Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: hulek w 27 Października 2017, 19:29:27

Tytuł: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: hulek w 27 Października 2017, 19:29:27
Tym niemniej, ponownie chciałbym zaapelować do dyżurnych ruchu, którzy zasiadają na sceneriach ze szlakami wyposażonymi w blokady samoczynne, aby monitorowali zajętość odstępów i nie przyjmowali na pałę wszystkich pociągów jak leci, bo wtedy, żadne osłony, żadne tarcze nie pomogą przed pojawieniem się kilku pociągów w jednej chwili.
A propo, monitorowania. Czasami inni dyzurni, ktorzy wysylaja na szlak mowia ze wysylaja na SBL, a kiedy nastapi odmowa to wielkie halo, czemu nie moga wyslac na SBL. Fakt sa odstepy na SBL ale nagle 3 pociagi respia sie na szlaku nie moga sie polaczyc i nastepuje zajetosc semafora i robi sie syf. Wiec mysle ze kiedy ktos chce wysylac na ta SBL pociag i sie spotka z odmowa to niech nie bedzie oburzony, bo nieraz dyzurujac na Wroclawiu i odmawaialem wysylania pociagu na SBL bo duzy ruch byl, to wielkie oburzenie bylo ze strony innego DR.

Wydzielam temat dotyczący stałej blokady na oddzielny wątek. //Marcin S
Tytuł: Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 27 Października 2017, 21:19:48
I tu wracamy do stałej blokady XD.

Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.
I albo te stacje będą miały ze sobą stałą blokadę aby zapobiec WYPADKĄ nie ogarniających dyżurnych którzy czasami się dziwią czemu ich opierdzielałem że nie wolno wysłać na SBL jak i to że robiłem kolejki jak na normalny szlak i krzyczałem na tych co wypuszczali tak po prostu BO PRZECIEŻ TO SBL!!!!!
Tytuł: Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
Wiadomość wysłana przez: hulek w 27 Października 2017, 21:36:04
nie ogarniających dyżurnych którzy czasami się dziwią czemu ich opierdzielałem że nie wolno wysłać na SBL jak i to że robiłem kolejki jak na normalny szlak i krzyczałem na tych co wypuszczali tak po prostu BO PRZECIEŻ TO SBL!!!!!
Chodzi o to ze na SBL wolno wypuszczac i nie ma tu wiekszej dyskusji, ale kiedy nagle w tym samym momencie lacza sie z twoja stacja np. 3 pociagi bo inni wypuszczaja jak chca to jest w tym problem ;). Robi sie syf i potem robia sie kolejki i nagle 3 kolejne nie moga sie polaczyc i tak do usranej smierci :). Jesli jest duzy natlok na SBL'ce to w pewnym momencie szlak sie zapycha, a zeby temu zapobiec czemu kiedys odmowic wyslania pociagu i rozluznic atmosfere.
Tytuł: Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 27 Października 2017, 22:53:34
Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.

Prosty temat. Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem z blokadą samoczynną, natomiast pozostałe mają wszystkie PBL?
Tytuł: Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 28 Października 2017, 07:44:58
Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.

Prosty temat. Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem z blokadą samoczynną, natomiast pozostałe mają wszystkie PBL?
Prosta odpowiedź. Nic nie wysyłać na ten szlak z SBL lub zmienić włączyć sobie stację bez SBL. Przecież o realizm chodzi. Gdzie w rzeczywistości przez pół szlaku masz PBL, a później SBL? W SWDR powinna być opcja, które szlaki są z SBL i łączyć się powinny tylko PBL z PBL, a SBL z SBL. A ostatni semafor SBL na naszej scenerii powinien być uzależniony od pierwszego semafora SBL na następnej scenerii. Ale to nie jest jeszcze zaimplementowane. Ewentualnie SBL traktować jak PBL i wysyłać składy z SBL na PBL i odwrotnie, ale rozkaz, który unieważnia SBL.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 28 Października 2017, 11:10:54
W SWDR powinna być opcja, które szlaki są z SBL i łączyć się powinny tylko PBL z PBL, a SBL z SBL.
A ostatni semafor SBL na naszej scenerii powinien być uzależniony od pierwszego semafora SBL na następnej scenerii. Ale to nie jest jeszcze zaimplementowane.
I sam sobie odpowiedziałeś czemu nie jest taka możliwość wprowadzona do SWDR.

