Autor Wątek: Idea/Pomysł: SWDR4 - dyżurowanie  (Przeczytany 2905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 107
  • Siła reputacji: 77
  • Argeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezes
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 2093 km
  • Trains Routed: 875
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #30 dnia: 20 Maja 2020, 22:17:55 »
Dobra, do błędu (złamania zasady) przyznaję się, ale chodzi o sytuację, gdzie autor zakłada na swojej scenerii limit, gdzie użytkownik nie może jej odpalić, gdy włączył już inną.
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.

Offline Chester11-86

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Siła reputacji: 41
  • Chester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 799 km
  • Trains Routed: 512
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #31 dnia: 20 Maja 2020, 22:20:30 »
Widziałem więcej dlatego napisalem😁 a z drugiej strony po co siadają na kilku, patrz masz 3 stacje i bawisz się sam, a ktoś chciałby się pouczyć poćwiczyć na mniejszej scenerii z SCS/SPK to zajęte ☹️ a mogłyby dwie osoby więcej zagrać... Dlaczego ktoś nie usiądzie na 3 stacjach ze sterowaniem ręcznym i mechanicznym? Bo za dużo biegania, więc dalej się z Tobą nie zgadzam, jedyny słuszny argument wyszedł od Pepsi'ego w celu ratowania bo któryś dyżurny uciekł lub go rozłączyło na dobre😁

Po co siadają na kilku? Ponieważ mają czas, chęci, możliwości oraz chcą sobie szybciej nabijac wyprawione pociągi.

Jest takie przysłowie: "zapomniał wół, jak cielęciem był", to, że niektórzy dyżurni mają bardzo wysokie level'e i potrafią odpalić jedną dużą scenerię + ze dwie małe świadczy tylko o tym, że zapomina się o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z TD2. Mowa tu o L'kach, które lubią sobie usiąść na jakiejś małej scenerii i powoli uczyć się całej obsługi. Pamiętajmy, że najtrudniejsze są stacje z obsługą mechaniczną/ręczną, i jak taka L'ka nie ma już wyboru i się decyduję zaryzykować to później tylko można przeczytać na grupowym SWDR'ze, co ten dyżurny wyprawia, czemu się nie odzywa... dodatkowo obcokrajowcy, wolą mniejsze stację i będą częściej tam siadać aby się porządnie przygotować do czegoś większego (oni też czytają forum i na pewno przetłumaczyli sobie wszystko w temacie: "Bariera językowa"). ostatnio byłem świadkiem jak sobie oblegali takie spalinowe scenerie i wysyłali między sobą składy, wysłałeś do nich swój oczywiście też obsłużyli.
Ale dzięki blokowaniu wszystkich scenerii jest zabierana wszystkim nowym ta przyjemność. Zamiast zachęcać do coraz większej aktywności uczą się egoizmu, nieposzanowania innych użytkowników i jednej zasady: prawo dżungli, kto pierwszy i silniejszy ten lepszy.

Dodatkowo zanim wejdę na scenerię odpalam bardzo fajną stronę jaką jest: Sceneriomat. Wyświetla mi się komunikat od Wujka Stefana, że aktywnych jest 22 scenerie i tylko 30 maszynistów. A jak wejdziesz na SWDR jest tylko 10 użytkowników, każdy ma po dwie scenerie lub więcej. W tym momencie jak odpalisz swoją to przez pierwsze 40 minut nikt nie przyjedzie bo jest za dużo scenerii pootwieranych. Miało się bawić 20 osób a jest połowa mniej :(


Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #32 dnia: 20 Maja 2020, 23:07:48 »
Dlatego psioczę, że nie ma małych prostych przelotówek dwutor-dwutor na SCS. Są Lisiczki, gdzie manewry są utrudnione, kilka scenerii na mechanicznych. Prawie same z utrudniaczami, wymagające znajomości obsługi urządzeń, znajomości planu posterunku. SCS robi to za dyżurnego, monitoruje stan urządzeń, nastawia przebiegi i podaje sygnały. Czemu więc rzucane są L-ki na głęboką wodę? Może jeszcze LCS im dajcie i patrzcie jak płonie. Spoko rozumiem, że przychodzą tu osoby, które pracują na kolei i jakoś też zaczynają od niskiego poziomu, chociaż faktycznie są ekspertami w danej dziedzinie. Niestety większość to ludzie, którzy interesują się koleją i potrzebują się wdrożyć. SWDR miał być systemem wsparcia dyżurnego, a nie systemem wykańczania dyżurnych. Mam skład u siebie, walczę z sytuacją ruchową, żeby podać mu wjazd. Nie wcisnę Ko zanim nie osłonię go sygnałem S1/Sr1. Dyżur, który go wyprawił ma tam kolejny wyjazd, wyłączy blokadę (skład dawno od niego wyjechał) i coś co miało być dzwonkiem zaczyna napierniczać. Cholerna wiertarka atakująca mózg jest tym czego potrzeba do uspokojenia sytuacji. Przeładowanie informacjami, przeładowanie zadaniami, hałas, brak możliwości podejrzenia innej rzeczy gdy ma się jedną na wierzchu. Dla osoby z doskonałą pamięcią to nie problem, ale przeciętny człowiek gdy musi na raz zapamiętać skład, szlak wyjazdowy, wjazdowy, godzinę, scenerię docelową i to wszystko na raz, może po prostu dostać kota. Jeszcze mechanicy coś piszą, inni dyżurni się dobijają chcąc wyprawić składy, a jak coś się pogmatwa to trzeba to prostować, upewniać się, że bezpieczeństwo ruchu nie jest zagrożone, co kosztuje czas. Czas, którego jest za mało. Jedno słowo mi się ciśnie na usta: dezorganizacja.

Offline Waffel

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Siła reputacji: 387
  • Waffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezesWaffel prezes
  • U mnie działa.
  • Distance Travelled: 10818 km
  • Trains Routed: 5668
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #33 dnia: 20 Maja 2020, 23:22:29 »
To, co kolega wyżej napisał, to dyżurka w pigułce. Fakt, na początku tego stresu może być sporo, z czasem każdy zyskuje na pewności siebie.

I tego żadne odgórne zalecenia/ograniczenia nie wymuszą.

Pokora, nauka i cierpliwość. Tego często brak w naszym tedekowym światku.

Offline Pepsi2026

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 457
  • Siła reputacji: 550
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Kiedyś to było...a nie...kiedyś to mnie nie bylo..
  • Distance Travelled: 3917 km
  • Trains Routed: 9797
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #34 dnia: 20 Maja 2020, 23:23:13 »
Są Lisiczki, gdzie manewry są utrudnione, kilka scenerii na mechanicznych. Prawie same z utrudniaczami, wymagające znajomości obsługi urządzeń, znajomości planu posterunku.

Pokaż mi, w którym miejscu sa one utrudnione? Brak tarcz manewrowych oraz brak możliwości wyswietlenia Ms2 na semaforze? Jeśli dzban nie umie, lub nie chce poczytać Ie-1 no to sory. Tam są opisane sygnały ręczne. Na Lisiczkach nie ma żadnych utrudnień. Dyżurny każdej scenerii musi znać urządzenia jakimi się posługuje. Plan posterunku ma na schemacie w nastawni lub na pulpicie spk/scs. Co tu jest trudnego? Wystarczą C H Ę C I.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2020, 23:26:48 wysłana przez Pepsi2026 »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji. Coś tam dłubie przy TeDekowej wiki. Regulamin dotyczy każdego.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #35 dnia: 20 Maja 2020, 23:37:03 »
To wystarczy, że nie ma sygnałów. Zestresowana L-ka chce zwolnić tor, przestawić skład i wymyśla takie kwiatki jak manewry na Sz. Sam jednotor jest utrudnieniem, ryzykujemy czołówę, zwłaszcza jak zaginie skład, a potem się niespodziewanie znajdzie. Jest też szansa się zatkać, na dwutorze jak przyjmiesz skład przy wszystkich torach zajętych-nadal masz możliwość wyprawienia i odblokowania się. Na jednotorze nie. Jest trudniejszy, wymaga więcej, lepszego planowania sytuacji ruchowej.

Myślisz, że większość nowych osób zapoznała się z Ie-1 przed pierwszą jazdą? Obawiam się, że może to być grubo poniżej 10%. Dlatego powołano Trenerów. Kwestia tutoriali i szkoleń to już inny temat. Wątpię jednak by ktokolwiek był entuzjastą banowania nowych za niewiedzę. Pierwszym, podstawowym środkiem wobec kogoś niedoświadczonego jest zwrócenie uwagi. Część coś doczyta, część dopyta, ale ogólnie nadal będą uczyć się i poprawiać w praktyce.

