem, które da się oglądać i oczywiście całkowicie jest zgodny z przepisami, podczas gdy 90% stacyjek, które mają po 3-5 torów już odpadają w przedbiegach. Dalej kolej

Cytuj
4. SBL należy łączyć z SBL a jak nie ma to należ zapowiadać pociągi normalnie i nie odpowiadać:
"SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA" czyli sbl daj numer i puszczaj bo potem są crashe albo robione rj tylko na SBL.

~ Drozda32

Ze względu na małą ilość stacji nie zawsze jest możliwe szlaku z samoczynną wieloodstępową blokadą liniową nie powinno być zakazane połączenie PBL-SBL, z tym że wtedy jeżeli tak to traktujemy to pierwszy semafor SBL jako pierwszy semafor odstępowy, a  odcinek miedzy ostatnim semaforem PBL-SBL jako pierwszy odstęp tej blokady - rozlazły, ale jednak - pierwszy odstęp, a co się z tym wiąże - nie można wypuścić na nią następnego pociągu dopóki nie przejedzie przez niego poprzedni. Oczywiście liczba osób, które zastosują się do tego rozwiązania będzie znikoma, ale wiadomo. Jakoś trzeba działać.

No to jedziemy dalej

Cytuj
9. Dyżurni tworzą chore blokady liniowe bezmyślnie łączą co się da i 160 z 30 szlakowe tworząc zamieszanie podczas układania rj.

~ Drozda32

No to już musimy traktować jako spadek prędkości szlakowej z różnych powodów. Rozumiem, że mając jedną secenerię, która ma szlakową 30 km/h mamy wykluczyć, przez to, że nie ma co najmniej jednej przejściówki ze 120/100 --> 30. No już bez przesady. Po coś jest ten magiczny lasek, jest tam, wystarczająco czasu żeby zwolnić, nawet gdy nie ma między sceneriami W27a poprzedzonych W8.

Cytuj
12. MAGICZNE LASKI POWINNY BYĆ IZOLOWANE ABY ZAPOBIEC WALNIĘCIA W COŚ CO STOI W LASKU.

~ Drozda32

Po pierwsze - krzykiem niczego nie załatwisz, po drugie - ja osobiście zaczynami izolowanie w przedziale od drogi hamowania do tarczy ostrzegawczej do 200 m od tarczy ostrzegawczej. Reszta nie jest izolowana, bo... nie wszystko w Polsce jest izolowane - i tego się będę trzymać. Oczywiście jeżeli będę robił scenerię zmodernizowaną poważnie zastanowię się nad izolacją ale wyłącznie do magicznego lasku. Nie zamierzam robić czegoś co nie jest natywnie dostępne z poziomu gry. A tak rzecz powinna być, jeżeli od tego wymagasz.

Cytuj
3. Selekcja scenerii jest zbyt duża i odpadają z powodu trawy w skrajni a inne babole przechodzą nie wiadomo czemu.

~ Drozda32

Zgadzam się, ale jednocześnie wnoszę sprzeciw... to znaczy na okres przejściowy można byłoby wpuścić scenerie z otoczeniem WiP... tak samo jak z siecią trakcyjną, która nie ma rażących błędów, ale z drugiej strony... Wolę jeździć na kilku dopracowanych jak żyleta sceneriach niż na kilkunastu/kilkudziesięciu niedopracowanych. System oceniania scenerii wolę zostawić na oddzielny temat.

Cytuj
14. W miejscu DYŻURNY nigdy nie powinno być stacji na początku osoba zanim usiądzie na dyżurkę musi przejść test/szkolenie.

~ Drozda32

Tak, zgadzam się. Jestem za jeszcze większą skrajnością, tzn. Autoryzacja na każdą stację i to w postaci egzaminu z poprawnego dyżurowania przeprowadzanego przez osobę kompetentną, która nie tylko sprawdzi, ale i objaśni oraz poda kilka sprytnych rozwiązań jak usprawnić pracę na danej stacji. Poza tym większość ludzi niestety wymaga od początkujących dyżurnych sprawności na poziomie swojego zaawansowania. Proszę i apeluję - nie oceniajmy wszystkich swoją miarą, tylko spójrzmy na problem obiektywnie.

