Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: Igoreq w 18 Listopada 2019, 20:32:00

Tytuł: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 18 Listopada 2019, 20:32:00
Witam. Ostatnio dyzurujac na stacji Arkadia Zdrój 2012 wyprawialam po szlaku MA pociąg do stacji Piaskowo po szlaku z SBLką. Gdy założyłam blokadę i strzałka "Przestała Migac" Nastawiłam przebieg dla tego pociągu.Gdy pociąg  był w lasku  poinformowałam Piaskowo o tym ze pociąg wyjechał, a po chwili otrzymałam powiadomienie od DR z Ps o tym, że "Powinnam zapowiedzieć pociąg i dzięki mojemu rozumowaniu prawie pociagi w siebje wjechały" Kto w tej sytuacji mial racje? Tamten dyżurny nie zna SBL czy ja nie znam zasad? Z gory dzieki za odpowiedź.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: PannOlejj w 18 Listopada 2019, 20:44:19
Blokada była, w dodatku wysyłasz na SBL. Pan z Piaskowa dał ciała.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Sheken w 18 Listopada 2019, 21:37:00
Witam

Szlak MA na Arkadii 2012 jest 2-torowy , co oznacza że nie musisz zapowiadać poszczególnych pociągów . Inna sytuacja jest z 1 -torem tutaj już musisz zapowiadać pociągi . Wszystko wskazuje na to że dyżurny z Piaskowa nie zna regulaminu symulatora oraz przepisów realnych Ir-2 .

 Blokadę musisz zakładać na każdy wyprawiany pociąg . Chyba że uzgodnisz z Dyżurnym że nie trzeba zakładać blokady . Jeżeli zaakceptował blokadę na szlak w Piaskowie to powinnien wiedzieć co do niego jedzie . Pod każdą blokadą jest napisane z jakiej scenerii jedzie ten pociąg , wychodzi na to że się zagapił i pomylił pociągi . Skoro 2 graczy mogło się zderzyć( tak napisał we wiadomości) to pewnie ktoś jescze popełnił błąd , bo wysłał pociąg na zajety szlak :P Lub znowu zgodził się na inny pociąg i przeoczył blokadę , pisać tutaj bajek bym mógł setki...  Ale napewno to nie twoja wina :)

Pozdrawiam , i dziekuję za przeczytanie tych wypocin ;)
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 18 Listopada 2019, 21:42:50
Witam

Szlak MA na Arkadii 2012 jest 2-torowy , co oznacza że nie musisz zapowiadać poszczególnych pociągów . Inna sytuacja jest z 1 -torem tutaj już musisz zapowiadać pociągi . Wszystko wskazuje na to że dyżurny z Piaskowa nie zna regulaminu symulatora oraz przepisów realnych Ir-2 .

 Blokadę musisz zakładać na każdy wyprawiany pociąg . Chyba że uzgodnisz z Dyżurnym że nie trzeba zakładać blokady . Jeżeli zaakceptował blokadę na szlak w Piaskowie to powinnien wiedzieć co do niego jedzie . Pod każdą blokadą jest napisane z jakiej scenerii jedzie ten pociąg , wychodzi na to że się zagapił i pomylił pociągi . Skoro 2 graczy mogło się zderzyć( tak napisał we wiadomości) to pewnie ktoś jescze popełnił błąd , bo wysłał pociąg na zajety szlak :P Lub znowu zgodził się na inny pociąg i przeoczył blokadę , pisać tutaj bajek bym mógł setki...  Ale napewno to nie twoja wina :)

Pozdrawiam , i dziekuję za przeczytanie tych wypocin ;)
Ja wiem. On miał SBL, wiem że na jednotorach trzeba zapowiada ale na dwutorach nie, tym bardziej na SBL...
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 18 Listopada 2019, 21:58:45
Co z tego, że przy blokadzie w SWDR4 jest numer pociągu, skoro często pokazuje on inny numer pociągu? Trzeba wiedzieć jak poprawnie obsługiwać blokadę i kiedy ją zakładać. Na szlaki dwutorowe zalecam zakładać dwie minuty przed planową godziną odjazdu pociągu. Co do informowania o odjeździe pociągu najlepiej jest poinformować, gdy pociąg ruszy, oraz wpisać godzinę do SWDR4. Na przykład "Pociąg 65103 odjechał na szlak Ki o 21:50". W ten sposób dyżurny z posterunku "obok" będzie wiedział, o której mniej więcej może spodziewać się przyjazdu danego pociągu. Jeśli natomiast chcemy wysłać pociąg przed czasem to pierw należy się zapytać o zgodę, "Czy szlak Ki dla pociągu 687432 jest wolny przed czasem?". Jeśli dyżurny z następnej scenerii da zgodę na wyprawienie takiego pociągu przed czasem zakładamy blokadę. Obowiązkowo należy wpisać RZECZYWISTY odjazd pociągu do SWDR4, po to, by umożliwić przyjazd innemu użytkownikowi w tym czasie. Gdy pociąg ruszy najlepiej od razu powiadomić, że dany pociąg odjechał o tej j tej godzinie na taki szlak. Sytuacja z jednotorem jest jasna z tego co zrozumiałem.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: chudya w 18 Listopada 2019, 22:19:54
Na ekranie logowania na pięknym zielonym tle jest fajny link do obrazka z zasadami, jakich należy przestrzegać, aby wszystkim dobrze się pracowało: https://img.uetam.pl/images/2018/11/24/Untitled-Diagram-3.png

Niestety, co smutne, ostatnimi czasy coraz mniej ludzi przestrzega zapisu umieszczonego na samym dole, umyślnie przez kogoś zapisanego grubszym drukiem. A zapis ten naprawdę ułatwia życie innym dyżurnym.

