Autor Wątek: Issue/Problem: System ostrzeżeń automatycznych  (Przeczytany 5799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest5941

  • Gość
System ostrzeżeń automatycznych
« dnia: 16 Marca 2020, 12:56:42 »
Cytuj
zaczynamy od wykolejenia się z powodu przekroczenia prędkości – jest to stałe 20%, przyznawane tylko na serwerze PL1


Co ten zapis oznacza? Czy to, że raz dopuściwszy się wykolejenia już na zawsze mam te 20%, że nigdy nie zejdą one do zera?


Dostałem też wczoraj ostrzeżenie po tym, jak zjeżdżając w Zwardoniu składem o masie 1720 t w żaden sposób nie byłem w stanie wyhamować składu zbiegającego ze wzniesienia. Mam pewne obiekcje, co do zasadności tego ostrzeżenia (po prostu za ciężki skład na taką scenerię), a że nie wiem gdzie to zrobić, robię to przy okazji tutaj.

Online NieAktywny

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 155
  • NieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezes
  • Życie jest jak trytytka - tego nie cofniesz.
    • Kanał YouTube
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2020, 09:27:01 »
Ostrzeżenia spadają co 5%/dzień nie licząc dnia w którym dostałeś ostrzeżenie. Procenty otrzymujesz tylko za przejechanie przez wykolejnice lub przekroczenie prędkości. Za powody "Coś poszło nie tak" lub "Tory się skończyły" nie dostaje się ostrzeżeń.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca 2020, 10:49:36 »
Uściślę powyższą wypowiedź.

Za przekroczenie prędkości I WYKOLEJENIE SIĘ w jednym czasie.


Wykolejnica o ile pamiętam się nie liczy, samo przekroczenie prędkości też nie, tak samo jak przejazd za sygnał S1 ( STÓJ ). Musisz znacznie przekroczyć prędkość i się wykoleić. Miejsce nie ma znaczenia, czy to będzie zwrotnica, wykolejka, czy miejsce z ograniczoną prędkością.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

guest5941

  • Gość
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2020, 21:59:41 »
Miejsce nie ma znaczenia a powinno, bo znalazłem się z ciężkim składem na terenie o dużym spadku, skład przy zjeździe w dól pociągnęło i zanim zdążyłem zareagować było już po wszystkim. Nie przypominam sobie wskaźników pochylenia, spadek wziął mnie z zaskoczenia. W realu każdą katastrofę kolejową bada komisja, tutaj bezduszny automat nagradza mnie punktami, bez indywidualnego rozpatrzenia okoliczności zdarzenia. Nie jestem kolejowym piratem drogowym, jeżdżę rozważnie, z zachowaniem przepisów i podpadam raptem pod system stworzony dla szalonych maszynistów. To jest wylewanie dziecka wraz z kąpielą.

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Marca 2020, 11:18:44 »
Są to jednak bardzo rzadkie przypadki, bowiem nie powinieneś być wysłany ciężkim składem na tego typu scenerie. W tym przypadku jest to błąd w zapisie danych scenerii. Dla przykładu, na scenerii Bargowice, nie można wjechać, ani zjechać ciężkim składem towarowym w kierunku Horza, gdyż SWDR takiego rozkładu nie wygeneruje.

Automatyczne ostrzeżenia mają na celu zmniejszenie liczby wpływających skarg, gdzie w większości z nich zarzutem było przekroczenie prędkości i wykolejenie się przez nieroztropnego gracza. Oraz rzecz jasna zdyscyplinowanie takich osób, by rozważniej obserwowały swoją drogę, a nie puszczały choćby agregat na 150 km/h w EU07. Jak wiadomo, nie da się przypadkiem przekroczyć prędkość i wypaść z torów.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Marca 2020, 11:44:45 »
Dostałem też wczoraj ostrzeżenie po tym, jak zjeżdżając w Zwardoniu składem o masie 1720 t w żaden sposób nie byłem w stanie wyhamować składu zbiegającego ze wzniesienia. Mam pewne obiekcje, co do zasadności tego ostrzeżenia (po prostu za ciężki skład na taką scenerię), a że nie wiem gdzie to zrobić, robię to przy okazji tutaj.