Przecież o realizm chodzi. Gdzie w rzeczywistości przez pół szlaku masz PBL, a później SBL?
Hmm.. Cholera, a ja cały czas żyłem w przekonaniu, że taki ulep może być.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 28 Października 2017, 12:28:44
Realizm....o czy wy wogole piszecie . W TeDeku brakuje tyle rzeczy ze tu malo co jest realne...mozna by wymieniac od sieci trakcyjnej  po zapowiadanie pociagow. Jak do mnie  to jest dobnre rozwiazanie. Problemem troche jest ze kazda stacja ma rozna dlugosc szlaku wyjazdowego co utrudnia np stosowanie sie do przepisow PLK ze minimalny odbieg na SBL to jak dobrze pamietam  4 minuty, tak to by az taki problem niebyl :p
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 28 Października 2017, 13:41:48
Jeśli chcecie realizm to:

zacznijcie zapowiadać zgodnie z Ir-1...
podawajcie rzeczywisty % masy hamującej...
prędkość szlakową dla każdego odcinka (z uwzględnionym wymaganym % masy hamującej)...
prowadźcie manewry zgodnie Ir-9...
etc.

Jak chcemy prowadzić ruch zgodnie z Ir-1 to zawsze słyszymy "leci XXX", "moge BB"... a teraz wielkie halo. Zacznijmy od podstaw!
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: hulek w 28 Października 2017, 14:47:20
Z czego inni zapominaja ze kanaly od R1-R7 to kanaly przenaczone do rozmawiania miedzy DR a DR albo DR-mechanik. A tak to czesto uslyczesc mozna gatke o dupie marynie. Najpierw zacznijmy od zaburzonej komunikacji na TS, potem przejdzmy do do realizmu i wszystkich instrukcji oraz zasad.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 28 Października 2017, 17:38:03
Z czego inni zapominaja ze kanaly od R1-R8 to kanaly przenaczone do rozmawiania miedzy DR a DR albo DR-mechanik.
Zawsze mi się wydawało, że jest 7 kanałów stosowanych na szlakach. Ostatni to 150.575, ale może coś przegapiłem?
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: ED161 w 28 Października 2017, 17:39:49
Można równie dobrze zakopać zaraz za "magicznym laskiem" tarcze manewrową,a te pierwsze SBL ustawić na samoczynność i problem się rozwiązuje.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Grzechu_KKA w 12 Listopada 2017, 10:49:21
A propo's SBL, jeśli to możliwe to może obowiązkowo wprowadzić na każdą scenerię z SBL przy wjeżdzie na scenerię pierwszy odstęp PBL
 i wtedy zawsze jest obowiązek zapytania o wolny szlak ,myślę że wtedy problem kłótni o zasady wysyłania pociągów na te szlaki byłby rozwiązany.  :)
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 12 Listopada 2017, 10:51:17
Proponuję na zasadzie posterunku odstępowego.
Tytuł: Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 12 Listopada 2017, 10:57:46
Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.

Prosty temat. Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem z blokadą samoczynną, natomiast pozostałe mają wszystkie PBL?

W ten sposób myśląc to chyba zostanie takie coś jak teraz :)

A ja mogę powiedzieć: Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem spalinowym, natomiast pozostałe mają zelektryfikowane?

Na tej samej zasadzie :)
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 12 Listopada 2017, 11:54:38
A propo's SBL, jeśli to możliwe to może obowiązkowo wprowadzić na każdą scenerię z SBL przy wjeżdzie na scenerię pierwszy odstęp PBL
 i wtedy zawsze jest obowiązek zapytania o wolny szlak ,myślę że wtedy problem kłótni o zasady wysyłania pociągów na te szlaki byłby rozwiązany.  :)
Proponuję na zasadzie posterunku odstępowego.