P.S. Powiadomienie takie należy napisać, kiedy pociąg wyjedzie ze stacji, a nie jest już w lasku.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Sheken w 18 Listopada 2019, 22:50:08
Na ekranie logowania na pięknym zielonym tle jest fajny link do obrazka z zasadami, jakich należy przestrzegać, aby wszystkim dobrze się pracowało: https://img.uetam.pl/images/2018/11/24/Untitled-Diagram-3.png

Niestety, co smutne, ostatnimi czasy coraz mniej ludzi przestrzega zapisu umieszczonego na samym dole, umyślnie przez kogoś zapisanego grubszym drukiem. A zapis ten naprawdę ułatwia życie innym dyżurnym.

P.S. Powiadomienie takie należy napisać, kiedy pociąg wyjedzie ze stacji, a nie jest już w lasku.

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu będzie wstawienie tego schematu prosto do symulatora . Przed każdą L-ką ( 1 wejściem) powinien być wyświetlany samouczek który nawiązywał by do prawidłowego wyprawienia pociągów lub w opcjach zakładka " Samouczek" i pod punkty np.
- Jak prawidłowo wyprawić pociąg ( Po kliknięciu ten o to schemat )

 Teoretycznie każda L-ka uczy się praktyką , iż ta nie czyta  poradników w Td2 .(Bo po co ? ) Zresztą zdarza się to nie tylko L-ką .TD-eku jest to dość powszechny problem ...  Zwłaszcza tym L-ką którym przyszło na myśl pograć w "ciapciągi"  Więc tak jak mówisz ,trzeba coś z tym zrobić i umilić pracę Dr ale także maszynistów.   Nie chcę żeby nowe osoby mnie źle zinterpretowały , no ale niekiedy można dostać zawału :)
                                                                                                                                                                                                                                         Pozdrawiam 
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: kkac w 18 Listopada 2019, 23:34:00
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu będzie wstawienie tego schematu prosto do symulatora . Przed każdą L-ką ( 1 wejściem) powinien być wyświetlany samouczek który nawiązywał by do prawidłowego wyprawienia pociągów lub w opcjach zakładka " Samouczek" i pod punkty np.
- Jak prawidłowo wyprawić pociąg ( Po kliknięciu ten o to schemat )

 Teoretycznie każda L-ka uczy się praktyką , iż ta nie czyta  poradników w Td2 .(Bo po co ? ) Zresztą zdarza się to nie tylko L-ką .TD-eku jest to dość powszechny problem ...  Zwłaszcza tym L-ką którym przyszło na myśl pograć w "ciapciągi"  Więc tak jak mówisz ,trzeba coś z tym zrobić i umilić pracę Dr ale także maszynistów.   Nie chcę żeby nowe osoby mnie źle zinterpretowały , no ale niekiedy można dostać zawału :)
                                                                                                                                                                                                                                         Pozdrawiam

Gdy niedawno zaczynałem przygodę z TDkiem - bez żadnej wiedzy fachowej - pierwsze co zrobiłem, to przeczytałem poradniki. Jednak są one napisane miejscami - moim, i nie tylko moim zdaniem dosyć niejasno, oraz językiem fachowym, co skutecznie odstrasza świeżaków. Zwłaszcza takich bez wiedzy.

Później takie eLki z przeczytanym w połowie poradnikiem mechanika wchodzą i dostają kicka za nieznajomość reguł i (nie wprost) żargonu. Więcej motywacji do odinstalowania TD2 i przejścia na TS20 większości ludzi nie potrzeba.

Ja sam miałem na tyle samozaparcia, że po 5 kickach i wykolejeniach ogarnąłem tryb mazynisty, co dopiero pozwoliło mi wogóle zrozumieć poradniki DR - ktore wcześniej były jak po chińsku. I tak - tedeka nauczyłem się przez praktykę. Bez przeczytania poradników na pewno nie dotarłbym tu gdzie jestem teraz, lecz to praktyka i kilku życzliwych dyżurnych sprawiło, że symek nie wyleciał z dysku.

