Autor Wątek: Talk/Rozmowa: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.  (Przeczytany 9651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Superbarman

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 468
  • Superbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezes
  • Kto pyta nie błądzi...
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Stycznia 2020, 18:31:57 »
I tu pojawia się pytanie, jakie prace prowadzone są nad nowym SWDR, między innymi w kontekście blokad ale nie tylko.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.
Podstawa dobrej zabawy to plik autoexec!

Offline Krzysiek11251

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 104
  • Krzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Stycznia 2020, 13:23:45 »
Niestety nie znam się na programowaniu, ale mam pewien pomysł propos tego, może któryś z devów go kiedyś wykorzysta. Mianowicie w przypadku łączenia się ze szlakiem z SBL ze stacji z blokadą PBL pojawiałyby się przy końcu szlaku 2 odstępy SBL, które komunikowałyby się z SWDR w odległości pareset metrów przed pierwszym z tych dwóch semaforów. Jeśli droga byłaby wolna (nie byłoby pociągu na odstępie równoległej scenerii z której coś miałoby jechać na szlak docelowy scenerii na którą wyprawialibyśmy pociąg) podawanybyłby sygnał zezwalający. Identyczna sytuacja na szlakach SBL>SBL, lecz tam nie wymaganeby było blokowanie PBL - semafory synchronizowałyby się z semaforami równoległej scenerii przy zbliżaniu się pociągu do przedostatniego semafora SBL scenerii wyjazdowej

Offline kkac

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Siła reputacji: 125
  • kkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezeskkac prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Stycznia 2020, 14:07:24 »
Niestety nie znam się na programowaniu, ale mam pewien pomysł propos tego, może któryś z devów go kiedyś wykorzysta. Mianowicie w przypadku łączenia się ze szlakiem z SBL ze stacji z blokadą PBL pojawiałyby się przy końcu szlaku 2 odstępy SBL, które komunikowałyby się z SWDR w odległości pareset metrów przed pierwszym z tych dwóch semaforów. Jeśli droga byłaby wolna (nie byłoby pociągu na odstępie równoległej scenerii z której coś miałoby jechać na szlak docelowy scenerii na którą wyprawialibyśmy pociąg) podawanybyłby sygnał zezwalający. Identyczna sytuacja na szlakach SBL>SBL, lecz tam nie wymaganeby było blokowanie PBL - semafory synchronizowałyby się z semaforami równoległej scenerii przy zbliżaniu się pociągu do przedostatniego semafora SBL scenerii wyjazdowej

Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję... Właśnie po to jest changelog, żeby potem nie prawić takich "mądrości" jak sugerowanie czegoś, co już jest w grze.

Cytuj
  • Synchronizacja wskazań SSP dla przejazdów położonych blisko krańca scenerii - możliwość wygenerowania czujnika na scenerii poprzedniej
  • Synchronizacja wskazań sygnałów semaforów i tarcz zanim użytkownik połączy się ze scenerią - przydatne zwłaszcza na SBL.

Semafory są ustawiane przez autora podczas tworzenia scenerii, więc "generowanie odstępów" jest bez sensu, a realizm zero. Raczej zostawmy to tak jak jest i w miarę rozwoju symulatora i powstawania "przejściówek" dążmy do wyeliminowania jazdy PBL-SBL.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Stycznia 2020, 14:18:09 »
Developerzy cały czas rozważają jak ugryźć ten problem tak aby był jak najbardziej funkcjonalny i zapewniał maksymalną przepustowość, a z drugiej strony aby miał pokrycie w rzeczywistości. Twoja propozycja o pojawiających się odstępach SBL w środku szlaku PBL nie ma żadnego uzasadnienia w rzeczywistości coś takiego po prostu nie istnieje.

Mój pomysł byłby taki, aby przy łączeniu szlaków PBL-SBL pojawiał się w SWDR dodatkowy posterunek przejściowy, pokroju Bydgowa, który byłby sterowany przez Virtual Dispatchera zaprogramowanego w taki sposób aby obsługiwał strzałki blokad w SWDR, a ponadto aby semafory SBL synchronizowały stan z semaforami SBL na następnej scenerii. Zapobiegnie to sytuacjom takim jakie są możliwe obecnie, iż wyjeżdżając mijasz S2, a po podłączeniu się do kolejnej scenerii masz bez ostrzeżenia S1. Widać zatem że problem jest o wiele bardziej złożony niż się pierwotnie wydaje. Wymaga synchronizacji semaforów SBL, oprogramowania Virtual Dispatchera aby poprawnie wysyłał automatyczne zapytania i używał blokad w SWDR. Oczywiście konieczne będą także zmiany w SWDRze aby w przypadku zmiany blokady na szlakach został po drodze wstawiony dodatkowy posterunek sterowany automatycznie przez AI.

