Autor Wątek: Idea/Pomysł: Warunkowe dopuszczenie scenerii.  (Przeczytany 15370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Shifter

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 188
  • Shifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #45 dnia: 20 Lipca 2018, 10:14:01 »
Karłowice - niewłaściwe nazewnictwo odcinków izolowanych na szlaku (dziś Wiedenka zwracał mi na to uwagę w przypadku mojego projektu);

Odniosę się do tego. Izolacje zostały uznane za poprawne. Ponadto były wykonane przez specjalistę od tego. Może i są błędy w izolacjach. Ale czy komuś to zagraża? Wszyscy uważają że jest poprawnie, tylko jeden się znalazł aby Karłowice wycofać z użytku, żaden problem tylko potem nie płaczcie, ze nie ma po czym jechać. Po pół roku leżenia skończyłam je, bo żal by leżało, ale teraz widać że nie powinny być dopuszczone, bo złe izolacje. Nie wiem co miałeś ma celu ale Karłowice będą miały cały czas dopuszczenie, ponadto planuję rozbudowę. A to, że rzekomo złe izolacje to nie mój problem.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #46 dnia: 20 Lipca 2018, 11:10:02 »
Wystarczy to: ItAD zamieć na dwie izolacje: ItA i ItD oraz ItBC na ItB i ItC bo to faktycznie jest RAK, a reszta po przejrzeniu gra i buczy + do poprawki numery torów i wyświetlanie numerów pociągów. + unifikacja: Albo odcinek zbliżania od tarczy, albo szlak z jedną izolacją.
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2018, 11:13:09 wysłana przez Kacper9 »
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline trichlor

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Siła reputacji: 656
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #47 dnia: 20 Lipca 2018, 13:13:37 »
a to ja krótko ....

dziwne że na LCS Skrzynki nie ma W13 bo ja sam wszystkie wstawiłem, czyżby cyganie już zdążyli ukraść?

CMT
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #48 dnia: 20 Lipca 2018, 14:17:39 »
Nieprzepisowa sbl w Parzęczewie? Możesz rozjaśnić? A i co ma długość głowicy do szybkości i anglików? Gdyby autorzy chcieli podnieść szybkość do 120 km/h to trzeba by wstawiać dodatkowe ograniczenia do 100. Nie wiem też dlaczego piszesz o wykolejeniach w torze. Gorzej jak jest wykolejenie mniejsze od dozwolonej, wtedy racja jest to błąd. Poza tym w czym przeszkadzają  dwa rodzaje sygnalizacji? Kolega się nie spotkał z wymieszaniem sygnalizacji kształtowej z świetlną, Wola pewnie też by tu się znalazła. Co do łuków to nie zawsze jest tak pięknie i zgodnie z kalkulatorem nitro, przepisami itd. Na scenerii realnej musiałem wstawiać wg mapy łuki o wiele mniejszym R od tego najmniejszego dla dozwolonej. Inaczej nie pokryły by się tory. Braki we wskaźnikach też czasem występują. Znowu przykład realnej, gdzie nie ma w11 z dwoma pasami przy torze lewym, w13 nie wszędzie jest, w8 jest z 1010m przed w27 100km/h , a nie przepisowe 1000m... Można by wymieniać. Nic nie jest idealne. Pewnie, to co jest najpoważniejszym błędem należy poprawić.
Zgodnie z §49 ust. 8 Ie-4 8. instalowana wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa musi być blokadą dwukierunkową, umożliwiającą prowadzenie ruchu po danym torze w obu kierunkach.
Piszę o prędkości wykolejeń, bo tam gdzie wskazałem, to albo ich nie ma albo są w cały świat.
Spotkałem się z wymieszaniem sygnalizacji, ale nie w konfiguracji nowa sbl -> stara sygnalizacja (+ jedna tm kształtowa) -> nowa sbl. Nawet Skierniewice i Kutno nie są tak zamotane. Od strony nowych SBL zamontowano nową sygnalizację, pomimo że w stacji mamy starą, bo jest to naturalne przy modernizacji odcinka pomiędzy stacjami/posterunkami.
Dalej mnie już nie zrozumiałeś... Ja wiem, że normalnie większości tych wskaźników należy szukać z policją, ale problem jest taki, że nie dopuszczą Ci scenerii jak ich wszystkich co do metra nie ustawisz, chyba że pokażesz zdjęcie, że ktoś je ukradł. Tu się zgadzamy w 100%.
Karłowice - niewłaściwe nazewnictwo odcinków izolowanych na szlaku (dziś Wiedenka zwracał mi na to uwagę w przypadku mojego projektu);
Odniosę się do tego. Izolacje zostały uznane za poprawne. Ponadto były wykonane przez specjalistę od tego. Może i są błędy w izolacjach. Ale czy komuś to zagraża? Wszyscy uważają że jest poprawnie, tylko jeden się znalazł aby Karłowice wycofać z użytku, żaden problem tylko potem nie płaczcie, ze nie ma po czym jechać. Po pół roku leżenia skończyłam je, bo żal by leżało, ale teraz widać że nie powinny być dopuszczone, bo złe izolacje. Nie wiem co miałeś ma celu ale Karłowice będą miały cały czas dopuszczenie, ponadto planuję rozbudowę. A to, że rzekomo złe izolacje to nie mój problem.
Shifter, ja Ciebie proszę o czytanie ze zrozumieniem. Mi te izolacje nie przeszkadzają, bo nic nie zmieniają w kwestii praktycznej. Problemem jest stawianie takich wymagań wobec innych, a za chwilę dopuszczanie scenerii z takimi "błędami". Nigdzie nie napisałem, że Karłowice nalezy wycofać. Ja bym się tylko zastanowił nad ustawieniem semaforów w Karłowicach, bo semafory odstępowe obsługiwane należy ustawiać przed miejscem niebezpiecznym w odległości min. 100 m, a tam mamy w4 i semafory postawione 100 m za a nie przed miejscem niebezpiecznym.