Offline Pepsi2026

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 457
  • Siła reputacji: 550
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Kiedyś to było...a nie...kiedyś to mnie nie bylo..
  • Distance Travelled: 3917 km
  • Trains Routed: 9797
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Maja 2020, 23:41:36 »
Jest też szansa się zatkać, na dwutorze jak przyjmiesz skład przy wszystkich torach zajętych-nadal masz możliwość wyprawienia i odblokowania się. Na jednotorze nie. Jest trudniejszy, wymaga więcej, lepszego planowania sytuacji ruchowej.

Kto komu broni przyjąć pociąg ze szlaku na tor częściowo zajęty? Myślenie ;)
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji. Coś tam dłubie przy TeDekowej wiki. Regulamin dotyczy każdego.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Siła reputacji: 340
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 38387 km
  • Trains Routed: 1891
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Maja 2020, 00:15:41 »
Co do manewrów na Sz, są też wynikiem "Głupoty" mechaników - sam byłem świadkiem jak mech jak DR chciał podać mi manewr na SZ - jak się zapytałem czemu, odpowiedz bo inni maszyniści tego żądali.

Resztę pozostawię bez komentarza (oczywiście wytłumaczyłem co i jak DR )

Ps. fakt, że większość  tych co bierze po 2-3 scenerie traktuje te dodatkowe jako przelotówki do nabijania pociągów do levelu. Nikt mnie nie przekona, że jesteś w stanie wziąć 2 duże scenerie, z otwartymi spawnami i prowadzić bez problemowo płynnie ruch, wystawiać rj - nie na przysłowiową "pałe" na zasadzie generuj, poszło . (Owszem było by to możliwe przy stałym połączeniu szlaków, choć i tak niezły byłby młyn)
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2020, 00:21:01 wysłana przez Ryszard-san »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Sheken

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 180
  • Siła reputacji: 134
  • Sheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezes
  • "Po drugiej stronie chmur zawsze jest czyste niebo
  • Distance Travelled: 3341 km
  • Trains Routed: 1413
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Maja 2020, 01:37:10 »
Zgadzam się z przedmówcą, ale maszynista nie ma prawa, nakazać dyżurnemu ruchu jak ma prowadzić ruch na swojej stacji, jeśli stosuje się do regulaminu TD2 (w tym punkt 2.1 reg. sym.). W tej sytuacji dyżurny powinien wyrazić sprzeciw.

Standardowo dyżuruje na jednej stacji i naprawdę to wystarczy. Nie zalecam dyżurować na 2 różnych stacjach, przypuśćmy, że dyżurny obsługuje maszynistę "r" na stacji "ZZZ" jednocześnie na stacji "YYY" maszynista "w" przejechał sygnał S1, nie zatrzymując się, następnie dochodzi do zdarzenia czołowego 2 pociągów na stacji "YYY".
W tej sytuacji, gdyby dyżurny był tylko na stacji "YYY" to zapewne zapobiegłby zderzenia 2 pociągów, a sprawne zarządzanie ruchem i bezpieczeństwo w TD2 są najważniejsze :)
Dlatego powinniśmy dyżurować na jednej stacji, aby uniknąć takich przypadków, co prawda rzadko się one zdarzają, ale lepiej dmuchać na zimno. Resztę wytłumaczył @Ryszard-san.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2020, 02:04:46 wysłana przez Sheken »

Offline Chester11-86

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Siła reputacji: 41
  • Chester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 799 km
  • Trains Routed: 512
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Maja 2020, 08:06:22 »
To ja dodam jeszcze 5gr do tego co powiedzieli przedmówcy.
Otwierasz dwie lub trzy scenerie, i w pewnym momencie na każdej masz po jednym składzie do wyprawienia oraz weszli nowi mechanicy na spawn'a. W takiej sytuacji komu pierwszemu wystawisz rozkład jazdy? Dlaczego ten ostatni ma czekać ponad pół godziny na rozkład i odjazd mu wyszedł za 40 minut z 25 minutowym postojem na kolejnej stacji ponieważ wrzuciłeś pierwszy lepszy aby było? Ponieważ nie masz czasu się zastanowić przeczytać itp. a to zajmuje parę minut. Powiedzmy, że taki gość czeka ta godzinę aby ruszyć bo tak jest napalony i podczas manewru mechanik z L'ki zablokuje Ci szlak na jednej stacji ponieważ wyjechał, zahamował i nie może odblokować. I powiedz mi jakie on ma pierwsze wrażenie? Tyle czekania i wszystko na nic... Dyżurny zajęty czymś innym i pewnie jeszcze krzyczy na radio telefonie co on wyprawia, po prostu porażka.

