Autor Wątek: System zgłoszeń pozytywnych  (Przeczytany 1077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Thomas10701

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Siła reputacji: 687
  • Thomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezesThomas10701 prezes
  • Nikt nie jest doskonały
System zgłoszeń pozytywnych
« dnia: 12 Czerwca 2022, 21:38:01 »
Witajcie Szanowne Koleżanki i Koledzy,

SYSTEM ZGŁOSZEŃ [SysZg]- dział emocji, karania za niewłaściwe postępowanie,
... dla niektórych bokserski sparing.
Jego ciemna strona determinuje nastroje skarżenia, walki i czasem nawet nienawiści.
Ale nie mam wątpliwości, że jest NIEZBĘDNY dla zachowania porządku.

Ale dlaczego [SysZg] musi dotyczyć tylko zgłaszania zachowań negatywnych?

Czy w przypadku gdy np:

- Dyżurny wyjątkowo uprzejmie poświęci czas "L"-ce na trudne szkolenie
- Mechanik zgodzi się dyżurnemu na przejazd OFF, gdy tamten chce/musi wcześniej opuścić serwer
- Dyżurny bardzo starannie wykona ręczny rj uwzględniając mnóstwo życzeń mechanika
itd... itd...

Czy zawsze wtedy, gdy ktoś zasługuje na publiczną nagrodę, czy TAKIE POZYTYWNE zgłoszenia też nie powinny się pojawiać?
Po co? - Po to, aby propagować, i hołdować postawom uprzejmym i kulturalnym.

No tak, niby żaden problem - powiecie - piszcie takie zgłoszenia!
No ale skoro są kary, to powinny być też wyróżnienia.
Trudno mi wpaść na pomysł w tej chwili: jakie? Może ujemne procenty do wykorzystania na przyszłość.
Może administracja ma jakieś ASY w rękawie, które może rozdawać?
Jakiś rodzaj czasowej obwódki w extra kolorze. Np z jednej strony mamy 14 dni bana, a z drugiej 14 dni obwódki złotej przy poziomie gracza.

Jednego jestem pewien: Takie ZGŁOSZENIA zaczną poprzez swój przykład wnosić więcej empatii i kultury.
Zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam: Thomas10701



 


Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: System zgłoszeń pozytywnych
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwca 2022, 22:18:41 »
Ma asy w rękawie, ale jeszcze jest za wcześnie aby o tym pisać w szczegółach. W dużym skrócie, chcemy przebudować system "łapek w górę i w dół" na coś, co lepiej będzie oddawało rzeczywistość i zachęcie wszystkich do "starania się". Obecnie te łapki nic nie znaczą praktycznie, chcemy aby zarówno inni użytkownicy (wszyscy), (jak i symulator automatycznie) dawali "plusy i minusy" za działania innych użytkowników. Można wymyślić dowolne zagadnienia. Poprawne prowadzenie ruchu, pomoc innym użytkownikom, kulturalne zachowanie, dojechanie do końca RJ, brak "zaraz wracam na dyżurce", dyżurowanie przez długi okres czasu, otarte spawny, przejechanie 20km/h przy wyświetlanym OSp1, trzymanie się prędkości rozkładowej (zarówno od dołu jak i od góry), przejechanie S1, itd, itp. Praktycznie każde działanie, które da się zmierzyć, może być generatorem plusów i minusów. Musimy "tylko" napisać do tego narzędzie.

Im więcej plusów, tym np. możliwość ułożenia dłuższego RJ, lub więcej pociągów trasowanych przez posterunek na którym się właśnie dyżuruje (jak zebrało się dużo plusów z dyżurki), albo możliwość jazdy ciężkim brutto (gdy ma się dużo plusów jako Mechanik. Ale też automatyczny ban na Mattermoście, gdy dostanie się od innych użytkowników jakąś ilość :-1: w zadanym czasie. Pomysły można mnożyć.