Nie wiem jak to zrobiłeś ale musiałeś być zdolny. Dzisiaj jako końcową stację miałem Zawzdroń, jadąc składem 2700t. Próbowałem podjazdu dla zabawy, co się nie miało prawa udać. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dam składowi się trochę stoczyć i sprawdzę reakcję na hamulce. Skład nie miał problemu z zatrzymaniem się.

guest5941

  • Gość
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Marca 2020, 13:32:11 »
Nie wiem jak to zrobiłeś ale musiałeś być zdolny. Dzisiaj jako końcową stację miałem Zawzdroń, jadąc składem 2700t. Próbowałem podjazdu dla zabawy, co się nie miało prawa udać. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dam składowi się trochę stoczyć i sprawdzę reakcję na hamulce. Skład nie miał problemu z zatrzymaniem się.

Zawsze mi wszyscy mówili, że jestem zdolny :P Podjechałem ledwo, a zjazd się skończył, jak się skończył.

Dodano: 18 Marca 2020, 13:39:55


Są to jednak bardzo rzadkie przypadki, bowiem nie powinieneś być wysłany ciężkim składem na tego typu scenerie. W tym przypadku jest to błąd w zapisie danych scenerii. Dla przykładu, na scenerii Bargowice, nie można wjechać, ani zjechać ciężkim składem towarowym w kierunku Horza, gdyż SWDR takiego rozkładu nie wygeneruje.

Automatyczne ostrzeżenia mają na celu zmniejszenie liczby wpływających skarg, gdzie w większości z nich zarzutem było przekroczenie prędkości i wykolejenie się przez nieroztropnego gracza. Oraz rzecz jasna zdyscyplinowanie takich osób, by rozważniej obserwowały swoją drogę, a nie puszczały choćby agregat na 150 km/h w EU07. Jak wiadomo, nie da się przypadkiem przekroczyć prędkość i wypaść z torów.
Teraz będę pamiętał, aby w moich rozkładach nie było Zwardonia, gdyż najlepiej mi się jeździ towarami. Pośpiechy są dla mnie zbyt dynamiczne. Dostałem też ostrzeżenie za wykolejenie IC. Nie dałem rady składowi, powinienem był najpierw poćwiczyć na PL2. Kara jest w tym przypadku słuszna. Moderowanie forum jest nieco dotkliwe, więc to też uczy. Mam nadzieję, że procenty zejdą mi w końcu do zera. Pozdrawiam :)

Offline Maszyner

  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 78
  • Maszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Kwietnia 2020, 03:09:05 »
W dniu wczorajszym w nagrodę otrzymałem automatyczne ostrzeżenie 20% za co ? Przekroczenie szybkości i wykolejenie.
Nie miałbym nic przeciwko, gdyby to wykroczenie było spowodowane tylko i wyłącznie moją winą.
Wyjeżdżając wczoraj z Grabowa (nie pamiętam czy na pewno był to Grabów) w kierunku Testowa miałem kilka minut opóźnienia. W zależności od trasy i scenerii takie opóźnienie można nadrobić. Gdy w czasie jazdy zatrzymamy się na jednym  lub dwóch sygnałach  STÓJ, jest mało realne aby nadrobić opóźnienie
Wczorajsze popołudnie po odpaleniu symulatora było mega trudne. Co chwilę symulator się zawieszał. To że wiesza się w trakcie ładowania bądź usuwania scenerii to jest już normą, chociaż czasami mam wrażenie ze wywali mnie do pulpitu, lub zawiesi się na amen z powodu długich zmian. Zastanawiałem się czy może to mój komp szaleje i wycina mi takie numery. Komp jest dosyć mocny i z reguły nie miałem problemów z zawieszaniem się TD, oprócz zmiany scenerii.
Przed Testowem miałem kolejne zawieszenie się TD gdy wszystko wróciło do normy, skład dojeżdżał do Testowa. Błyskawicznie wykonałem wszystkie procedury aby rozpocząć hamowanie, jednak skład wjechał do na stacje i natychmiast pojawił się komunikat o wykolejeniu i przekroczeniu szybkości.
Uważam iż to nie system powinien oceniać czy zasadne jest karanie w takich przypadkach, ponieważ  nie zawsze za powstałe zdarzenie odpowiada mechanik. System powinien zapisywać takie wykroczenia, natomiast osoby z administracji powinny rozpatrywać czy ukaranie będzie zasadne po wcześniejszych wyjaśnieniach mechanika.
Tak wiem, zaraz pojawi się komentarz typu : A kto i kiedy   ma to wszystko sprawdzać ? Skoro jest duża ekipa forum, to niestety powinny być takie osoby, ponieważ system jest tylko systemem, i nie rozróżni faktycznych powodów zaistniałego zdarzenia, a to pewnych przypadkach może stwarzać bardzo krzywdzące ostrzeżenia dla użytkowników.

