Autor Wątek: Idea/Pomysł: System bookingowy DR  (Przeczytany 17921 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanahmon

  • Weteran
  • Wiadomości: 141
  • Siła reputacji: 42
  • hanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchu
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lutego 2019, 22:19:42 »
Niestety, bookowanie dyżurów nie poprawi i nie usprawni totalnie niczego. Dlaczego? Powodów jest kilka.

Ad.1 Jednym z nich jest poczucie obowiązków niektórych osób. Już dzisiaj jest normą że wiele dyżurnych zmywa się przed czasem, są sytuacje nagłe i te mniej. To że ktoś może szybko wskoczyć (elastyczność obecnego systemu), jest moim zdaniem dużą zaletą. W tym wypadku kary za nie stawienie się wydają się być trochę nad wyrost. (Sytuacja stawia dyżurnego w pozycji kogoś, kogo jedynym obowiązkiem jest chodzenie na pszyrke w godzinach 8-14, może sobie oznaczyć dyżur o danej godzinie, gorzej jak mama karze wyrzucić śmieci albo pójść do sklepu).
Ad.2 Problem ruchu w TD2 zasadniczo polega na nieplanowym napływie mechaników i odpływie stacji, co w istocie nie jest w stanie zapewnić każdemu przyjemniej jazdy.
Ad.3 To że stacja będzie dostępna wcale nie znaczy że ktoś będzie przez nią jechał. Przecież to zależy od tego kiedy się generuje rozkład jazdy i kto wtedy jest dostępny. Jeśli w ciągu 30 minut nikt nie wejdzie do symulatora i lub przykładowo nikt nie skończy rozkładu i nie zażąda nowego, to nic nowego nie przyjedzie. Do tego dochodzą ilości torów szlakowych, szlaków, etc.

Generalnie, według mnie to nic nie zmieni, wręcz może być dosyć nieprzyjemne w skutkach. Duże zamieszanie, (które i tak już powiedzmy sobie nie jest małe). Rozumiem że znajdują się tutaj entuzjaści lepszej organizacji, tylko pojawia się jedno zasadnicze pytanie. Czy sam booking dyżurki przyniesie jakieś korzyści? Jak już wspomniałem, moim zdaniem nie.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2019, 22:23:46 wysłana przez hanahmon »
Nie o to chodzi, by złapać króliczka, lecz gonić go...

Offline Sheken

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 185
  • Siła reputacji: 168
  • Sheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezesSheken prezes
  • "Po drugiej stronie chmur zawsze jest czyste niebo
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lutego 2019, 22:48:55 »
Może poprostu wypróbować go na tydzień i zobaczyć co wyniknie ,w formie testowej .
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2019, 22:50:28 wysłana przez Sheken »
Ten, co ma perma dostać  🔕

Offline RobsonPL453

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 284
  • Siła reputacji: 161
  • RobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezes
  • Witam Serdecznie
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Lutego 2019, 06:50:51 »
Może poprostu wypróbować go na tydzień i zobaczyć co wyniknie ,w formie testowej .
Tylko najpierw trzeba takie coś stworzyć nie wiem czy wiesz.

Offline Atmosferyczny

  • Zasłużony
  • Wiadomości: 176
  • Siła reputacji: 65
  • Atmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezes
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Lutego 2019, 11:24:48 »
Niestety, bookowanie dyżurów nie poprawi i nie usprawni totalnie niczego. Dlaczego? Powodów jest kilka.

Ad.1 Jednym z nich jest poczucie obowiązków niektórych osób. Już dzisiaj jest normą że wiele dyżurnych zmywa się przed czasem, są sytuacje nagłe i te mniej. To że ktoś może szybko wskoczyć (elastyczność obecnego systemu), jest moim zdaniem dużą zaletą. W tym wypadku kary za nie stawienie się wydają się być trochę nad wyrost. (Sytuacja stawia dyżurnego w pozycji kogoś, kogo jedynym obowiązkiem jest chodzenie na pszyrke w godzinach 8-14, może sobie oznaczyć dyżur o danej godzinie, gorzej jak mama karze wyrzucić śmieci albo pójść do sklepu).