Z oczywistych względów rozwiązania takie nie są możliwe, bo po prostu - brakuje w tym celu ludzi. I nie mów, że ludzie się znajdą, bo kompetentnych do tego celu jest... może 10 osób, bo nie ukrywajmy. Dyżurny 10 poziom, a umiejętności mają jak na drugim czy trzecim. Ja miałem potrzebę samokształcenia w sprawach kolei - a przychodząc do TD2 nie miałem o tym zielonego pojęcia. Dzisiaj jestem gdzie jestem. Na swoich sceneriach (w momencie gdy wejdą do użycia i ich stopień skomplikowania będzie dość wysoki - bo autoryzacja na prostą stację - warunkach TD2 nie jest konieczna, a moim zdaniem w tychże warunkach również zbędna - pierwszy dyżur będzie dyżurem "obserwowanym").

Dobra, zostawmy już post Drozdy, mimo że tam pada kwiatek na kwiatku, i spokojnie mógłbym omówić te 14 punktów po kolei.

Cytuj
Siedząc tam podaję wjazd w peron. Gdy pociąg zatrzyma się do 0 km/h pytam o szlak. Gdy jest wolny mechanik od razu dostaje wyjazd.

~ Wojtas

Dobry przykład zachowania, chociaż na Tomaszowie by się nie sprawdził. Osobiście jak tam dyżuruję to pytam już po 1-2 minutach jak pociąg pojawi się na scenerii. Zależy po prostu od tego dalsze podanie przebiegu, bo jak mam mieć przelot to wolę mu podać od razu przez skrajne tory osobowe, tak aby mógł w miarę szybko i sprawnie przejechać przez scenerię. Ale wiadomo - każda sceneria ma własną specyfikację. Co nie zmienia faktu, że tutaj przydaje się myślenie, od tego nie zwalnia nic i nawet jak są puszczone pociągi tak, że mamy blokadę typu:SBL-SBL i ktoś puszcza Towarowy a za nim pospieszny który co chwili ma na zmianę sygnały stój, albo następny na stój. To przy najlepszych intencjach dyżurnego spowoduje nie połączenie się kogoś na następnej stacji.

Cytuj
Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii. Zaobserwowałem że wtedy nikt nie gna 100-110 km/h tylko jedzie wolniej i zanim dojedzie do końca szlak się zwalnia i dostaje wyjazd. Sam na początku bałem się Białobrzegu i nie ogarniałem go ale z czasem można się wszystkiego nauczyć.

~ Wojtas

O Januszu Chrystusie... zalewa mnie krew i aż musiałem to trzy razy przeczytać bo oczom nie wierzę. Wypuszczanie na szlak zajęty. Byłoby to możliwe, gdyby było możliwe ustawienie ostatniego semafora SBL na stój, ale... no nie jest i nie będzie to możliwe, więc w konsekwencji jest to wypuszczanie na szlak zajęty. Gratuluję postawy, która jest dość mocno krótkowzroczna. Co będzie jeżeli nagle dyżurny wyskoczy z najpiękniejszą formułką świata, czyli "O godzinie gg:mm zamykam tor... i tak dalej, sratatata (nawet są takie pieczątki, jakby ktoś miał - odkupię). Powiedzmy Na Szlaku 3 pociągi i... idą na dzień dobry 3 rozkazy na unieważnienie SBL i cofamy z prędkością 5 km/h do stacji.... Można też zmienić rozkład... ale nie uważam to za stosowne... zresztą zmiana rozkładów bez zgody mechanika... jest karygodna i powinna być zakazana (a nie jest).

Cytuj
dwa dni temu wszedłem na DR na Aleksandrowie Kujawskim, który odkurzyłem prawie po roku i który jest reaktywowany i przystosowywany do pracy z SCS i z SPK. Stacja specyficzna coś na kształt blaszek i z możliwością wyjechania na jednotor tylko z części osobowej z peronami, z części towarowej się nie da. Dodatkowo tylko 2 krawędzie peronowe dostępne.