Może jeszcze posterunek odstępowy, a za nim dopiero SBL'ka?... #pzdr dla kumatych

Po cholerę tak kombinować? Głównym problemem jest obecnie fakt, że większość osób zasiadających na scenerii wyposażonej w szlak z blokadą samoczynną nie monitoruje zajętości pierwszych odstępów. Skutkuje to zdarzeniami, iż często pociągi pojawiają się w jednej chwili na wlocie w scenerię. Założenie jest takie, aby pierwszy semafor SBL od strony magicznego lasku patrząc w kierunku scenerii, zachowywał się jak tarcza ostrzegawcza i nie wyświetlał sygnału S1. Druga sprawa, dyżurny ruchu mając szlak z blokadą samoczynną powinien tak regulować przyjmowanie pociągów, aby nie stwarzać sytuacji kolizyjnych przy wlocie z magicznego lasku. Najlepszym sposobem byłoby monitorowanie kiedy zapowiedziany pociąg pojawi się na scenerii/na pierwszym odstępie, a dopiero potem przyjmować kolejny pociąg. W ten sposób będzie zachowany bezpieczny odstęp między pociągami. Natomiast dopóki jest praktykowane przyjmowanie na pałę wszystkiego co się rusza, no to efekty wszyscy znamy.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 12 Listopada 2017, 12:55:36
Marcin tu jest jeden problem: To INNI dyżurni nie pozwalają na coś takiego, bo jest: "45342 odjechał na SBL" i tyle.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 12 Listopada 2017, 13:04:46
No to należy zwracać uwagę. Tutaj liczy się współpraca, a nie wypchnięcie pociagu jak najszybciej od siebie i spokój. Jest taki problem, ponieważ było na to przyzwolenie od strony dyżurnych ze szlakami z SBL. "Wysyłaj, wysyłaj.. przecież to SBL." No to dziwisz się, że tak to wygląda.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 14 Listopada 2017, 08:24:13
Wczoraj z Malibu testowaliśmy aplikację internetową napisaną przeze mnie po tej zażartej dyskusji.

Polega na tym, że podajemy numer i oczekujemy. Gdy dyżurny stwierdzi połączenie się pierwszego na liście z BB, to następny w kolejce dostaje zgodę etc. i tak do naszego pociągu.

Graficznie nie jest to cudo, jednak spełniło swoje założenia - nie narzekali na czerwone na pierwszym, nie połączyli się w pięciu, nie zapchali BB.
Można to nazwać wczesną alfą :)

Dziękuję @nitro za pomoc w skrypcie.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 14 Listopada 2017, 10:31:07
Jakiś screen tego masz?
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 14 Listopada 2017, 13:53:45
Powiem tak

We wczesnej fazie nie ma na co popatrzeć... Możliwe, że dziś to uruchomię to zobaczysz na własne oczy.

Screen 1: od strony dyżurnego wysyłającego na Wr
Screen 2: od strony dyżurnego BB

P.S. Przydałoby się to zrobić na subdomenie td2.info.pl...

Dodano: 14 Listopada 2017, 19:14:11


Dodano zgłaszanie odjazdów.

Dodano: 15 Listopada 2017, 07:35:42


Dodano tymczasowe zabezpieczenie

Dla wtajemniczonych: http://kolejka.epizy.com/
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: wrocseba87 w 29 Grudnia 2017, 16:56:17
Ja osobiscie  dyzuruje na wielu stacjach ale nie mam tak duzego doświadczenia jak niektorzy tutaj, ale  osoboscie uwazam ze stale blokady pomiedzy stacjami posiadajacymi SBL sa  dobre poniewaz nie sztuka jest wysylanie hurtem pociagow i zapychanie przez to stacji jest bez sensu stale blokadsy zapewniaja plynnosc ruchu na szlaku i ja osoboiscie jestem za tym aby takie stale blokady byly wprowadzone
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 29 Grudnia 2017, 21:18:30
Dziś stałe blokady pokazały swoją moc zapychając Tomaszów, Skrzynki, Cis2, Wadowice... itd...

W stałej blokadzie korek na jednej stacji powoduje korek na wszystkich pozostałych.
W dynamicznej korek szybko się rozładuje, bo każdy pociąg jedzie w inną stronę. Gdy jeden czeka, to drugi jedzie.