Offline robcioRK

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Siła reputacji: 192
  • robcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Kwietnia 2020, 06:29:03 »
Koledzy miałem bardzo podobną sytuacje , dojeżdżając do granicy scenerii gdzie jest obniżenie prędkości do 60 km/h w momencie wjeżdżania na kolejną scenerie symulator się zawiesił skutkując tym że zabrakło mi drogi hamowania i wpadłem na kolejną scenerie z prędkością ponad 80 km/h , wykoleiłem się i oczywiście dostałem automatyczne ostrzeżenie i 20 % , nauczka że zbliżając się do kolejnej scenerii warto zmniejszyć wcześniej prędkość do  tolerowanych 20 km/h aby nie załapać wykolejenia . Pozdrawiam :)
Wydane: Bystra Woda
W trakcie prac:
Bystra Mała, Bystra , Bystra Górka

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Kwietnia 2020, 06:55:24 »
Problem polega na tym, że regulamin jest wykorzystywany przez niektórych by zabłysnąć. Piszą więc skargi na wszystkich i o każdą bzdurę, na którą jest paragraf. Deweloperzy zareagowali więc automatyzując pewne sprawy. Zwykła oszczędność roboczogodzin. Skarg było, jest i będzie coraz więcej, ponieważ użytkowników przybywa. 33 nowe konta ostatniej doby. Spora część z nich wpadnie na chwilę, narozrabia i "zawiśnie" w systemie zgłoszeń. Wielce prawdopodobne wydaje się więc, że wszystkie sprawy trywialne będzie musiał załatwiać automat. Teoretycznie to DR podejmuje odpowiednie środki u siebie w okręgu. Jeśli ktoś jedzie zbyt szybko, najczęściej przywołanie go do porządku upomnieniem poskutkuje. W opcji pozostaje jeszcze kara, wypisanie rozkazu K. Niestety danie większej władzy dyżurnemu jest sprawą utopijnie nie realną. Każdy może kogoś nie lubić i prawie każdy może siąść na budę. Danie większej władzy jednemu nad drugim to jak dać jednemu idiocie kanister benzyny, a drugiemu zapałki. Weź potem gaś sytuację. Mogę jednak poradzić Wam jak unikać niesłusznych ostrzeżeń. Po pierwsze przeczytaj otrzymany rozkład. Jeżeli masz byt ciężki/długi skład na dany szlak to poproś o nowy rj. Masz do tego prawo. Po drugie wykonaj próbę hamulca i hamowanie kontrolne. Mniejsze szanse, że zdziwisz się jeśli skład będzie wytracał prędkość znacznie wolniej.

Nie wiem czemu, ale płynność gry mocno wpływa na hamowanie. Trudniej jest zluzować i trudniej hamować gdy są zawieszki. Może jakiś mechanizm w programie wymaga weryfikacji. Sam biorę poprawkę na to, że skład gorzej reaguje na sterowanie powietrza.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Kwietnia 2020, 10:01:24 »
Maszyner jak by był ręczny system karania to również byś dostał procenty, bo wina jest po twojej stronie. W8 automatyczne, które wskazuje ograniczenie prędkości (nie mówiąc że masz ograniczenie w rj) jest ustawione w odpowiedniej odległości. Zacięcie symulatora nie powoduje skrócenia drogi hamowania. To że jesteście nauczeni do wjeżdżania na ograniczenia z przekroczeniem prędkości to nie moja wina.

