Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: Ares28 w 03 Października 2018, 00:28:15

Tytuł: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 03 Października 2018, 00:28:15
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/10/02/zdazy-dojechac.png)
Zanim dojedzie to się szlak zwolni - rys.1.

Powyższa sytuacja z dzisiejszego wieczoru. Oczywiście pociągu nie wysłałem. ::)

Wyprawienie pociągu, albo zezwolenie na wjazd na szlak zajęty to kolejna rzecz w naszym symulatorze, którą jak widzę to doprowadza mnie do szewskiej pasji. Jest to kompletnym zaprzeczeniem podstawowego paradygmatu stosowanego na kolei od połowy XIX w. traktującego o tym, że w jednym momencie odcinek toru może być okupowany tylko przez jeden pociąg. O tym dlaczego było konieczne wprowadzenie takiej zasady pisałem już raz, więc zainteresowanych odsyłam do oryginału (https://td2.info.pl/hyde-park/katastrofy-ktore-wplynely-na-dzisiejszy-wyglad-kolei/).

Niemniej nadal jest dla mnie nie do pojęcia jak wielka ilość dyżurnych daje zgodę "na pałę", a potem podobnie jak pan na załączonym screenie, uzasadniają swoje działania tym, że zanim pociąg dojedzie to poprzedni zdąży zjechać z zajętego odcinka, więc nie ma żadnego zagrożenia. Zdarzają się także przypadki wyprawienia składu na sygnał zastępczy i to pomimo pełnej świadomości o zajętości toru. Nierzadko są to "doświadczeni" dyżurni, którzy mogą poszczycić się paroma tysiącami obsłużonych składów - które nabili dyżurując na kilku posterunkach na raz i przesyłając je do samego siebie jeszcze na starej wersji 0.9.2.

Pisanie skarg niestety nie daje pożądanego skutku, gdyż administracja takim działaniom pobłaża (ufam że się to zmieni!) i za przyczynę wyprawienia na zajęty przyjmują wymówkę "chciałem cie szybciej wyprawić, żebys tyle nie stał" jak to miało miejsce w skardze 1404 (https://td2.info.pl/index.php?action=helpdesk;sa=ticket;ticket=1404). Nawet jeśli gamoń dostanie ostrzeżenie, albo dzień czy dwa bana, to potem nadal postępuje tak samo - no bo "to tylko gra a nie realne rzycie!!!1111" - a inni DR dają się takim nabrać i wciągnąć w ich "grę w pociągi".

W odróżnieniu od pozostałych wątków z serii "oj nieładnie, nie rób tak, nie wolno!" ten będzie pozbawiony części edukacyjnej - ponieważ taką funkcję pełnią już dwie części opowiadań o katastrofach (https://td2.info.pl/hyde-park/katastrofy-ktore-wplynely-na-dzisiejszy-wyglad-kolei/) - i skupimy się na resocjalizacji. W postach poniżej możecie opisywać własne przypadki, w których DR w ten sposób "puszcza na pałę". Może groźba ośmieszenia na forum i publicznej "chłosty" sprawi, że takie osoby odnajdą w sobie chociaż ziarnko odpowiedzialności, z kolei pozostali DR będą wiedzieli z kim muszą najbardziej uważać podczas służby.
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 03 Października 2018, 07:37:40
Uprzedzając pytania - wyliczony czas jazdy zakłada konieczność wolnego szlaku wjazdowego i wyjazdowego.

W przypadku dwutoru są to dwa warunki - wojny szlak A w kierunku lasu oraz B w kierunku od lasu do stacji docelowej.
W przypadku jednotoru są to cztery warunki - oba szlaki wolne w obu kierunkach.

Dodatkowo tworzona jest rezerwa +2 minuty na obsługę urządzeń SRK pomiędzy dwoma pociągami jadącymi na ten sam szlak - więc jeśli wszystko idzie planowo to macie nawet chwilę odpoczynku, a jak się jeden opóźnia, to bawicie się w tramwaje? Bo chyba tylko one jeżdżą po szynach "na widoczność".

