Autor Wątek: Idea/Pomysł: SBL a wyprawianie składów  (Przeczytany 2845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline The_Ozi

  • User
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 43
  • The_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchu
SBL a wyprawianie składów
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 13:25:59 »
Witam
Mam taki problem i pomysł na jego rozwiązanie
A dokładnie chodzi mi o SBL w SWDR ponieważ ja dyżurując na stacji np: Piaskowo to z przyjazdami jest ok i dyżurny z np; Blaszek wysyła skład na szlak za pomocą SZ
to ja wyprawiając skład do sceneri która nie ma SBL powoduje taki problem że muszę Uruchomić blokade Eap i automatycznie blokując sobie wyjazd dla innych składów bo nie mogę zblokować 1 szlaku z SBL dla dwóch szlaków bez SBL co trochę utrudnia życie i prowadzenie płynnego ruchu, może wydziwiam ale dodanie następujących rzeczy do SWDR:
1. Dodanie dla stacji z SBL opcji blokowania paru szlaków na raz (SBL przynajmniej by miała co robić)
2. Dodanie opcji dla stacji z szlakami 2 torowymi możliwości blokowania szlaku tylko na swojej scenerii i tutaj daje miej więcej opis jak to by mogło działać:

DR z stacji A która nie ma SBL chce wyprawić skład do stacji B która już SBL ma.
DR z stacji A wybiera szlak z Stacji B i klika połącz i WBL dyżurny z stacji B widzi na SWDR i na SCS listę z ile składów pojawi się na tym szlaku ( i tutaj dajmy ograniczenie max 3 scenerie zblokowane do jednego szlaku SBL) gdy pociąg przejedzie pierwszą tarczę SBl blokada na stacji A zostaje zerwana automatycznie.

plusy takie jak ktoś chce wyprawić skład do stacji B nie musi pytać DR o zgodę czy DR z stacji B nie musi tłumaczyć że ma SBL i niech DR stacji A podaje pociągowy wyjazd na SZ.
A i zarazem dodania tego do gry w regulaminie powinna się znaleść taka informacja: Gdy podczas wjazdu na scenerię wyświetli się informacja że inny skład blokuje tarczę SBL ma obowiązek zatrzymać się pod pierwszą tarczą SBL i czekać na połączenie ze scenerią.

Wiem może to trochę narusza przepisy ale nie mamy tutaj stałych połączeń między sceneriami a ruch jest duży

jeśli niektóre słowa nie pasują proszę nie bić tylko powiedzieć poprawię

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 724
  • Siła reputacji: 1468
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Kwietnia 2020, 13:49:20 »
Ile razy można ten sam temat powtarzać? TD2 NIE JEST obecnie przystosowany pod używanie SBL na szlakach zewnętrznych. Dyżurując na scenerii, która posiada SBL na szlaku zewnętrznym musisz zakładać blokadę do scenerii, które na swoim szlaku mają PBL. Aby usprawnić u Ciebie ruch musisz użyć dPo, gdy pociąg wjedzie u Ciebie na OSTATNI odstęp SBL (w stronę 'magicznego lasku'). Co prawda nie zawsze to działa, no ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz. Z tego co pamiętam, Ares zgłaszał już to na gitlabie. Co do wysyłania pociągów na Sygnał Zastępczy, "bo następna sceneria ma SBL" - kompletna bzdura i widzimu się dyżurnych ze scenerii z SBL. Dyżurny ma OBOWIĄZEK przyjąć blokadę od scenerii, która nie ma SBL, jeśli ta nie ma możliwości wyprawienia pociągu bez blokady. Takie puszczanie na Sz powinno być (według mnie oczywiście) karane.

Offline The_Ozi

  • User
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 43
  • The_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchuThe_Ozi starszy dyżurny ruchu
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwietnia 2020, 14:28:30 »
Dziękuje nie wiedziałem ale teraz już wiem, ale w związku z tym kiedy będzie to usprawnione lub czy jest w fazie działa nie ruszać?

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwietnia 2020, 17:35:00 »
Dodam tylko że wyjazd na SZ na SBL to 20km/h do pierwszego semafora wskazującego prawidłowy sygnał zezwalający
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline F4mouS

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 86
  • F4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezesF4mouS prezes
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Kwietnia 2020, 20:14:19 »
Chciał bym dodać jeszcze ze połączenie PBL-SBL ma to do siebie że jeśli dwa pociągi wyjadą w tym samym czasie z dwóch innych scenerii na szlak z SBL(nawet +/-3 minuty różnicy między nimi) może spowodować ze pojawia się na tym samym odcinku SBL w jednym czasie i dojdzie do wykolejenia. Od bardziej doświadczonych dyżurnych wiem, że pociągi powinny być wysyłane na sbl w odstępnie minimum 5 minut żeby było w miarę bezpiecznie, chociaż też mogę się mylić w tej kwestii. Sam nigdy nie przyjmuję w pociągów jednocześnie na szlak z SBL od scenerii z PBL, zależy mi na tym żeby ruch prowadzić najbezbieczniej jak to możliwe.

