Autor Wątek: Talk/Rozmowa: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.  (Przeczytany 4000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 290
  • Siła reputacji: 61
  • hulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezes
  • w Tedekowym Edytorze
  • Distance Travelled: 3719 km
  • Trains Routed: 505
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Stycznia 2020, 16:25:53 »
Kiedy sceneria ma blokade PBL a wysylamy pociag na SBL a przebiegu nie mozemy ulozyc gdyz blokada jest w SCS lub SPK to zalaczamy blokade mimo iz wysylamy na szlak SBL, nastomiast jesli blokad nie mam dodanych w pulpitach wyzej podanych programow a wysylamy na SBL'ke to lepiej jest zapytac sie czy tylko poinformowac czy zakladac blokade. Chciaz i tak nie ma roznicy, bo nawet przy wysylaniu z PBL na SBL zakladajac blokade to i tak jest potem zrywana przez pociag, ktory przekroczy pierwszy semafor SBL tuz po wjedzie na scenerie, wiec bezpiecznstwo jest zachowane i nie spotkamy sie z sytuacja najechania skladu na tyl drugiego.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2020, 16:28:17 wysłana przez hulek »
Projekty: Graniewo 2010
Głuchy słyszał, ślepy widział, szczerbaty gryzł - powiedział niemowa

Offline Cesare

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 83
  • Cesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezes
  • Distance Travelled: 2925 km
  • Trains Routed: 862
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Stycznia 2020, 16:49:39 »
Kiedy sceneria ma blokade PBL a wysylamy pociag na SBL a przebiegu nie mozemy ulozyc gdyz blokada jest w SCS lub SPK to zalaczamy blokade mimo iz wysylamy na szlak SBL

No tak ale zasadą jest, ze blokada powinna być, ale jeśli się umówimy z DR na scenerii z SBL, że on nie chce blokady to puszczamy bez z informacją co jedzie kiedy i na co. Tylko, że w ten sposób mając SCS lub SPK jesteśmy zmuszeni do zastosowania innej opcji niż standardowy przebieg czyli Sz albo rozkaz. Przy mechanicznym sterowaniu raczej uda się ułożyć przebieg.
Z dzisiejszej mojej sytuacji wnikało, że to jest oczywiste, że na SBL nie ustawiamy blokad, a mi wydaje się, że tak można tylko po wspólnym uzgodnieniu tego przez DR-ów.

Czy mogę się nie zgodzić na puszczenie bez blokady mając u siebie SCS i wysyłając na SBL? Niby dlaczego mam być zmuszany do podawania Sz u siebie?

Online TajnyAgentUbezpieczeniowy

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Siła reputacji: 145
  • TajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezesTajnyAgentUbezpieczeniowy prezes
  • Distance Travelled: 10167 km
  • Trains Routed: 1256
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Stycznia 2020, 17:01:39 »
Ogólnie z tego co wiem to jeżeli puszczamy skład na Sz, na szlak z SBL to obowiązująca prędkość do pierwszego semafora odstępowego wynosi 20km/h (w TD2 mało kto się do tego stosuje i chyba wie), a jeżeli na scenerii na której dyżurujemy jest długi szlak z PBL i podamy Sz, a na scenerie na którą wysyłamy skład jest SBL to tylko sobie szkodzimy i opóźniamy następne w kolejce składy, więc jestem zdania, że należy blokować, a dyżurny z następnej scenerii powinien przyjąć blokadę, tak jak jest to w zasadach i zerwać ją dopiero jak skład mu przejedzie pierwszy semafor odstępowy.

Offline Superbarman

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Siła reputacji: 175
  • Superbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezes
  • Kto pyta nie błądzi...
  • Distance Travelled: 2060 km
  • Trains Routed: 4042
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Stycznia 2020, 17:14:27 »
Czytam te dywagacje i nie dziwię się, że mamy w grze tak mała przepustowość, cóż szkoda...  :-\
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 50
  • Argeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnik
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 1483 km
  • Trains Routed: 594
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Stycznia 2020, 17:30:46 »
Czytam te dywagacje i nie dziwię się, że mamy w grze tak mała przepustowość, cóż szkoda...  :-\
Bo nie ma żadnego mechanizmu w symulatorze regulującego te sytuacje...

Dodano: 14 Stycznia 2020, 17:31:03


Stąd te dywagacje
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.

