Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Współczynnik Ugla nie ma sensu!  (Przeczytany 1692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline A17PL

  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 76
  • A17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezes
Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« dnia: 03 Maja 2023, 02:51:13 »
Dobry wieczór,

W ostatnim czasie zauważyłem że "współczynnik Ugla" jest bardzo nieefektywny. Potrafi on przekłamywać w znaczym stopniu sytuację na sceneriach.
Postanowiłem więc napisać prosty algorytm, który oblicza średnie obciążenie na sceneriach. Algorytm zakłada że:
  • Dyżurny może obsługiwać maksymalnie 6 pociągów na godzinę.
   
Algorytm oblicza średnie obciążenie na podstawie:
  • Średniej liczby scenerii w rozkładzie jazdy.
  • Średniego czasu jazdy.
  • Liczby pociągów z rozkładem jazdy.

Algorytm oblicza również nadmiar pociągów bez wystawionego rozkładu jazdy.

Strona testowa

Planowane jest dodanie wyświetlanie ilości pociągów spalinowych.
W ankiecie proszę podać wartości uśrednione na podstawie kilku ulubionych scenerii.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2023, 13:43:55 wysłana przez A17PL »

Offline WolnaNazwa

  • User
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 67
  • WolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezesWolnaNazwa prezes
Odp: Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maja 2023, 09:04:19 »
Skąd pomysł, że "dyżurny może obsługiwać maksymalnie 6 pociągów na godzinę"? Stoją za tym jakieś dane?

Offline A17PL

  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 76
  • A17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezes
Odp: Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maja 2023, 11:59:47 »
6 pociągów na godzinę daje 1 pociąg na 10 minut. Wydaje mi się że to jest wystarczająca ilość, aczkolwiek nie mam wystarczających danych na temat mocy przerobowych dyżurnych ruchu.
W celu zebrania danych utworzyłem ankietę.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2023, 12:03:52 wysłana przez A17PL »

Online Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 724
  • Siła reputacji: 1468
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maja 2023, 12:18:26 »
Ankieta nie uwzględnia ani ilości torów głównych (zasadniczych i dodatkowych), ani torów bocznych, ani ilości krawędzi peronowych, ani ilości spawnów na scenerii, ani typu sterowania, ani ilości posterunków na scenerii. Jedyną sensowną odpowiedzią w tej ankiecie jest: to zależy.

Online Orzeł

  • User
  • Wiadomości: 62
  • Siła reputacji: 178
  • Orzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezes
  • To skoro było tak dobrze, to dlaczego było tak źle
Odp: Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maja 2023, 13:15:43 »
Ankieta nie uwzględnia wielkości stacji a co za tym idzie ilości torów oraz długościom szlaku którymi dysponujemy.
Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze.

Offline A17PL

  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 76
  • A17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezesA17PL prezes
Odp: Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Maja 2023, 13:32:53 »
Ankieta nie uwzględnia wielkości stacji a co za tym idzie ilości torów oraz długościom szlaku którymi dysponujemy.

Ankieta nie uwzględnia ani ilości torów głównych (zasadniczych i dodatkowych), ani torów bocznych, ani ilości krawędzi peronowych, ani ilości spawnów na scenerii, ani typu sterowania, ani ilości posterunków na scenerii. Jedyną sensowną odpowiedzią w tej ankiecie jest: to zależy.

Proszę podać wartości uśrednione na podstawie kilku ulubionych scenerii.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2023, 13:34:43 wysłana przez A17PL »

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Współczynnik Ugla nie ma sensu!
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Maja 2023, 18:23:06 »
Wydaje mi się że zarzucając pośrednio brak funkcjonalności współczynnika ugla powinieneś sam wziąć pod uwagę że stacje to nie są same mijanki, i nic ci to nie da że ci wyjdzie 5,75 torów na stację jak przepustowość zależy indywidualnie od kształtu układu torowego i raczej nic nam nie powie to że na każdą scenerię przypada 2,48 magicznego lasku :| . Szymanki miały na przykład tylko 4 tory w stacji, Hecznarowszczyznice miało z 6/7 co prawda w tym 3 tory dodatkowe, ale szlaków było 4 i to dwutorowych, gdzie da się w ten sposób wyprawić w ciągu godziny 40 pociągów pociąg za pociągiem.
I rozumiem że chcesz to porównać z Krnowem który ma tych torów strzelam 12, a posiada jedynie 3 szlaki jednotorowe pod siecią trakcyjną? Tu ta zasada działałaby inaczej i tu już nie osiągniemy takiej wartości jak na Szymankach gdyby hipotetycznie jeszcze były, a co dopiero na dwutorowej mijance? Musiałbyś w tej sytuacji po prostu stworzyć kopię informacji z SWDR i jego algorytm przydzielania rozkładów żeby jakkolwiek ukazać zbliżoną sensownie wartość która określała by coś konkretnego.

Także wartości uśrednione ilości torów na scenerii musisz sobie znaleźć sam i może jednak przydaloby się uzasadnić dlaczego współczynnik ugla jest nieefektywny, na czym polega nieefektywność współczynnika konkretnej proporcjonalności? To tak samo jakby stwierdzić że wzór na Prawo Ohma jest nieefektywny.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2023, 18:25:02 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117