A co tyczy się praktyki informowania o odjazdach, to problemy ma z tym wielu doświadczonych DR, w stopniu nie mniejszym niż eLki. Na przykład, gdy wczoraj poinfornowałem pewnego DR lvl 12, którego z nicku wymieniać nie zamierzam, o odjeździe pociągu XYZ, w odpowiedzi dostałem ochrzan, żebym "wpisywał odjazdy w RJ (co oczywiście robiłem) i mu głowy nie zawracał, bo skarga poleci" :/

Wiele osób może się ze mną nie zgadzać, ale z moich spostrzeżeń wynika, że najwyższą jakością i kulturą pracy cechują się przeważnie gracze rang najwyższych, krwistoczerwonych, którzy na TDku zęby zjedli, oraz gracze rang niskich (3-4), którzy etap wpuszczania dwóch pociągów na czołowe mają już za sobą, a nadal w pamięci posiadają świeżo opanowane, przepisowe procedury.

Jestem otwarty na konstruktywną dyskusję.
Dziękuję za przeczytanie,
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 19 Listopada 2019, 07:52:22
Halo halo halo, ten schemat widziałam tyle razy że wymiotować mi się nim chce;)  A co do tego informowania to dzięki, a godzinę też wprowadziłam:)
Dziękuję za odpowiedzi!!!
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: chudya w 19 Listopada 2019, 08:19:06
A co tyczy się praktyki informowania o odjazdach, to problemy ma z tym wielu doświadczonych DR, w stopniu nie mniejszym niż eLki. Na przykład, gdy wczoraj poinfornowałem pewnego DR lvl 12, którego z nicku wymieniać nie zamierzam, o odjeździe pociągu XYZ, w odpowiedzi dostałem ochrzan, żebym "wpisywał odjazdy w RJ (co oczywiście robiłem) i mu głowy nie zawracał, bo skarga poleci" :/

A to niech sobie pisze tę skargę... Chociaż to Ty powinieneś napisać na niego za niestosowanie się do zasad. Masz rację, pisząc wcześniej o niezapowiadaniu, czyli niepodawaniu godziny odjazdu, miałem na myśli właśnie tych "orłów", którzy rozumy wszystkie pozjadali widząc kolej z okna pociągu, a przecież z nich przykład biorą dopiero się uczący.
TEORETYCZNIE można by jeszcze zrozumieć kogoś, kto siedzi na wielkiej stacji z wieloma szlakami, typu Gdańsk na przykład, ale czasem taki "mistrzu" z wielkim level'em siedzi na zad...iu, a leniowi nie chce się poinformować o odjeździe, bo to ujma na honorze. Jeśli taka prosta czynność, to dla niektórych wielkie obciążenie, to może niech nie siadają na stację; inni chętnie z tego skorzystają.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Cesare w 14 Stycznia 2020, 12:22:47
Pociągnę temat Igoreq i zadam może oczywiste pytania, ale chciałbym mieć tę kwestię w 100 % jasną. Dzisiaj siedząc na Łasku wyprawiałem pociąg na Parzeczewo (ZWk) czyli szlak z SBL, założyłem blokadę, i podobnie jak w przypadku Igoreq strzałka przestała migać. Tuz przed podaniem wyjazdu blokada została zerwana przez dużo bardziej doświadczonego DR w Parzęczewie i dostałem informacje, ze powinienem wiedzieć, że w Parzęczewie jest SBL wiec żadnych blokad, tylko informacja jaki pociąg jaki szlak i godzina.
Jak rozumiem instrukcja nie rozróżnia na jaki szlak wyprawiamy pociąg czy z SBL czy bez (mówimy oczywiście o dwutorach) i zasada jest taka sama czyli z założenia zawsze łączymy szlaki blokadą. Tym bardziej, że SBL w warunkach TD2 działa różnie. To gdzie jest błąd?  Czy uważacie, że należy każdorazowo uzgodnić z DR  który siedzi na szlaku z SBL jak mamy się zachować?

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 14 Stycznia 2020, 13:07:42
Ja robię tak, że wypytuję się dyżurnych siedzących na szlakach z sbl i pytam się, czy zakładać im blokadę. Jak nie chcą, to nie będę ich zakładać do momentu, aż tamten dyżurny nie pójdzie. Jak poprosi, to się dostosowuję. Polecam tak robić każdemu.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Sarrus w 14 Stycznia 2020, 15:16:46
Bez blokady nie można ułożyć przebiegu (dot. SCS i SPK). Więc co na SZ albo rozkaz pisemny bo DR sąsiedniego posterunku ma takie widzimisie? Coś tu chyba jest nie tak.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek11251 w 14 Stycznia 2020, 16:01:14
Nie do końca tak jest że nie można podać bez blokady. Jak masz szlak wyjazdowy z SBL to na spokojnie bez żadnych zastępczych podasz
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 14 Stycznia 2020, 16:22:08
Nie do końca tak jest że nie można podać bez blokady. Jak masz szlak wyjazdowy z SBL to na spokojnie bez żadnych zastępczych podasz
Albo jeżeli masz wajchy urządzenia mechaniczne lub pokusisz się o prostą przeróbkę SCS-a.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: hulek w 14 Stycznia 2020, 16:25:53
Kiedy sceneria ma blokade PBL a wysylamy pociag na SBL a przebiegu nie mozemy ulozyc gdyz blokada jest w SCS lub SPK to zalaczamy blokade mimo iz wysylamy na szlak SBL, nastomiast jesli blokad nie mam dodanych w pulpitach wyzej podanych programow a wysylamy na SBL'ke to lepiej jest zapytac sie czy tylko poinformowac czy zakladac blokade. Chciaz i tak nie ma roznicy, bo nawet przy wysylaniu z PBL na SBL zakladajac blokade to i tak jest potem zrywana przez pociag, ktory przekroczy pierwszy semafor SBL tuz po wjedzie na scenerie, wiec bezpiecznstwo jest zachowane i nie spotkamy sie z sytuacja najechania skladu na tyl drugiego.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Cesare w 14 Stycznia 2020, 16:49:39
Kiedy sceneria ma blokade PBL a wysylamy pociag na SBL a przebiegu nie mozemy ulozyc gdyz blokada jest w SCS lub SPK to zalaczamy blokade mimo iz wysylamy na szlak SBL