Offline Shifter

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Siła reputacji: 188
  • Shifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #49 dnia: 20 Lipca 2018, 14:35:50 »
Sygnalizatory ustawił trichlor więc do niego z problemem.

Offline PolandxD

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Siła reputacji: 150
  • PolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezes
  • Mechanik / Dyżurny
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #50 dnia: 20 Lipca 2018, 16:18:37 »
Ja po 3 postach po 100 słów dałem sobie spokój z czytaniem :D

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #51 dnia: 20 Lipca 2018, 16:35:30 »
Zgodnie z §49 ust. 8 Ie-4 8. instalowana wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa musi być blokadą dwukierunkową, umożliwiającą prowadzenie ruchu po danym torze w obu kierunkach.

O kurła! Cała linia 250 po które codziennie dojeżdżam na uczelnie jest niezgodna z przepisami! Dzwonię do prokarutora!!

Spotkałem się z wymieszaniem sygnalizacji, ale nie w konfiguracji nowa sbl -> stara sygnalizacja (+ jedna tm kształtowa) -> nowa sbl. (...) Od strony nowych SBL zamontowano nową sygnalizację, pomimo że w stacji mamy starą, bo jest to naturalne przy modernizacji odcinka pomiędzy stacjami/posterunkami.

Podczas zabudowy SBL na szlaku ZWk obowiązywała już nowa sygnalizacja. To rozumiem że w celu instalacji tej SBLki mieli także zmienić wszystkie USRK w stacji? Semafory stojące od strony SBL to semafory wyjazdowe grupowe, które służą własnie połączeniu starych urządzeń mechanicznych ze starą sygnalizacją z nową SBL.

Tarcza manewrowa osłaniająca rozjazd do Parzeczewa Miasto jest stała i wskazuje tylko sygnał zabraniający dalszych manewrów. Jest to bardzo częsty motyw, szczególnie na starszych stacjach - patrz Blachwnia. na stacji Radiowo wszystkie tarcze manewrowe są kształtowe mimo zastosowania sygnalizacji świetlnej.

Offline trichlor

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Siła reputacji: 656
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #52 dnia: 20 Lipca 2018, 17:53:47 »
Nic już z tego nie rozumiem...
Nie znacie się, dlatego sprawdzamy Wasze scenerie, ale my nie jesteśmy w stanie ich dobrze sprawdzić, dlatego Wy powiedźcie nam, co jest źle  :o
chyba opacznie zrozumiałeś
Nie że się nie znamy, tylko nie zawsze wszystko jesteśmy w stanie wyłapać podczas sprawdzania (czasami coś zostaje) i stąd prośba aby zgłaszać te błędy które zostaną zauważone podczas eksploatacji w czasie rozgrywki.
Zakapował?
CMT