Offline Mav

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Siła reputacji: 63
  • Mav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezes
  • Jedziesz? Nie pij. Za dużo się wylewa
    • Nasza Liga NASCAR
  • Distance Travelled: 9275 km
  • Trains Routed: 862
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Stycznia 2020, 17:43:22 »
Są takie problemy, ponieważ do gry siadają dzieci bez żadnej wiedzy i chcą zawojować świat, bo oni mogą...
Aleksandria - 35% Stacja fikcyjna - ryjemy od początku
Siedlce - 12% Stacja realna
Dominików - 60% Stacja fikcyjna

Offline kkac

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Siła reputacji: 79
  • kkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezes
  • Dobór naturalny każdego dosięgnie.
  • Distance Travelled: 2051 km
  • Trains Routed: 991
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Stycznia 2020, 18:02:21 »
Nie do końca tak jest że nie można podać bez blokady. Jak masz szlak wyjazdowy z SBL to na spokojnie bez żadnych zastępczych podasz

Fajnie, ale tutaj nie mówimy o szlaku wyjazdowym z SBLką.

W realnym świecie NIE WYSTĘPUJE sytuacja, gdy połowa szlaku jest z PBL, a połowa z SBL. Tak więc wówczas ruch prowadzimy jak na PBLce (z założoną blokadą). I oczywiście, są dyżurni, którzy wolą prowadzić ruch na SBLkach bez blokad - ja wówczas idę sąsiadowi na rękę, bo po co utrudniać sobie życie (chyba, że to posterunek odstępowy, wtedy trzeba chrzanić się z rozkazem). Jednak nie ma ŻADNEGO obowiązku prowadzenia ruchu PBL-SBL bez blokady, bo ktoś ma takie widzimisię. Masz pełne prawo odmowy, a Pan Dyżurny z Parzęczewa musi przyjąć blokadę.

Natomiast ruch SBL-SBL jak najbardziej prowadzi się (jak w realu) bez blokad, bo i po co? Teraz, gdy mamy synchronizację SBL tylko zabija to przepustowość
Wzajemny szacunek i chociaż krztyna empatii - to dla mnie podstawa. Ludzie inteligentni nie potrzebują regulaminów. Na konfrontacje z pozostałymi przewidziany jest System Skarg.

Radiostop jest po to, by go używać.

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 50
  • Argeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnik
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 1483 km
  • Trains Routed: 594
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Stycznia 2020, 18:32:24 »

W realnym świecie NIE WYSTĘPUJE sytuacja, gdy połowa szlaku jest z PBL, a połowa z SBL.
I dobrze prawisz. Sam byłbym zwolennikiem tego, żeby tak samo, jak z dwutoru nie da się podać na jednotor, nie układało rj z pbl na sbl i vice versa.

Jednakże potrzebne są łączniki pbl<-->sbl. A ich jest mało: Testowo, Bydgowo, w ograniczonym zakresie także Gdańsk i Parzęczewo.

Na PL1 to chyba wszystko. Dlatego też jeszcze nie czas na takie ograniczenia. Ale kiedyś trzeba będzie je wprowadzić dla realizmu.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2020, 18:34:19 wysłana przez Argeos »
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.

Offline Kvardek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Siła reputacji: 116
  • Kvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezesKvardek prezes
  • Ekspert od niczego
  • Distance Travelled: 3973 km
  • Trains Routed: 1597
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Stycznia 2020, 19:16:33 »
Temat wielokrotnie wałkowany. Nasuwa się pytanie, czy musimy to po raz setny omawiać? Moim zdaniem nie, Ci co nie rozumieją i tak nie zrozumieją, jeśli do tej pory nie dotarło. Na początku można było tłumaczyć. Teraz zwyczajnie trzeba to wiedzieć. Nie licząc początkujących oczywiście.

Z mojego punktu widzenia należy po prostu pisać skargi. Nie trzeba skończyć elektroniki, żeby zrozumieć, że na SPK i SCS nie poda się zezwalającego bez założonej blokady na PBL. No ludzie!

Teraz pora zabrzmieć mądrze i inteligentnie - asinus asinorum in saecula saeculorum, czyli osioł osłem na wieki wieków :)

Fakt, scenerii przejściowych jest mało. Zapraszam do tworzenia! Poradniki są, edytor jest, gotowe scenerie są. Nic tylko robić!
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2020, 19:21:47 wysłana przez Kvardek »
It's as easy as can be, just have to take dx/dt.