Jedno nie wyklucza drugiego.
Jeśli ktoś zadeklarował się na dyżur do określonej godziny a następnie z jakiś powodów wcześniej skończył, to przecież system rezerwacji nie musi być tak głupi, że nadal będzie blokował wejście innego dyżurnego, kto go chce zastąpić

Offline Sarrus

  • Weteran
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 18
  • Sarrus zwrotniczySarrus zwrotniczySarrus zwrotniczy
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Lutego 2019, 12:16:18 »
Z mojej perspektywy taki system budzi obawy. Ja rzadko mogę sobie pozwolić na dyżurowanie, bo muszę mieć pewność, że mam te 1.5h i nikt mi w tym czasie nie będzie przeszkadzał. Czasem nie jestem w stanie tego przewidzieć. Efekt może być taki, że system rezerwacji uniemożliwiłby mi granie w ogóle, bo wszystkie ciekawe dla mnie stacje będą porezerwowane na tydzień na przód.

Ja widzę tutaj inny problem. Weźmy sobie sytuację taką: wchodzę na TD i patrzę jakie stacje. Aha ok większość stacji pozajmowana ale widzę, że trzy kończą za powiedzmy 15 min. No fajnie to pójdę sobie herbatkę zrobić, wrócę i będzie wolne pomyślelibyśmy. Otóż nic z tego. Po 15. min. stacje przełączą się w "niedługo kończy" i nie wiadomo jak długo jeszcze tak zostanie. Być może DR czeka na opóźnione pociągi, albo ma jeszcze pociąg rozpoczynający bieg i chętnie oddałby już stację. Nie ma jednak jak o to zapytać, bo większość nie siedzi na TS3. Może lepszym rozwiązaniem byłaby możliwość zalogowania się do SWDR jako zmiennik na daną stację. Zwolnienie stacji powodowałoby komunikat z pytaniem czy zmiennik jest gotowy. Przy braku reakcji po określonym czasie stacja jest zwalniana dla ogółu. Pomogłoby to też rozwiązać problem układania rj gdy większość DR "niedługo kończy".

EDIT: Aha i jeszcze mogłoby to umożliwić komunikację DR ze zmiennikiem w SWDR.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2019, 12:18:03 wysłana przez Sarrus »

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Lutego 2019, 12:18:31 »
Może lepszym rozwiązaniem byłaby możliwość zalogowania się do SWDR jako zmiennik na daną stację. Zwolnienie stacji powodowałoby komunikat z pytaniem czy zmiennik jest gotowy. Przy braku reakcji po określonym czasie stacja jest zwalniana dla ogółu. Pomogłoby to też rozwiązać problem układania rj gdy większość DR "niedługo kończy"

Bardzo dobry pomysł. Trzeba zapewnić płynność w przesiadkach, wtedy nie trzeba będzie blokować układania rozkładów na "niedługo kończy".

Offline Piotr_Rajdowiec

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 137
  • Piotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezesPiotr_Rajdowiec prezes
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Lutego 2019, 12:45:32 »
Według mnie pomysł z bookingiem jest słaby i zbędny. Zaplanuje sobie dyżur i skąd mam wiedzieć że akurat w tym dniu o tej godzinie będę miał czas i chęci do gry? W systemie kto pierwszy ten lepszy wchodzę kiedy chce i wybieram scenerię na której chce dyżurować, a jak jest zajęta to czekam aż się zwolni lub wybieram inną. Mam nadzieje że booking nigdy nie przejdzie.

Offline Orzeł

  • User
  • Wiadomości: 62
  • Siła reputacji: 179
  • Orzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezes
  • To skoro było tak dobrze, to dlaczego było tak źle
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Lutego 2019, 13:39:18 »
Bardzo dobry pomysł. Trzeba zapewnić płynność w przesiadkach, wtedy nie trzeba będzie blokować układania rozkładów na "niedługo kończy".

Pełna zgoda zanim  jednak wprowadziliśmy byśmy ten system należało by przeprowadzić co najmniej miesięczne testy.
Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze.

Offline Atmosferyczny

  • Zasłużony
  • Wiadomości: 176
  • Siła reputacji: 65
  • Atmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezes
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Lutego 2019, 14:21:43 »
Z mojej perspektywy taki system budzi obawy. Ja rzadko mogę sobie pozwolić na dyżurowanie, bo muszę mieć pewność, że mam te 1.5h i nikt mi w tym czasie nie będzie przeszkadzał. Czasem nie jestem w stanie tego przewidzieć.

