(...)
To dlaczego prawdziwi dyżurni posiadają grafiki a nie przychodzą "z partyzanta"?
To dlaczego dostajesz rozkład od dyżurnego ruchu z SWDR a nie jest on przygotowany wcześniej przez odpowiednie działy/osoby, aby zapewnić przepustowość szlaków dla pociągów międzynarodowych, ekspresowych, pośpiesznych etc.
Argument na prawdę mocny. Chcecie sami sobie utrudnić rozgrywkę z rezerwacją scenerii, a czy bierzecie pod uwagę konsekwencje tego że, dany dyżurny ma ustawioną dostępność "bez limitu" zbliża się 19:00, ma już pociągi grubo po 19:30, a osoba która zarezerwowała dyżur się nie stawia? Co wtedy? Co z nieobecnością dyżurnego? Konsekwencje? %? Co gdy pojawi się niespodziewana sytuacja i dana osoba nie może usiąść na danej scenerii z powodu losowego, korki, np. awaria samochodu podczas powrotu z pracy? Cokolwiek...
%? Ban na 2 dni?
Zakładacie z góry że będą chętni na podmiankę spoko. Ale przyjrzyjcie się sytuacji ruchowej teraz. Najczęściej oblegane scenerii i tak mają podmianki praktycznie od ręki, od minuty do max pięciu.
Ja wychodzę ktoś wchodzi. Takimi sceneriami są np. Aleksandrów Kujawski, Parzęczewo czy podobne. One zawsze będą obsadzone i będą zarezerwowane z góry na kilka godzin albo i kilka dni do przodu.
Co w przypadku odwołania dyżuru? Ile mogę mieć czasu na rezygnację? Ustawiam że dziś od 19:00 siedzę na Zgierzu Kontrewersie, ale o godzinie 18:55 wypada mi coś i muszę gdzieś pojechać, sytuacja losowa? Dostanę %? Ba, co będzie jak rozpocznę dyżur i o 19:05 będę miał taką sytuację losową? %? Ban? Rezerwacja przepada? Tworzy się luka której nikt na szybko nie jest w stanie zapełnić?
Moim zdaniem próbujecie dołożyć sami sobie możliwości banowania was wszystkich za niestawiennictwo na dyżurze. Nie oszukujmy się, ale ponad 70% społeczności TD2 to młodzież, ja wiem, będę teraz ten zły, ale młodzież (nie wszyscy) nie czują tego ciążącego obowiązku na sobie, nie pracowali, nie wiedzą co to jest 8 czy tam 10 godzin pracy albo wyciągnięcie konsekwencji. Pojawią się skargi, odwołania (w przypadku gdy zakładam bany, czy % za niestawiennictwo, bądź opuszczenie dyżuru), dołożycie tylko pracy administracji która czyta te abstrakcyjne momentami skargi o składach długości 1km, czy chociażby przewaleniu S1 o 10m z prędkością 5km/h.
Moim zdaniem jest to kompletnie idiotyczny pomysł. A chcecie dołożyć sobie tylko konieczność odświeżania strony i sprawdzania czy rezerwacja na daną scenerię tego dnia się zwolniła.
Lepiej, teraz od strony technicznej, kto przygotuje system pod to? Jak to ma działać, czy ma banować delikwentów którzy się nie stawiają? W formie kalendarza? Strony internetowej? Dokumentu excella? Ja twierdzę że chcecie dołożyć pracy Dev (jako grupie która tworzy symulator) zamiast pozwolić się skupić na tym co ważniejsze, tj: pantograf podążający za siecią, nowe modele pociągów, wagonów, dedykowane obiekty do realistycznych scenerii, poprawy optymalizacji, wprowadzenie warunków atmosferycznych i innych rzeczy które w dalekiej przyszłości mogą powstać.
Idąc dalej, dojdziemy do sytuacji w której będę wydawał scenerię i dam ją prywatną, dla 10 osób, bo nie chce mi się bawić w system rezerwacji, tylko w gronie kilku osób będę się w stanie dogadać że po prostu w tym momencie tą scenerię uruchomię i będzie ona dostępna praktycznie zawsze gdy będę chciał.
(...)
DR nr 1 ustawił dostępność scenerii do 19:30. SWDR pozwala ułożyć RJ tylko do tej godziny odejmując jeszcze pewien margines na potencjalnie mogące wystąpić opóźnienia.
Nie zgodzę się. SWDR generuje do ostatnich chwil dostępności godziny. Jeśli masz dyżur do 19:30 i od 19:20 nie masz już nic co jedzie przez danych szlak, to przy generowaniu jazdy i zachowaniu parametrów (sieć trakcyjna, długość szlaku wyjazdowego i wjazdowego, prędkości) na 99% wepchnie Ci jakiś pociąg.
Moje zdanie jest na nie. Przedstawiłem swoje argumenty, nie zamierzam dalej dyskutować a jedynie będę zaglądał do wątku i czytał bardziej i mniej śmieszne odpowiedzi.
Pozdrawiam Zły Ciastek