Autor Wątek: Talk/Rozmowa: śmierć symulatora  (Przeczytany 5374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BravuraLion

  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Siła reputacji: 401
  • BravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezesBravuraLion prezes
  • Always be friendly and respectful
    • My Youtube Channel
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Stycznia 2024, 20:38:42 »
I would like to contribute to this discussion without referring to previous answers.

I stumbled upon TD2 by chance while searching for a realistic dispatcher simulation. A video by FluffyAdmiral, in which he played TD2 and acted as a dispatcher, immediately fascinated me. I wanted to learn more about TD2 and quickly realized that it's not just a game or a simple simulation, but an authentic representation of railway traffic with all its rules. This was exactly what I was looking for, even though it initially seemed daunting in its complexity. The beginning was difficult for me as I was not familiar with the rules of the Polish railway, although there were a few English videos that covered the basics.

Fortunately, I soon met TD2 players who introduced me to the rules and guided me, especially regarding the role of a dispatcher. The learning curve was steep, and I made mistakes in the beginning. However, the TD2 community was very forgiving with newcomers at first. Over time, I gained confidence, became bolder, and sought more advice from my friends. My enthusiasm for the project grew, and I decided to create tutorials to make it easier for others to get started. My tutorials were not perfect and did not cover every detail, but they were a great help to many. I am aware that such tutorials come with a responsibility, as misinformation can be spread in such a precise simulation. I plan to revise these tutorials with more experience.

Over time, the tone of communication in TD2 has changed somewhat: the more experienced one becomes, the rougher the communication can sometimes be. This is understandable, as more is expected from experienced players. However, the willingness to help decreases while complaints increase. This can be intimidating for inexperienced players. I appreciate the strict system to maintain quality, but we should try to help players before opening a ticket. There are also exceptional cases of intolerance towards non-Polish speakers and individual animosities. I don't want to delve deeper into these issues here, but they exist. As a result, tensions sometimes arise in communication and in-game chat, which can be particularly discouraging for non-Polish speaking users. I know TD2 is a Polish simulation and mainly takes place on PL1, but I think it's important to address this. A friendlier tone and more effort for unity would certainly be beneficial, as we are all part of a community that tries its best.

I am still a big fan of the TD2 project and plan to stay involved in the future. I will continue to make videos about TD2, introduce new stations, and try to create tutorials to make it easier to get started with this wonderful project. Sometimes I have to bite my tongue, as I have recently experienced hatred, ego trips, and unjustified bans. I'm excited to see where the journey goes and look forward to the coming years. :)

Offline frozen_bok_yt

  • User
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Siła reputacji: 0
  • frozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnikfrozen_bok_yt Kaźnik
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Stycznia 2024, 21:43:34 »
-w TD2 można robić własne scenerie, a w MaSzynie nie.

W MaSzynie można stworzyć własne scenerie ...w notatniku. Ale należy znać wszystkie komendy i być bardziej zaangażowanym człowiekiem, bo zawartość plików scenerii przypomina kod jakiegoś języka programowania.

Dodano: 12 Stycznia 2024, 21:45:54


Plus są odpowiednie narzędzia dla prostego stworzenia scenerii do MaSzyny, np. Rainsted albo 3ds Max lub GMax.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2024, 21:46:36 wysłana przez frozen_bok_yt »
Pierwszy gracz TD2 na Ukrainie.
Projekty: Województwo jukienckie - nie rozpoczęte; Szczorkolowice - do robienia od zera absolutnego, prace rozpoczęte, z przerwami (częściej długimi); Jukienka - nie rozpoczęte ; Medyka - nie rozpoczęte.
Zmniejszenie mojej reputacji jest uznawane za działalność zabronioną. Nie chcę być kaźnikem, raz i na zawsze! Chcę już dodatniej reputacji jak było latem 2022!

