Autor Wątek: Talk/Rozmowa: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.  (Przeczytany 4703 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Igoreq

  • User
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 76
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • iusfgrwygfyuwhbfshjfurhrughjrfhgqueyrfuhsyfyfthyui
  • Distance Travelled: 1986 km
  • Trains Routed: 1068
SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« dnia: 18 Listopada 2019, 20:32:00 »
Witam. Ostatnio dyzurujac na stacji Arkadia Zdrój 2012 wyprawialam po szlaku MA pociąg do stacji Piaskowo po szlaku z SBLką. Gdy założyłam blokadę i strzałka "Przestała Migac" Nastawiłam przebieg dla tego pociągu.Gdy pociąg  był w lasku  poinformowałam Piaskowo o tym ze pociąg wyjechał, a po chwili otrzymałam powiadomienie od DR z Ps o tym, że "Powinnam zapowiedzieć pociąg i dzięki mojemu rozumowaniu prawie pociagi w siebje wjechały" Kto w tej sytuacji mial racje? Tamten dyżurny nie zna SBL czy ja nie znam zasad? Z gory dzieki za odpowiedź.

Offline PannOlejj

  • User
  • Wiadomości: 50
  • Siła reputacji: 76
  • PannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezesPannOlejj prezes
  • ,,Sobie prawdę rzecz - najwspanialsza prawda''
  • Distance Travelled: 9822 km
  • Trains Routed: 170
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopada 2019, 20:44:19 »
Blokada była, w dodatku wysyłasz na SBL. Pan z Piaskowa dał ciała.

Online Sheken

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Siła reputacji: 72
  • Sheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezes
  • "Po drugiej stronie chmur zawsze jest czyste niebo
  • Distance Travelled: 2346 km
  • Trains Routed: 724
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2019, 21:37:00 »
Witam

Szlak MA na Arkadii 2012 jest 2-torowy , co oznacza że nie musisz zapowiadać poszczególnych pociągów . Inna sytuacja jest z 1 -torem tutaj już musisz zapowiadać pociągi . Wszystko wskazuje na to że dyżurny z Piaskowa nie zna regulaminu symulatora oraz przepisów realnych Ir-2 .

 Blokadę musisz zakładać na każdy wyprawiany pociąg . Chyba że uzgodnisz z Dyżurnym że nie trzeba zakładać blokady . Jeżeli zaakceptował blokadę na szlak w Piaskowie to powinnien wiedzieć co do niego jedzie . Pod każdą blokadą jest napisane z jakiej scenerii jedzie ten pociąg , wychodzi na to że się zagapił i pomylił pociągi . Skoro 2 graczy mogło się zderzyć( tak napisał we wiadomości) to pewnie ktoś jescze popełnił błąd , bo wysłał pociąg na zajety szlak :P Lub znowu zgodził się na inny pociąg i przeoczył blokadę , pisać tutaj bajek bym mógł setki...  Ale napewno to nie twoja wina :)

Pozdrawiam , i dziekuję za przeczytanie tych wypocin ;)

Online Igoreq

  • User
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 76
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • iusfgrwygfyuwhbfshjfurhrughjrfhgqueyrfuhsyfyfthyui
  • Distance Travelled: 1986 km
  • Trains Routed: 1068
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2019, 21:42:50 »
Witam

Szlak MA na Arkadii 2012 jest 2-torowy , co oznacza że nie musisz zapowiadać poszczególnych pociągów . Inna sytuacja jest z 1 -torem tutaj już musisz zapowiadać pociągi . Wszystko wskazuje na to że dyżurny z Piaskowa nie zna regulaminu symulatora oraz przepisów realnych Ir-2 .

 Blokadę musisz zakładać na każdy wyprawiany pociąg . Chyba że uzgodnisz z Dyżurnym że nie trzeba zakładać blokady . Jeżeli zaakceptował blokadę na szlak w Piaskowie to powinnien wiedzieć co do niego jedzie . Pod każdą blokadą jest napisane z jakiej scenerii jedzie ten pociąg , wychodzi na to że się zagapił i pomylił pociągi . Skoro 2 graczy mogło się zderzyć( tak napisał we wiadomości) to pewnie ktoś jescze popełnił błąd , bo wysłał pociąg na zajety szlak :P Lub znowu zgodził się na inny pociąg i przeoczył blokadę , pisać tutaj bajek bym mógł setki...  Ale napewno to nie twoja wina :)

Pozdrawiam , i dziekuję za przeczytanie tych wypocin ;)
Ja wiem. On miał SBL, wiem że na jednotorach trzeba zapowiada ale na dwutorach nie, tym bardziej na SBL...