Zdecydowałem początkowo normalnie otwierać spawny. I tu mnie przerosło. Nie dość że prawie mnie koledzy DR zajechali pociągami to jeszcze generowanie RJ w obecnym SWDR właściwie ręcznie mnie wykończyło.

~ CM Trichlor

Nie każdy układ stacyjny ma rozległe możliwości spawnowe i nie mogę się nie zgodzić, że robienie RJ jest dość mocno uciążliwe. Ale temat spawnów to temat rzeka na osobny post, którego pisanie mi zajmie pewnie dobre dwie-trzy godziny. Uproszczona wersja mojej opinii - otwierać jeżeli układ na to pozwala, jeżeli nie - częściowo blokować bądź zamykać całkowicie jeżeli spawny są jakimś żartem.

Cytuj
Wspomniana została aktualka. No właśnie, wprowadzić ją jak najszybciej, czyli uparli się i od grudnia katują wielką paczkę. Po ki wał? Jest poprawka optymalizacji i paczka poprawek do działania masy rzeczy w symulatorze. Jest generator składów napisany przez Aresa. To są rzeczy, które działają, są gotowe do wprowadzenia. Błędy w mechanice i działaniu taboru możecie sobie łapać, przyjdzie czas to wrzucić paczkę lokomotyw czy nowych EZT. Chcą zrobić wszystko na raz opóźniają wdrożenie rozwiązania problemów, które dziś są palące, a ich rozwiązanie gotowe czeka na półce i się kurzy. Raz na kilka miesięcy to nie jest wielki problem coś wrzucić, tymczasem prace trwają od jesieni. Przyznajcie się kolorowi, WZIĘLIŚCIE ZBYT DUŻY KĘS BY GO PRZEŁKNĄĆ. Postawa "udławię się, ale pokażę że mogę" odbiła się czkawką wszystkim. Nazywajmy rzeczy po imieniu: markujecie jakieś działania naprawcze. Jest temat regulaminu. Wszyscy wiedzą, że jest nieskuteczny i źle skonstruowany, ale gawiedź się wykrzyczała, Katharsis z bani, kamienie nie polecą. Jest problem zgłoszony? Kilu zielonych w ciągu doby nawet odpisuje, że znaleźli i wyeliminowali źródło problemu w kodzie. Nic tylko przetestować i co jakiś czas zbiorczo wrzucać poprawki, stale ulepszać program. Od razu chcecie wprowadzić wszystko, to poczekajmy już na kompletną mapę Polski złożoną z tysiąca scenerii, każdy wagon odwzorowany, jaki jeździł po polskich torach i wszystko igiełka wyjdzie wiosną, wieczorem, 14tego maja 2056 roku. System nie wytrzymał, zbyt dużo słabych ogniw, które nie zostały naprawione na czas. Bajzel na stacjach wynika ze słabości programu i zespołu go nadzorującego.

~ Trepan
;

Tu musiałem zacytować aż cały post bo woła o pomstę do nieba. Wolę osobiście to, aby wyszła nowa wersja dopracowana jak żyletka, szczególnie patrząc na ogólny zewnętrzy hejt na Symulator. Wolę aby nowa wersja była jak żyletka i zamknęła co niektórym usta, dlatego wstrzymajmy się. Nie zmienia to jednak faktu, że administracja powinna wystawić konkretną datę wyjścia nowej wersji, ogłosić ją publicznie i trzymać się jej (ewentualnie jak będzie trzeba  - przełożyć).

+ Na koniec kilka wzajemnych ataków ad personam, które mam nadzieję zostaną ukarane - bo namiętnie uwielbiam je zgłaszać.

Cytuj
Wojtas:

Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii.

Cytuj
Stasu29011

Że co? Na Białobrzegu?
Po twym wpisie będę Cię miał na oku...