Odpowiednio wcześnie zwalniasz rezerwację, żeby nie było tak, że rozpoczyna się dyżur a okazuje się, że Ciebie nie ma.

Efekt może być taki, że system rezerwacji uniemożliwiłby mi granie w ogóle, bo wszystkie ciekawe dla mnie stacje będą porezerwowane na tydzień na przód.

Albo odwrotnie, masz scenerię, na której pragniesz dyżurować i pomimo, że są już na przód zarezerwowane, Ty też możesz sobie zarezerwować czas w systemie i wreszcie się doczekasz.

Ja widzę tutaj inny problem. Weźmy sobie sytuację taką: wchodzę na TD i patrzę jakie stacje. Aha ok większość stacji pozajmowana ale widzę, że trzy kończą za powiedzmy 15 min. No fajnie to pójdę sobie herbatkę zrobić, wrócę i będzie wolne pomyślelibyśmy. Otóż nic z tego. Po 15. min. stacje przełączą się w "niedługo kończy" i nie wiadomo jak długo jeszcze tak zostanie.

No właśnie nie. Inaczej. Dyżur zaplanowany jest do konkretnej godziny. Widzisz, że za 15 min. będzie koniec dyżuru a po nim nie ma nikogo w grafiku więc wpisujesz się i za 15 min. masz dyżur. Bez względu na sytuację ruchową - płynna podmiana. Wręcz ratujesz DR przed oczekiwaniem na mocno opóźnione pociągi. Dodatkowo, SWDR wie, że może układać kolejne RJ, bo nie ma końca dyżuru - jest ciągłość.
Tak to widzę.

Offline hanahmon

  • Weteran
  • Wiadomości: 141
  • Siła reputacji: 42
  • hanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchu
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Lutego 2019, 15:39:19 »
Niestety, bookowanie dyżurów nie poprawi i nie usprawni totalnie niczego. Dlaczego? Powodów jest kilka.

Ad.1 Jednym z nich jest poczucie obowiązków niektórych osób. Już dzisiaj jest normą że wiele dyżurnych zmywa się przed czasem, są sytuacje nagłe i te mniej. To że ktoś może szybko wskoczyć (elastyczność obecnego systemu), jest moim zdaniem dużą zaletą. W tym wypadku kary za nie stawienie się wydają się być trochę nad wyrost. (Sytuacja stawia dyżurnego w pozycji kogoś, kogo jedynym obowiązkiem jest chodzenie na pszyrke w godzinach 8-14, może sobie oznaczyć dyżur o danej godzinie, gorzej jak mama karze wyrzucić śmieci albo pójść do sklepu).

Jedno nie wyklucza drugiego.
Jeśli ktoś zadeklarował się na dyżur do określonej godziny a następnie z jakiś powodów wcześniej skończył, to przecież system rezerwacji nie musi być tak głupi, że nadal będzie blokował wejście innego dyżurnego, kto go chce zastąpić

Jasne, to rozumiem również będą nowe dopiski do regulaminu z serii "Ustawiasz sobie dyżur na godzinę, skończysz po 40 minutach i nie grozi Ci kara, ale jak już się nie stawisz to dostaniesz %"? To jest naprawdę niepotrzebne mieszanie i szukanie dziury w całym. Jaki problem w ogóle ma to rozwiązać? Problem przepustowości i tego, że nie ma po czym jeździć, problem chorych rozkładów? To dokładnie nie rozwiązuje nic, żadnego z istniejących problemów, chyba że ktoś ma ból o to iż nie może wleźć na większą stację bo ktoś ją akurat obsługuje.

Jak podał autor, jednym z celów właśnie ma być "zwiększenie przepustowości".
Czy to sprawi nagle że małe stacje zapewnią dobre walory ruchowe?
-Nie.
Czy poprawi to komunikację między dyżurnymi?
-Nie.
Czy zapewni to w miarę kontrolowany przypływ mechaników w stosunku do tego ile jest stacji?
-Nie.

Rozkłady jazdy są przede wszystkim konstruowane na 4 etapach, (czego pewnie mają świadomość Ci, którzy czytali Ir-11).
I ustalanie planu kto wejdzie na stację o której godzinie ma się nijak do poprawy sytuacji.
Nie o to chodzi, by złapać króliczka, lecz gonić go...