No tak ale zasadą jest, ze blokada powinna być, ale jeśli się umówimy z DR na scenerii z SBL, że on nie chce blokady to puszczamy bez z informacją co jedzie kiedy i na co. Tylko, że w ten sposób mając SCS lub SPK jesteśmy zmuszeni do zastosowania innej opcji niż standardowy przebieg czyli Sz albo rozkaz. Przy mechanicznym sterowaniu raczej uda się ułożyć przebieg.
Z dzisiejszej mojej sytuacji wnikało, że to jest oczywiste, że na SBL nie ustawiamy blokad, a mi wydaje się, że tak można tylko po wspólnym uzgodnieniu tego przez DR-ów.

Czy mogę się nie zgodzić na puszczenie bez blokady mając u siebie SCS i wysyłając na SBL? Niby dlaczego mam być zmuszany do podawania Sz u siebie?
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: TajnyAgentUbezpieczeniowy w 14 Stycznia 2020, 17:01:39
Ogólnie z tego co wiem to jeżeli puszczamy skład na Sz, na szlak z SBL to obowiązująca prędkość do pierwszego semafora odstępowego wynosi 20km/h (w TD2 mało kto się do tego stosuje i chyba wie), a jeżeli na scenerii na której dyżurujemy jest długi szlak z PBL i podamy Sz, a na scenerie na którą wysyłamy skład jest SBL to tylko sobie szkodzimy i opóźniamy następne w kolejce składy, więc jestem zdania, że należy blokować, a dyżurny z następnej scenerii powinien przyjąć blokadę, tak jak jest to w zasadach i zerwać ją dopiero jak skład mu przejedzie pierwszy semafor odstępowy.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Superbarman w 14 Stycznia 2020, 17:14:27
Czytam te dywagacje i nie dziwię się, że mamy w grze tak mała przepustowość, cóż szkoda...  :-\
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 14 Stycznia 2020, 17:30:46
Czytam te dywagacje i nie dziwię się, że mamy w grze tak mała przepustowość, cóż szkoda...  :-\
Bo nie ma żadnego mechanizmu w symulatorze regulującego te sytuacje...

Dodano: 14 Stycznia 2020, 17:31:03


Stąd te dywagacje
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Mav w 14 Stycznia 2020, 17:43:22
Są takie problemy, ponieważ do gry siadają dzieci bez żadnej wiedzy i chcą zawojować świat, bo oni mogą...
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: kkac w 14 Stycznia 2020, 18:02:21
Nie do końca tak jest że nie można podać bez blokady. Jak masz szlak wyjazdowy z SBL to na spokojnie bez żadnych zastępczych podasz

Fajnie, ale tutaj nie mówimy o szlaku wyjazdowym z SBLką.

W realnym świecie NIE WYSTĘPUJE sytuacja, gdy połowa szlaku jest z PBL, a połowa z SBL. Tak więc wówczas ruch prowadzimy jak na PBLce (z założoną blokadą). I oczywiście, są dyżurni, którzy wolą prowadzić ruch na SBLkach bez blokad - ja wówczas idę sąsiadowi na rękę, bo po co utrudniać sobie życie (chyba, że to posterunek odstępowy, wtedy trzeba chrzanić się z rozkazem). Jednak nie ma ŻADNEGO obowiązku prowadzenia ruchu PBL-SBL bez blokady, bo ktoś ma takie widzimisię. Masz pełne prawo odmowy, a Pan Dyżurny z Parzęczewa musi przyjąć blokadę.

Natomiast ruch SBL-SBL jak najbardziej prowadzi się (jak w realu) bez blokad, bo i po co? Teraz, gdy mamy synchronizację SBL tylko zabija to przepustowość
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Argeos w 14 Stycznia 2020, 18:32:24

W realnym świecie NIE WYSTĘPUJE sytuacja, gdy połowa szlaku jest z PBL, a połowa z SBL.
I dobrze prawisz. Sam byłbym zwolennikiem tego, żeby tak samo, jak z dwutoru nie da się podać na jednotor, nie układało rj z pbl na sbl i vice versa.

Jednakże potrzebne są łączniki pbl<-->sbl. A ich jest mało: Testowo, Bydgowo, w ograniczonym zakresie także Gdańsk i Parzęczewo.