Cytuj
Wojtas:

Pilnuj swoich dyżurów bo ja się w twoje dyżurowanie nie wtrącam. Sytuacja o której wspomniałeś ma miejsce jak jeden pociąg tam jedzie i jest powiedzmy 1 w kolejce na Przemęt na Wl. Może nie osobę która nie słucha poleceń czy przewala S1 ale w ten sposób działam. Wysłanie towarowego z 40 wagonami ma ten sens że ja zapowiem na Przemęt i zanim on się przetoczy ze stacji po zwrotkach i potem po SBL to zajmie to 10 minut. A tak jest szybciej.

Cytuj
Wojtas część dalsza:

To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.

Cytuj
Stasiu29011

Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Oczywiście stoję po stronie Stasia, gdyż widzę że zna on znacznie lepiej przepisy, co pokazały już wcześniejsze przygodny z oboma dyżurnymi, pomimo tego, że bardzo lubię Wojtasa, ale musi on na umiejętnościami dyżurowania popracować.

Dla tych co dotarli tutaj: Szanuję i podziwiam, mi by się tego nie chciało czytać   ;) (zresztą w celu wyłapania błędów już musiałem to zrobić)







Offline TowarowyPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 98
  • Siła reputacji: 140
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
  • Dyżurny Ruchu
  • Distance Travelled: 1275 km
  • Trains Routed: 1073
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #34 dnia: 16 Kwiecień 2018, 19:43:58 »
Skoro  w tym  symku  siedzę  juz  od bitych  2 lat to się  wypowiem.  Przy obecnym  sajgonie  ,a mam tu na myśli  Napływ L-ej, brak  blokad, godzin +automatycznego  generowania  rj.  No i do tego  dochodzi  mała  ilość dużych  sceneri  jak Tomaszów, Szymanki, Wrocław  itp.  Więc  trochę  tego  jest. ..

Offline Wojtas

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 224
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
  • Distance Travelled: 12998 km
  • Trains Routed: 2651
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #35 dnia: 16 Kwiecień 2018, 21:51:33 »
Ugu

tylko ja nie pamiętam kiedy miałem korek/sajgon/zator na BB. Może z powodu "małych" umiejętności dyżurowania o których wspominasz. Pozatym na BB można ustawić na SBL ostatni semafor wyjazdowy na "Stój". No i dochodzi wyprawianie w odpowiedniej kolejności. Ekspresy, Pośpiechy, Osobowe i NA KOŃCU Towary.
Miała powstać sceneria LCS Jezioraki - dwa dwutory z SBL, 140 i 120 km/h oraz fajny jednotor. - PRACE WSTRZYMANE.

Offline Ugulele

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 318
  • Ugulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezesUgulele prezes
  • Distance Travelled: 8220 km
  • Trains Routed: 2037
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #36 dnia: 16 Kwiecień 2018, 22:10:39 »
Powiedziałem już wyżej - Cenię i szanuję się, że się nie zapychasz, ale nie pochwalam metod, które do tego prowadzą, czyli wynik mojej opinii wedle wszelkich praw logiki musi być również negatywny, bo o ile szybkie zapowiadanie to właściwa cecha dobrego dyżurnego to już na przykład no nie mogę tego wysyłania. Ponad to - nie powiedziałem, że Twoje umiejętności dyżurowania są "małe", tylko że są w nich uchybienia nad którymi warto pracować. Co z tym zrobisz to już Twoja sprawa.

Offline Wojtas

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 224
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
  • Distance Travelled: 12998 km
  • Trains Routed: 2651
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #37 dnia: 16 Kwiecień 2018, 22:17:53 »
Widzisz ja powiedziałem o tym głośno a znam dwóch innych dyżurnych którzy tez tak czasem robią. I nie nie wymienię nicków bo nie bawię się w podp...dziekanie innych. A mówię to z autopsji bo sam takiego doświadczyłem jako mechanik.

Temat ogólnie do zamknięcia bo nie służy niczemu poza nabijaniem postów. Dekalog wad napisał Drozda. A jak Stasiu chce zapowiedzi wg wzoru w Ir-1 to będę mu tak zapowiadał tylko niech się domyśla na który szlak chce wysyłać do niego pociągi.
Miała powstać sceneria LCS Jezioraki - dwa dwutory z SBL, 140 i 120 km/h oraz fajny jednotor. - PRACE WSTRZYMANE.