Offline Atmosferyczny

  • Zasłużony
  • Wiadomości: 176
  • Siła reputacji: 65
  • Atmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezes
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Lutego 2019, 16:59:19 »
Nie utożsamiam się z autorem tego postu a system rezerwacji, jako pomysł, zgłosiłem dużo wcześniej.

Ale muszę odnieść się do Twojego punktu nr 1 i odnieść się do logicznego rozumowania.
Przykład:
DR nr 1 ustawił dostępność scenerii do 19:30. SWDR pozwala ułożyć RJ tylko do tej godziny odejmując jeszcze pewien margines na potencjalnie mogące wystąpić opóźnienia. Po tym czasie zwykle jeszcze DR pozostaje na scenerii ze statusem "Niedługo kończę".
Mamy więc przykład sytuacji, w której szlaki tej scenerii nie są wykorzystane w pełni, mimo że mogłyby kursować pociągi, to RJ nie zostanie ułożony przez tą scenerię ani do tej scenerii. Ewidentnie przepustowość jest ograniczona.
Jeśli natomiast SWDR będzie "wiedział", że po 19:30 będzie kontynuowany dyżur przez DR nr 2, to nie będzie ograniczał układania RJ tylko do ok. 19:20. Więc szlaki tej scenerii będą wykorzystane.
Jest to wyraźny dowód, że system rezerwacji polepsza wykorzystanie przepustowości szlaków symulatora.

Offline Silenthunter

  • Weteran
  • Wiadomości: 23
  • Siła reputacji: 60
  • Silenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezes
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Lutego 2019, 17:06:18 »
Jak podał autor, jednym z celów właśnie ma być "zwiększenie przepustowości".
Gdzie tak napisałem??? Polecam jeszcze raz dokładnie przeczytać 1 post. Nigdzie nie wspominałem o przepustowości ruchowej a systemem bookingu (w moich postach).
Cytuj
Czy to sprawi nagle że małe stacje zapewnią dobre walory ruchowe?
j.w.
Cytuj
Czy poprawi to komunikację między dyżurnymi?
A jak niby system bookingu miałby poprawiać komunikację między kimkolwiek?! Deklarujesz kiedy będziesz - i to jest info bardziej dla maszynistów niż DRów (przynajmniej w moim zamyśle). Dla DRów jak wspomniał Atmosferyczny, może to być dodatkowa informacja w SWDR jak rozplanować RJty na dyżurach.
Cytuj
Czy zapewni to w miarę kontrolowany przypływ mechaników w stosunku do tego ile jest stacji?
1. i 2.
Cytuj
I ustalanie planu kto wejdzie na stację o której godzinie ma się nijak do poprawy sytuacji.
To dlaczego prawdziwi dyżurni posiadają grafiki a nie przychodzą "z partyzanta"?  :P

Offline hanahmon

  • Weteran
  • Wiadomości: 141
  • Siła reputacji: 42
  • hanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchu
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Lutego 2019, 17:13:50 »
Nie utożsamiam się z autorem tego postu a system rezerwacji, jako pomysł, zgłosiłem dużo wcześniej.

Ale muszę odnieść się do Twojego punktu nr 1 i odnieść się do logicznego rozumowania.
Przykład:
DR nr 1 ustawił dostępność scenerii do 19:30. SWDR pozwala ułożyć RJ tylko do tej godziny odejmując jeszcze pewien margines na potencjalnie mogące wystąpić opóźnienia. Po tym czasie zwykle jeszcze DR pozostaje na scenerii ze statusem "Niedługo kończę".
Mamy więc przykład sytuacji, w której szlaki tej scenerii nie są wykorzystane w pełni, mimo że mogłyby kursować pociągi, to RJ nie zostanie ułożony przez tą scenerię ani do tej scenerii. Ewidentnie przepustowość jest ograniczona.
Jeśli natomiast SWDR będzie "wiedział", że po 19:30 będzie kontynuowany dyżur przez DR nr 2, to nie będzie ograniczał układania RJ tylko do ok. 19:20. Więc szlaki tej scenerii będą wykorzystane.
Jest to wyraźny dowód, że system rezerwacji polepsza wykorzystanie przepustowości szlaków symulatora.

