Autor Wątek: Issue/Problem: Tryb nocny  (Przeczytany 2014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czubone

  • User
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 159
  • czubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezes
Tryb nocny
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:19:17 »
W ostatnich dniach pojawiło się wiele wątków dot. trybu nocnego - jeden autorstwa masuo_ oraz pozostałe autorstwa członków zespołu TD2, z tą różnicą, że zespół TD2 opublikował takowy z uwzględnieniem zasięgu renderowania oraz wielu innych przydatnych feature-ów, które mają się pojawić w niedalekiej przyszłości, a nie zawiera ich chociażby modyfikacja masuo_. Na Youtubie zaczęły pojawiać się filmiki z nocnej rozgrywki w trybie multiplayer wraz rozszerzonym dostępem do ustawień symulatora. Dla jakiej więc grupy użytkowników dostępna jest modyfikacja i jaki związek ma ona z treściami autorstwa masuo_? Nie do końca rozumiem na ile to wszystko pokrywa się ze sobą.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Tryb nocny
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopada 2022, 19:50:43 »
Tryb nocny został wprowadzony na siłę, pod presją "opinii społeczności TD2". Wątek masuo_ był zapalnikiem, a potem poszło już na zasadzie kuli śniegowej. Tryb "Nocny" był w planach od dawna, ale wdrożenie go wymagało wykonania wielu innych pośrednich kroków (wersja unity, modele nowe i dostosowanie starych, odpowiednie modyfikacje skryptów, postprocessing), zanim właściwy tryb nocny mógłby być wprowadzony. To co jest wdrożone w tej chwili, to pseudo tryb nocny, który ma wiele niedociągnięć, niemożliwych do poprawienia w obecnej wersji silnika unity. Kolejne wydanie (już w 2023) będzie na nowej wersji silnika renderującego, która to wersja zniesie najważniejsze ograniczenie - limit ośmiu świateł na obiekt. W tej chwili ograniczenie to objawia się zazwyczaj utratą kolorów, bądź drastyczną ich zmianą. Dodatkowo w docelowej wersji pojawi się oświetlenie od księżyca i gwiazd, które w realu daję w brew pozorom bardzo dużo światła, w tej chwili nie jesteśmy w stanie tego wprowadzić jeszcze.

Podsumowując, tryb nocny został zrobiony za wcześnie, ale presja była tak duża, że nie mieliśmy wyjścia. Chcemy, aby wersja docelowa pojawiła się w kolejnym wydaniu.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2022, 21:42:07 wysłana przez xoorbes »

Offline Amoniak66

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 4
  • Amoniak66 pracownik torowy
Odp: Tryb nocny
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Stycznia 2023, 19:29:57 »
Chciałbym prosić o wytłumaczenie działania funkcji "Skala czasu", bo nie umiem zaobserwować różnicy w rozgrywce po zmianie jej wartości. Dodam że chwilowo dopiero uczę sie symulatora na singlu i nie uruchamiałem jeszcze multiplayera, na którym może to działać inaczej
Jak ja nienawidzę scenerii pozbawionych jakichkolwiek bocznic.

Offline RaVKraw

  • User
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 91
  • RaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezesRaVKraw prezes
Odp: Tryb nocny
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Stycznia 2023, 00:22:28 »
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że skala czasu oznacza jak szybko będzie się zmieniać jasność/ciemność wg. cyklu dobowego, tzn. przy skali 1 jeśli włączysz grę (z zerowym przesunięciem) o godz. 15, to po godzinie (o 16) będziesz miał jasność jakby była godzina 16, natomiast w takiej samej sytuacji, ale przy skali czasu 5, będzie już ciemno jakby była godz 20 (mimo że w rzeczywistości będzie 16).