Na PL1 to chyba wszystko. Dlatego też jeszcze nie czas na takie ograniczenia. Ale kiedyś trzeba będzie je wprowadzić dla realizmu.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Kvardek w 14 Stycznia 2020, 19:16:33
Temat wielokrotnie wałkowany. Nasuwa się pytanie, czy musimy to po raz setny omawiać? Moim zdaniem nie, Ci co nie rozumieją i tak nie zrozumieją, jeśli do tej pory nie dotarło. Na początku można było tłumaczyć. Teraz zwyczajnie trzeba to wiedzieć. Nie licząc początkujących oczywiście.

Z mojego punktu widzenia należy po prostu pisać skargi. Nie trzeba skończyć elektroniki, żeby zrozumieć, że na SPK i SCS nie poda się zezwalającego bez założonej blokady na PBL. No ludzie!

Teraz pora zabrzmieć mądrze i inteligentnie - asinus asinorum in saecula saeculorum, czyli osioł osłem na wieki wieków :)

Fakt, scenerii przejściowych jest mało. Zapraszam do tworzenia! Poradniki są, edytor jest, gotowe scenerie są. Nic tylko robić!
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 14 Stycznia 2020, 19:22:51
Parzeczewo i brak blokady-to różnie się kończy. Mamy kilku takich co bez blokad przyjmują A potem się wjeżdża na scenerie i cyk zderzenie i wykolejenia.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 14 Stycznia 2020, 20:25:42
Parzeczewo i brak blokady-to różnie się kończy. Mamy kilku takich co bez blokad przyjmują A potem się wjeżdża na scenerie i cyk zderzenie i wykolejenia.
Nie miałem chyba żadnego wjazdu towarkiem przed czasem który skończył by się bez crasza, bo albo na komuś w dupkę wjechałem albo ktoś mi, gdy się jedzie 120 i zobaczy 1 odstęp na stój a na haku 1200t śmierć nieunikniona 🙄
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 15 Stycznia 2020, 01:20:00
Ogólnie z tego co wiem to jeżeli puszczamy skład na Sz, na szlak z SBL to obowiązująca prędkość do pierwszego semafora odstępowego wynosi 20km/h

a few words later...

a jeżeli na scenerii na której dyżurujemy jest długi szlak z PBL i podamy Sz, a na scenerie na którą wysyłamy skład jest SBL to tylko sobie szkodzimy i opóźniamy następne w kolejce składy

 ::)
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Janek675 w 15 Stycznia 2020, 11:15:33
A przy okazji jeśli mowa o SBLce. Czy byłaby możliwość automatycznego rozłączania się blokady po minięciu przez wyjeżdżający skład pierwszego odstępu? Analogicznie do pociągów wjeżdżających. Często zdarza się, że blokada nie rozłącza się w ogóle, nawet po opuszczeniu scenerii przez poc. wyjeżdżający i trzeba prosić sąsiednich dyżurnych o zrywanie blokad po przyjeździe pociągu na ich scenerie.

Pozdrawiam ;)
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: shafter w 15 Stycznia 2020, 16:26:36
Dopóki blokady nie będą podzielone na „połówki” i zwalnianie od razu po zniknięciu pociągu ze scenerii doputy przepustowość będzie żadna.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 15 Stycznia 2020, 17:26:05
Dopóki blokady nie będą podzielone na „połówki” i zwalnianie od razu po zniknięciu pociągu ze scenerii doputy przepustowość będzie żadna.

Kiedy ostatnio byłeś w symulatorze? Przecież blokady PBL już od 2 wersji działają w ten sposób. W tym wątku jest jednak mowa o blokadach SBL, dla których niestety obecnie nie ma żadnego działającego rozwiązania.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Superbarman w 15 Stycznia 2020, 18:31:57
I tu pojawia się pytanie, jakie prace prowadzone są nad nowym SWDR, między innymi w kontekście blokad ale nie tylko.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek11251 w 16 Stycznia 2020, 13:23:45
Niestety nie znam się na programowaniu, ale mam pewien pomysł propos tego, może któryś z devów go kiedyś wykorzysta. Mianowicie w przypadku łączenia się ze szlakiem z SBL ze stacji z blokadą PBL pojawiałyby się przy końcu szlaku 2 odstępy SBL, które komunikowałyby się z SWDR w odległości pareset metrów przed pierwszym z tych dwóch semaforów. Jeśli droga byłaby wolna (nie byłoby pociągu na odstępie równoległej scenerii z której coś miałoby jechać na szlak docelowy scenerii na którą wyprawialibyśmy pociąg) podawanybyłby sygnał zezwalający. Identyczna sytuacja na szlakach SBL>SBL, lecz tam nie wymaganeby było blokowanie PBL - semafory synchronizowałyby się z semaforami równoległej scenerii przy zbliżaniu się pociągu do przedostatniego semafora SBL scenerii wyjazdowej
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: kkac w 16 Stycznia 2020, 14:07:24
Niestety nie znam się na programowaniu, ale mam pewien pomysł propos tego, może któryś z devów go kiedyś wykorzysta. Mianowicie w przypadku łączenia się ze szlakiem z SBL ze stacji z blokadą PBL pojawiałyby się przy końcu szlaku 2 odstępy SBL, które komunikowałyby się z SWDR w odległości pareset metrów przed pierwszym z tych dwóch semaforów. Jeśli droga byłaby wolna (nie byłoby pociągu na odstępie równoległej scenerii z której coś miałoby jechać na szlak docelowy scenerii na którą wyprawialibyśmy pociąg) podawanybyłby sygnał zezwalający. Identyczna sytuacja na szlakach SBL>SBL, lecz tam nie wymaganeby było blokowanie PBL - semafory synchronizowałyby się z semaforami równoległej scenerii przy zbliżaniu się pociągu do przedostatniego semafora SBL scenerii wyjazdowej

Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję... Właśnie po to jest changelog, żeby potem nie prawić takich "mądrości" jak sugerowanie czegoś, co już jest w grze.

Cytuj
  • Synchronizacja wskazań SSP dla przejazdów położonych blisko krańca scenerii - możliwość wygenerowania czujnika na scenerii poprzedniej
  • Synchronizacja wskazań sygnałów semaforów i tarcz zanim użytkownik połączy się ze scenerią - przydatne zwłaszcza na SBL.

Semafory są ustawiane przez autora podczas tworzenia scenerii, więc "generowanie odstępów" jest bez sensu, a realizm zero. Raczej zostawmy to tak jak jest i w miarę rozwoju symulatora i powstawania "przejściówek" dążmy do wyeliminowania jazdy PBL-SBL.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 16 Stycznia 2020, 14:18:09
Developerzy cały czas rozważają jak ugryźć ten problem tak aby był jak najbardziej funkcjonalny i zapewniał maksymalną przepustowość, a z drugiej strony aby miał pokrycie w rzeczywistości. Twoja propozycja o pojawiających się odstępach SBL w środku szlaku PBL nie ma żadnego uzasadnienia w rzeczywistości coś takiego po prostu nie istnieje.

Mój pomysł byłby taki, aby przy łączeniu szlaków PBL-SBL pojawiał się w SWDR dodatkowy posterunek przejściowy, pokroju Bydgowa, który byłby sterowany przez Virtual Dispatchera zaprogramowanego w taki sposób aby obsługiwał strzałki blokad w SWDR, a ponadto aby semafory SBL synchronizowały stan z semaforami SBL na następnej scenerii. Zapobiegnie to sytuacjom takim jakie są możliwe obecnie, iż wyjeżdżając mijasz S2, a po podłączeniu się do kolejnej scenerii masz bez ostrzeżenia S1. Widać zatem że problem jest o wiele bardziej złożony niż się pierwotnie wydaje. Wymaga synchronizacji semaforów SBL, oprogramowania Virtual Dispatchera aby poprawnie wysyłał automatyczne zapytania i używał blokad w SWDR. Oczywiście konieczne będą także zmiany w SWDRze aby w przypadku zmiany blokady na szlakach został po drodze wstawiony dodatkowy posterunek sterowany automatycznie przez AI.

Na wszelki wypadek podkreślam, iż to co napisałem to tylko mój przykładowy pomysł na potrzeby dyskusji, a nie oficjalne stanowisko developerów. Nie wiadomo czy zostanie to zaimplementowane w takiej formie jak zaproponowałem, a może kompletnie innej. Możliwe także że w powyższym napisałem jakąś kompletną bzdurę, której nie da się zrealizować w TDku, np oprogramowanie VD w taki sposób jak sobie to wyobrażam aby współpracował z SWDRem może okazać się nie możliwe.

Dodano: 16 Stycznia 2020, 14:22:34



Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję...

Obecna synchronizacja działa tylko "w przód", co oznacza że mechanik będzie widział sygnały wyświetlane na semaforach SBL zanim się połączy ze scenerią, ale nie wpłynie to na wskazania ostatniego semafora ze scenerii z której wyjeżdża. Czyli dalej możliwa jest sytuacja S2 -> zmiana scenerii -> S1. Potrzeba jeszcze dodać synchronizacje "w wstecz" aby semafory na poprzedniej scenerii wiedziały także jakie są wskazania na następnej, a tego jeszcze nie ma.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Stycznia 2020, 16:03:06
Powrócę na moment z grobu, żeby przypomnieć, że najprostszym rozwiązaniem problemu (który został stworzony przez samych devów) jest odejście od stosowania SBL na szlakach zewnętrznych, co zresztą byłoby zgodne z dokumentacją SCS, która głosi:
Cytuj
Aktualnie przewidziana jest praca sbl z pełną funkcjonalnością tylko na szlakach wewnętrznych, tzn. między posterunkami w jednym pliku scenerii, obsługiwanymi przez jednego dyżurnego ruchu.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: BJ07 w 16 Stycznia 2020, 16:19:00
Powrócę na moment z grobu, żeby przypomnieć, że najprostszym rozwiązaniem problemu (który został stworzony przez samych devów) jest odejście od stosowania SBL na szlakach zewnętrznych, co zresztą byłoby zgodne z dokumentacją SCS, która głosi:
Cytuj
Aktualnie przewidziana jest praca sbl z pełną funkcjonalnością tylko na szlakach wewnętrznych, tzn. między posterunkami w jednym pliku scenerii, obsługiwanymi przez jednego dyżurnego ruchu.