Offline damianml

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Siła reputacji: 327
  • damianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezesdamianml prezes
  • pcheŁKArz
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Stycznia 2024, 11:43:17 »
Owszem, Maszyna ma niskie wymagania sprzętowe, oraz ogromny jak na darmowy symulator wybór taboru, jednakże ilość scenariuszy, i ilość osób które "Są w stanie" coś wybudować jest bardzo niska, zastanówmy się dlaczego? Maszyna działa na tym samym silniku od wielu lat i oprawa graficzna może być nieprzyjazna dla niektórych użytkowników którzy oczekują "Wow" od gry. Pragnę przypomnieć że maszyna nadal stoi w punkcie gdzie latarnie emitują jedynie plamy światła, a nie "Faktyczne" światło.

Bronisz się frozenie że trzeba być bardziej zaangażowanym członkiem by coś stworzyć, i to jest właśnie to, jest niestety niska ilość tych zaangażowanych członków, ilość nowych projektów które "Może" zobaczymy w przyszłości jestem w stanie policzyć na palcach jednej ręki, z bardziej wyróżniających się: Bieszczady/Galicja które wyglądają w porządku dlatego że ich teren jest wymodelowany na podstawie NMT, jednakże daleko jeszcze temu projektowi do skończenia.

Kolejną rzeczą jest właśnie to, że aby stworzyć scenariusz trzeba nauczyć się wręcz nowego "języka programowania", nie ma tu prostych komend, brakuje zdecydowanie jakiś poradników który w prosty sposób by opisały tworzenie scenariuszy (Najlepiej chyba w formie video), a także darmowych programów. Rainsted jest już leciwym programem zbudowanym wieki temu, za jego można było stworzyć się trasy do zapomnianego już symulatora "ATS", a programy takie jak 3ds max są płatne także aby stworzyć bezpłatną mapę trzeba zapłacić za płatny program...

W TD2 edytor masz dostępny z punktu symulatora, posiada ogrom funkcjonalności i wydanie nowej scenerii wiąże się z tytaniczną pracą często wielu użytkowników, a także przejście przez system sprawdzania scenerii który zapobiega wydaniu tzw. "Raków" które często można je zobaczyć na gitlabie, także chwała temu że mamy label ZWB. Jeśli chodzi o sam edytor, nie jest bardzo skomplikowany w obsłudze, chyba największym jego mankamentem jest system terrainpointów określający wysokość terenu oraz umożliwiający "Malowanie" terenu, po za tym z tworzenia scenerii w TD2 są dostępne na YT poradniki oraz były nawet szkolenia swojego czasu.

Reasumując po krótce,
Społeczność Maszyny jak i sam symulator ma ogromny potencjał bycia "czymś większym" jednakże uważam że sam symulator powinien po pierwsze, zmienić strukturę funkcjonowania i może wkroczenie na drogę, taką jaką wkroczyło TD2 czyli stowarzyszenia które umożliwiałoby wsparcie finansowo twórców, i jednocześnie odblokowało nowe możliwości. Po drugie przejść po części restrukturyzacje sposobu tworzenia scenariuszy i tras gdyż jest ona obecnie bardzo skomplikowana i tak jak wspominałem, w najlepszym wypadku wymaga płatnych programów. Po trzecie zaktywizować społeczność, zachęcać do aktywności i wzajemnych interakcji. Po czwarte, społeczność Maszyny niedawno wiązała się z kryzysem administracyjno-moderacyjnym, i mam nadzieje że już on minął, także uporządkowanie kwestii administracji, zarządu a także osób odpowiedzialnych za projekt by też się przydało...
~
naczelny toromistrz pcheŁKI
damianml3

Offline Lewy7676

  • User
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 113
  • Lewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezesLewy7676 prezes
  • Pewnie ta...
    • Mój tik tok
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Stycznia 2024, 18:58:58 »
Co do mnie, uważam, że trzeba oddzielić 2 kwestie; symulator umiera bo:
- jest mało graczy?
- jest nuda?