Na wszelki wypadek podkreślam, iż to co napisałem to tylko mój przykładowy pomysł na potrzeby dyskusji, a nie oficjalne stanowisko developerów. Nie wiadomo czy zostanie to zaimplementowane w takiej formie jak zaproponowałem, a może kompletnie innej. Możliwe także że w powyższym napisałem jakąś kompletną bzdurę, której nie da się zrealizować w TDku, np oprogramowanie VD w taki sposób jak sobie to wyobrażam aby współpracował z SWDRem może okazać się nie możliwe.

Dodano: 16 Stycznia 2020, 14:22:34



Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję...

Obecna synchronizacja działa tylko "w przód", co oznacza że mechanik będzie widział sygnały wyświetlane na semaforach SBL zanim się połączy ze scenerią, ale nie wpłynie to na wskazania ostatniego semafora ze scenerii z której wyjeżdża. Czyli dalej możliwa jest sytuacja S2 -> zmiana scenerii -> S1. Potrzeba jeszcze dodać synchronizacje "w wstecz" aby semafory na poprzedniej scenerii wiedziały także jakie są wskazania na następnej, a tego jeszcze nie ma.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2020, 14:23:24 wysłana przez Ares28 »

Offline BJ07

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Siła reputacji: 124
  • BJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezesBJ07 prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #34 dnia: 16 Stycznia 2020, 16:19:00 »
Powrócę na moment z grobu, żeby przypomnieć, że najprostszym rozwiązaniem problemu (który został stworzony przez samych devów) jest odejście od stosowania SBL na szlakach zewnętrznych, co zresztą byłoby zgodne z dokumentacją SCS, która głosi:
Cytuj
Aktualnie przewidziana jest praca sbl z pełną funkcjonalnością tylko na szlakach wewnętrznych, tzn. między posterunkami w jednym pliku scenerii, obsługiwanymi przez jednego dyżurnego ruchu.

Proszę również myśleć że niektóre scenerie które posiadają SBL, na szlakach zewnętrznych, są realne.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2020, 16:22:26 wysłana przez BJ07 »

Offline Krzysiek11251

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 104
  • Krzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #35 dnia: 16 Stycznia 2020, 17:13:07 »
Niestety nie znam się na programowaniu, ale mam pewien pomysł propos tego, może któryś z devów go kiedyś wykorzysta. Mianowicie w przypadku łączenia się ze szlakiem z SBL ze stacji z blokadą PBL pojawiałyby się przy końcu szlaku 2 odstępy SBL, które komunikowałyby się z SWDR w odległości pareset metrów przed pierwszym z tych dwóch semaforów. Jeśli droga byłaby wolna (nie byłoby pociągu na odstępie równoległej scenerii z której coś miałoby jechać na szlak docelowy scenerii na którą wyprawialibyśmy pociąg) podawanybyłby sygnał zezwalający. Identyczna sytuacja na szlakach SBL>SBL, lecz tam nie wymaganeby było blokowanie PBL - semafory synchronizowałyby się z semaforami równoległej scenerii przy zbliżaniu się pociągu do przedostatniego semafora SBL scenerii wyjazdowej

Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję... Właśnie po to jest changelog, żeby potem nie prawić takich "mądrości" jak sugerowanie czegoś, co już jest w grze.

Cytuj
  • Synchronizacja wskazań SSP dla przejazdów położonych blisko krańca scenerii - możliwość wygenerowania czujnika na scenerii poprzedniej
  • Synchronizacja wskazań sygnałów semaforów i tarcz zanim użytkownik połączy się ze scenerią - przydatne zwłaszcza na SBL.

Semafory są ustawiane przez autora podczas tworzenia scenerii, więc "generowanie odstępów" jest bez sensu, a realizm zero. Raczej zostawmy to tak jak jest i w miarę rozwoju symulatora i powstawania "przejściówek" dążmy do wyeliminowania jazdy PBL-SBL.

