Autor Wątek: Talk/Rozmowa: System sprawdzania scenerii, nowe pojazdy - spostrzeżenia  (Przeczytany 931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuszu

  • Weteran
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 23
  • Kuszu dróżnik przejazdowyKuszu dróżnik przejazdowyKuszu dróżnik przejazdowyKuszu dróżnik przejazdowy
  • Czy próbował Pan wyłączyć i włączyć?
System sprawdzania scenerii, nowe pojazdy - spostrzeżenia
« dnia: 26 Października 2020, 17:38:35 »
Hej,

na starcie chciałbym zaznaczyć, że nie mam zielonego pojęcia jak to działa od kuchni, ale chciałbym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami. Jest duże prawdopodobieństwo, że nie są one dobre, ale motywuje mnie też zachęcenie wszystkich do dyskusji nad poniższymi tematami.

System Sprawdzania Scenerii - przeglądając gitlaba scenery-review zauważyłem, że jedna z nich została porzucona ze względu na błędy etapu pierwszego wykryte i przekazane do twórcy na etapie trzecim. Z wypowiedzi twórców wynika, że to nie jest odosobniony przypadek. Samo w sobie nie jest to złe, zależy nam wszystkim na tym, aby miejsca, w których dyżurujemy czy po których jeździmy, były jak najlepszej jakości. Jednakże takie sytuacje powinniśmy eliminować. Problemy etapu X powinny być rozwiązywane na etapie X, a nie na etapie >X. Moim zdaniem problem leży po stronie procesu, jak - biorąc za przykład porzuconą scenerię - ustalenie, jako wymogu, przed sprawdzaniem scenerii jaki ma być rodzaj urządzeń na stacji. Jak już wspomniałem wyżej, nie wiem jak to wygląda od kuchni dlatego też pomysłów za dużo nie mam, ale liczę, że pojawi się tutaj burza mózgów, gdzie wraz z Zespołem SSS wspólnie, jako społeczność, dojdziemy do lepszych rozwiązań procesowych.

Nowe pojazdy - zauważyłem, że "pozostała twórczość" jako miejsce dla jednego z podstawowych elementów symulatora (scenerie i pojazdy) nie jest raczej najlepszym miejscem. Wytyczenie osobnej przestrzeni z zasadami do tworzenia składów i ich implementacji mogłoby zachęcić niezdecydowanych lub niepewnych. Rozumiem, że dodanie nawet gotowego modelu do symulatora nie jest rzeczą prostą. W związku z tym taka przestrzeń pozwoliłaby ich twórcom i użytkownikom na lepszy wgląd w status implementacji modelu. Tak jak wyżej liczę na burzę mózgów celem znalezienia najlepszego wyjścia.

Bardzo szanuję pracę wszystkich osób dających coś od siebie do tego symulatora. Mając dwie lewe ręce do grafiki czy map makingu mam szczerą nadzieje, że moje paplanie wirtualnym językiem pomoże, choć trochę, w jego rozwoju.

Pozdrawiam
~Kuszu
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2020, 17:43:56 wysłana przez Kuszu »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: System sprawdzania scenerii, nowe pojazdy - spostrzeżenia
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Października 2020, 18:09:55 »
Forum to chyba jedno z gorszych miejsc do "wypracowywania" czegokolwiek, bo praktycznie nikt kto tutaj w tej burzy mózgów miałby uczestniczyć nie ma bladego pojęcia, jak to wygląda od środka, a jeżeli sądziłeś, że zachęcisz zespół do dyskutowania publicznie na ten temat, to przykro mi, ale Cię rozczaruje. Proces SSS przeszedł ponad rok temu dużą optymalizację, zostało wprowadzone zabezpieczenie w postaci 2-go sprawdzającego, są pewne wewnętrzne bezpieczniki, nad kolejnymi optymalizacjami i regulacjami pracujemy, ale nikt z nas, nie będzie dyskutował na ten temat publicznie. To, że żaden proces nie działa w 100% idealnie, to raczej jest chyba oczywiste. Zawsze zdarzy się, że coś gdzieś zostanie pominięte. Proponuję następujący proces myślowy:

ile scenerii zostało sprawdzonych w ciągu roku?
Ile (setek) godzin pracy wymagało to od sprawdzających?
Ile w tym procesie było raków, na które ten czas został zmarnowany, bo mimo tony poradników i wytycznych, część społeczności z uporem maniaka uważa, że wie lepiej.
Ile scenerii zakończyło swój żywot tak jak Podg Modlinków a ile z nich trafiło na PL1 i/lub PL2

Pierwszy proces optymalizacyjny, który można zrobić bez żadnej burzy mózgów, to zminimalizować ilość raków. To spowoduje, że sprawdzający będą mieli więcej czasu, spadnie presja ilościowa, wzrośnie jakość sprawdzana scenerii. Wielokrotnie było to postulowane, żeby trzymać się scenerii realnych i na początek małych. Żeby nie skakać na głęboką wodę, bo zrobienie poprawnie scenerii zgodnie z regułami jest na prawdę trudne, a jak się idzie w kierunku fikcji, to niestety trzeba znać przepisy na pamięć inaczej kończy się to labelem #ZBW


« Ostatnia zmiana: 26 Października 2020, 18:12:32 wysłana przez xoorbes »

Offline Kuszu

  • Weteran
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 23
  • Kuszu dróżnik przejazdowyKuszu dróżnik przejazdowyKuszu dróżnik przejazdowyKuszu dróżnik przejazdowy
  • Czy próbował Pan wyłączyć i włączyć?
Odp: System sprawdzania scenerii, nowe pojazdy - spostrzeżenia
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Października 2020, 20:56:44 »
W porządku, jak tak wygląda sytuacja chyba jedynym wyjściem jest zamknięcie tematu.