Offline MINO

  • User
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Siła reputacji: 273
  • MINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezesMINO prezes
  • 25896 gotów do odjazdu!
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Kwietnia 2020, 21:26:19 »
Dlatego ja gdy dyżuruje np. na scenerii Parzęczęwo ( która ma zarówno na SBk jak i ZWk  SBL ) wielokrotnie powtarzam aby jak ktoś wysyła skład PBL-SBL blokował szlak. Widziałem nawet kiedyś zalecenie Merila, który rozpatrując skargi mówił, aby na PBL-SBL blokować szlak. Niestety nawet takie łączenie szlaków PBL-SBL nie zawsze zmienia, bo gdy ktoś puszcza SBL-SBL w czasie kiedy ty masz blokade PBL-SBL to można się tylko modlić aby się na wjeździe nie zderzyły ( czasami te modlitwy zostają wysłuchane ;)

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwietnia 2020, 22:23:55 »
czasami te modlitwy zostają wysłuchane ;)

Z mojego doświadczenia wynika, że modlitwy wysłuchiwane są prawie zawsze. Za czasów SWDR3 jeździło sie zupełnie bez blokad i tez tragedii nie bylo. Teraz i tak jest lepsza sytuacja bo semafory sie synchronizują przed połączeniem, więc wcześniej wiemy czy trzeba hamować bo np jakiś towar wjechał. Mimo wszystko według mnie jak sie da założyć blokadę jadąc z PBL na SBL to trzeba ja założyć.

Offline mkwitowski

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 372
  • mkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezes
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Kwietnia 2020, 01:27:56 »
Pbl,Sbl działają optymalnie tutaj zawodzi czynnik ludzki. System swdr działa na sztywno i to w nim jest problem. Czasem między składami różnice wynoszą kilka przy opóźnieniu 2-3 minut inna sceneria może już mieć pociąg do wyprawienia. Co może powodować flustrację i chęć wysłania pociągu na sz bez blokady. Swdr nie przewiduje opcji spotkania się dwóch składów na szlaku chyba że są opóźnienia lub pomijanie pt ale to już czynnik ludzki zawodzi. Reasumując nikomu tu nie da się dogodzić albo zwiększamy margines błędu człowieka wprowadzając np 10 minutowe przerwy między składami by zminimalizować opóźnienia albo dodajemy dodatkowe odstępy sbl magicznego lasku. Ale możemy zastosować najprostszy sposób zautomatyzujmy td i niech komputery jadą za ludzi bo one mają mniejszy margines błędu (chyba) i jadą z maksymalną prędkością dostępną na szlaku. Bo gdy ktoś podaję analizę 120 km/ szlak jest na 140 km to swdr wie że skład będzie jechał 120 szlakiem i nie przewiduje jazdy mechanika 60 km/h. I zamiast jechać szlak 3 min jedzie 6 min a to jest czas w jakim skład powinien minąć wjazdowy a następna już może blokować, ale te 3 min powodują że następny skład wyjeżdża 3 min później i mechanizm się zapętla jęzeli składy nie jadą zgodnie z rj

Offline Sarrus

  • Weteran
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 18
  • Sarrus zwrotniczySarrus zwrotniczySarrus zwrotniczy
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Kwietnia 2020, 14:07:25 »
Za czasów SWDR3 jeździło sie zupełnie bez blokad i tez tragedii nie bylo.

Zapomniałeś dodać że było obowiązkowe TZP.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Kwietnia 2020, 17:12:58 »
Chyba kolejna osoba która nie rozumie co to jest TZP. Przecież przy SWDR3 ani nie było obowiązku informowania o tym, że pociąg odjechał, ani obowiązku informowania o tym że pociąg do nas przyjechał.

Offline Sarrus

  • Weteran
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 18
  • Sarrus zwrotniczySarrus zwrotniczySarrus zwrotniczy
Odp: SBL a wyprawianie składów
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia 2020, 13:53:16 »
Wiem co to TZP i faktycznie to nie było to. Należało pytać o pozwolenie telefonicznie (TS3) zanim się puściło pociąg również na dwutorach.