Z całym szacunkiem, ale ilość i charakter tych przeoczeń zdecydowanie przekracza zwykłe gapiostwo.
Może w końcu padną jakieś przykłady? Bo obecnie to przypomina dość słaby trolling.
Kilka stacji i kwiatki w ramach "słabego trollingu":
Szymanki - międzytorze, słupy trakcyjne (z jednego słupa "wyciągnąłem" 3), pulpit, całkowity brak W13 (dziś zwrócono na to uwagę Matzowi), niewpisane prędkości wykolejenia i szlakowe dla torów głównych (!!!) oraz dodatkowych, niewpisane nazwy stacji na tabliach informacycjnych, elementy sieć trakcyjnej wchodzą w konstrukcję hali dworca, słupy kotwowe za blisko kozła oporowego, niewłaściwe konstrukcje wsporcze na słupach krzyżowych, odległość rogatek od skrajnej szyny toru jest mniejsza niż 5 m, brakuje jendej rogatki, drzewa blb przy torze w odległości mniejszej niż 200 m, sieć trakcyjna wchodzi w konstrukcję mostu, vmax na łuku r=1995 to 160 km/h, r powinien wynosic 2197, niewłaściwe nazewnictwo odcinków izolowanych na szlaku, wskaźnik w5 po niewłaściwej stronie, nad rozjazdami
Parzęczewo - ponad dwukrotna droga hamowania bez To, pulpit, nieprzepisowa sbl, całkowity brak W13, wymieszana sygnalizacja stara z nową, ograniczenie do 60 w torze dodatkowym, ktore wykoleja przy 25, lewitujące wiaty peronowe, niewłaściwe konstrukcje wsporcze na słupach krzyżowych, lewitujace we4a, semafory pod przęsłem naprężenia w kuriozalnej odległości od elementów trakcji, słupy kotwowe za blisko kozła oporowego, odcinek obustronnie skompensowany pomimo, że nie ma nawet 500 m, lewitujące konstrukcje wsporcze, 300 metrowa głowica rozjazdowa (szlakowa 100 kmh wiec mozna spokojnie uzyc anglikow),
Skrzynki - armia drzew blb przy torach, niewpisane prędkości wykolejenia i szlakowe dla torów dodatkowych, a dla torów głównych w cały świat (raz wykolejenie 100, a odcinek dalej 120, a na następnym znowu 100), słupy sieci trakcyjnej w odległości mniejszej niż 2,5 m od toru, tutaj też w większości W13 ukradli, niewłaściwe konstrukcje wsporcze na słupach krzyżowych, 100 metrowy odcinek obustronnie skompensowany!!!;
Blaszki - kotwienia ciężarowe do sieci półskompensowanej, a konstrukcje wsporcze do skompensowanej, niewłaściwe konstrukcje wsporcze na słupach krzyżowych;
Karłowice - niewłaściwe nazewnictwo odcinków izolowanych na szlaku (dziś Wiedenka zwracał mi na to uwagę w przypadku mojego projektu);
Buk 2018 - kotwienia ciężarowe do sieci półskompensowanej, a konstrukcje wsporcze do skompensowanej, niewłaściwe nazewnictwo odcinków izolowanych na szlaku, sieć trakcyjna wchodzi w konstrukcję mostu (zwrócono na to uwagę Frugo w przypadku jego scenerii),
Karszynek - kotwienia ciężarowe do sieci półskompensowanej, a konstrukcje wsporcze do skompensowanej, niewłaściwe nazewnictwo odcinków izolowanych na szlaku, elementy sygnalizacji świetlnej za blisko nieizolowanych elementów sieci trakcyjnej.

Mam nadzieję, że nie będziemy traktowani wybiórczo i błędy tego typu będziemy mogli poprawić już po dopuszczeniu scenerii do SWDR. Jeżeli chcecie bezbłędnych scenerii, to niestety ale w takim przypadku nie mamy po czym jeździć. Zejdźmy wszyscy na ziemię. Tu chodzi o jeżdżenie pociągiem na komputerze. To ma być zabawa zbliżona do rzeczywistości, a nie dokładne odtworzenie świata. Sam zespół sprawdzający nie jest w stanie sprostać wymaganiom, które stawia.

Uprzejmie informuję, że przed chwilą sprawdziłem scenerię LCS Skrzynki występującą w paczce i nie stwierdziłem tam braku W13. Czyli cyganie nie ukradli. Może komuś cyganie okulary ukradli?

