Autor Wątek: WiP/Prace w toku: TrainDriver2 i fizyczny pulpit? No w końcu coś działa :)  (Przeczytany 1145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 721
  • Siła reputacji: 408
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
W ciągu ostatnich kilku dni, dzięki uprzejmości użytkownika 303E - autora pulpitu ET22 i SM42, ponownie odwiedziliśmy Parowozownię w Skierniewicach i tym razem wróciliśmy z tarczą i działającym nowym modułem symulatora, który zyskał zdolność komunikacji po łączu szeregowym z modułem Arduino. Na tę chwilę mamy to zakodowane “na sztywno”, tak aby działało z konkretnym sprzętem, ale funkcjonalność zostanie rozbudowana w przyszłości tak, aby była w pełni zgodna ze standardem wypracowanym przez symulator MaSzyna. Dzięki temu wszystkie obecnie działające pulpity będą mogły korzystać również z TD2. W przyszłości planujemy dodać kolejne funkcjonalności bazujące na nowym protokole komunikacyjnym.

Plany są ambitne, mamy mnóstwo pomysłów i liczymy, że współpraca z PSMK będzie się rozwijać, a ET22 to tylko początek tej przygody.
Na tę chwilę nie udostępniamy kompilacji, musimy najpierw rozwiązać brak wsparcia Untiy3d dla komunikacji szeregowej przy korzystaniu z kompilatora IL2CPP. Dodatkowo musimy dodać możliwość łatwej konfiguracji różnych rozwiązań sprzętowych przez użytkowników. Na pewno będziemy potrzebowali 2-3 chętne osoby do testów, więc jak ktoś z Was ma dostęp do pulpitu i chciałbym uczestniczyć w testach, zapraszamy do kontaktu.

Zapraszamy do zapoznania się z filmem prezentującym testowy przejazd.


Offline Maciej_ZG

  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 13
  • Maciej_ZG dróżnik obchodowyMaciej_ZG dróżnik obchodowy
Odp: TrainDriver2 i fizyczny pulpit? No w końcu coś działa :)
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lipca 2024, 09:22:15 »
To zgłaszam się na ochotnika do testów. Mój pulpit działa już z Maszyną, także doimplementowanie supportu do TD2 nie powinno stanowić problemu jeśli bazuje on na komunikacji UART (albo TCP/IP które też już wspieram).
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2024, 10:01:12 wysłana przez Maciej_ZG »

Offline Pitek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 360
  • Siła reputacji: 84
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
    • Pitkowa Kolej
Odp: TrainDriver2 i fizyczny pulpit? No w końcu coś działa :)
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lipca 2024, 11:15:56 »
Również zgłaszam się na ochotnika na testy. Mój pulpit oparty jest na Pokeys57U, z tego co wiem, części osób pulpity też są oparte o ten mikrokontroler. Sporo osób przerzucało się na Arduino, ale wydaje mi się, że warto by stworzyć również jakąś furtkę pod różne typy mikrokontrolerów i nie zamykać się na jeden typ. U siebie spokojnie mogę programować Pokeysa w C#, więc raczej nie będzie problemu z ew. odczytem wysyłanych danych przez TD2.

Offline Maciej_ZG

  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 13
  • Maciej_ZG dróżnik obchodowyMaciej_ZG dróżnik obchodowy
Odp: TrainDriver2 i fizyczny pulpit? No w końcu coś działa :)
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lipca 2024, 12:30:16 »
Ja mam rozwiązanie oparte na Raspberry Pi jako proxy co pozwala podpiąć dowolne typy kontrolerów dla poszczególnych funkcji.
Także z jednej strony mam UARTa gadającego z Maszyną a po drugiej Arduina i PCF8575 (oraz dodatkowo TCPIP do testów wirtualnego pulpitu).

Jakby ktoś był zainteresowany :
- proxy : https://github.com/maciejszymanskizg/custom_desktop_control
- wirtualny pulpit EU07 do testów : https://github.com/maciejszymanskizg/virtual_eu07_desktop