I will derive, I will derive, I will derive!

Online Igoreq

  • User
  • Wiadomości: 61
  • Siła reputacji: 56
  • Igoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektorIgoreq dyrektor
  • Tresuje Muchy
  • Distance Travelled: 1559 km
  • Trains Routed: 786
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Stycznia 2020, 19:22:51 »
Parzeczewo i brak blokady-to różnie się kończy. Mamy kilku takich co bez blokad przyjmują A potem się wjeżdża na scenerie i cyk zderzenie i wykolejenia.

Offline JanekYT

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Siła reputacji: 131
  • JanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezes
  • Dzban jakich mało
    • Kanał na YouTube ~ Kolejowy Dzban
  • Distance Travelled: 5464 km
  • Trains Routed: 2528
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Stycznia 2020, 20:25:42 »
Parzeczewo i brak blokady-to różnie się kończy. Mamy kilku takich co bez blokad przyjmują A potem się wjeżdża na scenerie i cyk zderzenie i wykolejenia.
Nie miałem chyba żadnego wjazdu towarkiem przed czasem który skończył by się bez crasza, bo albo na komuś w dupkę wjechałem albo ktoś mi, gdy się jedzie 120 i zobaczy 1 odstęp na stój a na haku 1200t śmierć nieunikniona 🙄

Tworzę otoczenie w projekcie ŁKA, wydane stacje:
LCS Głowno - w paczce całościowej (od 4lvl)               Stryków - w trakcie prac

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 668
  • Siła reputacji: 538
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 9657 km
  • Trains Routed: 5294
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Stycznia 2020, 01:20:00 »
Ogólnie z tego co wiem to jeżeli puszczamy skład na Sz, na szlak z SBL to obowiązująca prędkość do pierwszego semafora odstępowego wynosi 20km/h

a few words later...

a jeżeli na scenerii na której dyżurujemy jest długi szlak z PBL i podamy Sz, a na scenerie na którą wysyłamy skład jest SBL to tylko sobie szkodzimy i opóźniamy następne w kolejce składy

 ::)
Nawet wyniki wyborów nie wzbudzają we mnie tylu kontrowersji co te <krzywe> wstawki proste i poszerzenia międzytorzy.
— Ares

Offline Janek675

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 49
  • Janek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytorJanek675 dyspozytor
  • Distance Travelled: 1414 km
  • Trains Routed: 735
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Stycznia 2020, 11:15:33 »
A przy okazji jeśli mowa o SBLce. Czy byłaby możliwość automatycznego rozłączania się blokady po minięciu przez wyjeżdżający skład pierwszego odstępu? Analogicznie do pociągów wjeżdżających. Często zdarza się, że blokada nie rozłącza się w ogóle, nawet po opuszczeniu scenerii przez poc. wyjeżdżający i trzeba prosić sąsiednich dyżurnych o zrywanie blokad po przyjeździe pociągu na ich scenerie.

Pozdrawiam ;)

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 545
  • Siła reputacji: 210
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 6014 km
  • Trains Routed: 1504
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Stycznia 2020, 16:26:36 »
Dopóki blokady nie będą podzielone na „połówki” i zwalnianie od razu po zniknięciu pociągu ze scenerii doputy przepustowość będzie żadna.
Poradnik dyżurnego - Podstawy SCS/SWDR: Livestream: http://www.youtube.com/user/shaft3r1/live

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 668
  • Siła reputacji: 538
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 9657 km
  • Trains Routed: 5294
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Stycznia 2020, 17:26:05 »
Dopóki blokady nie będą podzielone na „połówki” i zwalnianie od razu po zniknięciu pociągu ze scenerii doputy przepustowość będzie żadna.

Kiedy ostatnio byłeś w symulatorze? Przecież blokady PBL już od 2 wersji działają w ten sposób. W tym wątku jest jednak mowa o blokadach SBL, dla których niestety obecnie nie ma żadnego działającego rozwiązania.
Nawet wyniki wyborów nie wzbudzają we mnie tylu kontrowersji co te <krzywe> wstawki proste i poszerzenia międzytorzy.
— Ares