Offline Pepsi2026

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 346
  • Siła reputacji: 494
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Kiedyś to było...a nie...kiedyś to mnie nie bylo..
  • Distance Travelled: 3805 km
  • Trains Routed: 9038
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2019, 21:58:45 »
Co z tego, że przy blokadzie w SWDR4 jest numer pociągu, skoro często pokazuje on inny numer pociągu? Trzeba wiedzieć jak poprawnie obsługiwać blokadę i kiedy ją zakładać. Na szlaki dwutorowe zalecam zakładać dwie minuty przed planową godziną odjazdu pociągu. Co do informowania o odjeździe pociągu najlepiej jest poinformować, gdy pociąg ruszy, oraz wpisać godzinę do SWDR4. Na przykład "Pociąg 65103 odjechał na szlak Ki o 21:50". W ten sposób dyżurny z posterunku "obok" będzie wiedział, o której mniej więcej może spodziewać się przyjazdu danego pociągu. Jeśli natomiast chcemy wysłać pociąg przed czasem to pierw należy się zapytać o zgodę, "Czy szlak Ki dla pociągu 687432 jest wolny przed czasem?". Jeśli dyżurny z następnej scenerii da zgodę na wyprawienie takiego pociągu przed czasem zakładamy blokadę. Obowiązkowo należy wpisać RZECZYWISTY odjazd pociągu do SWDR4, po to, by umożliwić przyjazd innemu użytkownikowi w tym czasie. Gdy pociąg ruszy najlepiej od razu powiadomić, że dany pociąg odjechał o tej j tej godzinie na taki szlak. Sytuacja z jednotorem jest jasna z tego co zrozumiałem.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji. Coś tam dłubie przy TeDekowej wiki. Jak poprawnie napisać skargę? Regulamin dotyczy każdego.

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 360
  • Siła reputacji: 143
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3610 km
  • Trains Routed: 1389
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2019, 22:19:54 »
Na ekranie logowania na pięknym zielonym tle jest fajny link do obrazka z zasadami, jakich należy przestrzegać, aby wszystkim dobrze się pracowało: https://img.uetam.pl/images/2018/11/24/Untitled-Diagram-3.png

Niestety, co smutne, ostatnimi czasy coraz mniej ludzi przestrzega zapisu umieszczonego na samym dole, umyślnie przez kogoś zapisanego grubszym drukiem. A zapis ten naprawdę ułatwia życie innym dyżurnym.

P.S. Powiadomienie takie należy napisać, kiedy pociąg wyjedzie ze stacji, a nie jest już w lasku.
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Online Sheken

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Siła reputacji: 72
  • Sheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezes
  • "Po drugiej stronie chmur zawsze jest czyste niebo
  • Distance Travelled: 2346 km
  • Trains Routed: 724
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopada 2019, 22:50:08 »
Na ekranie logowania na pięknym zielonym tle jest fajny link do obrazka z zasadami, jakich należy przestrzegać, aby wszystkim dobrze się pracowało: https://img.uetam.pl/images/2018/11/24/Untitled-Diagram-3.png

Niestety, co smutne, ostatnimi czasy coraz mniej ludzi przestrzega zapisu umieszczonego na samym dole, umyślnie przez kogoś zapisanego grubszym drukiem. A zapis ten naprawdę ułatwia życie innym dyżurnym.

P.S. Powiadomienie takie należy napisać, kiedy pociąg wyjedzie ze stacji, a nie jest już w lasku.

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu będzie wstawienie tego schematu prosto do symulatora . Przed każdą L-ką ( 1 wejściem) powinien być wyświetlany samouczek który nawiązywał by do prawidłowego wyprawienia pociągów lub w opcjach zakładka " Samouczek" i pod punkty np.
- Jak prawidłowo wyprawić pociąg ( Po kliknięciu ten o to schemat )

 Teoretycznie każda L-ka uczy się praktyką , iż ta nie czyta  poradników w Td2 .(Bo po co ? ) Zresztą zdarza się to nie tylko L-ką .TD-eku jest to dość powszechny problem ...  Zwłaszcza tym L-ką którym przyszło na myśl pograć w "ciapciągi"  Więc tak jak mówisz ,trzeba coś z tym zrobić i umilić pracę Dr ale także maszynistów.   Nie chcę żeby nowe osoby mnie źle zinterpretowały , no ale niekiedy można dostać zawału :)
                                                                                                                                                                                                                                         Pozdrawiam 