W nadchodzącej aktualizacji do podania sygnału wyjazdowego z poziomu SPK wymagana będzie założona blokada liniowa (na razie typu Eap-94) - a tej nie założycie dwa razy na ten sam szlak.
Bez aktywnej blokady liniowej wyjazd będzie odbywał się na dPo i rozkaz pisemny lub sygnał zastępczy.
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 03 Października 2018, 10:29:25
1. Zapowiedz swój pociąg do konkretnego dyżurnego max do 5 minut przed odjazdem planowym (PH).
* Jeżeli pociąg jedzie już opóźniony lub jest przed czasem (PT) zapytaj czy go przyjmie i napisz informacje że Opóźniony albo przed czasem.
2. Wysyłając zapytanie Wklej linijkę z SWDR albo ładnie napisz konkretnie Kto i co i na jaki szlak np. EIE 1313 na szlak CYK.
* Odpowiadając na pytanie odpisujemy Wolne - Zajęte poinformuje (NIE MÓWIMY KTÓRY W KOLEJCE)
3. Zapisuj sobie w notatniku czy na kartce kto co zapowiadał i na jaki szlak w jakiej kolejności oraz weryfikuj który jest planowy a który nie.
* Pociągi opóźnione jak i towarowe nie powinny kolidować w ruchu i czekać gdy jedzie coś planowego.
4. Szlak jest wolny albo się zwalnia gdy nie ma i nie jedzie żaden pociąg po lub na dany tor z dwu toru lub szlaku na jedno torze.
* Zwolnienie szlaku może nastąpić gdy pociąg minie całym składem semafor wjazdowy lub nagle zniknie np. CRASH gry.
* Czasami pociągi zapowiedziane nie dojeżdżają więc trzeba zerkać i kontrolować co z zapowiedzianymi pociągami.
* Pociągi czasami nie dojeżdżają bo albo wychodzą z gry bo coś albo jakiś błąd np rozłączenie od servera i jadą offline.
* Jeżeli coś nie dojeżdża należy poczekać może dojedzie może się wczyta nawet jak system lub ktoś usunie RJ bo lag w lasku pokazuje jak by gracz znikł.
* Gdy mamy pewność że pociąg wyszedł z gry np z powodu wykolejenia można zwolnić szlak i należy poinformować się nawzajem o zaistniałej sytuacji.
* Nie powinno się podawać wjazdu na semaforach jeżeli sceneria nie jest stworzona by można było to tak robić bo podany wjazd blokuje wczytanie pod semafor.

(PH) Postój handlowy obowiązkowe odstanie w peronie. (EIE EIS MPE MPS ROJ ROE ROS i inne pasażerskie jadące z ludźmi składy)
(PT) Postój techniczny nie obowiązkowe postoje można pytać o szlak a w pewnych przypadkach trzeba jak np. EIE i posterunki pozbyć się pociągu.
(PM) Postój manewrowy czas na zrobienie zmiany kabiny lub OBLOTU czyli zmiany lokomotywy w składzie z jednego końca na drugi.

Pociągi PWE PWS służbowe nie mają potrzeby stawania w peronach lecz jeżeli jest ostatnia stacja a taka osoba chce już normalny rj lub gdzieś po drodze zmienić go na inny typ np expres pośpiech osobowy to należy wpuścić w peron i zmienić NUMER ze wznowieniem go w SWDR.

Pociągi pasażerskie zaczynające RJ powinny być wpuszczane w peron w początkowej stacji pod warunkiem że jest dla takiego typu pociągu peron i wypuszczane o czasie który jest PH a nie jak PT jeżeli nie ma takiego peronu to albo ułożyć rj z normalną stacją na przodzie by tam stanął i wysłać go jako służbówkę (PT)

Pociągi Ratunkowe mają pierwszeństwa nad wszystkim i są priorytetowe. Służbówki luzaki towary robocze są zawsze poszkodowane bo ważniejsze są planowe pasażerskie.

A przed wystawieniem RJ i w Analizie maszynista musi podać:
Typ pociągu np Pośpiech
Rodzaj lokomotywy np EU07 (lub piszę spalina czy SM42)
Prędkość rozkładową 120 (nie robi się 125 bo nie ma takiej szlakowej)
Ewentualne inne pomocne informacje jak pod jakim semaforem TM itd.

Mechanik jak i dyżurny ma obowiązek stosować numeracje pociągów którą napisałem poniżej IDENTYFIKATOR.

3 cyfry RATUNKOWE - ROBOCZE
4 cyfry EXPRESY (+REALNE SKŁADY Z REALNYM NUMEREM)
5 cyfry Pośpiechy - Osobówki (+REALNE SKŁADY Z REALNYM NUMEREM)
6 cyfr Służbówki - Towary - Luzaki - Zdawki ITD. (+REALNE SKŁADY Z REALNYM NUMEREM)