Proszę również myśleć że niektóre scenerie które posiadają SBL, na szlakach zewnętrznych, są realne.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek11251 w 16 Stycznia 2020, 17:13:07
Niestety nie znam się na programowaniu, ale mam pewien pomysł propos tego, może któryś z devów go kiedyś wykorzysta. Mianowicie w przypadku łączenia się ze szlakiem z SBL ze stacji z blokadą PBL pojawiałyby się przy końcu szlaku 2 odstępy SBL, które komunikowałyby się z SWDR w odległości pareset metrów przed pierwszym z tych dwóch semaforów. Jeśli droga byłaby wolna (nie byłoby pociągu na odstępie równoległej scenerii z której coś miałoby jechać na szlak docelowy scenerii na którą wyprawialibyśmy pociąg) podawanybyłby sygnał zezwalający. Identyczna sytuacja na szlakach SBL>SBL, lecz tam nie wymaganeby było blokowanie PBL - semafory synchronizowałyby się z semaforami równoległej scenerii przy zbliżaniu się pociągu do przedostatniego semafora SBL scenerii wyjazdowej

Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję... Właśnie po to jest changelog, żeby potem nie prawić takich "mądrości" jak sugerowanie czegoś, co już jest w grze.

Cytuj
  • Synchronizacja wskazań SSP dla przejazdów położonych blisko krańca scenerii - możliwość wygenerowania czujnika na scenerii poprzedniej
  • Synchronizacja wskazań sygnałów semaforów i tarcz zanim użytkownik połączy się ze scenerią - przydatne zwłaszcza na SBL.

Semafory są ustawiane przez autora podczas tworzenia scenerii, więc "generowanie odstępów" jest bez sensu, a realizm zero. Raczej zostawmy to tak jak jest i w miarę rozwoju symulatora i powstawania "przejściówek" dążmy do wyeliminowania jazdy PBL-SBL.

Wiem że jest synchtonizacja jest, czytam changelogi. Miałem na myśli co innego, przeanalizuj jeszcze raz co napisałem. Chodziło mi o synchronizację nie scenerii "sąsiedniej", a "równoległej" , by 2 pociągi wjeżdżające jednocześnie na scenerię się w sobie nie zrespiły, bo raz miałem taki niefortunny przypadek na SBL. Natomiast nie sądzę, by automatyczne wygenerowanie na vzas przejazdu pociągu dodatkowych 2ch odstępów w magicznym lasku poprzedniej scenerii zmniejszyło w jakikolwiek sposób realizm, gdyż i tak w rzeczywistości nie ma szlaków PBL>SBL, więc byłoby to na tym samym poziomie realistyczności co jest aktualnie
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 16 Stycznia 2020, 17:24:03
Powrócę na moment z grobu, żeby przypomnieć, że najprostszym rozwiązaniem problemu (który został stworzony przez samych devów) jest odejście od stosowania SBL na szlakach zewnętrznych, co zresztą byłoby zgodne z dokumentacją SCS, która głosi:
Cytuj
Aktualnie przewidziana jest praca sbl z pełną funkcjonalnością tylko na szlakach wewnętrznych, tzn. między posterunkami w jednym pliku scenerii, obsługiwanymi przez jednego dyżurnego ruchu.
Ja to bym wyłączył serwery. Najprostsze rozwiązanie, które usuwa wszystkie występujące problemy w td2. Znikną nagminne skargi. Nikt nie będzie wychodził z rj, ani opuszczał posterunku. Nie będzie elek nie znających przepisów. No jednym słowem win win situation
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Stycznia 2020, 17:36:21
Ok, rozumiem - już uciekam do swojej krypty. Szalom!
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: emik w 17 Stycznia 2020, 09:52:09
Developerzy cały czas rozważają jak ugryźć ten problem tak aby był jak najbardziej funkcjonalny i zapewniał maksymalną przepustowość, a z drugiej strony aby miał pokrycie w rzeczywistości. Twoja propozycja o pojawiających się odstępach SBL w środku szlaku PBL nie ma żadnego uzasadnienia w rzeczywistości coś takiego po prostu nie istnieje.

Mój pomysł byłby taki, aby przy łączeniu szlaków PBL-SBL pojawiał się w SWDR dodatkowy posterunek przejściowy, pokroju Bydgowa, który byłby sterowany przez Virtual Dispatchera zaprogramowanego w taki sposób aby obsługiwał strzałki blokad w SWDR, a ponadto aby semafory SBL synchronizowały stan z semaforami SBL na następnej scenerii. Zapobiegnie to sytuacjom takim jakie są możliwe obecnie, iż wyjeżdżając mijasz S2, a po podłączeniu się do kolejnej scenerii masz bez ostrzeżenia S1. Widać zatem że problem jest o wiele bardziej złożony niż się pierwotnie wydaje. Wymaga synchronizacji semaforów SBL, oprogramowania Virtual Dispatchera aby poprawnie wysyłał automatyczne zapytania i używał blokad w SWDR. Oczywiście konieczne będą także zmiany w SWDRze aby w przypadku zmiany blokady na szlakach został po drodze wstawiony dodatkowy posterunek sterowany automatycznie przez AI.