Oczywiście. Tylko skąd SWDR będzie wiedział że ktoś się pojawi w zastępstwie. A jak się nie pojawi? I nikt nie wejdzie na tą stację przez następne 30 minut? Rozważasz wariant "sprzyjający". Ale tego już "niesprzyjającego" nie rozważasz - ot logiczne rozumowanie. Nie zniknie częstotliwość "skracania" RJ bo kogoś nie ma, wysyłania offline też nie. Poprawa żadna.

Jak podał autor, jednym z celów właśnie ma być "zwiększenie przepustowości".
Gdzie tak napisałem??? Polecam jeszcze raz dokładnie przeczytać 1 post. Nigdzie nie wspominałem o przepustowości ruchowej a systemem bookingu (w moich postach).
Cytuj
Czy to sprawi nagle że małe stacje zapewnią dobre walory ruchowe?
j.w.
Cytuj
Czy poprawi to komunikację między dyżurnymi?
A jak niby system bookingu miałby poprawiać komunikację między kimkolwiek?! Deklarujesz kiedy będziesz - i to jest info bardziej dla maszynistów niż DRów (przynajmniej w moim zamyśle). Dla DRów jak wspomniał Atmosferyczny, może to być dodatkowa informacja w SWDR jak rozplanować RJty na dyżurach.
Cytuj
Czy zapewni to w miarę kontrolowany przypływ mechaników w stosunku do tego ile jest stacji?
1. i 2.
Cytuj
I ustalanie planu kto wejdzie na stację o której godzinie ma się nijak do poprawy sytuacji.
To dlaczego prawdziwi dyżurni posiadają grafiki a nie przychodzą "z partyzanta"?  :P

Widocznie za szybko przeczytałem i nieco błędnie zinterpretowałem jeden z punktów. Nie mniej jednak to co napisałem wyżej miało na celu wskazać istotny problem - według mnie, tego symulatora.

Dlaczego prawdziwi dyżurni posiadają grafiki? Hehe, może dlatego że ustalający grafik zna obowiązujący rozkład jazdy (który jest ustalany wiele miesięcy przed jego wprowadzeniem). Raczej spółka nie zatrudnia dyżurnego po to, żeby miał tylko pilnować czy jakiś ekolog przypadkiem śruby z podkładu nie wyrwie i na złom nie odda.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2019, 17:24:32 wysłana przez hanahmon »
Nie o to chodzi, by złapać króliczka, lecz gonić go...

Offline badcookie66

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Siła reputacji: 116
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Lutego 2019, 17:36:19 »
(...)
To dlaczego prawdziwi dyżurni posiadają grafiki a nie przychodzą "z partyzanta"?  :P

To dlaczego dostajesz rozkład od dyżurnego ruchu z SWDR a nie jest on przygotowany wcześniej przez odpowiednie działy/osoby, aby zapewnić przepustowość szlaków dla pociągów międzynarodowych, ekspresowych, pośpiesznych etc.

Argument na prawdę mocny. Chcecie sami sobie utrudnić rozgrywkę z rezerwacją scenerii, a czy bierzecie pod uwagę konsekwencje tego że, dany dyżurny ma ustawioną dostępność "bez limitu" zbliża się 19:00, ma już pociągi grubo po 19:30, a osoba która zarezerwowała dyżur się nie stawia? Co wtedy? Co z nieobecnością dyżurnego? Konsekwencje? %? Co gdy pojawi się niespodziewana sytuacja i dana osoba nie może usiąść na danej scenerii z powodu losowego, korki, np. awaria samochodu podczas powrotu z pracy? Cokolwiek...
%? Ban na 2 dni?