Offline IC_MajorWcislo

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 136
  • IC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezesIC_MajorWcislo prezes
  • [IC/101] Członek Rady Nadzorczej
  • Distance Travelled: 4697 km
  • Trains Routed: 1023
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #38 dnia: 16 Kwiecień 2018, 22:43:57 »
Ciężko na Białobrzegu zaklepać drogę wylotową z Wr, jak się tam jedzie 10 minut. A tak nic nie stoi.
PKP Intercity. Zakład Centralny. O. Olszynka Grochowska.
Członek Rady Nadzorczej MajorWcisło, Biuro Dyspozytury i Realizacji Przewozów.
ArmA 3 Roleplay Community - www.amityrp.pl

Offline Wojtas

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 224
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
  • Distance Travelled: 12998 km
  • Trains Routed: 2651
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #39 dnia: 16 Kwiecień 2018, 23:03:32 »
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.



Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Nie będę pisał skargi ale mam świadka na to. Bo raz czy 2 razy w ten sposób ci zapowiadałem pociąg i twierdziłeś że jest to zły sposób. Potem przyszedł inny dyżurny i ja z chyba adam15a odegraliśmy scenę:
Było to w stylu:
-Skrzynki do Wielichowa.
-Zgłaszam.
-Czy szlak Mk dla pociągu 1234 jest wolny?
-Wolny zapraszam/1 w kolejce.
-Ok wysyłam/Dobra to czekam na powiadomienie o wolnym szlaku.
-Zgłoszę gdy Mk będzie wolny dla 1234.

Dlatego dobra jak takie zapowiadanie jest niedobre to od dziś wyjątkowo dla Ciebie będę zapowiadał zgodnie z Instrukcją IR-1 czyli "Białobrzeg, Wojtas. Czy droga dla pociągu 1234 jest wolna?" No i jeśli to nie będzie pasowało to nie wiem co dogodzi.
Miała powstać sceneria LCS Jezioraki - dwa dwutory z SBL, 140 i 120 km/h oraz fajny jednotor. - PRACE WSTRZYMANE.

Offline Orzeł

  • User
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 19
  • Orzeł zwrotniczyOrzeł zwrotniczyOrzeł zwrotniczy
  • Distance Travelled: 4782 km
  • Trains Routed: 273
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Kwiecień 2018, 23:15:15 »
Recepta na rozładowanie sajgonu na stacji są proste po pierwsze dodanie godziny RJ jak i więcej scenerii które mogą pomóc w płynniejszym ruchu no to tak to będzie jak jest.
Po drugie zwiększenie wymagań na DR  po trzecie aby podnieś poziom mechaników należy wprowadzić należy wprowadzić następujące zmiany L do 850km.

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Siła reputacji: 118
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • "Służbista" ~ użytkownicy TS
  • Distance Travelled: 6402 km
  • Trains Routed: 926
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Kwiecień 2018, 23:34:57 »
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.



Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Nie będę pisał skargi ale mam świadka na to. Bo raz czy 2 razy w ten sposób ci zapowiadałem pociąg i twierdziłeś że jest to zły sposób. Potem przyszedł inny dyżurny i ja z chyba adam15a odegraliśmy scenę:
Było to w stylu:
-Skrzynki do Wielichowa.
-Zgłaszam.
-Czy szlak Mk dla pociągu 1234 jest wolny?
-Wolny zapraszam/1 w kolejce.
-Ok wysyłam/Dobra to czekam na powiadomienie o wolnym szlaku.
-Zgłoszę gdy Mk będzie wolny dla 1234.

Dlatego dobra jak takie zapowiadanie jest niedobre to od dziś wyjątkowo dla Ciebie będę zapowiadał zgodnie z Instrukcją IR-1 czyli "Białobrzeg, Wojtas. Czy droga dla pociągu 1234 jest wolna?" No i jeśli to nie będzie pasowało to nie wiem co dogodzi.

