Autor Wątek: Issue/Problem: System ostrzeżeń automatycznych  (Przeczytany 457 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mavis

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 21
  • Mavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowy
  • Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją
  • Distance Travelled: 989 km
  • Trains Routed: 173
System ostrzeżeń automatycznych
« dnia: 16 Marca 2020, 12:56:42 »
Cytuj
zaczynamy od wykolejenia się z powodu przekroczenia prędkości – jest to stałe 20%, przyznawane tylko na serwerze PL1


Co ten zapis oznacza? Czy to, że raz dopuściwszy się wykolejenia już na zawsze mam te 20%, że nigdy nie zejdą one do zera?


Dostałem też wczoraj ostrzeżenie po tym, jak zjeżdżając w Zwardoniu składem o masie 1720 t w żaden sposób nie byłem w stanie wyhamować składu zbiegającego ze wzniesienia. Mam pewne obiekcje, co do zasadności tego ostrzeżenia (po prostu za ciężki skład na taką scenerię), a że nie wiem gdzie to zrobić, robię to przy okazji tutaj.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2020, 20:44:53 wysłana przez Meril »
Cenię sobie osoby, które chcą uczyć innych. Mam nieuleczalną alergię na tych, którzy pouczają.

Offline NieAktywny

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Siła reputacji: 12
  • NieAktywny dróżnik obchodowyNieAktywny dróżnik obchodowy
  • "That awkward moment between birth and death."
  • Distance Travelled: 1542 km
  • Trains Routed: 174
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2020, 09:27:01 »
Ostrzeżenia spadają co 5%/dzień nie licząc dnia w którym dostałeś ostrzeżenie. Procenty otrzymujesz tylko za przejechanie przez wykolejnice lub przekroczenie prędkości. Za powody "Coś poszło nie tak" lub "Tory się skończyły" nie dostaje się ostrzeżeń.
Wronowice - Etap 1 | Tomaszowice Południowe - prace wstrzymane | Sokołów Podlaski - prace wstrzymane
börk

Offline Coyotek

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Siła reputacji: 174
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Co do...
  • Distance Travelled: 3442 km
  • Trains Routed: 1879
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca 2020, 10:49:36 »
Uściślę powyższą wypowiedź.

Za przekroczenie prędkości I WYKOLEJENIE SIĘ w jednym czasie.


Wykolejnica o ile pamiętam się nie liczy, samo przekroczenie prędkości też nie, tak samo jak przejazd za sygnał S1 ( STÓJ ). Musisz znacznie przekroczyć prędkość i się wykoleić. Miejsce nie ma znaczenia, czy to będzie zwrotnica, wykolejka, czy miejsce z ograniczoną prędkością.
Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Banturday i Spamday
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił.

Offline Mavis

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 21
  • Mavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowy
  • Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją
  • Distance Travelled: 989 km
  • Trains Routed: 173
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2020, 21:59:41 »
Miejsce nie ma znaczenia a powinno, bo znalazłem się z ciężkim składem na terenie o dużym spadku, skład przy zjeździe w dól pociągnęło i zanim zdążyłem zareagować było już po wszystkim. Nie przypominam sobie wskaźników pochylenia, spadek wziął mnie z zaskoczenia. W realu każdą katastrofę kolejową bada komisja, tutaj bezduszny automat nagradza mnie punktami, bez indywidualnego rozpatrzenia okoliczności zdarzenia. Nie jestem kolejowym piratem drogowym, jeżdżę rozważnie, z zachowaniem przepisów i podpadam raptem pod system stworzony dla szalonych maszynistów. To jest wylewanie dziecka wraz z kąpielą.
Cenię sobie osoby, które chcą uczyć innych. Mam nieuleczalną alergię na tych, którzy pouczają.

Offline Coyotek

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Siła reputacji: 174
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Co do...
  • Distance Travelled: 3442 km
  • Trains Routed: 1879
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Marca 2020, 11:18:44 »
Są to jednak bardzo rzadkie przypadki, bowiem nie powinieneś być wysłany ciężkim składem na tego typu scenerie. W tym przypadku jest to błąd w zapisie danych scenerii. Dla przykładu, na scenerii Bargowice, nie można wjechać, ani zjechać ciężkim składem towarowym w kierunku Horza, gdyż SWDR takiego rozkładu nie wygeneruje.