Zakładacie z góry że będą chętni na podmiankę spoko. Ale przyjrzyjcie się sytuacji ruchowej teraz. Najczęściej oblegane scenerii i tak mają podmianki praktycznie od ręki, od minuty do max pięciu.
Ja wychodzę ktoś wchodzi. Takimi sceneriami są np. Aleksandrów Kujawski, Parzęczewo czy podobne. One zawsze będą obsadzone i będą zarezerwowane z góry na kilka godzin albo i kilka dni do przodu.
Co w przypadku odwołania dyżuru? Ile mogę mieć czasu na rezygnację? Ustawiam że dziś od 19:00 siedzę na Zgierzu Kontrewersie, ale o godzinie 18:55 wypada mi coś i muszę gdzieś pojechać, sytuacja losowa? Dostanę %? Ba, co będzie jak rozpocznę dyżur i o 19:05 będę miał taką sytuację losową? %? Ban? Rezerwacja przepada? Tworzy się luka której nikt na szybko nie jest w stanie zapełnić?
Moim zdaniem próbujecie dołożyć sami sobie możliwości banowania was wszystkich za niestawiennictwo na dyżurze. Nie oszukujmy się, ale ponad 70% społeczności TD2 to młodzież, ja wiem, będę teraz ten zły, ale młodzież (nie wszyscy) nie czują tego ciążącego obowiązku na sobie, nie pracowali, nie wiedzą co to jest 8 czy tam 10 godzin pracy albo wyciągnięcie konsekwencji. Pojawią się skargi, odwołania (w przypadku gdy zakładam bany, czy % za niestawiennictwo, bądź opuszczenie dyżuru), dołożycie tylko pracy administracji która czyta te abstrakcyjne momentami skargi o składach długości 1km, czy chociażby przewaleniu S1 o 10m z prędkością 5km/h.

Moim zdaniem jest to kompletnie idiotyczny pomysł. A chcecie dołożyć sobie tylko konieczność odświeżania strony i sprawdzania czy rezerwacja na daną scenerię tego dnia się zwolniła.

Lepiej, teraz od strony technicznej, kto przygotuje system pod to? Jak to ma działać, czy ma banować delikwentów którzy się nie stawiają? W formie kalendarza? Strony internetowej? Dokumentu excella? Ja twierdzę że chcecie dołożyć pracy Dev (jako grupie która tworzy symulator) zamiast pozwolić się skupić na tym co ważniejsze, tj: pantograf podążający za siecią, nowe modele pociągów, wagonów, dedykowane obiekty do realistycznych scenerii, poprawy optymalizacji, wprowadzenie warunków atmosferycznych i innych rzeczy które w dalekiej przyszłości mogą powstać.
Idąc dalej, dojdziemy do sytuacji w której będę wydawał scenerię i dam ją prywatną, dla 10 osób, bo nie chce mi się bawić w system rezerwacji, tylko w gronie kilku osób będę się w stanie dogadać że po prostu w tym momencie tą scenerię uruchomię i będzie ona dostępna praktycznie zawsze gdy będę chciał.

(...)
DR nr 1 ustawił dostępność scenerii do 19:30. SWDR pozwala ułożyć RJ tylko do tej godziny odejmując jeszcze pewien margines na potencjalnie mogące wystąpić opóźnienia.

Nie zgodzę się. SWDR generuje do ostatnich chwil dostępności godziny. Jeśli masz dyżur do 19:30 i od 19:20 nie masz już nic co jedzie przez danych szlak, to przy generowaniu jazdy i zachowaniu parametrów (sieć trakcyjna, długość szlaku wyjazdowego i wjazdowego, prędkości) na 99% wepchnie Ci jakiś pociąg.

Moje zdanie jest na nie. Przedstawiłem swoje argumenty, nie zamierzam dalej dyskutować a jedynie będę zaglądał do wątku i czytał bardziej i mniej śmieszne odpowiedzi.
Pozdrawiam Zły Ciastek

Renji20

  • Gość
Odp: System bookingowy DR
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Lutego 2019, 23:28:35 »
Ten Pomysł nie sprawdzi się w naszej społeczności , ma wiele dziur zaczynając od sytuacji losowych(każdemu może się zdarzyć )a kończąc na samym wykonaniu, taki projekt wymagał by napisania go od podstaw i połączenia z symulatorem  czyli wymagał by wiele cennego czasu naszych developerów  i nie chce być czarno widzem ale to by doprowadziło do jeszcze większego  płaczu że nasz tabor jak to ktoś kiedyś napisał
Cytuj
Tabor w td2 zatrzymał
się na roku 1990
.
Ja bym ten cały pomysł skrócił do jednej sprawy a mianowicie płynne przekazywanie dyżuru co by pozwoliło wykorzystać potencjał szlaków w 100%, bo na dyżur szczególnie w godzinach szczytowego ruchu znajdą się chętni na dyżur, a głównym problemem  wykorzystywania w pełni szlaku jest konieczność ustawienia statusu "Niedługo Kończę" aby móc zakończyć ten dyżur.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2019, 23:32:18 wysłana przez Renji20 »