Przestań zmyślać.


Po pierwsze, nie ty zapowiadałeś "raz czy 2 razy". To kłamstwo wystarczy, aby podważyć wiarygodność wszystkich twoich pozostałych argumentów.

Po drugie, pociąg został zapowiedziany w sposób "wysyłam ci XYZ". W drugim podejściu byla próba "szlak ABC dla XYZ" - również się nie powiodła z wiadomych względów.

Po trzecie, po waszej "scence" ze strony dyżurnego padły słowa, skierowane do Was, "tak właśnie zapowiadam". Wiemy, że te słowa nie były niczym innym, niż próbą manipulacji "patrzcie, jestem lepszy od niego, podziwiajcie mnie!". Czyżby jej podłożem były problemy z poczuciem własnej wartości?

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 23:44:33


Ugu

tylko ja nie pamiętam kiedy miałem korek/sajgon/zator na BB. Może z powodu "małych" umiejętności dyżurowania o których wspominasz. Pozatym na BB można ustawić na SBL ostatni semafor wyjazdowy na "Stój". No i dochodzi wyprawianie w odpowiedniej kolejności. Ekspresy, Pośpiechy, Osobowe i NA KOŃCU Towary.

Co to jest według Ciebie "ostatni semafor wyjazdowy na SBL" i co ci da nastawienie na nim sygnału "Stój"? Nie czasem kompletnie nic?
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2018, 23:44:33 wysłana przez stasiu29011 »
Na życzenie na PW przeprowadzę szkolenie z prowadzenia ruchu kolejowego.
12 202 kHz

Offline Ares28

  • Zasłużony
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 455
  • Siła reputacji: 398
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 6052 km
  • Trains Routed: 2595
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Kwiecień 2018, 23:55:45 »
Co to jest według Ciebie "ostatni semafor wyjazdowy na SBL" i co ci da nastawienie na nim sygnału "Stój"? Nie czasem kompletnie nic?

Może mu chodzi o to, żeby mimo zajętego szlaku wysyłać pociąg na SBL, ale ustawić ostatni semafor na S1. Ino może gamonie się zatrzymają i będą kwitnąc na przed takim semaforem, ale bardziej doświadczony mechanik tylko poda Rp1 i rusza w dalszą drogę ;) I nagle mamy wypuszczony pociąg na zajęty...