Jednak idea arkusza wiecznie żywa... Niektórzy nie potrawią inaczej żyć.
Wszystko rozbija się o nieumiejętność gospodarowania stacją (napchać ile wlezie i zdziwic się, że jest korek) i nieumiejętność zapowiadania pociągów (łatwiej powiedzieć "leci XXX")
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 30 Grudnia 2017, 04:43:15
Stała blokada między stacjami ma utrzymać następstwo posterunków. Nie musi tylko może ułatwiać prowadzenie ruchu. Rozróżnienie tych dwóch słów jest kluczowe. Wspomniałem już jak można zapchać Szymanki 5cioma składami przez jedną niefortunną blokadę. W tym wszystkim jak zwykle najgorsi są fanatycy, którzy mają chyba stałą blokadę mózgu. Sprawę kładzie bierność administracji. Forum płonie, ruchu nie da się prowadzić, a czerwoni milczą, dając na to przyzwolenie i licząc chyba, że samo zgaśnie. Jest źle i teraz nie wiadomo jak będzie. Może ktoś z góry się obudzi, może Nitro skończy pracę nad ulepszeniem SWDR i rozwiąże tym problem. Okaże się. Na razie nie dyżuruję bo mnie nerw bierze.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 30 Grudnia 2017, 08:26:14
Nie wiem jak ty ale zauważyłem pewną specyfikę tego forum napisz coś powstaje dyskusja między rozwojem projektu a bzdurnymi hejtami osób nie przyjmujących zmian dochodzi do ostrzejszych rozmówek a administracja tylko na to czeka by zrobić

Cytat: Drozda32
/// SPAM GÓWNO BURZA ITD. ZAMYKAM Z POZDROWIENIAMI JA.

Żarcików z moderacji się zachciewa? To pożartujemy :P
5% do konta - Reg. Forum, § 3, pkt. 3.13
//UAZownik
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 30 Grudnia 2017, 08:58:48
Ktokolwiek niebieski dopisał w poście Drozdy jakoś nieskutecznie zamknąłeś, że mogę odpisać to raz, a dwa zobaczcie logi. Ja w to wglądu nie mam, ale składałem wniosek o uregulowanie pewnych kwestii spornych, żeby na przyszłość uniknąć powielania tych samych problemów i jakoś post się nie ukazał. Ktoś widać ma interes w dolewaniu oliwy do ognia i w utrzymaniu obecnego stanu braku regulacji. Tu wychodzi kolejna słabość systemu skarg, nie wiem kto, więc co napiszę?

P.S. do niebieskiego jak podejmujesz jako moderator jakiekolwiek działanie to wypada się podpisać.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Jallah w 30 Grudnia 2017, 09:02:46
To widać jak byk że to Drozda napisał.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 30 Grudnia 2017, 09:11:39
Możliwe, ze mnie dziś wiele nie będzie. Jakieś 30 godzin na nogach i więcej się nie wypowiadam bo już mi głowa się wyłącza. W sprawie blokad myślę, że za mało mamy stacji dziennie aktywnych. Bardzo dobrze się spisuje dwutor-dwutor jako przedłużenie jakiejś scenerii, najlepiej obie rzeczywiste jak Tm i Sk (dyżurowane przez jedną osobę to w ogóle miodzio), ale jak się łączą po 3 po kolei, w tym w środku jakaś odgałęźna to staje się przelotówką, traci funkcję i wartość, bo na odgałęźny nie ma dokąd pisać, mając tylko kilka stacji wpisuje się każdą. Do tego taki BB ma fajną funkcję bo rozpyla z SBL na trzy szlaki, więc może na nią sporo łyknąć. W drugą stronę jeśli Wr połączyć z czymś o podobnej charakterystyce zapewniłoby genialną przepustowość. Sama blokada więc nie jest zła. Jej bezmyślne użycie jest złe.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 30 Grudnia 2017, 09:34:33
Bo prawda jest taka nawet najbardziej wyuczony dyżurny przepisami i innymi rzeczami REALISTYKI który nie potrafi przełożyć tego w grze na dyżurce i zachować odpowiedniego tępa tak aby siebie i innych nie zasypać pociągami czy tak zwanymi KORKAMI i tworzy ze swojej stacji istną przelotówkę oraz łączy się stałymi blokadami z byle jaką sceneria bez głowy to tak potem wychodzi i się jeszcze bardziej zniechęca pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: shafter w 30 Grudnia 2017, 10:14:00
A tlumaczylem, ze stale polaczenia sa tragiczne wlasnie ze wzgledu na to, ze nie mozna nic wyslac alternatywna droga np. do nowej, dopiero co podlaczonej stacji.