 Statystyki te np. zawsze dążyłyby do zera i jak ktoś sobie "przeskrobał" to z czasem te minusy by spadały, jak ktoś bardzo się starał (ale przestał) to też plusy by spadały. Jest to bardzo wczesna koncepcja, nad która obecnie nie toczą się żadne prace, ale pod koniec tego roku wrócimy do tematu. Wrzucam screena z jakiś moich przemyśleń wizualizacji tych statystyk w ramach modułu Integratora. Nie przywiązujcie się do tego za bardzo, to mocno wstępna koncepcja.

« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2022, 22:21:48 wysłana przez xoorbes »

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: System zgłoszeń pozytywnych
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwca 2022, 22:26:28 »
Skoro jest to koncepcja wstępna, to chyba nie za bardzo rozumiem sensu ciągłego dążenia statystyk do zera. Ktoś ma stracić możliwość jazdy "ciężkim składem" tylko dlatego, że gra w TD2 raz na parę miesięcy przez brak czasu? Bez sensu.


Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 695
  • Siła reputacji: 397
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: System zgłoszeń pozytywnych
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwca 2022, 22:44:30 »
Zależy jak się to zaimplementuje. Zmiana może być w czasie, w którym jest się online. Będąc na dyżurce, następuje zmiana punktów na dyżurce. przykładowo taki scenariusz:
- punktowany jest czas dyżurowania
- gdy otwierasz na godzinę nie dostajesz punktów.
- gdy otwierasz na dwie godziny, dostajesz +1 (jak te 2 godziny wysiedzisz i nie zrobisz np. "Zaraz wracam".

Więc przykładowo po takiej dyżurce dwu-godzinnej możesz mieć jeden punkt.

Wchodzisz następnym razem trzy razy z rzędu ale po godzinie. Przykładowo co 3h następuje spadek o jeden punkt. Więc po takich trzech dyżurach godzinnych masz ponownie zero punktów.

Więc będąc 'offline' zmiana punktów nie nastąpi.

Jak zaczniemy nad tym prace, na pewno będziemy przedstawiać więcej konkretów. Pewnie będą jakieś ankiety, tak jak w przypadku Sponsora. Ten system ma częściowo odciążyć system skarg, aby wyeliminować skargi typu "uciekł z dyżurki", przejechał S1, itd. Jak ktoś zostawił dyżurkę z aktywnymi rozkładami, to dostanie ujemne punkty. Jak wyszedł w trakcie jazdy "bo mama na obiad woła", to dostanie ujemne punkty i następnym razem zaplanuje jazdę po obiedzie, albo będzie dostawał przez jakiś czas np. krótsze rozkłady. Mniej trywialnych skarg, więcej mechanizmów promujących solidną jazdę. Taka jest ogólna koncepcja.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2022, 22:50:24 wysłana przez xoorbes »

Offline Baranczak

  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Siła reputacji: 801
  • Baranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezesBaranczak prezes
  • Dobra komunikacja to klucz do sukcesu
Odp: System zgłoszeń pozytywnych
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Czerwca 2022, 08:25:05 »
Cytując klasyka: "Ona jest bardzo dobra ta koncepcja". Ale na pewno trzeba dobrze przemyśleć działanie tego systemu, żeby nie odbywało się to na szkodę użytkownika. W obecnym systemie łapek kilkukrotnie zdarzyło mi się otrzymać łapkę w dół za nic - raz nawet wyłapałem to w porę i spytałem wystawiającego o powód, odpowiedź: "missclick". Teoretycznie jest możliwa też sytuacja (a wiemy przecież, że "kreatywność" niektórych użytkowników nie zna granic), gdy kilku użytkowników skrzyknie się przeciwko komuś i będzie go torpedować negatywnymi ocenami. Dlatego trzeba na pewno wymyśleć zabezpieczenie przed podobnymi działaniami i - moim zdaniem - lepiej skupić się na ocenach pozytywnych, co będzie motywowało do większej kultury, rozwagi i rzetelności. Nawet poddałbym pod rozważenie pomysł, żeby oceny negatywne wystawiał tylko symulator z automatu, a pozytywne użytkownicy.