Wiem że jest synchtonizacja jest, czytam changelogi. Miałem na myśli co innego, przeanalizuj jeszcze raz co napisałem. Chodziło mi o synchronizację nie scenerii "sąsiedniej", a "równoległej" , by 2 pociągi wjeżdżające jednocześnie na scenerię się w sobie nie zrespiły, bo raz miałem taki niefortunny przypadek na SBL. Natomiast nie sądzę, by automatyczne wygenerowanie na vzas przejazdu pociągu dodatkowych 2ch odstępów w magicznym lasku poprzedniej scenerii zmniejszyło w jakikolwiek sposób realizm, gdyż i tak w rzeczywistości nie ma szlaków PBL>SBL, więc byłoby to na tym samym poziomie realistyczności co jest aktualnie

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #36 dnia: 16 Stycznia 2020, 17:24:03 »
Powrócę na moment z grobu, żeby przypomnieć, że najprostszym rozwiązaniem problemu (który został stworzony przez samych devów) jest odejście od stosowania SBL na szlakach zewnętrznych, co zresztą byłoby zgodne z dokumentacją SCS, która głosi:
Cytuj
Aktualnie przewidziana jest praca sbl z pełną funkcjonalnością tylko na szlakach wewnętrznych, tzn. między posterunkami w jednym pliku scenerii, obsługiwanymi przez jednego dyżurnego ruchu.
Ja to bym wyłączył serwery. Najprostsze rozwiązanie, które usuwa wszystkie występujące problemy w td2. Znikną nagminne skargi. Nikt nie będzie wychodził z rj, ani opuszczał posterunku. Nie będzie elek nie znających przepisów. No jednym słowem win win situation

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #37 dnia: 17 Stycznia 2020, 09:52:09 »
Developerzy cały czas rozważają jak ugryźć ten problem tak aby był jak najbardziej funkcjonalny i zapewniał maksymalną przepustowość, a z drugiej strony aby miał pokrycie w rzeczywistości. Twoja propozycja o pojawiających się odstępach SBL w środku szlaku PBL nie ma żadnego uzasadnienia w rzeczywistości coś takiego po prostu nie istnieje.

Mój pomysł byłby taki, aby przy łączeniu szlaków PBL-SBL pojawiał się w SWDR dodatkowy posterunek przejściowy, pokroju Bydgowa, który byłby sterowany przez Virtual Dispatchera zaprogramowanego w taki sposób aby obsługiwał strzałki blokad w SWDR, a ponadto aby semafory SBL synchronizowały stan z semaforami SBL na następnej scenerii. Zapobiegnie to sytuacjom takim jakie są możliwe obecnie, iż wyjeżdżając mijasz S2, a po podłączeniu się do kolejnej scenerii masz bez ostrzeżenia S1. Widać zatem że problem jest o wiele bardziej złożony niż się pierwotnie wydaje. Wymaga synchronizacji semaforów SBL, oprogramowania Virtual Dispatchera aby poprawnie wysyłał automatyczne zapytania i używał blokad w SWDR. Oczywiście konieczne będą także zmiany w SWDRze aby w przypadku zmiany blokady na szlakach został po drodze wstawiony dodatkowy posterunek sterowany automatycznie przez AI.

Na wszelki wypadek podkreślam, iż to co napisałem to tylko mój przykładowy pomysł na potrzeby dyskusji, a nie oficjalne stanowisko developerów. Nie wiadomo czy zostanie to zaimplementowane w takiej formie jak zaproponowałem, a może kompletnie innej. Możliwe także że w powyższym napisałem jakąś kompletną bzdurę, której nie da się zrealizować w TDku, np oprogramowanie VD w taki sposób jak sobie to wyobrażam aby współpracował z SWDRem może okazać się nie możliwe.

Dodano: 16 Stycznia 2020, 14:22:34



Synchronizacja wskazań semaforów już jest, ktoś tu przespał nową wersję...