Dopoki to nie zniknie razem z tzp to ja na dyzurke nie zasiadam.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 30 Grudnia 2017, 12:53:53
Eh widzę że dalej ludzie myślą że stała blokada blokuje dochodzenie nowych stacji i są w błędzie bo dalej myślą jak by był arkusz STAŁE blokady między realnymi scenariuszami i sbl.... czy to tak ciężko zrozumieć na razie mamy i tak tylko Skrzynki - Tomaszów i będzie Wrocław Główny - Wrocław Zachodni czy te 2 stałe między nimi blokady blokują tak ogromny ruch miedzy wieloma innymi sceneriami i nie da się zrobić objazdów? Objazdów to się teraz nie da robić pociągi które jadą jeden za drugim potem się mijają czołami a gdy się wyprzedzają w następnej scenerii się już nie widzą TEN REALIZM MNIE PRZYTŁACZA jak was bolą już 2 stałe REALNE blokady a może w przyszłości uda się stworzyć wszystkie polskie realne połączenia scenerii to wtedy można gadać o niemożliwości innych połączeń ale mówiłem nie powinno być tak że Fikcyjne scenerie są połączone ze sobą na stałe blokady gdyż to właśnie zablokuje te możliwości no ale zrozumiem jak ktoś usiądzie na 2-5 sceneriach i chciał by być chociaż 2 z 4 szlaków połączony ze swoimi innymi sceneriami połączony jak np szymanki ale inne są do losowych rj i taką sytuacje sam miałem gdy nie było żadnych stacji odpaliłem swoje 5 i jak dochodzili inni prosiłem by łączyli moje szlaki w pewien sposób by mi to pomogło ogarnać 5 stacji podczas ich losowego układania rj i w tedy na szczęście trafiłem na osoby wyrozumiałe i pomogły mi wytrzymać chwilę aż mnie podmienili ale też były osoby oburzone że jakim prawem on odpala 5 stacji i poszli się poskarżyć ale tak naprawdę nikomu nie przeszkadzałem a sami na dyżurce i maszyniście nie byli.
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Aseru w 30 Grudnia 2017, 18:01:25
Potwierdzam. Pamiętam jak drozda odpalił 5 stacji i ruch szedł płynnie i bezproblemowo. Co prawda było to w godzinach przed poludniowych, ale rj na 7 stacji zrobiłem w nieco ponad 40 min
Tytuł: Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 25 Stycznia 2018, 16:14:45
Wszystkie SBL sygnalizatoro/semafory przed i za magicznym laskiem powinny mieć odpowiednie odległości odstępów bo na dzień dzisiejszy laski są o wiele za długie wyjeżdżając i wjeżdżając na przykład Wr WBA ZWk SBk wyjeżdżam za ostatni sbl scenerii i jadę jadę jadę jadę jak by tam brakowało chyba z 5 odstępów i wjeżdżam do następnej scenerii gdzie znowu jadę jadę jadą i semafor który jeszcze nie daj boże jest na swój bo poprzednia sceneria mnie wysłała na zielonym a tu jeb czerwony bo pociąg musi ten długi lasek minąć i jeszcze wyjechać z pierwszego odstępu oczywiście trzeba dawać TM-ki ukryte by nie było blokowania semafora jadącego pociągu no i ten SBL na Białobrzegu nie dość że jest daleko i za łukiem to go nie widać pojawiając się w scenerii dlatego przed laskiem kawałek prosty lub łagodny i nie zarośnięty łuk z SBL na wczytaniu. A osoby które zasiadają na taką scenerie muszą włączyć samo czynności w scs żeby wjazd automatycznie świecił.