Offline kkac

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Siła reputacji: 80
  • kkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezes
  • Dobór naturalny każdego dosięgnie.
  • Distance Travelled: 2061 km
  • Trains Routed: 991
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2019, 23:34:00 »
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu będzie wstawienie tego schematu prosto do symulatora . Przed każdą L-ką ( 1 wejściem) powinien być wyświetlany samouczek który nawiązywał by do prawidłowego wyprawienia pociągów lub w opcjach zakładka " Samouczek" i pod punkty np.
- Jak prawidłowo wyprawić pociąg ( Po kliknięciu ten o to schemat )

 Teoretycznie każda L-ka uczy się praktyką , iż ta nie czyta  poradników w Td2 .(Bo po co ? ) Zresztą zdarza się to nie tylko L-ką .TD-eku jest to dość powszechny problem ...  Zwłaszcza tym L-ką którym przyszło na myśl pograć w "ciapciągi"  Więc tak jak mówisz ,trzeba coś z tym zrobić i umilić pracę Dr ale także maszynistów.   Nie chcę żeby nowe osoby mnie źle zinterpretowały , no ale niekiedy można dostać zawału :)
                                                                                                                                                                                                                                         Pozdrawiam

Gdy niedawno zaczynałem przygodę z TDkiem - bez żadnej wiedzy fachowej - pierwsze co zrobiłem, to przeczytałem poradniki. Jednak są one napisane miejscami - moim, i nie tylko moim zdaniem dosyć niejasno, oraz językiem fachowym, co skutecznie odstrasza świeżaków. Zwłaszcza takich bez wiedzy.

Później takie eLki z przeczytanym w połowie poradnikiem mechanika wchodzą i dostają kicka za nieznajomość reguł i (nie wprost) żargonu. Więcej motywacji do odinstalowania TD2 i przejścia na TS20 większości ludzi nie potrzeba.

Ja sam miałem na tyle samozaparcia, że po 5 kickach i wykolejeniach ogarnąłem tryb mazynisty, co dopiero pozwoliło mi wogóle zrozumieć poradniki DR - ktore wcześniej były jak po chińsku. I tak - tedeka nauczyłem się przez praktykę. Bez przeczytania poradników na pewno nie dotarłbym tu gdzie jestem teraz, lecz to praktyka i kilku życzliwych dyżurnych sprawiło, że symek nie wyleciał z dysku.

A co tyczy się praktyki informowania o odjazdach, to problemy ma z tym wielu doświadczonych DR, w stopniu nie mniejszym niż eLki. Na przykład, gdy wczoraj poinfornowałem pewnego DR lvl 12, którego z nicku wymieniać nie zamierzam, o odjeździe pociągu XYZ, w odpowiedzi dostałem ochrzan, żebym "wpisywał odjazdy w RJ (co oczywiście robiłem) i mu głowy nie zawracał, bo skarga poleci" :/

Wiele osób może się ze mną nie zgadzać, ale z moich spostrzeżeń wynika, że najwyższą jakością i kulturą pracy cechują się przeważnie gracze rang najwyższych, krwistoczerwonych, którzy na TDku zęby zjedli, oraz gracze rang niskich (3-4), którzy etap wpuszczania dwóch pociągów na czołowe mają już za sobą, a nadal w pamięci posiadają świeżo opanowane, przepisowe procedury.

Jestem otwarty na konstruktywną dyskusję.
Dziękuję za przeczytanie,
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2019, 23:36:29 wysłana przez kkac »
Wzajemny szacunek i chociaż krztyna empatii - to dla mnie podstawa. Ludzie inteligentni nie potrzebują regulaminów. Na konfrontacje z pozostałymi przewidziany jest System Skarg.

Radiostop jest po to, by go używać.

Online Igoreq

  • User
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 76
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • iusfgrwygfyuwhbfshjfurhrughjrfhgqueyrfuhsyfyfthyui
  • Distance Travelled: 1986 km
  • Trains Routed: 1068
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Listopada 2019, 07:52:22 »
Halo halo halo, ten schemat widziałam tyle razy że wymiotować mi się nim chce;)  A co do tego informowania to dzięki, a godzinę też wprowadziłam:)
Dziękuję za odpowiedzi!!!