Automatyczne ostrzeżenia mają na celu zmniejszenie liczby wpływających skarg, gdzie w większości z nich zarzutem było przekroczenie prędkości i wykolejenie się przez nieroztropnego gracza. Oraz rzecz jasna zdyscyplinowanie takich osób, by rozważniej obserwowały swoją drogę, a nie puszczały choćby agregat na 150 km/h w EU07. Jak wiadomo, nie da się przypadkiem przekroczyć prędkość i wypaść z torów.
Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Banturday i Spamday
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił.

Online kojonek2

  • Developer
  • Wiadomości: 323
  • Siła reputacji: 109
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 5929 km
  • Trains Routed: 1181
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Marca 2020, 11:44:45 »
Dostałem też wczoraj ostrzeżenie po tym, jak zjeżdżając w Zwardoniu składem o masie 1720 t w żaden sposób nie byłem w stanie wyhamować składu zbiegającego ze wzniesienia. Mam pewne obiekcje, co do zasadności tego ostrzeżenia (po prostu za ciężki skład na taką scenerię), a że nie wiem gdzie to zrobić, robię to przy okazji tutaj.

Nie wiem jak to zrobiłeś ale musiałeś być zdolny. Dzisiaj jako końcową stację miałem Zawzdroń, jadąc składem 2700t. Próbowałem podjazdu dla zabawy, co się nie miało prawa udać. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dam składowi się trochę stoczyć i sprawdzę reakcję na hamulce. Skład nie miał problemu z zatrzymaniem się.

Offline Mavis

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 21
  • Mavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowyMavis dróżnik przejazdowy
  • Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją
  • Distance Travelled: 989 km
  • Trains Routed: 173
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Marca 2020, 13:32:11 »
Nie wiem jak to zrobiłeś ale musiałeś być zdolny. Dzisiaj jako końcową stację miałem Zawzdroń, jadąc składem 2700t. Próbowałem podjazdu dla zabawy, co się nie miało prawa udać. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dam składowi się trochę stoczyć i sprawdzę reakcję na hamulce. Skład nie miał problemu z zatrzymaniem się.

Zawsze mi wszyscy mówili, że jestem zdolny :P Podjechałem ledwo, a zjazd się skończył, jak się skończył.

Dodano: 18 Marca 2020, 13:39:55


Są to jednak bardzo rzadkie przypadki, bowiem nie powinieneś być wysłany ciężkim składem na tego typu scenerie. W tym przypadku jest to błąd w zapisie danych scenerii. Dla przykładu, na scenerii Bargowice, nie można wjechać, ani zjechać ciężkim składem towarowym w kierunku Horza, gdyż SWDR takiego rozkładu nie wygeneruje.

Automatyczne ostrzeżenia mają na celu zmniejszenie liczby wpływających skarg, gdzie w większości z nich zarzutem było przekroczenie prędkości i wykolejenie się przez nieroztropnego gracza. Oraz rzecz jasna zdyscyplinowanie takich osób, by rozważniej obserwowały swoją drogę, a nie puszczały choćby agregat na 150 km/h w EU07. Jak wiadomo, nie da się przypadkiem przekroczyć prędkość i wypaść z torów.
Teraz będę pamiętał, aby w moich rozkładach nie było Zwardonia, gdyż najlepiej mi się jeździ towarami. Pośpiechy są dla mnie zbyt dynamiczne. Dostałem też ostrzeżenie za wykolejenie IC. Nie dałem rady składowi, powinienem był najpierw poćwiczyć na PL2. Kara jest w tym przypadku słuszna. Moderowanie forum jest nieco dotkliwe, więc to też uczy. Mam nadzieję, że procenty zejdą mi w końcu do zera. Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2020, 13:39:55 wysłana przez Mavis »
Cenię sobie osoby, które chcą uczyć innych. Mam nieuleczalną alergię na tych, którzy pouczają.