Dyżurny zdenerwowany zamyka wszystkie sprawny ponieważ musi wszystko ogarnąć, co potrwa a chcą wejść kolejni mechanicy, którzy nie mogą bo wszystko pozamykane ☹️ i czytamy ze na 25 scenerii jest tylko 30 mechaników, to idę pojeździć a nie mogę nigdzie się połączyć bo wszystko zamknięte. Zamknięte z przyczyn wyżej opisanych lub najbliższy rozkład jest za godzinę dlaczego bo każdy sobie przedłuża co godzinkę dyżur. I koło się zamyka ☹️

Szanujmy mechaników ponieważ bez nie będzie komu dyżurować 😛

Offline kociol185

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 78
  • Siła reputacji: 28
  • kociol185 nastawniczykociol185 nastawniczykociol185 nastawniczykociol185 nastawniczykociol185 nastawniczy
  • Złożone skargi: Ten miesiąc - 12 Ten rok - 14
  • Distance Travelled: 4582 km
  • Trains Routed: 711
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #40 dnia: 21 Maja 2020, 09:05:08 »
SWDR4 na samym wstępie minimalny czas służby wynosiłby 2 godziny, sami dobrze wiemy, że w jedną godzinę nawet nie ma sensu dyżurować. Na godzinę to można skład poprowadzić 😁

Nigdy nie dyżuruję powyżej 1.5h i dla mnie taki dyżur ma jak największy sens. Mówiąc powyżej 1.5h informuję że mój dyżur to zazwyczaj 1h. Więc i tak uważam że czasy dyżurów są kwestią sporną i ten temat był milion razy wałkowany na forum.
Na warsztacie:
Boczniki Lasek - 1 etap, 2 jednotory, tylko 1 z prądem

Offline Chester11-86

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Siła reputacji: 41
  • Chester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchuChester11-86 starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 799 km
  • Trains Routed: 512
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #41 dnia: 21 Maja 2020, 09:27:28 »
Ile składów potrafisz wyprawić w ciągu tej godziny? Ile osób wejdzie w tym momencie na Twoja scenerie?
Niestety albo stety jest to symulator kolei a nie strzelanka typu CS że wejdę na pół godziny postrzelam i wyjdę.
W symulatorach czasem trzeba oczekiwać na serię zdarzeń grubo ponad 30 minut. Więc nie wiem jaką czerpiesz przyjemność z gry, w której dzieje się coś przez 15 bo zaraz ustawiasz status NK i po grze ☹️

Offline kociol185

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 78
  • Siła reputacji: 28
  • kociol185 nastawniczykociol185 nastawniczykociol185 nastawniczykociol185 nastawniczykociol185 nastawniczy
  • Złożone skargi: Ten miesiąc - 12 Ten rok - 14
  • Distance Travelled: 4582 km
  • Trains Routed: 711
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Maja 2020, 09:37:45 »
Ile składów potrafisz wyprawić w ciągu tej godziny? Ile osób wejdzie w tym momencie na Twoja scenerie?
Niestety albo stety jest to symulator kolei a nie strzelanka typu CS że wejdę na pół godziny postrzelam i wyjdę.
W symulatorach czasem trzeba oczekiwać na serię zdarzeń grubo ponad 30 minut. Więc nie wiem jaką czerpiesz przyjemność z gry, w której dzieje się coś przez 15 bo zaraz ustawiasz status NK i po grze ☹️

około 20, dla mnie to wystarczająca liczba
Na warsztacie:
Boczniki Lasek - 1 etap, 2 jednotory, tylko 1 z prądem

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 539
  • Siła reputacji: 210
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 6134 km
  • Trains Routed: 1504
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Maja 2020, 10:20:42 »
A ja dalej nie rozumiem po co blokujemy układanie rozkładów na scenerie NK. Obłożenie dyżurnych jest duże, zawsze raczej ktoś czeka chętny na podmianę. To po co blokować generowanie rozkładów?

A jezeli już zdarzy się brak obsady to ktoś pojedzie offem.
Poradnik dyżurnego - Podstawy SCS/SWDR:
Livestream:

Offline Pepsi2026

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 457
  • Siła reputacji: 550
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Kiedyś to było...a nie...kiedyś to mnie nie bylo..
  • Distance Travelled: 3917 km
  • Trains Routed: 9797
Odp: SWDR4 - dyżurowanie
« Odpowiedź #44 dnia: 21 Maja 2020, 10:24:47 »
A jezeli już zdarzy się brak obsady to ktoś pojedzie offem.

Oblot też sobie sam zrobi? Nie wydaje mi się.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji. Coś tam dłubie przy TeDekowej wiki. Regulamin dotyczy każdego.