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 360
  • Siła reputacji: 143
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3610 km
  • Trains Routed: 1389
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Listopada 2019, 08:19:06 »
A co tyczy się praktyki informowania o odjazdach, to problemy ma z tym wielu doświadczonych DR, w stopniu nie mniejszym niż eLki. Na przykład, gdy wczoraj poinfornowałem pewnego DR lvl 12, którego z nicku wymieniać nie zamierzam, o odjeździe pociągu XYZ, w odpowiedzi dostałem ochrzan, żebym "wpisywał odjazdy w RJ (co oczywiście robiłem) i mu głowy nie zawracał, bo skarga poleci" :/

A to niech sobie pisze tę skargę... Chociaż to Ty powinieneś napisać na niego za niestosowanie się do zasad. Masz rację, pisząc wcześniej o niezapowiadaniu, czyli niepodawaniu godziny odjazdu, miałem na myśli właśnie tych "orłów", którzy rozumy wszystkie pozjadali widząc kolej z okna pociągu, a przecież z nich przykład biorą dopiero się uczący.
TEORETYCZNIE można by jeszcze zrozumieć kogoś, kto siedzi na wielkiej stacji z wieloma szlakami, typu Gdańsk na przykład, ale czasem taki "mistrzu" z wielkim level'em siedzi na zad...iu, a leniowi nie chce się poinformować o odjeździe, bo to ujma na honorze. Jeśli taka prosta czynność, to dla niektórych wielkie obciążenie, to może niech nie siadają na stację; inni chętnie z tego skorzystają.
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline Cesare

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 92
  • Cesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezes
  • Distance Travelled: 3203 km
  • Trains Routed: 975
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Stycznia 2020, 12:22:47 »
Pociągnę temat Igoreq i zadam może oczywiste pytania, ale chciałbym mieć tę kwestię w 100 % jasną. Dzisiaj siedząc na Łasku wyprawiałem pociąg na Parzeczewo (ZWk) czyli szlak z SBL, założyłem blokadę, i podobnie jak w przypadku Igoreq strzałka przestała migać. Tuz przed podaniem wyjazdu blokada została zerwana przez dużo bardziej doświadczonego DR w Parzęczewie i dostałem informacje, ze powinienem wiedzieć, że w Parzęczewie jest SBL wiec żadnych blokad, tylko informacja jaki pociąg jaki szlak i godzina.
Jak rozumiem instrukcja nie rozróżnia na jaki szlak wyprawiamy pociąg czy z SBL czy bez (mówimy oczywiście o dwutorach) i zasada jest taka sama czyli z założenia zawsze łączymy szlaki blokadą. Tym bardziej, że SBL w warunkach TD2 działa różnie. To gdzie jest błąd?  Czy uważacie, że należy każdorazowo uzgodnić z DR  który siedzi na szlaku z SBL jak mamy się zachować?

Pozdrawiam

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 53
  • Argeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnik
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 1597 km
  • Trains Routed: 618
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Stycznia 2020, 13:07:42 »
Ja robię tak, że wypytuję się dyżurnych siedzących na szlakach z sbl i pytam się, czy zakładać im blokadę. Jak nie chcą, to nie będę ich zakładać do momentu, aż tamten dyżurny nie pójdzie. Jak poprosi, to się dostosowuję. Polecam tak robić każdemu.
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.

Offline Sarrus

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Siła reputacji: 17
  • Sarrus zwrotniczySarrus zwrotniczySarrus zwrotniczy
  • Distance Travelled: 862 km
  • Trains Routed: 211
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Stycznia 2020, 15:16:46 »
Bez blokady nie można ułożyć przebiegu (dot. SCS i SPK). Więc co na SZ albo rozkaz pisemny bo DR sąsiedniego posterunku ma takie widzimisie? Coś tu chyba jest nie tak.

Offline Krzysiek11251

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 62
  • Krzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezes
  • Distance Travelled: 1954 km
  • Trains Routed: 746
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Stycznia 2020, 16:01:14 »
Nie do końca tak jest że nie można podać bez blokady. Jak masz szlak wyjazdowy z SBL to na spokojnie bez żadnych zastępczych podasz

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 53
  • Argeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnik
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 1597 km
  • Trains Routed: 618
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Stycznia 2020, 16:22:08 »
Nie do końca tak jest że nie można podać bez blokady. Jak masz szlak wyjazdowy z SBL to na spokojnie bez żadnych zastępczych podasz
Albo jeżeli masz wajchy urządzenia mechaniczne lub pokusisz się o prostą przeróbkę SCS-a.
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.