Najlepiej i najszybciej jest wystawić rozkład w kierunku, w którym pociąg ma czoło, czy to ze spawna czy z miejsca na które wjechał, gdy była to jego stacja końcowa. Natomiast nie zawsze generuje dobry rj na szlak na który pociąg może najszybciej wyjechać, więc mozesz ułożyć na drugi, są szanse, że bedzie lepszy, kosztem tego, że maszynista bedzie musiał wykonać oblot, ewentualnie zmienić kabinę. Poprostu musisz patrzeć, w którym kierunku pociąg wyjedzie najszybciej, i na ten szlak generować Rj, no a jeżeli godziny są kosmiczne, to spróbować na drugi.
PS nawiązując do tytułu.
Przypominam, abyś nie pomylił szlaku. W przypadku szlaków dwutorowych jeśli wyprawisz pociąg torem prawym na zły szlak, to wjedzie do ciebie torem właściwym tym samym szlakiem, lecz sporadycznie może się zdarzyć inaczej. Jest to bardziej niebezpieczne na jednotorze - wydaje Ci sie że wysłałeś na dobry szlak, wyprawiasz kolejnego, a ten wjeżdza tym samym. Oczywiście to skrajny przypadek bo blokady i ich prawidłowa obsługa itp itd.