Co do tego pierwszego trzeba wspomnieć, że niekoniecznie liczba graczy jest wyznacznikiem tego, że symulator umiera. Tego wyznacznikiem jest to czy ktoś, coś z tą grą/symulatorem robi, a tutaj nikt nie może powiedzieć, że symulator się nie rozwija (zwłaszcza po ostatniej aktualizacji)

Jeśli chodzi o zabicie nudy podczas dyżurów to polecam prowadzić R-146 (dziennik ruchu), R-138 (dziennik telefoniczny), E-1758 (książka kontroli urządzeń SRK). Uwierzcie mi, to naprawdę czasami daje lepszego kopa, niż odpalenie 2/3 scenerii.
Aha nie masz nawet jednego pociągu, więc nie masz co pisać?... to naucz się poprawnie wypełniać dokumentację!
Umiesz? To zacznij się bawić w edytor SPK. Fakt, że możesz siebie nazwać kimś, kto wie co to Iz i czym się on różni od It, oraz dlaczego skład zajmuje mi wszystkie zwrotnice, chociaż widzę, że już z nich zjechał, sprawia, że czujesz się lepiej (żartowałem, tak naprawdę wiesz które wagony usunąć 🤣).
Już  wiesz co to It/Iz? to spróbuj udoskonalać pulpity, niektóre z nich mogły by być lepsze (szkoda, że w niektórych jest zakaz ich edytowania {co wytknął mi jeden niebieski Moderator, podczas pobytu na mojej stacji, którego raczej szybko nie zapomni}. Wtedy musisz robić wszystko od nowa, 5h roboty gwarantowane)

Widziałem wiadomość o tym, aby nie porównywać Td2-SM-MaSzyna, jednak ja zrobię jedno małe porównanie, które najbardziej do mnie przemawia:

-To, że w SM nikt Ci nie zacznie wariować na czacie jak stoi o 5s za długo pod semaforem (co jest idealnym odwzorowaniem rzeczywistości 😄).

Moim zdaniem Td2 nie umiera. Roboty jest co niemiara, sztuką jest ją znaleźć (no chyba, że Tobie zależy tylko na tej liczbie obok nicku, wtedy tobie nic nie pomoże)!
(chyba) specjalista (oraz miłośnik) SPK. Ktoś, kto stara się o nowych graczy pozyskać za wszelką cenę.

Offline Orzeł

  • User
  • Wiadomości: 62
  • Siła reputacji: 180
  • Orzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezes
  • To skoro było tak dobrze, to dlaczego było tak źle
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Stycznia 2024, 09:50:23 »
.... nie wprowadził niezbędnych zmian ( pory roku ,dzień noc oraz brak taboru)....

Kiedy ostatni raz uruchamiałeś symulator?
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2024, 13:25:56 wysłana przez marbas83 »
Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze.

Online marbas83

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Siła reputacji: 668
  • marbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezesmarbas83 prezes
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Stycznia 2024, 13:27:18 »
.... nie wprowadził niezbędnych zmian ( pory roku ,dzień noc oraz brak taboru)....

Kiedy ostatni raz uruchamiałeś symulator?


Miał być cytat a wyszło modyfikuj.
Marbas – w tradycji okultystycznej, demon, przywódca piekła. Rozporządza 666 stadami niedźwiedzic.
Ukazuje się pod postacią wielkiego niedźwiedzia.

Offline Katchan-chan

  • User
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 148
  • Katchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezesKatchan-chan prezes
  • ANAZLIA: SN81 160 KM/ H EKPRES SZYPKI WYJZAD PLIS
Odp: śmierć symulatora
« Odpowiedź #36 dnia: 19 Stycznia 2024, 15:47:02 »
Ych. Zacznę od tego że konto założyłem w listopadzie 2020 r., więc nie bardzo mogę się wypowiadać o tym jak kiedyś to było.

