Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: mkwitowski w 22 Listopada 2023, 09:04:49

Tytuł: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: mkwitowski w 22 Listopada 2023, 09:04:49
Witajcie, pomysł wraca jak bumerang. Dostaliśmy ostatnio EP 09 co jest super. Lubię sobie tak pośmigać Vmax 160. Niestety również zauważyłem gdy układany jest rj. Często zdarza się że swdr układa rj w następujący sposób: sceneria(vmax120) sceneria (160) sceneria(70) sceneria(160) itp. co powoduje bezsensowne zwolnienia. Oczywiście można rj ułożyć ręcznie i liczyć że na scenerię vmax 160 nie będzie wlekł się towar 80 (częsty widok na tdkowej cmk) może po dodaniu ep09 zweryfikować można wjazd pociągów na vmax poniżej 120 km/h na linie z vmax160 lub wyższym jak na prawdziwej cmk. Ewentualnie można również dodać możliwość dodania blokad stałych. Taki pomysł przy Środzie.
Tytuł: Odp: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 22 Listopada 2023, 11:12:17
Ale w czym jest problem? Pociągi towarowe po CMK w rzeczywistości jak najbardziej jeżdżą, z resztą linia pierwotnie została wybudowana pod kątem ruchu towarowego. Dodatkowo, każdy skład otrzymuje swoje okienko czasowe, więc nawet zdawka, jadąca 40/h nie zaburza ruchu, bo ma wydzielony czas na przejazd i nie blokuje ona ruchu. Oczywiście, o ile jedzie z czasem, ale to już nie jest wtedy bolączka tylko i jedynie CMKi, ale też innych scenerii. A jeśli chodzi o sensowność układanych automatycznie rozkładów, oraz to jak łączone są scenerie (w tym blokady stałe), to jeśli dobrze się orientuję to jest to już kwestia nowego SWDRa, na którego raczej przyjdzie jeszcze poczekać.
Tytuł: Odp: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: niescioreq w 22 Listopada 2023, 11:28:47
Od tego jest dyżurny ruchu aby odpowiednio regulować ruch pociągów.
Jedzie opóźnione brutto ze stonką na czele? Boczek albo pchać po lewym - w miarę możliwości oczywiście. Nie ma znaczenia czy po lewym dasz planowego pasażera czy opóźnionego towara. Można też "na odważnego" - może ucieknie.
Należy zrobić tak, aby nie zawalić ważniejszego (za 1-2min nikt Ci głowy nie urwie).
Tytuł: Odp: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 22 Listopada 2023, 14:21:56
pchać po lewym - w miarę możliwości oczywiście. Nie ma znaczenia czy po lewym dasz planowego pasażera czy opóźnionego towara.

Ma znaczenie - optymalniej jest puścić lewym pasażera gdyż czas zajętości toru szlakowego dla kierunku przeciwnego będzie krótszy niż jakby przez ten czas lewym jechał towar. Pasażer szybciutko śmignie, wyprzedzi i zjeżdża na prawy i można słać pociągi w druga stronę. O ile oczywiście nie ma po drodze ph na przystanku osobowym i zmiana toru/peronu nie jest przez to problemem.
Tytuł: Odp: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: niescioreq w 22 Listopada 2023, 23:39:36
Faktycznie, mój błąd. Niemniej jednak w takiej sytuacji warto korzystać - jak się da - z możliwości jazdy torem lewym. Lepsze to niż trzymanie na boku.
Tytuł: Odp: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: babisz_fajny w 23 Listopada 2023, 00:10:46
Jak się ma trochę oleju w głowie, posiadając SWDR, pulpit oraz możliwość komunikacji z drugim dyżurnym, to nie jest to wielkim problemem. Trzeba kombinować korzystając ze wszystkich możliwych środków.
Tytuł: Odp: Wolne pociągi na liniach vmax160
Wiadomość wysłana przez: Draniu w 20 Stycznia 2024, 19:53:32
W życiu realnym a już całkiem w życiu realnym PKP takie sytuacje zdarzają się częściej niż chyba w TD-ku... Pociągów jadących w jedną bądź podobną stronę jest dużo. Żeby nie napisać bardzo dużo. Oczywiście jest kolejność przejazdu pociągów itd ale nie wszystko się da ustawić tak żeby zawsze każdy EIC EC i wszystko to co może jechać ponad 125km/h poukładać tak by całą możliwą trasę leciało się 160km/h... To że EP09 potrafi nie znaczy że wszędzie może.

I oczywiście największą pracę ma tutaj dyżurny ruchu. Jeśli wie co robi i robi to dobrze poukłada wszystko tak żeby każdy był zadowolony. Co szybko to szybko a co wolniejsze będzie jechać wolniej ale nie będzie stać.

Każdemu nie dogodzisz więc trzeba patrzeć na to tak żeby jak najlepiej miało jak najwięcej ludzi ;)