Offline _l0stfake7

  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 0
  • _l0stfake7 nic
  • Distance Travelled: 3426 km
  • Trains Routed: 49
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Kwiecień 2018, 02:01:38 »
Wspomniana została aktualka. No właśnie, wprowadzić ją jak najszybciej, czyli uparli się i od grudnia katują wielką paczkę. Po ki wał? Jest poprawka optymalizacji i paczka poprawek do działania masy rzeczy w symulatorze. Jest generator składów napisany przez Aresa. To są rzeczy, które działają, są gotowe do wprowadzenia. Błędy w mechanice i działaniu taboru możecie sobie łapać, przyjdzie czas to wrzucić paczkę lokomotyw czy nowych EZT. Chcą zrobić wszystko na raz opóźniają wdrożenie rozwiązania problemów, które dziś są palące, a ich rozwiązanie gotowe czeka na półce i się kurzy. Raz na kilka miesięcy to nie jest wielki problem coś wrzucić, tymczasem prace trwają od jesieni. Przyznajcie się kolorowi, WZIĘLIŚCIE ZBYT DUŻY KĘS BY GO PRZEŁKNĄĆ. Postawa "udławię się, ale pokażę że mogę" odbiła się czkawką wszystkim. Nazywajmy rzeczy po imieniu: markujecie jakieś działania naprawcze. Jest temat regulaminu. Wszyscy wiedzą, że jest nieskuteczny i źle skonstruowany, ale gawiedź się wykrzyczała, Katharsis z bani, kamienie nie polecą. Jest problem zgłoszony? Kilu zielonych w ciągu doby nawet odpisuje, że znaleźli i wyeliminowali źródło problemu w kodzie. Nic tylko przetestować i co jakiś czas zbiorczo wrzucać poprawki, stale ulepszać program. Od razu chcecie wprowadzić wszystko, to poczekajmy już na kompletną mapę Polski złożoną z tysiąca scenerii, każdy wagon odwzorowany, jaki jeździł po polskich torach i wszystko igiełka wyjdzie wiosną, wieczorem, 14tego maja 2056 roku. System nie wytrzymał, zbyt dużo słabych ogniw, które nie zostały naprawione na czas. Bajzel na stacjach wynika ze słabości programu i zespołu go nadzorującego.
Niestety muszę Ciebie wyprowadzić z Twojej idyllicznej wizji odnośnie wydania nowych wersji symulatora. To nie jest tak, że to co zostało naprawione lub jest nowe możemy sobie po prostu wydać, ponieważ pomiędzy wieloma modułami symulatora panują nierozerwalne zależności, które muszą być po każdej ze stron gotowe i działające. My też chcielibyśmy jak najszybciej wydać nową wersję, jednak musimy ukończyć prace nad kilkoma ważnymi aspektami symulatora takimi jak poprawki networkingu, nowe api czy masa drobnych zgłoszeń dotyczących modeli, edytora, obsługi pojazdów itd... Dzięki temu następne wydania będą wdrażane z częstotliwością co najmniej jednego na kwartał. Wszystkie kwestie o których piszesz typu regulamin i które porusza ten wątek czekają na swoją kolej do opracowania lub są już uregulowane ale nieopublikowane. Mimo tego, że nie jestem w żaden sposób zobligowany do informowania o postępach nad rozwojem symulatora to pokażę screen z naszej wewnętrznej platformy gitlab

Wynika z niego, że zdołaliśmy do tej pory zamknąć/ukończyć 125 ticketów a kolejnych 17 jest w trakcie prac a zatem można wywnioskować z tego, że jesteśmy całkiem blisko wyznaczonego celu. Podsumowując moją wypowiedź chciałbym, żebyś uzbroił się w cierpliwość i więcej nie snuł takich głupich teorii jakie wypisałeś w swojej wypowiedzi bo są one co najmniej krzywdzące w stosunku do wielu osób, które poświęcają codziennie na ten projekt swój prywatny, wolny czas.

Offline Wojtas

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Siła reputacji: 224
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
  • Distance Travelled: 12998 km
  • Trains Routed: 2651
Odp: Sajgon na stacjach
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Kwiecień 2018, 02:21:21 »
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.



Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Nie będę pisał skargi ale mam świadka na to. Bo raz czy 2 razy w ten sposób ci zapowiadałem pociąg i twierdziłeś że jest to zły sposób. Potem przyszedł inny dyżurny i ja z chyba adam15a odegraliśmy scenę:
Było to w stylu:
-Skrzynki do Wielichowa.
-Zgłaszam.
-Czy szlak Mk dla pociągu 1234 jest wolny?
-Wolny zapraszam/1 w kolejce.
-Ok wysyłam/Dobra to czekam na powiadomienie o wolnym szlaku.
-Zgłoszę gdy Mk będzie wolny dla 1234.

Dlatego dobra jak takie zapowiadanie jest niedobre to od dziś wyjątkowo dla Ciebie będę zapowiadał zgodnie z Instrukcją IR-1 czyli "Białobrzeg, Wojtas. Czy droga dla pociągu 1234 jest wolna?" No i jeśli to nie będzie pasowało to nie wiem co dogodzi.

Przestań zmyślać.


Po pierwsze, nie ty zapowiadałeś "raz czy 2 razy". To kłamstwo wystarczy, aby podważyć wiarygodność wszystkich twoich pozostałych argumentów.

Po drugie, pociąg został zapowiedziany w sposób "wysyłam ci XYZ". W drugim podejściu byla próba "szlak ABC dla XYZ" - również się nie powiodła z wiadomych względów.

