Autor Wątek: Idea/Pomysł: Tymczasowe rozwiązanie problemu z małą przepustowością na szlakach z SBL  (Przeczytany 3163 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 741
  • Siła reputacji: 1540
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Witajcie. Na scenerii Stare Lipowo w celu zwiększenia przepustowości SBL semafory samoczynne zostały wpisane do SWDR jako posterunki odstępowe (oczywiście maszyniści nie widzą tych wpisów u siebie w rozkładach jazdy). Skoro takie tymczasowe rozwiązanie się sprawdza, to może twórcy pozostałych scenerii posiadających SBL na swoich sceneriach mogli by zaktualizować wpisy do SWDR i to by poprawiło przepustowość, wydajność i tworzyły by się lepsze rozkłady na SBL?

Lista scenerii z SBL:
- LCS Gdańsk,
- Parzęczewo,
- Testowo,
- Bydgowo,
- LCS Bucz Wileński,
- LCS Borowe,
- Czermin,
- Starzynki,
- Piaskowo,
- Głęboszów,
- Buczek,
- Czerepy,
- Legno.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2021, 14:03:09 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline Google

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 297
  • Google prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezesGoogle prezes
A ja się właśnie zastanawiałem czy to jakiś bug w SWDR jest.
Mógłbyś łopatologicznie wytłumaczyć lub ktoś co to daje?

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 741
  • Siła reputacji: 1540
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Obecnie SWDR traktuje wpis szlaku SBL jako PBL, przez co pomimo tego, że ty masz u siebie na scenerii przykładowo 10 odstępów SBL to i tak nie zwiększa to przepustowości, bo normalnie jak pociąg ci wjedzie na drugi odstęp to już może wjechać kolejny, a tak to SWDR robi rozkłady, że pociąg przejedzie sobie 10 odstępów i dopiero wjedzie rozkładowo kolejny.

Przykład - obecnie gdy masz do wyprawienia dwa pociągu z Bucza Wileńskiego, to pierwszy pociąg wyjedzie z Bucza o godzinie 14:00, a drugi zamiast wyjechać po tym, jak zwolni się dla niego odstęp na SBL to czeka 10 minut aż ten pierwszy pociąg dojedzie do podg. Bucz Marki.

Więc not stonks.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2021, 14:12:24 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline Argeos

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Siła reputacji: 182
  • Argeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezes
  • Zablokuj blok początkowy.
Na drugiej, grudniowej transmisji Aresa z SPE zauważyć się dało, że na sesji teamu takie rozwiązanie było stosowane także do innych scenerii.
Wieczna eLka w edytorze scenerii. Robię schematy oraz SCSy, chcesz? To priv.

W pociągach ASMR zapewnia sam przejazd. W samolotach - cała otoczka i procedury lotniskowe.

Offline leon78513

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Siła reputacji: 277
  • leon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezes
Chciałbym dodać że to rozwiązanie z SBL tylko tak naprawdę działa ze szlakami wewnętrznymi, bo na szlaku zewnętrznym do połączenia SBL - PBL w  skrócie by trzeba było blokować przed czasem, bo czas wyjazdu ze stacji by były wczesniej niż minięcie ostatniego posterunku (SWDR zakłada że na p.odst można zatrzymać skład a na SBL tego się nie da zrobić), i na Starym Lipowie zewnętrzne szlaki nie mają tych p.odst.
Gałganotwórca scenerii

Rebrowo Dolne: Wydane | Kraśnica: Etap 3 | Stare Lipowo: Wydane | Kluczbork: Oramy od nowa

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 741
  • Siła reputacji: 1540
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Mh, czyli w takiej sytuacji jedynymi sceneriami, gdzie można by minimalnie poprawić przepustowość na SBL to LCS Borowe (Naprawa - Borowe), LCS Bucz Wileński (Bucz Wileński - Bucz Marki) oraz Głęboszów (Głęboszów - Torków).