Cytuj
nauczka że zbliżając się do kolejnej scenerii warto zmniejszyć wcześniej prędkość do  tolerowanych 20 km/h aby nie załapać wykolejenia
Powiedział bym że lepiej przed każdym ograniczeniem zmniejszyć wcześniej prędkość, a nie tak że wjeżdża się 20km/h za szybko na nie. A jeszcze dodam, że może warto zmniejszyć prędkość do prędkości ograniczenia, a nie do tolerancji.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Kwietnia 2020, 10:43:37 »
Jeszcze jedna sprawa jest ze sterowaniem. Szybkie zerknięcie na komunikator czy jakikolwiek inny program poprzez [Alt]+[Tab] i powrót do TD powoduje, że nie działa sterowanie z klawiatury. Trzeba złapać mysz i kliknąć w przestrzeń. Trochę głupi błąd po stronie maszynisty, ale można tak stracić 2-3 sekundy. Wystarczy o tyle później wdrożyć hamowanie dla rozpędzonego składu, żeby przejechać ponad długość drogi ochronnej i wyrżnąć.

Offline Maszyner

  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 78
  • Maszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Kwietnia 2020, 10:51:22 »
Jest to moja wina ? Twierdze że absolutnie nie. Zawsze staram się wyhamować składy dużo wcześniej przed ograniczeniem szybkości. Do opisanej sytuacji przyczyniły się problemem z wieszaniem się symulatora, tak było po wyjechaniu ze stacji początkowej i co jakiś czas pojawiał się problem wieszania TD  o czym pisałem w pierwszej wiadomości.
Po za tym jeszcze się nie zdarzyło abym na którąkolwiek stację wjechał jak szalony szon.
W takim układzie wypada w czasie każdej jazdy nagrywać filmy aby być w posiadaniu  niepodważalnego dowód na swoją obronę.
Widzę, iż nawet gdybym podał na talerzu wszystkie okolicznikowi na swoją niewinność, to i tak zawsze musi być winny mechanik.
Niech mi teraz któryś spróbuje napisać ze na szlaku dozwolona jest prędkość 140km/h a mechanik jedzie 40 km/h. Od dzisiaj będę jeżdził 41 km/h

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Kwietnia 2020, 11:10:35 »
Co ma wieszanie się symulatora do hamowania? Rozumiem że trudniej jest trafić w koniec peronu bo tam jest precyzja potrzebna rzędu 20 metrów, ale jadąc nie ma problemu. Czasem jak coś mi w tle się uruchomi to na 7FPS jesteś w stanie bez problemu wyhamować zaczynając hamowanie, gdy widzisz wskaźnik W8. Ja zacznę pisać że wiał silny wiatr więc nie wyhamowałem i jak ktoś powie, że to nie ma nic wspólnego będę powtarzał w kółko bo nie umiem czytać ze zrozumieniem.

Cytuj
Widzę, iż nawet gdybym podał na talerzu wszystkie okolicznikowi na swoją niewinność, to i tak zawsze musi być winny mechanik.
Na razie nie podałeś ani jednego. Na yt jest pełno filmów jak ludzie jadą jak wariaci a potem dziwią się że źle hamują. Nie mówiąc o tym, że większość np nie wie że drugie hamowanie długim składem towarowym w krótkim odstępie czasu jest słabsze i potem narzeka.

A jeździć 40km/h cały czas nie polecam, chyba że chcesz podzielić losy EN57.

Po trzecie co was tak boli te 20%. Po to jest tak zrobione, że można bez problemu wykoleić się nawet i celowo i żadnych ograniczeń nie mamy wprowadzanych.

Offline Maszyner

  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 78
  • Maszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezes
Odp: System ostrzeżeń automatycznych
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Kwietnia 2020, 11:35:49 »
Nie. Nie boli mnie te 20%   Ponieważ jestem ustabilizowanym życiowo i emocjonalnie facetem który obecnie również wykonuje przewozy pasażerskie, nie bawi mnie szaleńcza jazda.
Skoro opisany przeze mnie problem, lub podobny,  potwierdzająca inni użytkownicy to chyba jest coś jest na rzeczy.
Problem zasygnalizowałem, i kończę dyskusję w tej sprawie.