Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Technika jazdy  (Przeczytany 2802 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest5941

  • Gość
Technika jazdy
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 01:54:57 »
Jeździcie na oporach rozruchowych (tak łatwiej utrzymywać stałą prędkość) czy tylko na pozycjach bezoporowych, jak to w realu maszynistom Pan Bóg przykazał?  ;)

Offline Niemamrozsadku

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 10
  • Niemamrozsadku dróżnik obchodowyNiemamrozsadku dróżnik obchodowy
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Kwietnia 2021, 02:33:38 »
Opory rozruchowe służą do rozruchu, jak nazwa wskazuje. W TD to nie jest wielki przypał, ale spalić rzeczywistości to już gorzej.

Online NieAktywny

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 155
  • NieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezes
  • Życie jest jak trytytka - tego nie cofniesz.
    • Kanał YouTube
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Kwietnia 2021, 09:33:56 »
Ja jeżdżę na bezoporowych i dostosowuję prędkość poprzez bocznikowanie. Wydaje mi się nawet, że raz się wykoleiłem od jazdy na oporach, ale to było tylko raz.
A jak już mówimy o technikach jazdy, to ja bardzo uwielbiam wysoki rozruch, gdzie mogę ruszyć jak rakieta prawie dowolnym składem :p

Offline Ares28

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Kwietnia 2021, 11:37:02 »
Takie coś kiedyś znalazłem

Z ukazanych wykresów widać, że zalecany jest jak najszybszy rozruch a przy hamowaniu jak najdłuższy wybieg składu.

Offline robcioRK

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Siła reputacji: 192
  • robcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezes
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwietnia 2021, 15:26:54 »
Ja rozruchu ( starcie ) staram się dojść jak najszybciej do pozycji "S" następnie bocznikowanie, następnie bocznikowanie na zero i dalej nastawnikiem aby jak najszybciej dojść do pozycji "R" i potem bocznikowanie jeśli chce szybciej jechać.
Do utrzymania stałej prędkości np. 70 , 90 ,100 km/h często po rozpędzeniu wracam do pozycji "S" i bocznikowaniem reguluje sobie prędkość
Jak się doczekamy ET22 to będzie fajnie się rozpędzać bo na nastawniku jest pozycja "S" , " SR " i na końcu " R " to na tych pozycjach można fajnie bokami podgonić prędkość.
Jak już osiągnę daną prędkość , dojeżdżając do stacji staram się dać nastawnik na "0" ( zero ) i rozpędem dojechać do semafora lub stacji.
Taką technikę jazdy stosował znajomy mechanik już emerytowany Pan który zaczynał na parowozach a skończył na EU07/EP 08 przemierzając szlaki Śląska i Podbeskidzia
Wydane: Bystra Woda
W trakcie prac:
Bystra Mała, Bystra , Bystra Górka

Offline Niemamrozsadku

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 10
  • Niemamrozsadku dróżnik obchodowyNiemamrozsadku dróżnik obchodowy
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2021, 16:17:45 »
Na byku trzy obwody dają jeszcze jedną właściwość; pozwalają jechać wolno na bezoporze. Jest to dość istotne. Podjazd pod górę z cięższym składem? Jamnik musi uważać, żeby nie spalić gdy traci prędkość, a Helmut myk pierwszy obwód i się wturla. To samo z jazdą po linii niskiej kategorii. Ogranicza prędkości i znowu loki z dwoma obwodami mają trudniej, mech musi kręcić jak w skarbówce. Generalnie więc wracamy do punktu "na oporach się nie jeździ". Jest przewidziana możliwość ich awaryjnego przegrzania, jednak nie polecam testować, zwłaszcza bez fachowej wiedzy.

guest9253

  • Gość
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Kwietnia 2021, 15:07:59 »
Miałeś na myśli układy połączenia silników trakcyjnych ;)

Offline pasymek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 136
  • pasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezes
Odp: Technika jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Kwietnia 2021, 20:31:43 »
Zapewne trzy układy połączenia silników w mowie potocznej zwane obwodami (a i pod fachowym względem wyczerpują znamiona obwodów).