Autor Wątek: Issue/Problem: Tarcze ostrzegawcze przy semaforach wjazdowych  (Przeczytany 586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dyshor

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 1
  • dyshor pracownik torowy
Tarcze ostrzegawcze przy semaforach wjazdowych
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 10:04:41 »
Witam,

Wiem,że to zapewne dla wielu z was bzdura,ale dla mnie nie.Od kilku dni studiuje zagadnienia związane z sygnalizacją i jedno mnie nurtuje a mianowicie tarcze ostrzegawcze i semafory wjazdowe. Skąd mam wiedzieć ile po przejechaniu tarczy ostrzegawczej mam czasu na wyhamowanie składu przed postojem na stacji ? Wiem,że przy wskaźniku W18 następny semafor to semafor wjazdowy i sygnalizator przy W18 podaje jego "stan". Natomiast przy W1 jeżdżąc widzę,że nie zawsze jest tak,że trzeci semafor jest semaforem wjazdowym...Dlaczego ? Proszę o najprostsze wytłumaczenie,będę bardzo wdzięczny.

Offline PARKA

  • User
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 44
  • PARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchu
  • Lubię pociągi od 2009 r.
  • Distance Travelled: 3093 km
  • Trains Routed: 301
Odp: Tarcze ostrzegawcze przy semaforach wjazdowych
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Sierpnia 2019, 10:14:10 »
Rzeczywiście bzdura. W18 umieszcza się na ostatnim semaforze SBL przed sem. wjazdowym
Kolejność między To a sem. wjazdowym:
- To (W1)
- IIISp
- IISp
- ISp
- sem. wjazdowy
Sp - sygnalizator powtarzający [opcjonalny] SP NIE SĄ SEMAFORAMI !!!

PS. Zły dział!
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpnia 2019, 10:38:19 wysłana przez PARKA »
Projekty: Tartakowo - W trakcie prac / WiP, Leśnice Wieś - W trakcie prac / WiP (zgłoszenia na sieć trakcyjną, izolacje, SCS, SPK na PW)

Offline Pepsi2026

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 274
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Kiedyś to było...a nie...kiedyś to mnie nie bylo..
  • Distance Travelled: 3518 km
  • Trains Routed: 4902
Odp: Tarcze ostrzegawcze przy semaforach wjazdowych
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Sierpnia 2019, 11:43:19 »
Witam,

Wiem,że to zapewne dla wielu z was bzdura,ale dla mnie nie.Od kilku dni studiuje zagadnienia związane z sygnalizacją i jedno mnie nurtuje a mianowicie tarcze ostrzegawcze i semafory wjazdowe. Skąd mam wiedzieć ile po przejechaniu tarczy ostrzegawczej mam czasu na wyhamowanie składu przed postojem na stacji ? Wiem,że przy wskaźniku W18 następny semafor to semafor wjazdowy i sygnalizator przy W18 podaje jego "stan". Natomiast przy W1 jeżdżąc widzę,że nie zawsze jest tak,że trzeci semafor jest semaforem wjazdowym...Dlaczego ? Proszę o najprostsze wytłumaczenie,będę bardzo wdzięczny.

Co to wskaźnik W1? " W 1 „Wskaźnik usytuowania” – wskaźnik kolejowy w Polsce oznaczający miejsce ustawienia tarczy ostrzegawczej, a na szlaku z czterostawną blokadą samoczynną – przedostatniego semafora samoczynnej blokady liniowej na szlaku przed semaforem wjazdowym. " ~Wikipedia

Skąd masz wiedzieć ile po przejechaniu Tarczy Ostrzegawczej semafora Wjazdowego masz czasu na wyhamowanie? Będziesz to wiedział po tym, jak wykonasz hamowanie kontrolne, będziesz wiedział jaki długi jesteś oraz ile masz ton "na haku". Wszystko to da się sprawdzić komendami (oczywiście hamowanie kontrolne nie komendą...). Oprócz tego przydałaby się znajomość jaka prędkość to ile metrów pomiędzy Tarczą Ostrzegawczą, a Semaforem. Z pomocą przychodzi poradnik nitra, a konkretniej długości dróg hamowania. https://nitro.td2.info.pl/pomocnik/10/.

Co masz na myśli mówiąc "  Natomiast przy W1 jeżdżąc widzę,że nie zawsze jest tak,że trzeci semafor jest semaforem wjazdowym "?

Drogi PARKA. Powtarzacze stosuje się tylko wtedy, gdy widoczność semafora jest "ograniczona". Jest to pomoc dla maszynisty, by znał sygnał, który wskazuje semafor.
Uczę dyżurowania. Dodatkowo obsługi SCS, urządzeń mechanicznych oraz urządzeń mechanicznie scentralizowanych. Chętnych zapraszam do napisania wiadomości prywatnej, bądź zgłoszenia się w tym wątku.

Offline PARKA

  • User
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 44
  • PARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchu
  • Lubię pociągi od 2009 r.
  • Distance Travelled: 3093 km
  • Trains Routed: 301
Odp: Tarcze ostrzegawcze przy semaforach wjazdowych
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Sierpnia 2019, 11:56:01 »
Cytuj
Drogi PARKA. Powtarzacze stosuje się tylko wtedy, gdy widoczność semafora jest "ograniczona". Jest to pomoc dla maszynisty, by znał sygnał, który wskazuje semafor.
Napisałem "opcjonalnie" czyli nie trzeba go stosować.
Projekty: Tartakowo - W trakcie prac / WiP, Leśnice Wieś - W trakcie prac / WiP (zgłoszenia na sieć trakcyjną, izolacje, SCS, SPK na PW)

Offline dyshorek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 6
  • dyshorek pracownik torowy
  • Distance Travelled: 614 km
Odp: Tarcze ostrzegawcze przy semaforach wjazdowych
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Sierpnia 2019, 17:05:21 »
PARKA - dzięki za odpowiedź,dużo mi rozjaśniłeś.Zerknąłem jeszcze tu i tam i przy okazji uzupełniłem dodatkowe informacje.

Pozdrawiam !