Obecna synchronizacja działa tylko "w przód", co oznacza że mechanik będzie widział sygnały wyświetlane na semaforach SBL zanim się połączy ze scenerią, ale nie wpłynie to na wskazania ostatniego semafora ze scenerii z której wyjeżdża. Czyli dalej możliwa jest sytuacja S2 -> zmiana scenerii -> S1. Potrzeba jeszcze dodać synchronizacje "w wstecz" aby semafory na poprzedniej scenerii wiedziały także jakie są wskazania na następnej, a tego jeszcze nie ma.
Obecnie SBL'ki wymagają masy dodatkowej ilości semaforów pochowanych w odmętach scenerii, aby prawidłowo symulować stan do magicznego lasku. Może dałoby radę to wykonać w ten sam sposób w jaki wykonane są wskaźniki W8_0? Czyli Prefab semafora SBL_K (koniec) umieszczany na końcu scenerii czytałby stan semafora SBL_P (początek) umieszczanego na początku scenerii.
Tutaj już chyba Kojonek musiałby się wypowiedzieć dokładniej pod względem programowania czy takie coś jest wykonalne.

Posterunek przejściowy w samym SWDR'rze to chyba najprostszy element do zrobienia. Przy wpisach scenerii do zaznaczenia opcja szlaku SBL lub PBL i w przypadku łączenia scenerii o różnych blokadach SWRD z automatu ustawia się na przejazd ze szlaku 1 na 2 lub z 2 na 1 na scenerii przejściowej. Tak samo można rozwiązać za jednym razem problem łączenia szlaków jedno i dwutorowych, tym bardziej, że skoro jazda i tak będzie na off to przygotować można mniejsze scenerie tak, aby zachować jedynie Lh od To do semafora (szlak PBL) lub 1/2Lh od semafora z W18 (szlak SBL - przy wymogu aby ostatni semafor SBL znajdował się min. 1/2Lh od magicznego lasku). Wymagałoby to jednocześnie tak zaprojektowanie wspomnianego wcześniej prefabu SBL_K, aby dynamicznie generował się wskaźnik W1.

Dispatchera nie wiem jak ugryźć. Przy obecnej mentalności dyżurnych wszyscy utkną na offie na przejściowym zanim otrzymają zgodę na wjazd na szlak.

Offline robcioRK

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Siła reputacji: 192
  • robcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #38 dnia: 17 Stycznia 2020, 16:16:45 »
Jeśli chodzi o Parzęczewo dyżurując na Tłokach spotkałem się niejednokrotnie z sytuacją że po założeniu blokady przed pana DR z Parzęczewa i wyprawieniu pociągu nie używa przycisku dKo/dPo nie zmieniając strzałki z koloru żółtego na czerwony który powinien informować mnie ze dany pociąg wyjechał za semafor wyjazdowy ( Parzęczewo ) jakież było moje zdziwienie widząc cały czas kolor żółty strzałki ( podświadomie wiem że skład nie opuścił Parzęczewa ) i słysząc  dźwięk meldującego mi się składu pod semaforem wjazdowym
Wydane: Bystra Woda
W trakcie prac:
Bystra Mała, Bystra , Bystra Górka

Offline Igoreq

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Siła reputacji: 260
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #39 dnia: 17 Stycznia 2020, 18:41:05 »
Ja sobie robię dla takich czarną listę i robię im tak samo gdy mam SBLkę lub mechaniczne.

Offline Krzysiek11251

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 104
  • Krzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezesKrzysiek11251 prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Stycznia 2020, 19:09:26 »
Dlatego ja wyrobiłem w sobie nawyk sprawdzania prędkości i aktualnego szlaku pociągu który do mnie ma wyjechać. Gdy strzałka dla pociągu jadącego do nas świeci się podejrzanie długo na biało - polecam to podglądnąć, przydaje się ;-)

Offline Meril

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 309
  • Meril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezesMeril prezes
  • Banujcie wszystkich, Bóg pozna swoich.
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Stycznia 2020, 19:24:56 »
A ja mam inne rozwiązanie... "pociąg 12345 odjechał". Czasem dPo nie działa mimo szczerych chęci. W tym wypadku w teorii trzeba by było wprowadzić tzp. Miło by było chociaż poinformować następną stacje, że blokada nie działa jak powinna. Niestety, siadają tacy na stację typu parzęczewo, ledwo ogarniają ruch na dużej stacji i tak się kończy :)

Offline Igoreq

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Siła reputacji: 260
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
Odp: SBL-Roznice w stosunku do zwyklej blokady.
« Odpowiedź #42 dnia: 17 Stycznia 2020, 20:51:10 »
Tak... przyznam się, sama ostatnio zrobiłam tam zamieszanie...