Wątek wydaje się być de facto zamknięty, ale może dorzucę moje 5 grosików do rozmowy. Uważam że iluzja tego że "kiedyś byo wincyj ludziuf" ma swoje korzenie w pandemii. Kacperro, który zaczął ten wątek, założył konto na samym początku 2020 roku. Ja również, jak zapewne masa innych użytkowników pozamykanych w domach nagle znalazła DUŻO wolnego czasu w tamtym okresie i naturalnie wiele z nich spędzało go tutaj. I tak jak każdy więzień powie że jest niewinny, tak każdy kto uczęszczał na lekcje online powie że on(a) FCALE ALE TO WOGLE nie skupiał się na niczym innym niż belfer, a jak jest w rzeczywistości jest to wszyscy wiemy. Stąd w tamtym okresie (a zwłaszcza w godzinach 8:00-16:00) na TDkowych szlakach było znacznie więcej aktywnych osób. Ale jak wiemy, po wypuszczeniu ludzi na zewnątrz, wszyscy powrócili do pracy, szkoły, i stąd (zwłaszcza w ostatnim roku) TDek wydaje się umierać. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Moim (i podejrzewam że założyciela wątku) jedynym odniesieniem do tego, ile kiedyś było aktywnych osób jest okres pandemii, który (nie)stety spowodował tymczasowe wystrzelenie ilości aktywnych użytkowników w górę.

A odnosząc się do SimRaila TDka i Maszyny.

Jako ktoś, kto spędził >100h na wszystkich trzech, nie mogę zdzierżyć ludzi mówiących "yy, bo simrail i maszyna ma wincyj pocionguf, som ładniejsze i lepiejsiejsze". Uważam że wybór między tą trójką podchodzi pod gusta różnych ludzi. Maszyna oferuje szeroki wybór taboru, w miarę zrównoważony wybór scenerii, i jest świetna jeśli nauczyć się podstaw sterowania i zasad ruchu na polskich kolejach, lub jeśli po prostu chcesz się zrelaksować. Na SimRailu osobiście się zawiodłem najbardziej. Nie obsmarowując się za bardzo wazeliną, powiem tylko że ewidentnie celem SimRaila jest być takim polskim TSW. Nie mogę powidzieć że w SimRailu brakuje pasji czy coś, ale wygląda to jak taki mini TDek, tylko z "lepszą" grafiką i PEMDOLINO. Chociaż nie mogę się wypowidzieć jak jest teraz, jak ostatnio grałem w SR (~na początku grudnia) to nadal mieli straszne problemy z optymalizacją, a w ciągu tygodnia 2 razy utknąłem na stacji (na głowicy rozjazdowej, gdzie nie mogłem się ani cofnąć, ani wjechać w perony bo po obu stronach stały inne składy, a przecież manewrów jeszcze nie ma [!!!]). Mam jeszcze wieeele zarzutów do SR, ale nie o tym jest ten wątek.

Reasumując:

Nie, TDek nie umiera. Myślę, że ma jeszcze przed sobą długi, długi żywot i jeżeli kiedyś ma umrzeć, to mam nadzieję że dotrwam do jego łoża śmierci. Być może zaśmierdnie to trochę hipokryzją (idące od kogoś o smutnej, czarnej czcionce nazwy użytkownika), ale TDek rozwijany jest przez ludzi którzy zamiast pultać się że "za mao sceneri!" albo "za mao ciaponguf! robią coś żeby temu przeciwdziałać wydając np. scenerię (chociaż jedną), albo zgłaszając się do modelowania w trzy-dy. Nie, TDek nie jest jakimś niesamowitym, nieskazitelnym bytem, ale jest projektem pasji rozwijanym przez bardzo utalentowanych ludzi, wkładających w niego masę wolnego czasu, co ja podziwiam i za co jestem niesamowicie wdzięczny. Ech żem siem rozpisał. No nic.

Dzięki wszytkim, którzy dołożyli chociaż tę najmniejszą cegiełkę do rozwijania tego projektu.
Podrawiam  :),
Katchan-chan
PS. Z góry przepraszam za pisownie, interpunkcję składnię etc. Polska jenzyk tródna jenzyk