Offline Bremszyl

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 133
  • Siła reputacji: 92
  • Bremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezesBremszyl prezes
Rozwiązanie problemu z SBL to stosowanie tych szlaków wewnątrz scenerii, bo dopóki będzie ona łączona z innymi stacjami na zasadzie PBL, to przepustowość będzie "taka se".
Odpalanie kilku scenerii przez jedną osobę jest po prostu niekoleżeńskie i samolubne. ~Ares28

Offline leon78513

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Siła reputacji: 277
  • leon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezes
Mh, czyli w takiej sytuacji jedynymi sceneriami, gdzie można by minimalnie poprawić przepustowość na SBL to LCS Borowe (Naprawa - Borowe), LCS Bucz Wileński (Bucz Wileński - Bucz Marki) oraz Głęboszów (Głęboszów - Torków).

Tak, i też moim zdaniem to powinno być wporowadzone do tych scenerii bo to naprawdę mogłoby zwiększyć przepustowność tych scenerii, bo często sie SWDR lubi te scenerii korkować własnie z powodu długich wewnętrznych szlaków.
Gałganotwórca scenerii

Rebrowo Dolne: Wydane | Kraśnica: Etap 3 | Stare Lipowo: Wydane | Kluczbork: Oramy od nowa

Offline Eazy_Peazy

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 383
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Dlatego też powinno być wprowadzone kolejne tymczasowe rozwiązanie. Skoro blokady liniowe na SBL nie są realne to dlaczego nie wprowadzić możliwości kilku blokad jednocześnie na dany szlak i np. nauczenie SWDR by na SBLkach zagęszczał częściej wyjazdy niż programowe 5 minut. Można by sobie zablokować na jednym szlaku wyjazd na stację A, stację B itd. i wypuszczać odstęp za odstępem rozkładowe. Na takim Czerminie jak znalazł.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 936
  • Siła reputacji: 736
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Skoro blokady liniowe na SBL nie są realne to dlaczego nie wprowadzić możliwości kilku blokad jednocześnie na dany szlak

Wystarczy mechanizm który automatycznie zwolni blokadę na scenerii z której skład wyjeżdża w momencie zjechania z pierwszego odstępu. Takie rozwiązanie zaproponowałem tez na gitlabie:
https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/-/issues/2234

Offline leon78513

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Siła reputacji: 277
  • leon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezesleon78513 prezes
Większy problem akurat stanowi raczej wyprawianie składów, bo SBL - PBL nie wolno wyprawić bez blokady.
Gałganotwórca scenerii

Rebrowo Dolne: Wydane | Kraśnica: Etap 3 | Stare Lipowo: Wydane | Kluczbork: Oramy od nowa

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 936
  • Siła reputacji: 736
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Przecież będzie wyprawiony z blokadą. Tylko zostanie ona zerwana jednostronnie, u ciebie zniknie i możesz wysłać na SBL kolejny skład, a na drugiej scenerii zostanie.

Offline Maszyner

  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 78
  • Maszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezesMaszyner prezes
O ile będą tacy DR jakiego miałem nieprzyjemność spotkać właśnie na Starym Lipowie to faktycznie przepustowość będzie imponująca.

Offline Detiv

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Siła reputacji: 124
  • Detiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezes
Powiedzmy, że żeby to miało sens to SWDR powinien zacząć wykluczać szlaki PBL - SBL ponieważ, w realu tak ni ma, a po drugie nie będzie problemów wtedy z blokadami :P z drugiej strony pojawia się problem że jest mało przejść SBL na PBL , przynajmniej mnie się tak wydaje.
Nic tu nie ma, proszę nie szukać ^^

Offline Cesare

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 137
  • Cesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezesCesare prezes
Chyba najłatwiejsze teraz tymczasowe rozwiązanie dopóki nie łączymy tylko SBL-SBL to  przy połączeniu SBL-PBL zerwanie jednostronne blokady po minięciu pierwszego odstępu na scenerii A, a na B po staremu, przy PBL-SBL zerwanie blokady na A i B  po zwolnieniu 1 odstępu na scenerii B, przy SBL- SBL na A zerwanie po zwolnieniu 1 odstępu (jednostronne), na B po zwolnieniu 1 odstępu (jednostronne) wtedy blokada jest możliwie najkrócej dla wszystkich.