Po trzecie, po waszej "scence" ze strony dyżurnego padły słowa, skierowane do Was, "tak właśnie zapowiadam". Wiemy, że te słowa nie były niczym innym, niż próbą manipulacji "patrzcie, jestem lepszy od niego, podziwiajcie mnie!". Czyżby jej podłożem były problemy z poczuciem własnej wartości?

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 23:44:33


Ugu

tylko ja nie pamiętam kiedy miałem korek/sajgon/zator na BB. Może z powodu "małych" umiejętności dyżurowania o których wspominasz. Pozatym na BB można ustawić na SBL ostatni semafor wyjazdowy na "Stój". No i dochodzi wyprawianie w odpowiedniej kolejności. Ekspresy, Pośpiechy, Osobowe i NA KOŃCU Towary.

Co to jest według Ciebie "ostatni semafor wyjazdowy na SBL" i co ci da nastawienie na nim sygnału "Stój"? Nie czasem kompletnie nic?

Ja raz miałem pociąg do twojej scenerii. Byłeś wtedy jeśli dobrze pamiętam na AZPB czy jak to się nazywa. Jakaś "bocznica szlakowa" czy coś w tym stylu. Zapytałem raz "Czy droga na szlak XY dla pociągu 1234 jest wolna?" to dostałem w odpowiedzi że "zła zapowiedź" ale nie dowiedziałem się jaka ma być poprawna itd. Ponowiłem pytanie o szlak i dostałem tą samą odpowiedź (którą każdy z innych dyżurnych przyjąłby bez zawahania co spotkało się z identyczną odpowiedzią. Więc wtedy postanowiłem zmienić rozkład bo inaczej co miałem zrobić. Nigdy nie zapowiadam w stylu "Wysyłam na ABC pociąg 1234." Robię tak (zresztą jak większość dyżurnych) w przypadku SBL bo gdy zadajesz pytanie to każdy dyżurny siedzący na stacji z SBLką wjazdową odpowie "Wysyłaj." albo "zajęte przez Samoczynną Blokadę Liniową" lub "Po prostu zapowiadaj bo to jest SBL". Co do wysyłania na SBL z poinformowaniem mechanika że nie wyjeżdża ze scenerii tylko czeka pod semaforem wyjazdowym to nie zdarzyło mi się nigdy żeby ktoś uciekł sobie ze scenerii. Nie robię tego w przypadku eLek które mają w nosie przepisy i polecenia tylko w przypadku doświadczonych użytkowników. Zapytaj się wszystkich ile razy wysłałem pociąg na "pałę", bez informacji, bez zapowiedzi czy pozwolenia. (pomijam przypadki gdy mnie rozłączyło a dany mechanik nie był na TS i tak pojechał). Więc drogi stasiu nie wmawiaj mi że źle dyżuruję bo nikt nie miał do mnie jeszcze żadnych poważnych uwag. Rozumiem że takie rzeczy nie przeszłyby na kolei w realu ale to jest symulator który działa inaczej niż w prawdziwym życiu. No chyba że od dnia dzisiejszego wprowadzamy stałe blokady pomiędzy wszystkimi stacjami wtedy będziemy mogli zapowiadać tak jak jest w Ir-1 i nie będzie korków i kolejek. A gdy będzie sytuacja gdy będę musiał zapowiedzieć do ciebie jakiś pociąg to wezmę sobie świadka, nagram to i zobaczymy czy to ja kłamię czy ty masz jakieś "swoje" wytyczne co do zapowiadania pociągów. Bo chore jest dla mnie że zaczynając od eLki a kończąc na doświadczonych użytkownikach typu Matz32 przyjmuje i akceptuje zapowiedzi w stylu:

"Chciałbym wysłać na RS pociąg 1313. Czy jest wolny?"
"Wielichowo mam do ciebie pociąg 1250 na SJ. Można wysyłać?"
"Przemęt czy szlak Pb dla 330330 jest wolny?"
Miała powstać sceneria LCS Jezioraki - dwa dwutory z SBL, 140 i 120 km/h oraz fajny jednotor. - PRACE WSTRZYMANE.