CMT
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #53 dnia: 20 Lipca 2018, 18:46:12 »
Zgodnie z §49 ust. 8 Ie-4 8. instalowana wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa musi być blokadą dwukierunkową, umożliwiającą prowadzenie ruchu po danym torze w obu kierunkach.
O kurła! Cała linia 250 po które codziennie dojeżdżam na uczelnie jest niezgodna z przepisami! Dzwonię do prokarutora!!
To dzwoń. Tylko nie zapomnij powiedzieć, że nie cała tylko odcinek linii 250. Dla ścisłości:
Gdańsk Główny - Gdynia Główna - typu E (trzystawna, jednokierunkowa)
Gdynia Główna - Gdynia Chylonia - typu Ea (trzystawna, dwukierunkowa)
Gdynia Chylonia - Rumia - typu Eac (czterostawna, dwukierunkowa)
Jeżeli tak, to wskaźniki W24 powinny być wyświetlane z Sz, bo inaczej są bezużyteczne w stronę SBk.

Uprzejmie informuję, że przed chwilą sprawdziłem scenerię LCS Skrzynki występującą w paczce i nie stwierdziłem tam braku W13. Czyli cyganie nie ukradli. Może komuś cyganie okulary ukradli?
CMT

Nie ukradli. Np. wyjazd z Wykna po torze niewłaściwym i nieoznakowany w13 niestrzeżony przejazd. Nie rozumiem dlaczego wskaźniki w13 w postaci dwóch krat ustawione są 150m od przeszkód.
"b) wskaźnik W 13 ustawia się w odległości 50 m od osłanianego miejsca, z obu stron tego miejsca, przy każdym torze,
c) przeszkody znajdujące się w odległości mniejszej od 150 m jedna od drugiej powinny być oznaczone jako jedna przeszkoda wskaźnikiem W 13 w postaci dwóch krat".
Nie ma tu mowy o umieszczaniu wskaźnika w13 150m przed przeszkodą.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #54 dnia: 20 Lipca 2018, 19:00:25 »
Na linii 250 po lewym jeździ się jak na półsamoczynną, dzięki zastosowaniu tarcz ostrzegawczych przy torze lewym.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline zolwik

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 13
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #55 dnia: 20 Lipca 2018, 23:51:58 »
Nie dzięki zastosowaniu tarcz ostrzegawczych tylko dzięki zastosowaniu blokady liniowej dwukierunkowej.

To że na semaforze wyjazdowym jest w24 nie oznacza że blokada jest dwukierunkowa
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2018, 00:05:48 wysłana przez zolwik »

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #56 dnia: 21 Lipca 2018, 00:03:06 »
To ze3na semaforze wyjazdowym jest w24 nieoznacza że blokada jest dwukierunkowa
A kto tak napisał? Po prostu nie ma jak podać tego w24 teraz.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #57 dnia: 21 Lipca 2018, 00:10:20 »
To ze3na semaforze wyjazdowym jest w24 nieoznacza że blokada jest dwukierunkowa
A kto tak napisał? Po prostu nie ma jak podać tego w24 teraz.

Z zastępczym.

Offline grzegorz_131

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 23
  • grzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowygrzegorz_131 dróżnik przejazdowy
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #58 dnia: 21 Lipca 2018, 00:45:06 »
To ze3na semaforze wyjazdowym jest w24 nieoznacza że blokada jest dwukierunkowa
A kto tak napisał? Po prostu nie ma jak podać tego w24 teraz.
Z zastępczym.
Nie działa. Sprawdzałem.
Zamknijmy tedeka bo swiatlo czerwone na sygnalizacji przejazdowej nie mryga zbyt szybko, jak trzeba...
A Ty wiesz, co to ironia, czy znasz tylko pojęcie "skarga"?

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Warunkowe dopuszczenie scenerii.
« Odpowiedź #59 dnia: 21 Lipca 2018, 00:52:32 »
Z zastępczym.
Nie działa. Sprawdzałem.

Do prawdy dziwne, bo wszystkie semafory od strony SBk mają funkcje "NSZ". Semafory grupowe B1 i B2 nie maja W24, poniewaz znajdują się już za głowicą rozjazdową, a zmiana toru następuje wcześniej. W takim wypadku W24 pojawi się na semaforach serii D.