Tryb nocny został wprowadzony na siłę, pod presją "opinii społeczności TD2". Wątek masuo_ był zapalnikiem, a potem poszło już na zasadzie kuli śniegowej. Tryb "Nocny" był w planach od dawna, ale wdrożenie go wymagało wykonania wielu innych pośrednich kroków (wersja unity, modele nowe i dostosowanie starych, odpowiednie modyfikacje skryptów, postprocessing), zanim właściwy tryb nocny mógłby być wprowadzony. To co jest wdrożone w tej chwili, to pseudo tryb nocny, który ma wiele niedociągnięć, niemożliwych do poprawienia w obecnej wersji silnika unity. Kolejne wydanie (już w 2023) będzie na nowej wersji silnika renderującego, która to wersja zniesie najważniejsze ograniczenie - limit ośmiu świateł na obiekt. W tej chwili ograniczenie to objawia się zazwyczaj utratą kolorów, bądź drastyczną ich zmianą. Dodatkowo w docelowej wersji pojawi się oświetlenie od księżyca i gwiazd, które w realu daję w brew pozorom bardzo dużo światła, w tej chwili nie jesteśmy w stanie tego wprowadzić jeszcze.
Podsumowując, tryb nocny został zrobiony za wcześnie, ale presja była tak duża, że nie mieliśmy wyjścia. Chcemy, aby wersja docelowa pojawiła się w kolejnym wydaniu.