(Manewrowe SM42 w stacji 1 cyfra może się zdarzyć oraz Robocze 6 cyfr jeżeli gdzieś jedzie)
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 03 Października 2018, 11:05:51
Temat rzeka. Od kiedy TD istnieje  do takich sytuacji dochodzi i dochodzic bedzie - blokady pewnych osob nie powstrzymia ;) . O ile kiedy przy przysłowiowych 5 i to ogarnrietych mechanikach  na takie cos sslo przymknac oko to nie dzis gdy ruch w TD2  jest intesywny a mam nadzieje ze nadal bedzie rosnac. Niestety niektorzy ubzdurali sie ze  w ten sposob wyprawiania pociagow  poprawiaja przepustowosc i skracaja opoznienia/postoje co jest  oczywista brednia - czy  jest lepiej poczekac minute az szlak sie do lasku zwolni czy wyslac nastepnego z v max 20 ? Sa osoby ktore swiadomie "do nabijania pociagow" przyjmuja i wyprawiaja na szlak zajety i nic sie niezmienia bo nikt skargi niepisze na takich. Nic mnie tak nie wkurza jako maszynista jak wyjedzam ze stacji A na sygnal zezwalajacy laduje sie do B a tam "inny gracz blokuje semafor wjazdowy" lub o zgrozo jedzie inny pociag przedemna.Takie sytuacje zdarzaja sie za czesto . Wiem ze zdarza sie ze to ktos komus wysle pociag do drugiej stacji bez zgody ale to w takim wypadku DR owej stacji powinien odpowiednio zareagowac -jesli takowej niema jak dla mnie jest conajmniej wspolwinny. Samemu mi sie zdarzalo przypadkiem przyjac pociag na zajety bo pociag x po kilkunastu minurtach oczekiwania jednak sie pojawil ale staralem sie odpowiednio reagowac. Mimo to odzielajac przypadki pomylek etc mamy i tak duzo grono osob ktore swiadomie uprawiaja taka procedure (za duzo arkusza i stalych "blokad") , i wywieraja nacisk na innych co obniza morale - do na przyklad dania  zgody 1-2 minute  wczesniej jak naprzyklad sklad je juz pod wjazdem u nas. Do przykladu pare razy w ostatnim czasie slyzsalem "To pusc mnie na widocznosc" - jak za kazdym razem syplem tekstem ze za takie cos powinno byc CONAJMNIEJ 14 dni BANA to zaraz wielkie oburzenie innych i sapanie ze sie nie znam  na "zartach" lub inne takie . No skoro to jest "zart" bo to tylko gierka to niemam pytan. Mozna nieznac kilkaset stron instruckji ale zasada JEDEN POCIAG NA SZLAKU jest swieta i szanujmy sie , przyjmujesz 1 pociag i czekasz az przyjedziesz  proste - bezpieczenstwo nawet wirtualne jest WAZNIEJSZE niz OPOZNIENIA. Na roznych filmach z TD2 nieraz mozna zauwazyc takie sytuacje o pewnych DR pewnie wielokrotnie kazdy sam moze dojsc do odpowiednich wnioskow.
Pozatym Drozda ladnie napisal  w pkt 3 i 4 jak to powino wygladac - ale nie ktorych to przerasta,skoro przerasta niech sobe daruja dyzurownie.
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 03 Października 2018, 14:00:32
Ładnie to Drozda opisał ,ale nic z tego nie będzie jak dyżurny nie będzie szanował kolegi dyżurnego , a mechanik szanował dyżurnego.
A jest tak że to mechanik jest ważniejszy niż dyżurny.Sam jeżdżę jako mechanik  i tylko towarem i wiem że muszę czekać na swoją kolej i nie zadaję głupich pytań o drogę ,żeby nierozpraszać dużurnego bo on jest PANEM SWOJEJ STACJI .
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: Renji20 w 03 Października 2018, 19:17:03
Ładnie to Drozda opisał ,ale nic z tego nie będzie jak dyżurny nie będzie szanował kolegi dyżurnego , a mechanik szanował dyżurnego.
A jest tak że to mechanik jest ważniejszy niż dyżurny.Sam jeżdżę jako mechanik  i tylko towarem i wiem że muszę czekać na swoją kolej i nie zadaję głupich pytań o drogę ,żeby nierozpraszać dużurnego bo on jest PANEM SWOJEJ STACJI .

Mnie szlak jasny trafia jako dr jak mi mechanik próbuje wydawać polecenia ale ukrucam takie zachowania nie może być że to mechanik wazniejszy niz dr
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: Kijaszek w 15 Października 2018, 16:50:27
Czyli podsumuwując:
Głupota zaczyna się dopiero wtedy gdy wyśle się kogoś na zajęty szlak.
😀
Tytuł: Odp: Zanim dojedzie to się szlak zwolni
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 15 Października 2018, 17:54:39
Poczytaj sobie w przepisach kiedy można wyprawić pociąg i kiedy zwalnia się szlak. Polecam odpowiednie działy w IR1 - to jest raptem kilka stron.