Na wszelki wypadek podkreślam, iż to co napisałem to tylko mój przykładowy pomysł na potrzeby dyskusji, a nie oficjalne stanowisko developerów. Nie wiadomo czy zostanie to zaimplementowane w takiej formie jak zaproponowałem, a może kompletnie innej. Możliwe także że w powyższym napisałem jakąś kompletną bzdurę, której nie da się zrealizować w TDku, np oprogramowanie VD w taki sposób jak sobie to wyobrażam aby współpracował z SWDRem może okazać się nie możliwe.

Dodano: 16 Stycznia 2020, 14:22:34



Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję...

Obecna synchronizacja działa tylko "w przód", co oznacza że mechanik będzie widział sygnały wyświetlane na semaforach SBL zanim się połączy ze scenerią, ale nie wpłynie to na wskazania ostatniego semafora ze scenerii z której wyjeżdża. Czyli dalej możliwa jest sytuacja S2 -> zmiana scenerii -> S1. Potrzeba jeszcze dodać synchronizacje "w wstecz" aby semafory na poprzedniej scenerii wiedziały także jakie są wskazania na następnej, a tego jeszcze nie ma.
Obecnie SBL'ki wymagają masy dodatkowej ilości semaforów pochowanych w odmętach scenerii, aby prawidłowo symulować stan do magicznego lasku. Może dałoby radę to wykonać w ten sam sposób w jaki wykonane są wskaźniki W8_0? Czyli Prefab semafora SBL_K (koniec) umieszczany na końcu scenerii czytałby stan semafora SBL_P (początek) umieszczanego na początku scenerii.
Tutaj już chyba Kojonek musiałby się wypowiedzieć dokładniej pod względem programowania czy takie coś jest wykonalne.

Posterunek przejściowy w samym SWDR'rze to chyba najprostszy element do zrobienia. Przy wpisach scenerii do zaznaczenia opcja szlaku SBL lub PBL i w przypadku łączenia scenerii o różnych blokadach SWRD z automatu ustawia się na przejazd ze szlaku 1 na 2 lub z 2 na 1 na scenerii przejściowej. Tak samo można rozwiązać za jednym razem problem łączenia szlaków jedno i dwutorowych, tym bardziej, że skoro jazda i tak będzie na off to przygotować można mniejsze scenerie tak, aby zachować jedynie Lh od To do semafora (szlak PBL) lub 1/2Lh od semafora z W18 (szlak SBL - przy wymogu aby ostatni semafor SBL znajdował się min. 1/2Lh od magicznego lasku). Wymagałoby to jednocześnie tak zaprojektowanie wspomnianego wcześniej prefabu SBL_K, aby dynamicznie generował się wskaźnik W1.

Dispatchera nie wiem jak ugryźć. Przy obecnej mentalności dyżurnych wszyscy utkną na offie na przejściowym zanim otrzymają zgodę na wjazd na szlak.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: robcioRK w 17 Stycznia 2020, 16:16:45
Jeśli chodzi o Parzęczewo dyżurując na Tłokach spotkałem się niejednokrotnie z sytuacją że po założeniu blokady przed pana DR z Parzęczewa i wyprawieniu pociągu nie używa przycisku dKo/dPo nie zmieniając strzałki z koloru żółtego na czerwony który powinien informować mnie ze dany pociąg wyjechał za semafor wyjazdowy ( Parzęczewo ) jakież było moje zdziwienie widząc cały czas kolor żółty strzałki ( podświadomie wiem że skład nie opuścił Parzęczewa ) i słysząc  dźwięk meldującego mi się składu pod semaforem wjazdowym
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 17 Stycznia 2020, 18:41:05
Ja sobie robię dla takich czarną listę i robię im tak samo gdy mam SBLkę lub mechaniczne.
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek11251 w 17 Stycznia 2020, 19:09:26
Dlatego ja wyrobiłem w sobie nawyk sprawdzania prędkości i aktualnego szlaku pociągu który do mnie ma wyjechać. Gdy strzałka dla pociągu jadącego do nas świeci się podejrzanie długo na biało - polecam to podglądnąć, przydaje się ;-)
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Meril w 17 Stycznia 2020, 19:24:56
A ja mam inne rozwiązanie... "pociąg 12345 odjechał". Czasem dPo nie działa mimo szczerych chęci. W tym wypadku w teorii trzeba by było wprowadzić tzp. Miło by było chociaż poinformować następną stacje, że blokada nie działa jak powinna. Niestety, siadają tacy na stację typu parzęczewo, ledwo ogarniają ruch na dużej stacji i tak się kończy :)
Tytuł: Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
Wiadomość wysłana przez: Igoreq w 17 Stycznia 2020, 20:51:10
Tak... przyznam się, sama ostatnio zrobiłam tam zamieszanie...